رژیم صهیونیستی روز گذشته در اقدامی جنونآمیز حمله گستردهای را علیه لبنان، بویژه شهر بیروت انجام داد که طی آن بیش از ۳۰۰ نفر شهید و زخمی شدند. به گزارش “وطنامروز”، در حالی که بر اساس اظهارات نخستوزیر پاکستان، توقف جنگ بین رژیم صهیونیستی و لبنان بخشی از توافق ایران و آمریکا برای آتشبس بود اما رژیم صهیونیستی دیروز طبق رویه معمول خود که همواره آتشبسها را نقض میکند، در چند نوبت و با دهها جنگنده مناطق مختلف لبنان از جمله بیروت را مورد حمله قرار داد. ارتش رژیم صهیونیستی در اینباره اعلام کرد در این حملات که شدیدترین حمله خود از زمان آغاز جنگ بوده، بیش از ۱۰۰ هدف را طی ۱۰ دقیقه مورد حمله قرار داده است. رئیس صلیب سرخ لبنان نیز اعلام کرد در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بیروت و ضاحیه جنوبی آن بیش از ۳۰۰ نفر شهید و زخمی شدند. پس از این جنایت غیرانسانی، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه نیز حملات خود به لبنان را ادامه دادند. این اقدام رژیم صهیونیستی که نقض صریح آتشبس میان ایران و آمریکا و همه طرفهای درگیر بود با واکنش نخستوزیر پاکستان مواجه شد. شهباز شریف، رژیم صهیونیستی را ناقض توافق آتشبس دانست و از همه طرفها خواست به توافق آتشبس پایبند باشند. ایران نیز دیروز تصریح کرد که رژیم صهیونیستی را به خاطر این جنایت مجازات خواهد کرد. سیدمجید موسوی، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت میدان به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان خواهد داد. وی گفت میدان در تدارک مجازات رژیم صهیونیستی است. در همین راستا شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از یک مقام ایرانی با اشاره به جنایات وحشیانه روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع لبنان، اعلام کرد رژیم صهیونیستی به سبب نقض آتشبس مجازات خواهد شد. این شبکه به نقل از این مسوول ایرانی افزود آتشبس تمام منطقه را دربرمی گیرد، اسرائیل به نقض عهدهایش معروف است و تنها گلوله آن را (از ادامه جنایات) بازخواهد داشت. یک منبع آگاه هم به خبرنگار تسنیم گفت: ایران در حال بررسی احتمال خروج از توافق آتشبس با ادامه نقض آن توسط رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان است. این منبع آگاه تصریح کرد: توقف جنگ در همه جبههها از جمله علیه مقاومت اسلامی قهرمان لبنان، در طرح آتشبس ۲ هفتهای مورد پذیرش آمریکا بوده، ولی رژیم صهیونیستی از صبح امروز(دیروز) در نقض آشکار آتشبس، حملات وحشیانهای را علیه لبنان انجام داده است. به گفته این مقام آگاه، همزمان با بررسی خروج احتمالی ایران از طرح آتشبس، نیروهای مسلح کشورمان در حال تعیین اهداف برای پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان هستند. وی تاکید کرد: اگر آمریکا نمیتواند سگ هارش را در منطقه مهار کند، ایران به او استثنائاً در این زمینه کمک میکند! آن هم با زور. از سوی دیگر حسن فضلالله، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، در واکنش به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کرد: رژیم صهیونیستی میکوشد از تصمیم آتشبس مرتبط با جبهه لبنان شانه خالی کند تا شکست خود در تجاوز به ایران را جبران کند.
وی ادامه داد: اسرائیل پس از ناکامی در تحقق اهدافش، ناچار شد به تصمیم آمریکا برای توقف جنگ تن دهد. فضلالله تصریح کرد: جنایات اسرائیل در لبنان نمیتواند تصویر شکست در برابر ایران و عقبنشینی نظامیان اسرائیلی در برابر مقاومت لبنان پیش از رسیدن به رود لیتانی را پاک کند.
حمله دیوانهوار رژیم صهیونیستی به لبنان؛ بیش از ۳۰۰ نفر شهید و زخمی شدند
نتانیاهو سخت مجازات میشود
ارسال نظر
پربیننده
تازه ها