هیات دولت با هدف ساماندهی و تنظیم تعرفههای درمانی در بخش دولتی، تعرفههای خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی در سالجاری را تصویب و ابلاغ کرد. بر این اساس، ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی 44 هزار ریال، پزشکان و دندانپزشکان متخصص 53 هزار ریال، پزشکان فلوشیب 58 هزار و 400 ریال، پزشکان فوقتخصص و روانپزشکان 64 هزار و 900 ریال و پزشکان فوقتخصص روانپزشک 77 هزار و
400 ریال تعیین شد. همچنین ویزیت فوقتخصص و روانپزشک برای استادیار شامل سهم سازمان 61 هزار ریال، سهم بیمهشده 19 هزار ریال در مجموع 80 هزار ریال، ویزیت فوقتخصص و روانپزشک برای دانشیار شامل سهم سازمان 66 هزار ریال، سهم بیمهشده
19 هزار ریال در مجموع 85 هزار ریال و ویزیت فوقتخصص و روانپزشک برای استاد شامل سهم سازمان 73 هزار ریال، سهم بیمهشده 19 هزار ریال در مجموع 92 هزار ریال تعیین شد. در بخش فوقتخصص روانپزشکی نیز برای استادیار شامل سهم سازمان 73 هزار ریال، سهم بیمهشده 23 هزار ریال در مجموع 96 هزار ریال، ویزیت فوقتخصص روانپزشکی برای دانشیار شامل سهم سازمان 79 هزار ریال، سهم بیمهشده 23هزار ریال در مجموع 102 هزار ریال و ویزیت فوقتخصص روانپزشکی برای استاد شامل سهم سازمان 87 هزار ریال، سهم بیمهشده 23 هزار ریال در مجموع 110 هزار ریال تعیین شده است.
ضریب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی
بر اساس این مصوبه، ضریب تعرفه داخلی بستری برای خدمات ویزیت، مشاوره و دیالیز 8100 ریال، ضریب تعرفه داخلی دیگر خدمات 5800 ریال، ضریب تعرفه بیهوشی 41 هزار ریال، ضریب تعرفه جراحی 74 هزار ریال، ضریب تعرفه دندانپزشکی 2300ریال و ضریب تعرفه فیزیوتراپی 2700ریال است. در مراکز فیزیوتراپی که متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، دکترای فیزیوتراپی و پزشکان متخصص بر اساس ضوابط، عهدهدار مسؤولیت فنی این مراکز هستند، ضریب تعرفه 0013 ریال برای آنان اعمال خواهد شد. بر این اساس، میزان سرانه پایه پزشک خانواده و دستیارش (ماما و پرستار) با 20درصد رشد در مقایسه با سرانه تعیین شده سال 1390(موضوع ماده 38)دستورالعمل نسخه «02» برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع معادل 21هزار ریال به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری تعیین میشود. این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیسجمهور برای اجرا ابلاغ شده است.