۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۴:۳۶
آمار وزیر علوم از حملات مستقیم آمریکا و رژیم صهیونی به مراکز علمی کشور

حمله به ۳۰ دانشگاه ایران

دشمن آمریکایی-صهیونیستی از ابتدای جنگ تاکنون به ۳۰ دانشگاه ایران حمله کرده است. این خبر را دیروز -شنبه- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد. «حسین سیمایی‌صراف» در این باره گفت: تا امروز ۳۰ دانشگاه کشور مورد حمله مستقیم حملات دشمن قرار گرفته است. اشاره وزیر علوم به حمله مستقیم، به معنای آن است که دشمن آمریکایی-صهیونی، دانشگاه‌های ایران را به عنوان هدف مورد اصابت قرار داده است. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این تهدید کرده بود با حمله به زیرساخت‌ها، ایران را به عصر حجر باز خواهد گرداند. در همین راستا، طی روزهای گذشته زیرساخت‌های صنعتی ایران، صنایع نفت و پتروشیمی، فولاد، سیمان و حتی پل‌های ایران مورد هدف قرار گرفته است. اما حمله مستقیم به ۳۰ دانشگاه ایران نشان می‌دهد هدف ترامپ، از بین بردن همه نمادها و زیرساخت‌های علمی و تولید علم ایران است. در واکنش به حملات علیه دانشگاه‌های ایران، نیروهای مسلح کشورمان برخی مراکز آموزشی و دانشگاهی مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونسیتی را در منطقه و سرزمین‌های اشغالی مورد حمله قرار دادند؛ اقدامی که برای حفظ و صیانت از محیط‌های علمی ایران به عنوان زیرساخت‌های پیشرفت، انجام شد. با این حال، هفته گذشته رئیس دانشگاه تهران به همراه برخی دیگر، نامه‌ای به وزیر علوم نوشت و از او خواست تلاش کند مانع اقدام بازدارنده ایران برای صیانت از دانشگاه‌های کشور شود. نکته قابل تامل اینکه پس از این نامه‌نگاری عجیب رئیس دانشگاه تهران، دشمن آمریکایی-صهیونی روز جمعه به دانشگاه شهید بهشتی حمله کرد و یک مرکز مهم تحقیقاتی و آزمایشگاهی این دانشگاه را هدف قرار داد؛ حمله‌ای که به وضوح نشان داد رئیس دانشگاه تهران، اساسا درک لازم از معادلات جنگی را ندارد و عملا گام در مسیری نهاده بود که تهدیدات علیه دانشگاه‌های کشور را افزایش می‌داد. البته این اقدام رئیس دانشگاه تهران، با موجی از انتقادات بویژه در بین جامعه دانشگاهی کشور مواجه شد. در همین راستا، جمعی از اساتید دانشگاه تهران در نامه‌ای به وزیر علوم، تاکید کردند خویشتن‌داری در برابر دشمن، غلط است. در بخشی از این نامه آمده است: «اگر ما در برابر تجاوز دشمن به مراکز دانشگاهی مقابله به مثل نکنیم، آنگاه بسادگی دانشگاه‌های آنان (که مراکز اصلی تربیت تروریست‌های تحصیل‌کرده و سلاح‌های مدرن‌شان است) تبدیل به پایگاه‌های امن نظامی خواهد شد. سیمایی‌صراف نیز در جلسه روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور تصریح کرد: باید بخشی از ساختمان‌های آسیب‌دیده توسط دشمن به عنوان موزه جنایات دشمن حفظ شود. وی افزود: هر چند بازسازی باید صورت گیرد ولی در برداشت آوار و پاکسازی صحنه تجاوز دشمن، نباید تعجیل کرد.

ارسال نظر
captcha