۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۱:۵۸
هت‌تریک اوسمار در باخت با دبل خیبر

رحمتی کابوس ۱۴۰۴ پرسپولیس!

عبدالله دارابی: بازی در خانه هم برای قرمزپوشان، حاشیه امنیت ایجاد نکرد و آنها شامگاه جمعه در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، مغلوب خیبر خرم‌آباد شدند تا یکی از ۳ فرصت انقضایِ جریمه نقدی‌شان هوا شود! شاگردان اوسمار در حالی به سختی توانستند فقط یکی از ۲ گل خیبری‌ها را جواب دهند که تیم محبوب استان لرستان یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع لیگ برتر را دارد و تازه با شکست پرسپولیس توانست تفاضل گلِ منفیِ خود را صفر کند! پرسپولیس در شرایطی این بازی را به میهمانش واگذار کرد که توقع می‌رفت با توجه به باخت‌های اخیر و نیاز مبرم به برد، با ارائه یک نمایش سراسر هجومی، عزم خویش برای جبران را نشان دهد اما آنچه در میدان رخ داد عکس این انتظار بود و خیبر میانه جدولی عزمی راسخ‌تر از آنها برای کسب پیروزی داشت. سیدمهدی رحمتی که ابتدای امسال در اواخر لیگ ۲۴ در قامت سرمربی شمس‌آذر قزوین، پرسپولیس اسماعیل کارتال را شکست داده بود و در رأس نیمکت خیبر، در بازی رفت فصل ۲۵، مچ وحید هاشمیان را در خرم‌آباد خوابانده بود، این مهم را برابر اوسمار هم تکرار کرد؛ این بار در تهران و در حالی ‌که به جای نیمکت، از روی سکو تیمش را هدایت می‌کرد. شاگردان این سرمربی که بازیکنانی جوان و کم نام و نشان اما باانگیزه‌اند، بدون ترس از حریف اسمی خود بازی خوبی ارائه دادند به نحوی که باید گفت واقعا شایسته این پیروزی بودند. پرسپولیس اما با روزهای خوب فاصله عمیقی دارد و گویا قصد هم ندارد از عمق این فاصله بکاهد؛ ۳ شکست در ۳ بازی اخیر، خود گویاترین تفسیر این وضعیت است. جالب است که این تیم وقتی توانست تک گل خود را وارد دروازه پورحمیدی، سنگربان خیبر کند که بازیکنان بزرگش را از ترکیب خارج کرده بود! حضور امیرحسین محمودی جوان، تحرکی به خط حمله این تیم داد و ارسال او زمینه‌ساز گل قرمزپوشان شد. در روزهایی که بزرگان این تیم نمایشی ضعیف از خود بروز می‌دهند، محمودی و سرگی‌یف ازبک، عملکردی متفاوت از سایرین دارند. شرایط این روزهایِ پرسپولیس و عملکرد بازیکنان نامی اما پا به سن گذاشته آن، بیش از پیش نیاز این تیم به یک پوست‌اندازی اساسی را فریاد می‌زند. امید عالیشاه که در صحنه مصدومیت پورحمیدی، خطاب به حریف اعتراض می‌کند: «فوتبال بازی کنید و ببرید، از شیر مادر حلال‌ترتان»، بهتر است ابتدا به خود و همبازیانش نهیب بزند حداقل به اندازه نصف مبلغ قراردادهای هنگفت‌شان تلاش کنند! مصدومیت یا مصدوم‌نمایی دروازه‌بان خیبر (از دید عالیشاه) چقدر از وقت بازی را تلف کرد؟ آیا از ۵ دقیقه بیشتر شد؟ چرا در ۸۵ دقیقه باقیمانده، نمایش عالیشاه و همبازیانش، حکایت از برتری یا عطش برای کسب پیروزی نداشت؟ آیا متعصب‌ترین هوادار پرسپولیس عملکرد این تیم در این بازی را مستحق پیروزی یا باخت آن را در تناقض با جریان و نتیجه نهایی بازی می‌داند؟ کاش شما بزرگان تیم‌های پرطرفدار،  قدری هم به اشتیاق و اضطرابِ خالصانه هوادارانی که ریالی از دریافتی میلیاردی‌تان عایدشان نمی‌شود، می‌اندیشیدید تا شاید کمتر خون به دل‌شان کنید! خیبر در هر ۲ بازی این فصل، پرسپولیس را شکست داد تا چه بسا سکوی پرتابی برای آینده رحمتی باشد!

ارسال نظر
captcha
پربیننده