۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۳:۱۹
گزارش

پشت‌ پرده حذف کشتی‌گیر مدعی دوبنده تیم ملی

یک ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان مدعی شده سال‌ها در وزن ۸۷ کیلوگرم نفر اول بوده اما او در مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر دوپینگ حذف شد. به‌ گزارش فارس، بهروز هدایت امسال در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور به عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی در وزن ۸۷ کیلوگرم عنوان نخست را کسب کرد اما خیلی زود از اردوی تیم ملی کنار رفت.  این کشتی‌گیر که بعد از محرومیت ۴ ساله به خاطر دوپینگ، دوباره به کشتی برگشته به گفته مسؤولان فدراسیون و کادر فنی به خاطر بی‌انضباطی (درگیری با یکی از مسؤولان فدراسیون) از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شده است.  هدایت در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده نوشته در ۸۷ کیلوگرم چندین سال نفر اول وزن خود بوده است اما او در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ در دهلی باخت عجیبی در نیمه‌نهایی داشت و در ۶ ثانیه به پایان مسابقه اعلام کرد از ناحیه پا دچار مشکل شده و نمی‌تواند کار را ادامه دهد. بعد از پایان مسابقات فدراسیون کشتی در بیانیه‌ای باخت عجیب هدایت را اینطور تشریح کرد: زمانی که مسابقات قهرمانی آسیا در کشتی فرنگی در حال برگزاری بود و قبل از انجام مسابقات نیمه‌نهایی آزمایشگاه کلن اعلام کرد یکی از آزمایشات هدایت مثبت شده و برای آزمایشات تکمیلی قرار است آزمایش‌های نهایی نیز انجام شود. اینکه چطور بهروز هدایت گفته سال‌ها نفر اول وزن خود بوده جای سوال دارد، چرا که او حتی یک مدال قهرمانی آسیا را هم در کارنامه ندارد.  در این وزن در سال ۲۰۲۵ در قهرمانی آسیا یاسین یزدی برنز گرفت. سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ ناصر علیزاده طلا گرفت. حسین نوری هم در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ صاحب مدال طلا شد. بهروز هدایت سال ۲۰۲۰ نماینده کشورمان بود که به خاطر مشکوک بودن به انجام دوپینگ حذف شد.

ارسال نظر
captcha
پربیننده