۲۰/آبان/۱۴۰۵
|
۱۳:۲۹
علام حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

حقوق کارمندان دولت 6 درصد افزایش یافت

با مصوبه هیات وزیران، حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و دیگر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1389 به میزان 6‌‌درصد نسبت به سال 1388 افزایش می‌یابد. بر اساس مصوبه جلسه یکشنبه هیات وزیران که به ریاست احمدی‌نژاد ...

گروه اقتصادی:

با مصوبه هیات وزیران، حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و دیگر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1389 به میزان 6‌درصد نسبت به سال 1388 افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس مصوبه جلسه یکشنبه هیات وزیران که به ریاست احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان برگزار شد، ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال جاری 636 ریال، حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان و بازنشستگان 310 هزار تومان و حداکثر حقوق آنان به میزان 7 برابر یعنی 2 میلیون و 170 هزار تومان تعیین شده است. این در حالی است که در سال 1388 ضریب حقوق 600 ریال و حداقل حقوق 290 هزار تومان تعیین شده بود. مشروح مصوبه هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه درباره میزان افزایش ضرایب حقوقی کارکنان و مستخدمان دولت و میزان افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در سال 1389 بدین شرح است:

 

1- ضریب حقوق سال 1389 اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات به میزان 9 هزار و 59 ریال (9059) تعیین می‌شود.

2- ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1389 به میزان 636 ریال تعیین می‌شود.

3- ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1389 به میزان 636 ریال تعیین می‌شود.

4- سقف افزایش حقوق کارمندان دستگاه‌های موضوع اجزای «د» و«ه» بند «7» ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور از جمله نهادها و موسسات عمومی غیردولتی به میزان 6 درصد تعیین می‌شود.

5- عیدی پایان سال غیرمشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1389 به میزان عیدی پایان سال مشمولان قانون یاد شده تعیین می‌شود.

6- حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان موضوع تبصره ماده «76» قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و دیگر مشمولان ماده یاد شده به استثنای مشمولان بند «8» این تصمیم‌نامه در سال 1389 به میزان 3 میلیون و یکصد هزار ریال و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان 7 برابر حداقل یاد شده در این بند تعیین می‌شود.

7- حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و دیگر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان 3 میلیون و یکصد هزار ریال تعیین می‌شود.

8- حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و دیگر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1389 به میزان 6 درصد نسبت به سال 1388 افزایش می‌یابد.

9- حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و دیگر نهادها و دستگاه‌ها موضوع بند«3» این تصمیم‌نامه در سال 1389 به میزان 2 میلیون و 120 هزار ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان 7 برابر حداقل حقوق یاد شده در این بند
تعیین می‌شود.

10- پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم موضوع جزء «الف» بند «7» ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور حداکثر به میزان 80 درصد سقف عملکرد سال 1388 به شرح زیر مجاز است:

سقف قابل پرداخت برای هریک از کمک‌‌هزینه‌های مستقیم یا غیرمستقیم غذای روزانه درباره کارمندانی که ساعت کار آنها حداقل 8 ساعت در روز است، ایاب وذهاب (سرویس رفت و آمد) کارمندانی که 44 ساعت در هفته کار می‌کنند و از هرگونه سرویس سازمانی استفاده نمی‌کنند در تهران و در شهرهای دارای 500 هزار نفر جمعیت و بالاتر، مهدکودک برای کارمندان اناث که دارای فرزند زیر 5 سال هستند به ازای هر کودک (حداکثر 3 فرزند) و دیگر کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی اعم از نقدی یا غیرنقدی حداکثر تا میزان ارقام مصوب سال 1388 از هر یک از اقلام یاد شده مجاز است.

11- پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار ساعتی به کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این تصمیم‌نامه حداکثر به میزان عملکرد سال 1387 دستگاه مشروط به عدم تجاوز از سقف اعتبار منظور شده در موافقتنامه‌ همان سال
مجاز است.

12- فوق‌العاده ماموریت روزانه داخل کشور و کارمندان دستگاه‌های اجرایی این تصمیم‌نامه که به‌عنوان مامور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می‌شوند و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر درباره مشمولان هر یک از بندهای این تصمیم‌نامه به ماخذ یک بیست و پنجم و نسبت به مازاد آن به ماخذ یک دویستم حداکثر به میزان عملکرد سال 1387 و در چارچوب موافقتنامه‌ مبادله شده حداکثر در سقف اعتبارات مصوب قابل پرداخت است.

در جلسه اخير هیات وزیران همچنین تعدادی دیگر از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب رسید. همچنین معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری نیز از اعمال افزایش 6‌درصدی ضریب حقوق کارمندان از خردادماه جاری خبر داد و گفت: قطعا از ابتدای امسال حق و حقوق کارمندان محاسبه و به آنان پرداخت می‌شود. رحیم ممبینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعیین افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در جلسه یکشنبه‌شب هیات دولت، این مصوبه از خردادماه جاری اجرا خواهد شد؟ گفت: دستگاه‌ها می‌توانند براساس توانمندی خود در ماه جاری این مصوبه را اجرایی کنند. وی افزود: قطعا مابه التفاوت افزایش حقوق کارمندان در 2 ماه اول امسال محاسبه و به آنان پرداخت خواهد شد. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا افزایش 6 درصدی ضریب حقوق کارمندان حداقل افزایش است و کارمندانی که حقوق کمتری می‌گیرند، با افزایش حقوق بیشتری نسبت به کارمندانی که حقوق بالایی دارند، مواجه می‌شوند، به عبارت دیگر، افزایش حقوق‌ها به روش پلکانی معکوس خواهد بود؟ اظهارداشت: این روش در سال‌جاری اعمال نمی‌شود و ضریب افزایش حقوق برای همه کارمندان به همان میزان 6 درصد خواهد بود.

ارسال نظر
captcha