|
مدیرعامل خانه سینما در نشستی خبری جزئیات اهدای سیمرغ مردمی را تشریح کرد
باید عین آرا خوانده شود
گروه فرهنگ و هنر: انتخاب فیلمهای مردمی جشنواره فیلم فجر همواره با حساسیت بالایی در طول دوره برگزاری جشنواره دنبال شده است. ارسال به دوستان
اخبار
«کتاب زندیق» خواندنی شد ارسال به دوستان
دومین «اوج هنر» در پاسداشت هدایتالله بهبودی برگزار شد
نوشتههایی که بهبودی خط زده است
آیین پاسداشت استاد هدایتالله بهبودی در دومین برنامه «اوج هنر» و با حضور چهرههای سرشناس فرهنگی، ادبی و هنری در نخلستان سازمان اوج برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری - رسانهای اوج، در این مراسم که از عصر سهشنبه 5 بهمن ماه در نخلستان سازمان اوج برگزار شد، مرتضی سرهنگی درباره شخصیت هدایتالله بهبودی گفت: همیشه و همه جا از نوشتههای بهبودی گفته و شنیدهایم اما من میخواهم این بار از چیزهایی بگویم که او خط زده است. هرگاه نوشتم که نوشتن را از بهبودی یاد گرفتهام، او خط زد. هرگاه نوشتم اگر او نبود، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی اصلاً تشکیل نمیشد او خط زد. هرگاه نوشتم قلم او به ادبیات پایداری و ادبیات جنگ تشخص ادبی، مردمی و سادهای داد او خط زد. اما نگاه او به انقلاب و به جنگ همواره صادقانه و درست بوده است و ما تا جایی که بتوانیم از این نگاه تبعیت میکنیم. در ادامه مراسم حجتالاسلام والمسلمین زائری درباره ادبیات پایداری و ادبیات دفاعمقدس گفت: باید بگوییم در بعضی مباحث شخص رهبری انقلاب به اندازه تمام دستگاههای فرهنگی این کشور جریانساز بودهاند و ارزش جریانسازی ایشان قابل مقایسه با میزان اثرگذاری سایر دستگاهها نبوده و نیست. زائری درباره هدایتالله بهبودی گفت: قلم ایشان بینظیر است و صداقت و عدم تعارف به وضوح در قلم وی موج میزند. ضمن آنکه جریانسازی و تاثیرگذاری ایشان هم به نوبه خود منحصر به فرد و قابل توجه است. همچنین علیرضا کمرهای نیز تجلیل از بهبودی را اتفاقی مبارک برای گذشته، حال و آینده ادبیات کشور دانسته و گفت: 2 بهره همواره از بهبودی در ذهن من بوده است؛ ویژگیهای شخصیتی و اندیشه و عمل او. کمرهای ادامه داد: اگر کسی که بهرهای از اخلاقیات نبرده است وارد ادبیات پایداری شود، طبعا اثر او فاقد میزان اثرگذاری لازم خواهد شد و کار او در قلبها نفوذ نمیکند. اما من بهبودی را متخلق به اخلاق حسنه یافتهام و همواره وقار، نجابت، کمحرفی، بیحاشیه بودن و احتیاط پرهیزکارانه از مطرح شدن و حضور در جمع و همچنین اغتنام فرصتها را در رفتار و منش او دیدهام و بارها شده است که شاهد بودهام سکوت همراه با مدارای او به حل و فصل غائله منجر شده است. کمرهای در باب اندیشه بهبودی خاطرنشان کرد: در باب اندیشه و تاملات او جای حرف بسیار است. اما اگر به اجمال بخواهم اشاره کنم باید بگویم از مختصات ادبیات پایداری آمیختگی آن با تاریخ است. بهبودی هم دانشآموخته تاریخ اما دارای طبع ادبی است و این در هم تنیدگی همچون تار و پود میان تاریخ و ادبیات در آثار او مشهود و ملموس است. کمرهای در پایان گفت: اگر بخواهیم برای آثار بهبودی نقطه اوجی را متصور باشیم یقینا نقطه اوج او کتاب «شرح اسم» است و این کتاب تابلوی تمامقد ادبیات بهبودی است، چرا که تشخیص تاریخی، توان قلمی و تلفیق تاریخ و ادبیات در این کتاب به اوج خود رسیده است. سپس نوبت به حجتالاسلام خزایی، مسؤول موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی رسید که وی درباره بهبودی گفت: تبدیل اسناد متعدد به یک نثر روان و لطیف ادبی و تبیین شخصیتی مهم و حساس نظیر رهبر انقلاب کار بسیار مشکلی بود و اکنون با اثری طرف هستیم که به گواه بهبودی حتی یک سطر بدون استناد هم در آن پیدا نمیشود و ابایی ندارم اگر بگویم بهبودی از چهرههای صاحب سبک و ماندگار تاریخنگاری نوین کشورمان هستند. خزایی در انتها ضمن اعلام خبر اثر تازه بهبودی تصریح کرد: جدیدترین همکاری موسسه و بهبودی کتابی مشابه شرحاسم با محوریت زندگانی حضرت امام خمینی است که سال آینده تکمیل و منتشر میشود. در پایان این مراسم نیز هدایتالله بهبودی در سخنان کوتاهی گفت: بیش از آنکه بهخاطر تجلیل از خود به اینجا بیایم به دلدادگی از شرحاسم آمدهام. بهبودی در پایان ضمن تصریح این نکته که «ارزش والای شرحاسم به خاطر قهرمانش است نه نویسندهاش» به ارزش بالای مهربانی اشاره کرد و گفت: خدا کند در این گذر با هم مهربان باشیم. در پایان این مراسم از مجاهدتهای همسر بهبودی و همچنین مقام ادبی هدایتالله بهبودی تجلیل بهعمل آمد. گفتنی است سلسله برنامههای «اوج هنر» به نکوداشت و تجلیل از هنرمندان انقلاب اسلامی اختصاص داشته و در 2 برنامه گذشته خود از مقام ادبی گلعلی بابایی و هدایتالله بهبودی تقدیر و تجلیل بهعمل آورده است. ارسال به دوستان
علیرضا عصار: آنهایی که پول ملت را میخورند و فرار میکنند قهرمان نیستند
تقدیم قطعه «ایکاروان» به «آتشنشانها»
علیرضا عصار سرانجام بعد از ۶ سال دوری از اجراهای زنده همراه با یک گروه ارکستر متفاوت و حرفهایی از جنس سکوت چندسالهاش، شب خاطرهانگیزی را برای طرفدارانش رقم زد. به گزارش مهر، علیرضا عصار خواننده موسیقی پاپ کشورمان سرانجام بعد از ۶ سال دوری از اجراهای زنده موسیقی سهشنبه ۵ بهمن تازهترین کنسرت خود را به تهیهکنندگی موسسه فرهنگی - هنری «آوای هنر» و رهبری ارکستر پویا نیکپور در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار کرد. علیرضا عصار قبل از اجرای قطعه «ای کاروان» خطاب به مخاطبانش گفت: من بعد از گذشت ۶ سال دوری از اجراهای زنده خودم را آماده کرده بودم تا امشب در حضور شما احساساتم را بیان کنم، ولی هفته پیش اتفاق آزاردهندهای برای ملت ایران رخ داد که دیگر مناسب نمیدانم آن صحبتها را مطرح کنم. وی ادامه داد: همان طور که همه شما میدانید من این قطعه را برای امیرالمومنین (ع) ساختم اما امشب فکر میکنم میتوان این قطعه را به قهرمانان و پهلوانان کشورمان تقدیم کرد. قطعا ما مردمی هستیم که قهرمانان خود را از بین کسانی انتخاب نمیکنیم که به میزهایشان چسبیده بودند و پول ما را خوردند و بعد هم فرار کردند. قهرمانان ما مردان شجاعی هستند که این روزها در آتش سوختند. البته این روزها میشنوم که میگویند اینها شهید نیستند ولی ما میدانیم که کار آنها کم از کسانی نیست که ۸ سال در جبههها جنگیدند. به هر ترتیب من این قطعه را به همه شجاعان این حادثه که خداوند به خانوادههایشان صبر بدهد، تقدیم میکنم. «انسانم آرزوست»، «بوی بارون»، «عشق الهی» و «به جان تو» قطعات دیگری بودند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا شدند. «ای عاشقان» هم قطعه دیگر کنسرت بود که در این بخش امید نعمتی خواننده گروه «پالت» به عنوان خواننده همراه روی صحنه حاضر شد و این قطعه را همراه با علیرضا عصار اجرا کرد. این قطعه پیش از این توسط حسام لرنژاد همراه با عصار خوانده شده بود. این قطعه که فضایی انتقادی دارد و با ترجیعبند «ما قوم به جا مانده از تاریخ» به مخاطبان ارائه شده است، نگاهی به عادتهای غلط اجتماعی این روزهای جامعه ایرانی دارد. «دیوونگی» و «خیابانخوابها» هم قطعههای بعدی تازهترین کنسرت علیرضا عصار بودند که با توجه به توانایی نوازندگان این برنامه و انسجام قابل قبول ارکستر که ترکیب آن بسیار متفاوت از کنسرتهای این سالها بود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. ارسال به دوستان
رویدادها
همزمان با آغاز سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|