مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیهای اغتشاشات، آشوبها و تخریب اموال عمومی را محکوم کرد.
مجلس خبرگان رهبری در محکومیت اغتشاشات و آشوبهای اخیر بیانیهای صادر و بر ضرورت جهاد تبیین در دوران جنگ تمام عیار اقتصادی، ساماندهی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، احقاق حقوق خسارتدیدگان، حمایت از اقدامات قوه قضائیه در راستای پیگرد قضایی و محاکمه بدون اغماض تروریستهای آشوبطلب و نیز لزوم هوشیاری و خنثی کردن توطئههای شوم نظام سلطه و صهیونیسم جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسمالله الرحمن الرحیم
اغتشاش و تخریبگری چند روز گذشته عدهای اوباش و مزدور و همراهی تعدادی اندک از جوانان و نوجوانانی که نوعاً تحلیل درستی از مسائل ندارند موجبات سلب امنیت و آرامش جامعه، اهانت به مقدسات دینی و آسیب به اموال عمومی و خصوصی را فراهم آورد و با اجرای نقشه شوم دشمنان کینهتوز این نظام و این خاک مقدس بویژه آمریکای جنایتکار و رژیم خبیث صهیونیستی برای کشور و مردم هزینه ایجاد کرد؛ این نوع اقدامات قطعاً از نگاه توده مردم، محکوم و از سنخ اعتراض به برخی نارساییها به شمار نمیآید.
مجلس خبرگان رهبری همواره بهبود معیشت مردم را از مهمترین مسائل کشور دانسته و خواستار تدبیر و چارهاندیشی جهت انضباط در بازار بوده و این امر را در جلسات مختلف از مسؤولان ذیربط مطالبه کرده و اطمینان میدهد دستاندرکاران اقتصادی کشور بویژه سران محترم قوا در تلاش برای رفع ناکارآمدیها و اصلاح کاستیهای موجود هستند.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن اقدامات ساختارشکنانه و ابراز همدردی با مردم آسیبدیده در این حوادث خصوصاً خانوادههای شهدا و جانباختگان این اغتشاشات، از خویشتنداری و تدبیر فرماندهی انتظامی و نهادهای امنیتی در برابر اعتراضات، قدردانی کرده و ضمن حمایت همهجانبه از رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدظلهالعالی و تدابیر حکیمانه معظمله، بر ضرورت جهاد تبیین در دوران جنگ تمام عیار اقتصادی، ساماندهی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، احقاق حقوق خسارتدیدگان، حمایت از اقدامات قوه قضائیه در راستای پیگرد قضایی و محاکمه بدون اغماض تروریستهای آشوبطلب و نیز لزوم هوشیاری و خنثی کردن توطئههای شوم نظام سلطه و صهیونیسم جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران، تأکید مینماید.