۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۵:۰۵
خبر

افزایش دسته‌های وزنه‌برداری برای المپیک لس‌آنجلس

کمیته بین‌المللی المپیک اوزان وزنه‌برداری را برای المپیک لس‌آنجلس افزایش داد.
به گزارش ایسنا، کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت تعداد دسته‌های وزنی وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس را افزایش دهد. 
پیش از این ۱۲۰ وزنه‌بردار (۶۰ مرد و ۶۰ زن) باید در ۵ وزن مردان و ۵ وزن زنان به رقابت می‌پرداختند اما اکنون یک وزن به بخش مردان و یک وزن به بخش زنان اضافه شده است. 
به این ترتیب وزنه‌برداری در المپیک لس‌آنجلس در ۶ وزن مردان و ۶ وزن زنان برگزار می‌شود. 
البته کمیته بین‌المللی المپیک تعداد سهمیه‌ها را افزایش نداده است و همان ۱۲۰ وزنه‌بردار (۶۰ مرد و ۶۰ زن)  باید در ۱۲ وزن مردان و زنان به رقابت بپردازند. 
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تا پایان سال ۲۰۲۵ فرصت دارد اوزان المپیکی را مشخص کند.

ارسال نظر
captcha