۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۶:۳۷
تصمیمات سؤال‌انگیز کمیته انضباطی

صحبت علیه داوری قبیح‌تر از توهین به حریف!

عبدالله دارابی: فوتبال ایران، تصمیمات و موضع‌گیری‌های آن ملغمه‌ای از تناقضات و رفتارهای سوال‌برانگیز و اعجاب‌آور است.
آن از داربی پایتخت که به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی و بنا به انتخاب باشگاه میزبان (طبق حق قانونی‌اش) در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد و حالا به جای اینکه از مسؤولان این شهر و بویژه باشگاه آلومینیوم قدردانی شود که جورکش کوتاهی و اهمال‌کاری دیگران شدند و میزبانی این دیدار مهم را با بضاعتی که داشتند تقبل کردند، آماج تخطئه و حتی متلک‌پرانی شده‌اند. گویا امر بر عده‌ای مشتبه شده است که اراکی‌ها و باشگاه آلومینیوم در قبال این دیدار موظف بوده یا خود تقاضای میزبانی آن را کرده‌اند و در این بین عوامل اصلی کوچ داربی به خارج از تهران و ورزشگاه اراک، چندان مورد توجه و پرسش واقع نشدند؛ آن هم از دیداری که طبق اعلام قبلی سازمان لیگ قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود ولی در عمل نقض آن و حضور تماشاگران و حتی لیدر محروم‌شده یک باشگاه توسط کمیته انضباطی را در ورزشگاه شهید دستگردی شاهد بودیم!
این هم از تصمیمات و آرای کمیته انضباطی که باز هم تناقض در آن محل ابهام و سوال است. سرمربیان تیم‌های استقلال و تراکتور فقط به دلیل انتقاد از وضعیت داوری مجموعا ۴ میلیارد تومان جریمه می‌شوند و باشگاهی که رفتار و شعارهای توهین‌آمیز بازیکنان و هوادارانش نسبت به باشگاهی دیگر را در رسانه‌اش بازنشر می‌کند فقط ۵۰ میلیون تومان و بازیکنانی که در این حرکت مشارکت داشتند هم صرفا نفری ۱۰۰ میلیون تومان! سرپرست یک تیم به دلیل استفاده از الفاظ زشت در مقابل دوربین‌ها بلافاصله به کمیته مذکور فراخوانده می‌شود اما کاپیتان تیمی که حین بازی پخش زنده، مادر دروازه‌بان حریف را مورد هتاکی قرار می‌دهد ۵ روز پس از آن بازی هنوز با واکنشی از طرف مراجع قضایی فدراسیون فوتبال روبه‌رو نشده! کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که متشکل از قضات و حقوقدانان است و به طریق اولی باید رعایت‌کننده عدالت باشند، این تناقضات خود را که صرفا مربوط به مباحث کنونی نمی‌شود و دارای سوابق قبلی نیز هست، چگونه تفسیر می‌نماید؟ آقایان! شایسته‌تر نیست با توجه به موقعیت‌تان، خود را در «مواضع اتهام» قرار ندهید؟ یعنی در منطق و قانون شما انتقاد از داوری به مراتب قبیح‌تر و مجرمانه‌تر از رفتارهای توهین‌آمیز و فحاشی است؟! مضاف بر آن اگر انتقاد از وضعیت داوری اصلا جایز نیست، چرا رئیس فدراسیون فوتبال در برابر دوربین‌ها نسبت به عملکرد برخی داوران، انتقادات شدیدتری مطرح کرد؟ کاش قدری از چنین پول‌های گزاف حداقل صرف اصلاح، بهبود و ارتقای سطح داوری می‌شد تا کاهش انتقادات و نارضایتی‌های عموم تیم‌ها را در پی می‌داشت! بهتر نیست به جای این جرایم یا موازی با آن فدراسیون فوتبال نگاه خود به وضعیت و مشکلات داوری را بسیط‌تر و منطبق بر واقعیت کند تا حداقل گرهی اساسی گشوده شود؟

ارسال نظر
captcha