در پی حوادث پنجشنبه شب، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیهای هشدار داد نیروهای امنیتی و قوه قضائیه با خرابکاران هیچگونه مماشاتی نخواهند داشت. متن این بیانیه به شرح ذیل است:
«ملت بزرگ ایران!
از جنگ ۱۲ روزه تا امروز، رژیم صهیونیستی همچنان ستم بر ایرانیان را در نبردهای ترکیبی دنبال میکند؛ گاه تاکتیکها را عوض کرده اما جنگطلبی با ملت نستوه ایران را رها نکرده. حوادث روزهای اخیر اگرچه با اعتراض به بیثباتی بازار آغاز شد اما با هدایت و طراحی دشمن صهیونیست به صحنه ناامنی کشور کشانده شد. سخنان ترامپ در روزهای گذشته هم نشانگر طراحی مشترک بین این ۲ رژیم است که زندگی ملت ایران را دچار ناامنی میکند. ملت بزرگوار ایران با همبستگی ملی خود در جنگ ۱۲ روزه، دشمن را وادار به پذیرش شکست راهبردی کرد و امروز هم با وحدت و یکپارچگی، شگرد خرابکارانه آنان را نقش بر آب میکند. هیچ انسان غیرتمندی اجازه نمیدهد نمادهای ملی همچون پرچم مورد اهانت قرار گیرد و بدتر، به آتش کشیده شود، هیچ ایرانی عزتمندی اجازه نمیدهد به تندیس نماد مقاومت ملی «حاجقاسم سلیمانی» اهانت شود و بدتر، به آتش کشیده شود، هیچ ایرانی آزادهای اجازه نمیدهد به نماد هویت ملی نظیر خانه خدا جسارت شود و بدتر، آن را به آتش بکشند. ناامنی برای یک ملت از جانب هیچ کشور و نظامی قابل تحمل نیست، روشن است آنانی که به شرایط اقتصادی اعتراض داشتند کاری نمیکنند خسارت اقتصادی کار را بدتر کند یا همراه مشکلات اقتصادی، ناامنی هم اضافه شود. حضور نیروهای امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از ناامنی در کشور است و این نیروها در کنار ملت سرافراز و باصلابت طرح ناامنسازی رژیم صهیونیستی و پدرخوانده آن آمریکا را خنثی و بستر امن برای زندگی ملت فراهم میکنند. در این مسیر نیروهای امنیتی و قوه قضائیه با خرابکاران هیچگونه مماشاتی نخواهند داشت».