06/اسفند/1403
|
05:33
۲۳:۴۵
۱۴۰۳/۱۲/۰۵
افزایش 25 درصدی بلیت مترو و 36 درصدی اتوبوس برای سال ۱۴۰۴؛ بلیت متروی تهران- پرند و هشتگرد 13325 تومان

گرانی به مترو و اتوبوس رسید

کد خبر: ۴۰۲۰۲۳

در سیصدوهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ بلیت مترو و اتوبوس برای سال ۱۴۰۴ تعیین شد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصدوهفتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس در سال ۱۴۰۴، اظهار کرد: نظر کمیسیون عمران و برنامه و بودجه این بود که حداقل افزایش نرخ در مترو رخ دهد و شهروندان برابر قیمت تمام‌شده، رقمی را نپردازند. سیدجعفر تشکری‌هاشمی افزود: در بخش بلیت مترو، نرخ کمتر از نرخ تورم است. در بلیت‌های مبلغ‌دار مترو میزان افزایش تنها ۲۵ درصد و در خط پرند به دلیل اینکه باید همسان‌سازی صورت می‌گرفت، ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۳ کاهش یافت. 
تشکری‌هاشمی با بیان اینکه برای کسانی که کارت بلیت مبلغ‌دار دریافت می‌کنند، ۴ هزار و ۱۲۵ تومان در نظر گرفته شد، یادآور شد: ۵ هزار و ۹۵۰ تومان نیز برای خط تهران - کرج و ۱۳ هزار و ۳۲۵ تومان برای خط هشتگرد و پرند در نظر گرفته شد. وی ادامه داد: برای اینکه رغبت شهروندان برای خرید بلیت مبلغ‌دار افزایش یابد، سیاست بر توسعه این بخش است. قیمت برای شهروندی که می‌خواهد بلیت تک‌سفره تهیه کند، 36.8 درصد افزایش می‌یابد که در ایستگاه‌ها صف‌های طولانی نداشته باشیم. مبلغ بلیت در این بخش در خطوط تهران ۵ هزار و ۸۳۴ تومان، در خط تهران- کرج ۷ هزار و ۱۶۳ تومان و در خط هشتگرد و پرند نیز ۱۶ هزار و ۴۱ تومان خواهد بود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا ادامه داد: خرید نرخ بلیت تک‌سفره به صورت نقدی در خطوط متروی تهران ۷ هزار تومان، خط تهران - کرج ۸ هزار تومان و خط هشتگرد و پرند ۱۸ هزار تومان خواهد بود. تشکری‌هاشمی با بیان اینکه سقف شارژ کارت بلیت ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: کارت هوشمند شخصی‌سازی شده سقف شارژ نخواهد داشت. وی افزود: در 7 روز اول مهرماه دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان با مترو سفر خواهند کرد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: تسهیلات به اقشار خاص و کارت بلیت‌های رایگان به گونه‌ای است که صرفا ۴ بار در طول روز قابل استفاده خواهد بود. وی با بیان اینکه برآورد‌های ما برای هزینه‌های جاری تردد هر شهروند بیش از ۲۵ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: دولت موظف است سهم خود را بپردازد. در هر صورت نرخ تعیین‌شده مغایر با قانون نیست. تشکری‌هاشمی با اعلام اینکه ما موظف هستیم به کارکنان خدمات ویژه ارائه دهیم، گفت: ما در افکار عمومی نمی‌توانیم اعلام کنیم نرخ بلیت شهروندان با کارکنان متفاوت است اما در بخش رفاهی می‌توان رقم بلیت را برای کارکنان در نظر گرفت. 
همچنین رضا محمدنژادبیدخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه پیشنهاد ما به دلیل مشکل تأمین پول خرد، حذف بلیت تک سفره بود، گفت: ما دیدیم تعداد مسافرانی که از بلیت تک‌سفره استفاده می‌کنند، بسیار اندک است. مساله مالی در این بخش مطرح نیست و بی‌انضباطی ایجادشده بیشتر است. وی افزود: در طول امسال ۱۲ میلیون قطعه برگه A4 صرف چاپ بلیت‌های تک‌سفره شد و برای این سفر‌ها هدر رفت که تبعات محیط زیستی نیز دارد. لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران در بخش مترو در سال ۱۴۰۴ با حداکثر آرای موافق تأیید شد.

ارسال نظر
پربیننده