سرلشکر موسوی:
بسیج محور کشف فرصتهای راهبردی در کشور است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیج محوریترین حرکت انقلاب اسلامی به سمت آرمانها و زمینهساز ظهور تمدن نوین اسلامی است، گفت: بسیج همواره از بدو پیروزی انقلاب تاکنون در عرصههای مختلف بالندگی و اقتدار کشور حضوری سرافرازانه داشته است.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با حضور در سازمان بسیج مستضعفین و بازدید از این سازمان اظهار داشت: بسیج یادگار ارزشمند و مقدس حضرت امام خمینی(ره) و از ثمرات گرانبهای انقلاب اسلامی است که برکات آن در سطوح مختلف ملی و بینالمللی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در بر گرفته است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن ابراز خداقوت و قدردانی از زحمات و تلاشهای جهادی و فعالیتهای خالصانه بسیجیان در ایام جنگ تحمیلی 12روزه، ضمن افتخار به بسیجی بودن خود، برای شهیدان والامقام بسیج آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال کرد.
سرلشکر موسوی در جمع بسیجیان بصیر و انقلابی اظهار داشت: بسیج همواره از بدو پیروزی انقلاب تاکنون در عرصههای مختلف بالندگی و اقتدار کشور حضوری سرافرازانه و مخلصانه داشته و پرچمدار و میداندار نیازهای کشور در عرصههای مختلف بوده است.
وی به جایگاه رفیع و والای این نهاد مقدس در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیج محوریترین حرکت انقلاب اسلامی بهسمت آرمانها و زمینهساز ظهور تمدن نوین اسلامی است که انشاءالله با تلاش خستگیناپذیر و جهادی و حضور هوشیارانه و آمادگی روزافزون بسیجیان سرافراز و دلاور در دوران زعامت و فرماندهی فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنهای مدظلهالعالی به منصه ظهور خواهد رسید.
***
بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه قفقاز
وزارت امور خارجه درباره تحولات منطقه قفقاز بیانیه صادر کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
جمهوری اسلامی ایران با دقت روندهای جاری در منطقه قفقاز جنوبی را دنبال میکند و با هر ۲ کشور همسایه، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، درباره این تحولات در ارتباط است.
بدون تردید صلح و ثبات در منطقه قفقاز به نفع همه کشورهای منطقه است. جمهوری اسلامی ایران با استقبال از نهایی شدن متن توافق صلح توسط ۲ کشور، این تحول را گامی مهم در تحقق صلح پایدار در منطقه ارزیابی میکند.
در عین حال نگرانی خود را از پیامدهای منفی هرگونه مداخله خارجی به هر شیوه و شکلی، بویژه در مجاورت مرزهای مشترک که مخل امنیت و ثبات پایدار منطقه باشد ابراز میدارد.
جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اتخاذ تمام تدابیر سیاسی، حقوقی و اقتصادی برای تأمین حقوق و منافع ملی خود، باور دارد ایجاد مسیرهای ارتباطی و رفع انسداد شبکههای مواصلاتی زمانی در خدمت ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی ملتهای منطقه خواهد بود که در چارچوب منافع متقابل، رعایت حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه و بدون مداخلات خارجی باشد.
جمهوری اسلامی ایران آماده تداوم همکاریهای سازنده و مبتنی بر منافع متقابل با هر ۲ کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان برای صیانت از صلح و ثبات و توسعه اقتصادی منطقه از طریق همکاریهای دوجانبه و منطقهای، همچون سازوکار ۳+۳ است.
***
استاندار تهران:
نیمی از اتباع غیرمجاز ساکن تهران هستند
استاندار تهران گفت: در ۱۰۰ روز گذشته بیش از یک میلیون اتباع غیرمجاز در سطح کشور و ۴۵۰ هزار نفر از استان تهران به افغانستان بازگردانده شدند.
محمدصادق معتمدیان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: یکی از مسائلی که امروز به عنوان یکی از اولویتهای دولت چهاردهم به حساب میآید ساماندهی اتباع خارجی است. از ابتدای دولت، در استان تهران به دلیل اینکه ۵۰ درصد اتباع خارجی کشور در این استان اقامت دارند، فرآیند شناسایی انجام گرفته و کسانی که غیرمجاز هستند شناسایی شدند و محترمانه به مبادی مرزی در مرزهای مشترک با افغانستان منتقل و به کشورهای خود بازگشت داده شدند. سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ کلاس درس در استان تهران متعلق به بیش از ۲۲۰ هزار دانشآموز اتباع خارجی بوده است و امسال خانوادههایی که مجاز هستند میتوانند فرزندان خود را در مدارس ثبتنام کنند؛ این یعنی ظرفیت آموزشی بدون اینکه ما بخواهیم مدرسه بسازیم خالی شده و در اختیار دانشآموزان خود ما قرار گرفته است.