۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۶:۳۷
رئیس‌جمهور:

برای تأمین معیشت مردم برنامه ۲۰‌ بندی داریم

رئیس‌جمهور گفت: برای تامین معیشت مردم، یک برنامه 20‌ بندی آماده شده که دولت و مجلس و سایر نهادها برای اجرای این برنامه هماهنگ شده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با رسانه  KHAMENEI.IR در پاسخ به سوالی درباره آخرین تذکرات رهبر انقلاب به ایشان در دیدارهای اخیر گفت: ما هر هفته بالاخره فرصتی پیدا می‌کنیم خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیم و درباره‌ گزارشات و جهت‌گیری‌هایی که وجود دارد با ایشان مشورت می‌کنیم. ایشان به ما و به سایر قوا و به بقیه‌ جاهایی که لازم است، توصیه‌هایی می‌کنند و مسائل یک مقدار کنترل می‌شود. ببینید! دغدغه‌ مقام معظم رهبری، در اولویت اول، معیشت مردم است؛ یعنی مهم‌ترین دغدغه‌ ایشان هم معیشت مردم است. کارهایی که ما داریم می‌کنیم و برنامه‌هایی که می‌ریزیم، نیاز به این دارد که همه مشترک شویم و با هم جلو برویم؛ این اگر اتفاق بیفتد و رسانه ما، مجلس ما و بقیه‌ ارگان‌ها هماهنگ شوند، حداقل برای سال آینده ما می‌توانیم کاری کنیم که مردم از نظر معیشت دچار مشکل نشوند و قیمت‌ها برای نیازهای غذایی‌شان دیگر افزایش نیابد. ما می‌توانیم این کار را کنیم. ما این مساله را خدمت ایشان ارائه دادیم، نظرشان مثبت بود. ما یک برنامه‌ای شامل حدود ۲۰ بند ارائه دادیم و گروه‌های مختلف اقتصادی در دولت و مجلس و بعضی نهادها با هم هماهنگ شده‌اند که این ۲۰ بند را عملیاتی کنند. چون ایشان نگران بودند از وضعیت ارزی و کالاهای اساسی و نهاده‌ها و تورم و مانند اینها، ۱۸-۱۷ بند بود که ما باید بتوانیم درباره‌ اینها گزارش بدهیم.
رئیس‌جمهور در ادامه درباره تهدید نظامی مجدد ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هم اظهار نظر کرد. پزشکیان در این باره گفت: نیروهای نظامی عزیز ما با قدرت دارند کارهای‌شان را می‌کنند و الان از نظر تجهیزات و از نظر نیرو، به‌رغم همه‌ مشکلاتی که داریم، قوی‌تر از آن زمانی هستند که اینها حمله کردند، لذا آنها اگر بخواهند برخورد کنند، طبیعتاً با پاسخ قاطع‌تری روبه‌رو خواهند شد اما من باز برمی‌گردم به اینکه اگر ما مردم با هم باشیم و وحدت داشته باشیم، آنها اصلاً مأیوس می‌شوند از اینکه بخواهند بیایند به کشور ما حمله کنند. امید اینها این است - در گفتارشان هم گفتند دیگر - که باید از داخل یک اتفاقی بیفتد تا اینها بتوانند بیایند مداخله را شروع کنند. علت اینکه من مدام دارم می‌گویم اگر هم بحثی هست، بهتر است در اتاق‌ها با هم بنشینیم دعوا کنیم ولی در بیرون یکصدا شویم، این است که اگر وحدت و انسجام داشته باشیم، مردم می‌فهمند ما واقعاً‌ دل‌مان می‌خواهد خدمت کنیم.

ارسال نظر
captcha