امیر سرلشکر حاتمی: سربازان ولایت در ارتش گوش به فرمان جانفشانی خواهند کرد
فرمانده کل ارتش در پیامی نوشت: سربازان ولایت در ارتش چشم در چشم دشمن، دست بر ماشه و گوش به فرمان جانفشانی خواهند کرد.
به دنبال پیام محبتآمیز حضرت آیتاللهالعظمی امام سیدمجتبی حسینیخامنهای مد ظلهالعالی رهبر عظیمالشأن انقلاب اسلامی و فرمانده معزز کل قوا به ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش صادر شد، امیر سرلشکر «امیر حاتمی» فرمانده کل ارتش در پیامی از ابراز لطف و محبت معظمله تشکر کرد.
مشروح پیام قدردانی فرماندهکل ارتش از رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا به این شرح است:
بسمالله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر عظیمالشأن انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیتالله امام سیدمجتبی حسینیخامنهای مد ظلهالعالی
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
لئن شکرتم لازیدنکم
پیام حکیمانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قوا مد ظلهالعالی به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر پیامها و تدابیر حکیمانه و محبتآمیز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و امام شهید انقلاب اسلامی رحمتالله علیهما را در اذهان ملت بزرگ ایران و فرزندانشان در ارتش جمهوری اسلامی ایران تداعی کرد و روحیه و انگیزه مضاعفی در رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.
نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، با همراهی و همدلی برادران خود در سایر قوای نیروهای مسلح، در اجرای اوامر و تدابیر مطاع فرمانده معظم کل قوا مد ظلهالعالی، جانفدایان اسلام، ایران و ملت بزرگ آن در زمین، آسمان و دریای کشور بوده و همانند گذشته، دشمنان بداندیشی که نظر سوء به کشور و ملت ایران دارند را با قاطعیت بر سر جایشان خواهند نشاند و با جان و دل برای استمرار و تداوم ترقی و ارتقای توانمندی و پیشرفتهای مختلف در پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران آمادهاند.
بیتردید پیام راهبردی و برآمده از قلب نورانی رهبر عظیمالشأن انقلاب اسلامی، چراغ راه و هدایتگر سربازان ولایت در ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و فرزندان امام خمینی کبیر و امام خامنهای شهید رحمتالله علیهما با قلبی سرشار از شور جهاد و شهادت و عزم راسخ، ضمن تجدید و تحکیم عهد با فرمانده و مقتدای خود، تا آخرین قطره خون و تقدیم پیروزی سرافرازانه به ملت ایران خواهند ایستاد و چشم در چشم دشمن، دست بر ماشه و گوش به فرمان جانفشانی خواهند کرد.
همچنین بر خود لازم میدانم از طرف آحاد کارکنان ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران از محبت بیدریغ ملت قهرمان و نستوه ایران، پیامهای محبتآمیز سران محترم قوا، قرارگاه مرکزی خاتم(ص)، سپاه پاسداران، فرماندهی کل انتظامی، وزرای کشور، دفاع، خارجه و سایر مسؤولان کشوری و لشکری و تلاشهای رسانه ملی در گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و حماسهآفرینیهای نیروی زمینی از صمیم قلب قدردانی و تشکر کنم.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر ستاد امیر حاتمی
دیدار دبیرکل «دی 8» با معاون عراقچی
دبیرکل سازمان «دی 8» در دیدار با معاون وزیر امور خارجه درباره جنگ علیه ایران صحبت کرد. «سهیل محمود» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی ۸ کشور در حال توسعه اسلامی (D8) در حاشیه نشست مجمع دیپلماتیک آنتالیا با سعید خطیبزاده، معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
طرفین در این ملاقات، پیرامون تقویت همکاریهای فیمابین و همچنین تحولات تجاوز آمریکایی - صهیونی علیه کشورمان گفتوگو و تبادل نظر کردند.
گروه ۸ کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به «دی 8» شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است. جمهوری آذربایجان نیز اخیرا به عضویت این سازمان پذیرفته شد. دبیرخانه این سازمان در استانبول ترکیه مستقر است.
بقائی: محاصره دریایی ایران نقض آتشبس و غیرقانونی است
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد محاصره دریایی ایران توسط آمریکا نهتنها نقض آتشبس، بلکه غیرقانونی است.
اسماعیل بقائی در واکنش به محاصره دریایی ایران توسط آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام ایالات متحده در محاصره بنادر یا سواحل ایران نهتنها نقض آتشبس با میانجیگری پاکستان است، بلکه غیرقانونی و مجرمانه نیز هست.
وی افزود: این اقدام، ماده 2 (4) منشور ملل متحد را نقض میکند و طبق ماده3 (c) قطعنامه 3314 (1974) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک اقدام تجاوزکارانه محسوب میشود که به صراحت محاصره بنادر یا سواحل یک کشور را در زمره چنین اقداماتی قرار میدهد. بقائی ادامه داد: علاوه بر این، با اعمال مجازات جمعی عمدی بر مردم ایران، این اقدام به منزله جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.