ايسنا:
رئیس پژوهشگاه و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: با قراردادی که با سازمان بیمه خدمات درمانی منعقد کردهایم، برخی خدمات درمانی، تشخیصی و دارویی ناباروری در این مرکز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفت.محمدمهدی آخوندی افزود: قرارداد مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابنسینا با سازمان بیمه خدمات درمانی (اداره کل استان تهران) درباره ارائه خدمات درمانی، تشخیصی و دارویی ناباروری و نازایی اعم از سرپایی و بستری موقت به بیمهشدگان تحت پوشش سازمان بیمه خدمات درمانی، از تاریخ 23/5/90 منعقد شد و از این پس همه بیمهشدگان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی میتوانند در مراجعه به مرکز درمان ناباروری ابن سینا از مزایای بیمه استفاده کنند.
اصفهان امنترين زيستگاه
براي آهوي ايراني
ایلنا:
استان اصفهان با 10 هزار راس آهو بيشترين ميزان آهوي ايراني را درخود جاي داده است و به عنوان شاخص زيستگاههاي آهو در كشور به حساب ميآيد. حسين محمدي، رئيس دفتر حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست بيشترين آمار آهوي كشور را متعلق به استان اصفهان دانست و افزود: مناطق حفاظت شده موته، قميشلو و كلاه قاضي در استان اصفهان بيشترين ميزان آهوي ايراني را در كشور به خود اختصاص دادهاند. وي گفت: پس از اصفهان، استان خراسان رضوي، در پناهگاه حيات وحش شیراحمد و پس از آن منطقه حفاظت شده سرخآباد در استان زنجان بيشترين ميزان آهو را در خود جاي دادهاند. مرتضي جمشيديان، رئيس اداره محيط زيست شهرستان گلپايگان نيز با تاييد اين مطلب اظهار داشت: زيستگاه موته با 4 هزار و 600 رأس آهو، بيشترين شمار آهو در کشور را در خود جاي داده است. در استان اصفهان بيش از 10 هزار آهو زيست میکند که شاخص آهو در کشور محسوب ميشود. به گفته کارشناسان، زيستگاههاي آهوي ايراني در استان اصفهان در دنيا کمنظير است. رئيس دفتر حياتوحش سازمان حفاظت محيط زيست در بخش ديگري از گفتههاي خود استان يزد را نيز داراي شمار زيادي آهو برشمرد كه به علت خشكسالي كاهش قابل توجهي در تعداد آنها رخ داده است.
حق بيمه افراد تبعي بيمه خدمات درماني
وطن امروز:
سازمان بيمه خدمات درماني، حق بيمه افراد تبعي 2 و 3 بيمهشدگان اين سازمان را اعلام كرد. بر اساس قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه كشور و مصوبه هيات وزيران، نرخ حق بيمه سال 90 به شرح زير اعلام شد: حق بيمه كاركنان دولت شامل افراد شاغل و بازنشستگان معادل 5 درصد حقوق و مزاياي مستمر آنان تا سقف 2برابر حداقل حقوق و دستمزد مطابق قانون كار كه شامل سهم كارمند شاغل 56/1 درصد حقوق ماهانه مشمول كسور بازنشستگي جهت بيمهشدگان اصلي و تبعي يك (همسر، 3 فرزند اول كارمندان شاغل مرد و همه فرزندان متولد قبل از 26 ارديبهشت ماه 73) است. همچنين سهم بازنشستگان و موظفين 4/1 درصد از حقوق درج شده در حكم يا فيش حقوقي بدون احتساب حق عائلهمندي، حق اولاد و حق نگهداري براي بيمهشدگان اصلي و تبعي يك و حق بيمه افراد تبعي 2 (فرزند چهارم به بعد و همسر دوم مرد كارمند دولت و فرزندان خانم كارمند دولت) معادل حق سرانه مصوب به مبلغ 94هزار ريال به ازاي هر نفر در ماه است كه بايد از حقوق بيمه شده اصلي كسر شود.