|
درباره کمکاری سینما و رسانه در باب رخداد عظیم پیادهروی اربعین
غفلت از مخاطب میلیونی اربعین
محمدرضا کردلو: در میان همه پدیدههای محیرالعقول در عالم کمتر رخدادی است که چون پیادهروی اربعین، گسترهای فراملیتی داشته باشد؛ تجمعی که صرفا یک پیادهروی نیست بلکه یک جهان متفاوت و یک نظام همزیستی است. نظام همزیستی در این پیادهروی، در سراسر جهان و در تاریخ بینظیر است. در این میان مواجهه رسانهای با این رخداد بزرگ، آنچنان که باید در شأن این اتفاق(به معنای واقعی کلمه) نیست. طبیعی است که برای مواجهه رسانهای مناسب با این پدیده ابتدا باید وجوه و ابعاد آن بخوبی شناخته شوند. در واقع دلایل و منشأ این حرکت و در ادامه خود واقعه باید بخوبی شناخته شوند. با این مقدمات تصویری که از اربعین نشان داده میشود، خواهد توانست عظمت این واقعه را بنمایاند. قدرت تصویر و سینما یکی از ابزارهایی است که اگر بخواهد میتواند بخشی از این عظمت را به تصویر بکشد. ذوق رسانهای نیز در این مسیر میتواند کمک کند. به عبارت دیگر گاهی اوقات یک عکس به تنهایی از ساعتها سخنرانی موثرتر است. اما این عکس نتیجه نگاه و ذوقی است که در پس اندیشه عکاس بهوجود آمده است. یکی از اشکالهایی که در این مسیر مواجهه رسانهای با این اتفاق میتوان برشمرد این است که کمتر تلاشی برای سازماندهی اندیشهها و در واقع در پیش گرفتن رویکردی استراتژیک با موضوع اربعین صورت میگیرد؛ آن هم در شرایطی که اتفاقا دشمن مسلمانان و رسانههای غربی و رسانههای منتسب به آلسعود نیز به مقابله رسانهای با این پدیده روی آوردهاند و هزینههای گزافی برای سانسور عظمت این واقعه هزینه میکنند. این را یکی از تحلیلگران رسانههای عربی مطرح میکند و میگوید: «عربستان سعودی جریانسازیهایی از طریق رسانههای خود علیه شیعیان و مراسم اربعین انجام میدهد و با رشوه به کشورهای عربی تلاش در عدم پخش مراسم اربعین حسینی از سایر رسانهها دارد». از طرفی برخی رسانهها چون بیبیسی که به به شبکههای عربی نیز خط میدهند، با پوشش بخشی از واقعه تلاش در تخفیف دادن و بزرگی این راهپیمایی دارند. در این میان اگر رسانهها، سینما، مستندسازان و صداوسیما تلاش نکنند تا با رویکردی جدیتر به رسانهای شدن این واقعه بیندیشند، استفادهای که باید از این واقعه صورت گیرد در حد مطلوب آن محقق نخواهد شد. حاضران در راهپیمایی اربعین 95 میگویند هر سال پرچمهای تازهتری در این راهپیمایی دیده میشود که نشانه حضور اتباع کشورهایی است که در این حرکت عظیم اجتماعی حضور یافتهاند. این بدین معنی است که تلاشهای رسانههای غربی در جهت سانسور این واقعه موثر نیفتاده است و حضور از کشورهای غربی هر روز پررنگتر میشود. طبیعی است که سینما و مستندسازی باید سراغ این واقعه را بگیرد. تئاتر، عکس و هنرهای تجسمی باید برای این حرکت عظیم تلاش کند. در میان این همه شاید تنها مستندسازیها از اربعین توانسته توسعه پیدا کند. وحید چاووش، مستندسازی که ساخت چند فیلم مستند با عناوین «شما چه کسی هستید؟»، «یادداشتهای یک پیاده»، «قصههای ناخوانده» و... را با موضوع پیادهروی اربعین حسینی در کارنامه خود دارد، گفته است: روزهای اولی که قرار شد فیلم مستند با این موضوع بسازم، پیادهروی مسیر کربلا بین مردم ما چندان جا نیفتاده بود و من صرفا جهت خدمتگزاری برای اباعبدالله الحسین(ع) کار را شروع کردم و بر خود احساس وظیفه میدانستم که درباره این بزرگوار کار کنم. وی در گفتوگویی با سوره سینما با بیان اینکه پیادهروی برای امام حسین(ع) در حال حاضر بین مردم ما کاملا جا افتاده، میگوید: از آنجایی که شیرینی خدمت در دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) وقتی نصیب کسی میشود محال ممکن است بتواند از کار کردن برای این بارگاه عظیم دست بردارد من هم همچنان مشتاقانه پیگیر کار کردن در این فضا هستم البته بسیار سختگیرم تا خدای ناکرده کاری تکراری به مخاطب ارائه ندهم و همیشه به خدا التماس میکنم که مرا از خدمت برای امام حسین(ع) محروم نکند. این کارگردان ادامه داد: واقعا ۲۰ روز در این فضا غوطهور شدن آدمی را از دغدغه دنیا دور میکند، همه افرادی که در این پیادهروی شرکت میکنند در یک مسیر با یک هدف مشخص حرکت میکنند و این بر زیبایی و معنوی بودن خاص فضا میافزاید. چاووش در بخش دیگری از صحبت خود درباره اینکه به نسبت سینما، فیلمهای مستند با مضمون عاشورایی کمتر کار شده، گفت: به اعتقاد من در سینما هم کمتر به این موضوع پرداخته شده و اگر بخواهیم به فیلمهایی از این دست اشاره کنیم از تعداد انگشتان دست هم فراتر نمیرود. وی افزود: به جرأت میتوانم بگویم هر آیینی غیر دین اسلام چون مسیحیت و یهود اگر از واقعه عاشورا بهرهمند بودند آن را چنان به تصویر میکشیدند که تمام دنیا این واقعه و رشادتهای امام حسین(ع) را از بر بودند اما ما برای ابا عبدالله(ع) چه کردیم؟ هیچ! عدم استفاده از ظرفیتهای عاشورا و اربعین نکتهای است که به وضح میتوان آن را در وضعیت سینمای امروز مشاهده کرد. غفلت از موضوعات مهم و حیاتی و سطحی شدن سینما و سینماگر و مصیبت عظیم «جشنوارهای شدن» فیلمسازان و دلایل متعدد دیگر موجب دوری از این فضا شده که باز همه اینها در قالب عدم سازماندهی اندیشهای و اتخاذ رویکرد استراتژیک در قبال حرکت عظیم اربعین قابل اشاره است. سینماگر ایرانی یا باور ندارد که در این اجتماع، مخاطب وسیعی را میتواند پای حرفهایش بنشاند یا اینکه اصلا حرفی برای این عرصه بینالمللی ندارد. پیش از این یکی از خبرگزاریها در مطلبی در اینباره نوشته بود: قصههای سینمای ایران در خیابانهای تهران گیر کردهاند و حتما خودشان میدانند که قدرت جذب مخاطب بینالمللیشان، بیش از چند جایزه جشنوارهای نیست. اینها همه دلیلی است بر اینکه بگوییم سینمای ایران، چندسالی است سرش جای دیگری گرم است. اگر نقدی بر تقلیلگرایی این روزهای سینمای ایران بشود، میگویند همه را رها کردید و از سینما توقع دارید. توقع از سینما بیشتر به خاطر قدرت تاثیرگذاری آن به نسبت سایر فرمهای قصهگویی است و توقع از سینمای ایران بیشتر به خاطر حافظه مخاطبان بینالمللی منطقه از آثار نمایشی سالهای نه چندان دور است. شاهد مثال آن نامگذاری موکبهای عراقی است که در سالهای اخیر به مختارثقفی نامگذاری شدهاند و عکس فریبرز عربنیا بازیگر نقش مختار که تمثالی بر سر در موکبها شده است یا پخش چندین باره سریالهای «مختارنامه»، «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر» و فیلم سینمایی «سفیر» در کشورهای منطقه، تنها نمونههای اندکی از قدرت رسانهای سینمای ایران در بازار عامه کشورهای منطقه است که از آن غفلت میشود.
ارسال به دوستان
نقد و بررسی فیلم «متولد 65» در برنامه «سینما معیار»
عدم ارتباط میان شخصیتها
برنامه این هفته سینما معیار با موضوع نقد و بررسی فیلم «متولد 65» با حضور کارشناسان برنامه، حمید لازمی، مرتضی اسماعیلدوست و مجید توکلی، کارگردان و با اجرای امیرعباس صباغ برگزار شد. در ابتدای این برنامه مرتضی اسماعیلدوست درباره لزوم ساخت آثار مستقل سینمایی گفت: یکی از معضلات سینمای ایران، بحث سرمایهگذاری هست و مسائل اسپانسری که برخی از آنها شبههبرانگیز بودند و برای همین روی آوردن به سینمای مستقل در سینمای ایران باید رخ دهد. حمید لازمی در این باره گفت: نمیتوان این نسخه را برای بقیه آثار سینمایی هم پیچید و گفت همه سینما به این سمت برود، بلکه موضوع ایجاب میکند که یک فیلم با بودجه کم یا با هزینه زیادی ساخته شود. اسماعیلدوست درباره 2 حربه تبلیغاتی فیلم صحبت کرد و گفت: این دو حربه که چندان درست و مناسب نیست یکی ایده بکر فیلم هست که ادعا میشود ادعای جدیدی است در حالی که برای کسانی که سینمای جهان را دنبال میکنند سوژهای مثل این فیلم وجود داشته است، مورد دیگر زوم کردن روی این نکته است که فیلمی برای دهه 60 هست که چنین نشان نمیدهد. لازمی در این باره اظهار کرد: من این اثر را متفاوت میبینم و از لحاظ احساسی دوست داشتم و به عنوان کار اول قابل قبول است. اسماعیلدوست نکاتی را در نقد فیلم بیان کرد و گفت: وقتی بخش اعظمی از فیلم در سکانسهای داخلی و لوکیشن محدود میگذرد باید از همه قابلیتهای آن فضا به نحو مطلوب استفاده کرد، فضای ساختمان این فیلم متروکه باقی میماند از این نظر که مخاطب نمیتواند همه نماها و مناظر مختلف ساختمان را درک کند، دیالوگها باید در خط روایی اثر باشد و از همه قابلیتهای محیط استفاده شود و فیلم از این نظر دچار تنگنا شده است. وی درباره مرموز بودن کاراکترها خاطرنشان کرد: کاراکترها گذشتهای داشتند و الان خود را در این خانه محبوس کردهاند و حالت جنونآمیزی دارند، این شخصیتها باید یک مابهازایی داشته باشند و نگاهی شکلیافته نزد مخاطب داشته باشند. بازی بد خانم نعمتی پایان بدی هم ایجاد میکند و ارتباط میان شخصیتها وجود ندارد، مبنای اصلی این روایت دروغپردازی و فاش شدن آن است ولی بزرگ شدن دروغ را نمیبینیم. مجید توکلی در برنامه این هفته سینمامعیار درباره عدم اکران مستند «سلطان» که به زندگی علی پروین میپردازد با گلایه از خانواده علی پروین گفت: فیلم هیچ مشکلی برای نمایش نداشت و چون تحقق خواسته مالی خانواده آقای پروین در توان گروه سازنده فیلم نبود، نمایش عمومی فیلم منتفی شد. ارسال به دوستان
روزهای سخت حسین محباهری
حسین محباهری این روزها با شرایط سخت تأمین هزینههای میلیون تومانی درمان بیماری دست و پنجه نرم میکند، وضعیتی که خود مانع پیشرفت درست روند درمانی میشود. به گزارش مهر، این هنرمند درباره شرایط این روزهای خود گفت: هنوز عمل پیوند انجام نشده زیرا به گفته پزشکان سلولهای سرطانی همچنان فعال هستند به همین دلیل باید یک دوره دیگر شیمیدرمانی داشته باشم تا بعد از آن مشخص شود آیا امکان عمل پیوند فراهم است یا نه. محباهری که طی سالهای اخیر و دستوپنجه نرم کردن با بیماری بدون هیچ چشمداشت حمایتی به تأمین هزینههای درمانی خود پرداخته است درباره شرایط تأمین این هزینهها اظهار کرد: تأمین هزینهها خیلی سخت است. مخارج خیلی بالاست. من برای آخرین باری که در بیمارستان بستری شدم هزینههای درمان در آن مقطع که ۲۸ میلیون تومان بود، پرداخت کردم ولی بیمه تکمیلی تا به حال ۲۳۰ هزار تومان به من پرداخت و اعلام کرده ۵ میلیون تومان دیگر هم پرداخت خواهد کرد. این بازیگر با سابقه تئاتر ادامه داد: آمپولهایی که من برای بالا بردن پلاکتهای خود باید تزریق کنم حدود ۳ میلیون تومان قیمت دارند که با بیمه تکمیلی قیمتشان ۹۰۰ هزار تومان میشود یا پت اسکنی که باید انجام دهم در دفعه گذشته در بیمارستان مسیح دانشوری برای من ۵ میلیون تومان هزینه داشت. آزمایش خونی که برای من نوشته میشود، ۴۵۰ هزار تومان است و همه اینها تأمین هزینهها را بسیار سخت کرده است. پیش از این وزارت بهداشت حمایتی داشت ولی کمکهای اینگونه پاسخگوی شرایط درمانیام نیست. وی با بیان اینکه دیگر توان پرداخت هزینههای درمان بیماری را ندارد، تصریح کرد: تصمیم گرفتم از این پس در بیمارستان دولتی به ادامه درمان خود بپردازم زیرا الان شرایط روحیام به گونهای نیست که ملتهب تأمین و پرداخت هزینههای درمان باشم. میدانم که در بیمارستانهای دولتی روند درمانی طولانی میشود ولی چارهای ندارم. محباهری در پایان یادآور شد: خرده کمکهایی که میشود خیال من را راحت نمیکند که با آرامش به درمان خود بپردازم. الان نگران این هستم که هزینه فلان آزمایش یا فلان آمپول را چگونه تأمین کنم و این در حالی است که یکی از مهمترین نکاتی که باید در درمان بیماری سرطان به آن توجه شود، آرامش و دوری از استرس و فشارهای ذهنی است.
ارسال به دوستان
اعلام اسامی داوران «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت
اسامی هیات داوران هفتمین دوره «جایزه شهید آوینی» که به عنوان بخش ویژه جشنواره بینالمللی سینماحقیقت برگزار میشود، اعلام شد. به گزارش سینماپرس، آقایان علیرضا رضاداد (مدیر فرهنگی، تهیهکننده و مدرس دانشگاه)، مجید رجبیمعمار (مدیرعامل خانه هنرمندان) و محمدعلی فارسی (تهیهکننده و مستندساز) 22 فیلم مستند راهیافته به هفتمین دوره جایزه شهید آوینی را داوری خواهند کرد. جایزه شهید آوینی ویژه نمایش و تقدیر از فیلمهای مستند منتخب حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاعمقدس است که برای سومین سال متوالی به عنوان یکی از بخشهای رسمی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت برگزار میشود. بر پایه این گزارش، 22 فیلم منتخب بخش «جایزه شهید آوینی» دهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت عبارتند از: آن مرد زنده است (علی نیکومنش)، بازگشت شگفت سیمرغ (رضا اکبریانگالشکلایی)، پسرم (محمدمهدی خالقی)، صدای سکوت (وحید زارعزاده)، مخیم مدافع حرم (روح الله رفیعی)، نبرد پالمیرا (ساسان فلاحفر)، آن دو (ماجد نیسی)، ابوالفضل نیستان (محمدتقی رحمتی)، ایرانیان مرتد (حمید عبداللهزاده)، خانهام ابریست (رضا فرهمند)، زمین (سعیدمحسن یوسفی)، علیممد (مسعود زارعیان)، آبی کمرنگ (آرش لاهوتی)، انحصار ورثه (محمدعلی شعبانی)، بزم رزم (سیدوحید حسینی)، بازگشت به سرزمین طوی (علی فرقانی)،
بچه این جا (امین قدمی)، بلتا (سعیدمحسن یوسفی)، شام آخر (محمد قانعفرد)، صدای سکوت (پناهبرخدا رضایی)، میان این روزها ایستادهام (فرهاد درودگر) و همسایهها (مهدی طرفی). جایزه برگزیدگان این بخش هم تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبالغ 120، 100و 80 میلیون ریال برای کارگردانان 3 فیلم مستند بلند، نیمهبلند و کوتاه برگزیده هیات داوران است که در آیین پایانی جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد. ضمن اینکه جایزه ویژه «مدافعان حرم» به مبلغ 80 میلیون ریال نیز از دیگر جوایز این بخش است که به بهترین کارگردان فیلم برگزیده هیات داوری با موضوع بحران سوریه و مدافعان حرم تعلق خواهد گرفت. دهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «سینماحقیقت» با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.
ارسال به دوستان
اخبار
دستنوشتههای «حبیبالله معلمی» در موزه دفاعمقدس
فرزند مرحوم حبیبالله معلمی از انتشار دستنوشتههای پدرش و قرار گرفتن آن در موزه دفاعمقدس خبر داد و گفت: مجموعه خاطرات و دستنوشتههای پدرم قرار است در بخشی از موزه دفاعمقدس قرار گیرد و زندگینامه مصوری از ایشان منتشر شود. به گزارش فارس، سیفالله معلمی فرزند حبیبالله معلمی شاعر نوحههای انقلابی و دفاعمقدس پیرامون انتشار مجموعه اشعار پدرش اظهار داشت: در حال آمادهسازی و مهیا کردن دیوانی از اشعار پدرم هستیم. وی در ادامه با بیان اینکه حاج حبیبالله 5 دیوان منتشر شده دارد و در کنار آن بسیاری از اشعارش همچنان چاپ نشده باقی است، گفت: شور عاشورا، خیمهگاه نور، وادی عشق، گلواژه ماتم و پیام خون منتشر شدهاند اما در کنار این بسیاری از اشعار در موضوعات دفاعمقدس در انتظار چاپ هستند. فرزند این شاعر انقلابی ادامه داد: بنا داریم با محوریت حضرت زینب(س) اشعار ایشان را در قالب یک دیوان چاپ کنیم. وی افزود: زندگینامه مصور حاج حبیبالله معلمی در دست گردآوری است؛ در این مجموعه مصاحبههایی با مداحانی چون آهنگران، کویتیپور و تعدادی از سرداران دوران دفاعمقدس انجام شده است که در کنار خاطرات و تصاویر ایشان چاپ میشود.
دلنوشته جمشید بایرامی برای کاروان اربعینی «چهلچراغ»
جمشید بایرامی، هنرمند عکاس که همراه با هنرمندان دیگر کشورمان در راهپیمایی بزرگ اربعین امسال همراه با کاروان هنرمندان چهلچراغ حضور داشت، دلنوشتهای را منتشر کرد که در آن آمده است: « السلام علیک یا ثارالله، حماسه اربعین یک رویداد بزرگ جهانی و بزرگترین راهپیمایی نیایشی کره زمین است که عشاق برای دیدن معشوق، از میدان سختىها گذر میکنند، در این مسیر همه خوشحال و سرمست، وظیفه خود میدانند تا به همدیگر کمک کنند، از همه طبقه و همه قشر، با هر چه که دارند میآیند و در این صحنه نمایش عشق و ایثار، نقش خود را بازی مىکنند و هرکس نقش خود را میداند».
آغاز ساخت فیلم «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری
فیلمبرداری نخستین پروژه سینمایی مهران مدیری آغاز شد. به گزارش تسنیم، فیلمبرداری پروژه سینمایی «ساعت 5 عصر» به کارگردانی مهران مدیری از صبح روز دوشنبه در تهران آغاز شده است. مهران مدیری هفته گذشته موفق به اخذ پروانه ساخت «ساعت 5 عصر» شد. بر پایه این گزارش، گفته میشود داستان این فیلم با بازی سیامک انصاری درباره فردی است که به ناچار تا ساعت 5 عصر باید از یک نفر امضا بگیرد اما اتفاقات عجیب و اجتنابناپذیر گرفتاریهای بیشماری را برای این فرد بهوجود میآورد.
«کلاه قرمزی» نوروز 96 میآید
مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی در جدول پخش برنامههای نوروز ۹۶ قرار گرفت. به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، عوامل سازنده مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی، ساخت قسمتهای جدید کلاه قرمزی را بزودی آغاز میکنند تا در سال جدید، از این شبکه تلویزیونی روی آنتن قرار گیرد. مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما از هماکنون در جدول پخش برنامههای نوروز 96 قرار گرفته است.
انتشار اشعار منتشر نشده نیما یوشیچ
معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به بازخوانی دستنوشتههای نیما یوشیج در این فرهنگستان، از انتشار کتابی مشتمل بر ۱۰۵ شعر منتشر نشده او در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاعرسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شصتودومین نشست ماهانه فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد. در این نشست دکتر سعید رضوانی، پژوهشگر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان، در موضوع «طرح بررسی و بازخوانی دستنوشتههای نیما یوشیج» سخنرانی کرد و از روند پیشرفت این طرح گزارشی ارائه داد. رضوانی با اشاره به بازدید از دستنوشتههای نیما برای نخستینبار در سال ۹۳، گفت: این دستنوشتهها به شکلی نگهداری میشد که امکان استفاده از آنها بههیچوجه وجود نداشت، ولی با کمک کتابداران و قرار گرفتن هر کدام در یک لفاف شیشهای و اسکن آنها توانستیم آنها را بازخوانی و بررسی کنیم.
ارسال به دوستان
رویدادها
ساخت موسیقی «چهل کچل» در اوکراین
بنا به گفته تهیهکننده فیلم «چهل کچل» موسیقی این فیلم در اوکراین ساخته خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه مرزبان تهیهکننده فیلم «چهلکچل» درباره مراحل آمادهسازی این فیلم سینمایی گفت: فیلم هماکنون در حال اتمام راف کات است و بهزاد عبدی در اوکراین ساخت موسیقی آن را آغاز کرده است. گفتنی است، در «چهل کچل» بازیگرانی چون پژمان بازغی، مریم بوبانی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، پرهام دلدار و مهدی مهاجری نقشآفرینی میکنند.
فیلمهای دهنمکی همچنان در صدر جدول فروش
اگر براساس تورم، جمعیت و قیمت بلیت فیلمهای سینمایی را مرور کنیم خواهیم دید در میان 10 فیلم برتر سینما «اخراجیها» صدرنشین است. به گزارش فارس، اگر نگاهی به آمار داشته باشیم صدر جدول تاریخ فروش سینمای ایران از آن «اخراجی ها2» خواهد بود که با بلیت 1800 تومان به فروش 8 میلیارد و 500 میلیون تومان دست یافت که براساس شاخصههای تعریف شده ویکیپدیا به فروش یکمیلیون و 817 هزار و 600 تومان دست یافته که در رتبه اول جای دارد، رتبه دوم هم به فیلم دیگری از مسعود دهنمکی اختصاص دارد. فیلم سینمایی «اخراجیها3» که در سال 90 اکران شد با قیمت 3000 تومان در گیشه به رقابت پرداخت و به فروش 5 میلیارد و900 میلیون تومان دست یافت که براساس اعلام این سایت با شاخصههای تعریف شده به فروش 923 هزار و 827 تومان دست یافته است. رتبه سوم براساس این جدول به فیلم «شهر موشها» اختصاص یافت؛ فروش این فیلم در سال 93 با قیمت بلیت 4500 تومان به فروش 12 میلیارد تومان دست یافت که براساس شاخصههای اعلام شده به فروش 890 هزار و 443 دست یافته است. رتبه چهارم براساس این جدول احتمالا به فیلم «فروشنده» تعلق میگیرد، این فیلم براساس بلیت سینماهای مدرن 10000 تومان و سینماهای عادی 6750 تومان به فروش 14 میلیارد و 500 هزار تومان دست یافته است. «من سالوادور نیستم»، «محمد رسولالله(ص)»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «اخراجیها»، «کلاه قرمزی و بچه ننه» و «قیصر» رتبههای بعدی 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را تشکیل میدهند.
پیگیری کارآمدی در سیستم آموزشی در «بازگشت گمورا»
جواد رئیسی روحانی مستندساز در تدارک ساخت مستند «شهر بیچراغ» درباره مشکلات نظام آموزشی کشور است. به گزارش مهر، جواد رئیسی درباره جدیدترین فعالیتهای خود گفت: بتازگی ساخت مستندی با عنوان موقت «شهر بیچراغ» را آغاز کردهایم، البته ما از یک سال پیش طرح آن را در ذهن داشتیم اما حالا به سناریو رسیدهایم و حدود ۲۰ درصد از فیلمبرداری آن را هم انجام دادهایم. وی افزود: این فیلم درباره مشکلات سیستم نظام آموزشی در ایران است و بیشتر بخشهای آن در مدارس فیلمبرداری میشود. به نظر ما مدارسی هستند که سیستم آموزشی متفاوتی دارند که ما یکی از این مدرسهها را در شمال کشور پیدا کردهایم و قصد داریم بخشی از این مستند را در آنجا ضبط کنیم. بهزعم من این مدرسه الگوی کارآمدی را در بخش آموزش پیگیری میکند و میتوان آن را به همه مدارس چه غیرانتفاعی و چه دولتی تعمیم داد. کارگردان مستند «بازگشت گمورا» ادامه داد: ما برای این موضوع احتمالا سراغ وزیر آموزشوپرورش هم میرویم و با او درباره این موضوع و اینکه چرا سند تحول بنیادین آموزشوپرورش عملیاتی نمیشود، صحبت میکنیم.
انتصاب مدیر مسابقه و نمایشگاه پوستر جشنواره تئاتر فجر
سعید اسدی، دبیر سیوپنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، طی حکمی ابراهیم حسینی را به عنوان مدیر مسابقه و نمایشگاه پوستر و هویت بصری جشنواره معرفی کرد. به گزارش «نسیم آنلاین»، سعید اسدی، دبیر سیوپنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، طی حکمی ابراهیم حسینی را به عنوان مدیر مسابقه و نمایشگاه پوستر و هویت بصری جشنواره معرفی کرد. سیوپنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن 1395 برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|