طبق توافق سازمان تامین اجتماعی با وزارتخانههای آموزش و پرورش و کار و امور اجتماعی و معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری، معلمان حقالتدریسی مدارس دولتی آموزش و پرورش با داشتن شرایط لازم مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی شدند. معلمان حقالتدریسی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش که در واحدهای تابعه این وزارتخانه (از جمله مدارس هیات امنایی) اشتغال به تدریس داشته و تحت پوشش مقررات خاص دیگری قرار نداشته باشند، مشمول بخشنامه جدید هستند. بر اساس توافق صورت گرفته مسؤولیت تنظیم و ارسال لیست و همچنین پرداخت حق بیمه ماهانه، طبق ماده« 39» قانون تامین اجتماعی بر عهده ادارات آموزش و پرورش شهرستان، مناطق و نواحی قرار گرفته که متعهد خواهند بود، همه ماهه نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه معلمان حقالتدریسی حداکثر تا آخرین روز ماه بعد اقدام کنند. به گزارش ایسنا، نرخ حق بیمه این دسته از معلمان طبق ماده «28» قانون تامین اجتماعی به میزان 27 درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است که در هر صورت از حداقل دستمزد روزانه مصوب شورایعالی کار در هر سال کمتر نخواهد بود. همچنین با توجه به اینکه این گروه از متقاضیان مشمول قانون کار هستند، لذا پرداخت حق بیمه مربوط (3 درصد بیمه بیکاری)، برای این دسته از بیمهشدگان نیز از طرف کارفرما الزامی است. معلمان حقالتدریس زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند
طبق توافق سازمان تامین اجتماعی با وزارتخانههای آموزش و پرورش و کار و امور اجتماعی و معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری، معلمان حقالتدریسی مدارس دولتی آموزش و پرورش با داشتن شرایط لازم مشمول بیمه سازمان تامین اجتماعی شدند. معلمان حقالتدریسی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش که در واحدهای تابعه این وزارتخانه (از جمله مدارس هیات امنایی) اشتغال به تدریس داشته و تحت پوشش مقررات خاص دیگری قرار نداشته باشند، مشمول بخشنامه جدید هستند. بر اساس توافق صورت گرفته مسؤولیت تنظیم و ارسال لیست و همچنین پرداخت حق بیمه ماهانه، طبق ماده« 39» قانون تامین اجتماعی بر عهده ادارات آموزش و پرورش شهرستان، مناطق و نواحی قرار گرفته که متعهد خواهند بود، همه ماهه نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه معلمان حقالتدریسی حداکثر تا آخرین روز ماه بعد اقدام کنند. به گزارش ایسنا، نرخ حق بیمه این دسته از معلمان طبق ماده «28» قانون تامین اجتماعی به میزان 27 درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است که در هر صورت از حداقل دستمزد روزانه مصوب شورایعالی کار در هر سال کمتر نخواهد بود. همچنین با توجه به اینکه این گروه از متقاضیان مشمول قانون کار هستند، لذا پرداخت حق بیمه مربوط (3 درصد بیمه بیکاری)، برای این دسته از بیمهشدگان نیز از طرف کارفرما الزامی است. ارسال نظر
پربیننده