۰۱/تير/۱۴۰۵
|
۱۳:۲۶

ایران خواستار غرامت از 5 کشور منطقه شد

ایران رسماً خواستار پرداخت غرامت از سوی پنج کشور منطقه به‌سبب مشارکت در جنگ آمریکایی ـ صهیونیستی شد.

ایران خواستار غرامت از 5 کشور منطقه شد

ایروانی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: خواستار غرامت از سوی پنج کشور منطقه شامل بحرین، عربستان، قطر، امارات و اردن به‌دلیل مشارکت در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران هستیم.

وی تصریح کرد: این پنج کشور، از طریق اعمال متخلفانه بین‌المللی خود، تعهدات بین‌المللی خویش در قبال جمهوری اسلامی ایران و حقوق بین‌الملل را نقض کرده‌اند و بدین‌ترتیب مسئولیت بین‌المللی آنان محقق شده است و باید «جبران کامل خسارات وارده به جمهوری اسلامی ایران را، از جمله پرداخت غرامت بابت کلیه خسارات مادی و معنوی ناشی از اعمال متخلفانه بین‌المللی خود، به‌عمل آورند.»

ارسال نظر
captcha
پربیننده
تازه ها