۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۴:۴۹
با صدور فرمان سپاه به شناور‌های حاضر در منطقه

عبور و مرور از تنگه هرمز ممنوع شد

روز گذشته تصاویر اصابت پهپاد ایرانی به یک مرکز راداری آمریکا در قطر شگفتی همه مردم منطقه و دنیا را موجب شد. دیروز پس از انتشار این فیلم، روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد رادار منحصربه‌فرد آمریکا در قطر به طور کامل منهدم شد. بر اساس این گزارش، رادار آمریکایی fp132 با برد ۵۰۰۰ کیلومتر مستقر در قطر، با تجهیزات منحصربه‌فرد که برای ردیابی موشک‌های بالستیک فعالیت می‌کرد، به طور کامل منهدم شد. شامگاه دیروز نیز فرآیند بستن تنگه هرمز توسط ایران آغاز شد. شامگاه دیروز کشتی‌ها در حال دریافت پیام از سوی سپاه پاسداران بودند که اعلام می‌کرد هیچ کشتی‌ای اجازه عبور از تنگه را ندارد. این کشتی‌ها پیام‌های مکرر با فرکانس بالا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کردند که اعلام می‌کرد هیچ کشتی‌ای اجازه عبور از تنگه هرمز را ندارد. این آغاز فرآیند بستن تنگه هرمز از سوی ایران است؛ اقدامی که ایران پیش از این تهدید کرده بود در صورت وقوع تجاوز از سوی آمریکا، آن را انجام خواهد داد. بیش از 20 درصد صادرات نفت دنیا از این تنگه انجام می‌شود. بستن این تنگه می‌تواند یک سونامی در بازارهای انرژی جهان ایجاد کند. 
از سوی دیگر ایران با اطلاع دقیق از تحرکات نظامیان آمریکایی در منطقه، محل استقرار آنها در برخی هتل‌های کشورهای منطقه را مورد هدف قرار داد؛ اقدامی که نشان‌دهنده میزان اطلاعات ایران در رصد و کنترل تحرکات میدانی نظامیان آمریکایی است.

ارسال نظر
captcha