۲۰/آبان/۱۴۰۵
|
۱۶:۲۴

حداقل واقعی دستمزد کارگران، 394 هزار تومان

گروه اقتصادی:

وزیر کار و اموراجتماعی گفت: افزایش 15درصدی هزینه ثابت حداقل دستمزد کارگران به همراه هزینه سایر سطوح مانند حق اولاد و مسکن حداقل دستمزد واقعی را به 394 هزار تومان می‌رساند.

 

وزیر کار و امور اجتماعی در برنامه‌ نگاه یک از شبکه اول سیما با اعلام این مطلب گفت: طبق نظر بانک مرکزی بهمن سال جاری تورم نقطه‌ای 9/7 درصد و میانگین آن 3/11 درصد است و حداقل دستمزد 15درصد افزایش یافته که نسبت به نرخ تورم بیشتر است. وی افزود: حق سنوات
60 درصد و همچنین کمک هزینه کارگری 100 درصد در حداقل دستمزد کارگران افزایش یافته که با در نظر گرفتن حق اولاد، مسکن و دیگر مسائل 303 هزار تومان به 394 هزار تومان برای یک کارگر ساده افزایش می‌یابد. شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه این حداقل پایین‌تر از شأن، مرتبه و سطح رفاه مردم و کار است، گفت: درست است که فاصله میان حداقل و تعیین رفاه کارگران وجود دارد اما در این مساله دولت تعیین‌کننده نیست بلکه یک فرآیند 6 ماهه و یک معادله میان هزینه‌های تولید، تثبیت بنگاه و نقش نیروی انسانی وجود دارد که عامل مهم محسوب می‌شود. وی درباره محول شدن ایجاد اشتغال به وزارت تعاون، اظهار داشت: این موضوع گزارشی از مصوبه شورایعالی اشتغال است که تاکید مجدد، میان توافقنامه‌های وزارت تعاون و وزارت کار در سفرهای استانی برای پاسخگویی به تقاضاهای اشتغال را برعهده دارد. وی ادامه داد: وزارت تعاون با توجه به سهم 25 درصدی از ایجاد اشتغال، وظیفه دارد توانمندی افراد را شناسایی و به صورت متشکل در قالب گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در بازار ساماندهی کند.

ارسال نظر
captcha
پربیننده