|
ارسال به دوستان
چرا جریان شبهروشنفکری با تصویر ضدکلیشهای «شنای پروانه» از جنوب شهر مشکل دارد؟
عصبانیت مغزهای کو زنگزده
هادی قائممقامی: ثبت رکورد منحصربهفرد برای «شنای پروانه» در اکران آنلاین، یکی از خبرهای قابل تأمل برای سینما در روزهای کرونایی بود. به گزارش «وطنامروز»، سینمای جنوب شهر و آنچه برخی منتقدان سینما از آن به «لاتگرافی» هم تعبیر میکنند، دستمایه خوبی برای طرح قصههایی سینمایی است. شنای پروانه نقطهای قابل قبول برای این سینما بود؛ فیلمی قهرمانمحور و داستانگو که توجه ویژهای نیز به مخاطب ایرانی داشت و بیتردید اگر بدشانسی نمیآورد میتوانست یکی از پرفروشترین فیلمهای سال گذشته باشد. اگر چه در همان اکران نصفه و نیمه روی پرده در سال گذشته و اکران آنلاین اخیر نیز موقعیت خوبی پیدا کرد. اما چرا شنای پروانه یکی از مهمترین فیلمهای جریان موسوم به سینمای اجتماعی این سالهاست؟ چرا جریان روشنفکری بعد از اکران این فیلم در جشنواره سیوهشتم و مطرح شدن این روزها بعد از اکران آنلاین اینگونه شمشیر را برای آن از رو بسته است؟ چرا این فیلم به مذاق نومحافظهکاران کارگزارانی خوش نیامده است؟ این واکنشها دلایل روشنی دارد. این روزها گفتوگو درباره «سینمای سانسور» و سانسورچی بودن سینمای ایران پررنگ شده است، البته نه به معنایی که از کلمه سانسور انتظار میرود. بیشتر آنچه از «سانسور» مدنظر است، سانسور واقعیتهایی است که برای سالها در این سینما مغفول ماندهاند. سینمای سانسور که عمدتا توسط جریان روشنفکری پایهگذاری شده، تلاش کرده است با غلظت بخشیدن به ساختارهای اجتماعی، کاملا یکسویه و تکبعدی به مسائل و آسیبهای اجتماعی بپردازد. شنای پروانه زیر میز این قاعده زد و از هجمههای قابل پیشبینی نترسید؛ فیلمی علیه همه کلیشههای مرسوم در سینمای اجتماعی، فیلمی علیه ساختارگرایی افراطی، فیلمی علیه سینمای مدرن بیقصه با شخصیتهایی که برخلاف شخصیتهای مدرن، منفعل نیستند و کنش قابل توجه دارند، فیلمی قهرمانمحور که هم در قصهگویی شریف و بدون کلک عمل میکند و هم در شخصیتپردازی واقعگرایانه و بدون اغراق است و در عین حال مخاطبپسند نیز هست. یکی از ویژگیهای خاص شنای پروانه خودی بودن ضدقهرمان است. این ویژگی ظرفیتهای مهم دراماتیک را برای این فیلم فراهم کرده است. مضمون قابل تأملی در پس این موقعیت وجود دارد و آن اینکه نمیتوان هیچ تلقی انسانی از اوباش داشت. در واقع در پس رذالت و آزار و اذیت، هیچ وجه مثبتی وجود ندارد. قهرمان فیلم، «حجت» در سفری که در طول فیلم دارد، از یک تلقی بشدت مثبت و برای اثبات برادری، همه تلاش خود را برای نجات برادرش صورت میدهد، برادر اما ضدقهرمان است، دشمن است و این موقعیت بشدت نمایشی است.
شنای پروانه در عین حال فیلمی معمایی است. «معمایی» به معنای واقعیاش و نه به سبک و سیاق روشنفکران که با استفاده از حربههای تدوینی خلأ قصه نداشتنشان را پر میکنند. حجت (با بازی خوب جواد عزتی) در مسیر کشف معمایی که به حیثیت و جان و ناموس گره خورده، ماجرایی پرکشش را رقم میزند و به حقیقت دست مییابد. او به واقعیتهایی پی میبرد که انتظارش را ندارد. این شگفتی در پایانبندی و انتخاب بعدی «حجت» است که نتیجهگیری غیرکلیشهای فیلم را منجر میشود: سرنوشت هر کی دست خودشه!
طبیعی است ساختارگرایی افراطی و «مغزهای کوچک زنگزده» جریان روشنفکری مخالف این گزاره باشد و آن را نپسندد. سینمای اجتماعی این سالها به ویژگیهای دیگری نیز معروف است؛ کندی و نداشتن ریتم و کشش. اصرار بر کلیشههایی چون «این همه اختلاس شده»، تاکید بر اعتیاد، سیاهنمایی در توصیف وضعیت و حتی طراحی صحنه و دوری از کنشمندی شخصیتها به طور طبیعی شرایطی به وجود میآورد که سینمای موسوم به اجتماعی را شبیه سینمای بیمخاطب اروپای شرقی میکند. شنای پروانه اما با تکیه بر قهرمان و قصهگویی مسیر دیگری را پیش گرفته و بر خلاف قواعد سینمای اجتماعی، از ابتدا بنای سینمای غیرکلیشهای را میگذارد. مانند برخی دیگر از فیلمها لازم نیست تا دقیقه 50 منتظر شروع فیلم ماند. پیشتر درباره این موقعیت ویژه تعبیر جالبی در «وطنامروز» استفاده شد: فیلم محمد کارت از وسط خیابان شروع میشود. از وسط اجتماع و از همان آغاز در وسط بحران است و این یکی دیگر از مزیتهای «شنای پروانه» نسبت به دیگر سوژههای اجتماعی است. یعنی کارت حتی در قصهگویی خلاف جریان آب شنا کرده و تا دقیقه 60 مخاطب را منتظر نقطه عطف اول نگه نمیدارد. قصهگویی در «شنای پروانه» بدون پنهانکاری اتفاق میافتد. بدون شامورتیبازیهای تدوینی که شبهروشنفکران را از نداشتن قصه نجات میدهد؛ بدون پیچاندن مخاطب و سرکار گذاشتنش و البته این مهم کار هر کسی نیست. فیلم محمد کارت، یکی از آن فیلمهایی بود که انتقام همه آنهایی را که در برابر اراذل و اوباش ضعیف شدهاند، یکجا میگیرد؛ هم از هاشم و هم از مصیب که اوباش آزاررسانی هستند. حجت، قهرمان داستان شنای پروانه به این نتیجه میرسد که اوباش خیر ندارند و هیچ وجه خیری در دل زندگی توأم با عرق سگی اراذل وجود ندارد. حجت در مسیر کشف این حقیقت، مصداق قابل قبولی از کهن الگوی «سفر قهرمان» است.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تلویزیون
حمید حامی تیتراژ «بچه مهندس۴» را خواند
حمید حامی در آستانه پخش سریال «بچه مهندس ۴» تیتراژ این سریال را خواند. به گزارش «وطنامروز»، گروه سازنده سریال «بچه مهندس» در تلاش برای آمادهسازی این سریال برای پخش فصل چهارم به کارگردانی احمد کاوری و تهیهکنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه ۲ سیما هستند و امروز (۲۵ فروردینماه) نخستین قسمت آن روی آنتن میرود. تصویربرداری این پروژه طی 5 ماه گذشته با ۲ گروه و در ۲ شیفت انجام شده تا تمام قسمتهای مجموعه برای پخش بهموقع در ایام ماه رمضان آماده باشد. ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدیفر، سیاوش چراغیپور، شیوا خسرومهر، عزتالله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالیتبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، پرویز بزرگی، حسین شمسآبادی، مونا خوارزمی و حسن ولیخانی گروه بازیگران فصل چهارم این سریال را تشکیل میدهند.
***
فصل دوم «ایرانیش» ساخته میشود
تهیهکننده مسابقه «ایرانیش» اعلام کرد فصل دوم این مجموعه به تولید خواهد رسید. به گزارش «وطنامروز»، پس از پخش آخرین قسمت از مسابقه کاملا ایرانی «ایرانیش»، احسان ارغوانی تهیهکننده این برنامه از تغییراتی که در صورت تولید فصل دوم در آن شاهد خواهیم بود، سخن گفت. ارغوانی درباره جزئیات فصل دوم «ایرانیش» و تغییراتی که نسبت به فصل اول خواهد داشت، توضیح داد: در فصل جدید برخی مسابقات و بازیهای ایرانی کامپیوتری میشوند تا جوانان بتوانند ارتباط بهتری با آن برقرار کنند و از مسیر بازیهای رایانهای به سمت بازیهای ایرانی جذب شوند. تهیهکننده «ایرانیش» در ادامه عنوان کرد: برنامهسازان باید ذائقه مخاطب را تغییر دهند. شبکههای غربی ذائقه مخاطب ما را به سمت و سویی میبرند که به بازیهای غربی تمایل پیدا کند و ما وقتی فقط نظارهگر این اتفاق باشیم، بازی را باختهایم. به کمک مدیران شبکه بویژه مدیر شبکه ۲ ذائقهسازی مخاطب به سمت فرهنگ و هویت ایرانی را هدف گرفتهایم و فکر میکنم در فصل اول هم تا حدودی موفق بودهایم.
***
سالار عقیلی و حجت اشرفزاده برای «دعوت» خواندند
حجت اشرفزاده و سالار عقیلی، خوانندگان سرشناس موسیقی کشورمان تیتراژهای ابتدایی و پایانی «دعوت» ویژهبرنامه افطار شبکه یک سیما را اجرا کردند.
به گزارش «وطنامروز»، حجت اشرفزاده امسال اجرای تیتراژ ابتدایی برنامه «دعوت» را بر عهده داشته است؛ این قطعه که در قالب یک عاشقانه جذاب ساخته شده، همراه با شعری از احمد امیرخلیلی، آهنگسازی حجت اشرفزاده و تنظیم کمال صداقت است که همزمان با آغاز برنامه و پخش نخستین قسمت شنیده خواهد شد. تیتراژ پایانی امسال برنامه «دعوت» مناجات عارفانهای است که سالار عقیلی، خواننده کشورمان آن را اجرا کرده است. این قطعه آوازی است که در لحظات افطار با خلق فضایی عارفانه پایانبخش برنامه خواهد بود. ویژهبرنامه «دعوت» به تهیهکنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی و با حضور حجتالاسلام محمد برمایی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که امسال با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده و با رویکرد اصلی نگاه ویژه به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش میشود.
ارسال به دوستان
وحید یامینپور چهره «هنر انقلاب» ۹۹ شد
در مراسم پایانی هفته «هنر انقلاب اسلامی»، وحید یامینپور به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر شد.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور حجتالاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تعداد محدودی از مدیران و هنرمندان و کاندیداهای چهره هنر انقلاب اسلامی در محوطه بیرونی حوزه هنری برگزار شد.
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در سخنانی در این مراسم گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی در هویت تاریخی خود یک پاتوق هنری جریانساز بود. یک کانون اجتماع هنرمندان انقلاب برای خلق نمونههای برجسته هنری و محلی برای گفتوگو میان اندیشه دردمند و هنر متعهد و بستری برای رشد هنر انقلابی. رشد هنر انقلاب اسلامی مستلزم رشد توأمان ایده خلاق هنری و پرورش هنرمند متعهد است؛ که اگر یک ایده هنری پیشرو در فرم و مضمون امکان رشد یابد، سنتهای هنری انقلابی، اصیل و در عین حال نو متولد میشود.
وی توضیح داد: آن چیزی که تلاش ما بود بتوانیم دنبال کنیم، پیگیری سنت انتخاب چهره هنر انقلاب و همچنین تلاشی برای رقم زدن بستر گفتوگو پیرامون انقلاب و خلق مباحثی در این باره بود. آن چیزی که مسیر انتخاب چهره هنر انقلاب است، تمرکز جمعی از خبرگان و موثرین حوزه فرهنگ و هنر به شکل نظرخواهی بود.
وی افزود: هنر در مدرسه عشق، نشاندهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است. هنر در عرفان اسلامی، ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است.
دادمان بیان کرد: هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت میبرند. بنابراین رشد در سهگانه کنش مجاهدانه هنرمند، تاملات اندیشمندانه و زیست مؤمنانه رقم میخورد.
حجتالاسلام والمسلمین قمی نیز در ادامه مراسم گفت: قدردان تکتک بزرگوارانی هستیم که به عنوان چهرههای هنر انقلاب در این مراسم حضور دارند که بهانهای شد تا از آنها قدردانی شود؛ نه فقط به دلیل فاخر بودن آثارشان، بلکه به خاطر مجاهدت و هزینه دادنشان و آنجایی که باید ثبت شوند و مدنظر باشند، هستند.
وی تصریح کرد: عمده این است که فرمایش آقای مؤدب را دنبال کنم؛ وقتی از جلوی کوچهای که نام شهیدی را دارد میگذریم، حس ادای دین داریم اما ما ادای دین نسبت به این چهرهها داریم و بیش از بقیه مردم باید قدر این چهرهها را بدانیم چون هزینه پای آرمان انقلابیشان دادهاند.
* یامینپور: فریب این عنوان را نمیخورم!
در پایان این مراسم وحید یامینپور به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۳۹۹ معرفی و تقدیر شد. وی با رأی هنرمندان و نخبگان فرهنگی و هنری کشور و آرای مردمی به این عنوان برگزیده شد.
وحید یامینپور پس از دریافت تندیس و لوح تقدیر خود، در سخنانی گفت: هم تعبیر هنر انقلاب و هم این جایزه، برای من بسیار قدش بلند است اما من فریبش را نمیخورم و اندازه کوتاه خودم را میدانم.
وی تاکید کرد: دنیای پیرامون را دنیایی میبینم که دزد انگیزه و الهام پاک و اخلاص است و گرانقدرترین چیزی که باید به دست آوریم «انگیزه پرشور و مخلصانه» است که به سختی به دست میآید و باید حفظ کرد. این جایزه را به حساب این میگذارم که خواستند دلگرمیای باشد که با تلاش بیشتر بتوانم اثری را خلق کنم که شایسته هنر انقلابی باشد.
ارسال به دوستان
دردسر پوشش خبر درگذشت همسر ملکه برای بنگاه خبرپراکنی بریتانیا
۱۰۰ هزار شکایت علیه BBc ثبت شد
با درگذشت پرنس فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا و پوشش وسیع خبری درگذشت وی، بیش از ۱۰۰ هزار شکایت از بیبیسی برای این نوع پوشش خبری ثبت شد.
به گزارش «وطنامروز»، روزنامه سان گزارش کرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بیبیسی برای پوشش وسیع خبر درگذشت دوک ادینبورو شکایت کردند. با درگذشت پرنس فیلیپ در ۹۹ سالگی در روز جمعه، بیبیسی وان همه برنامههای عادیاش را قطع کرد و فقط اخبار مربوط به این موضوع را پوشش داد.
در حالی که بیبیسی ۴ به طور کل برنامههایش را قطع کرد، در کانال اصلی بیبیسی نیز برنامههای روزانه چون EastEnders و برنامه نهایی «سرآشپز» با برنامههای خبری جایگزین شدند. شکایت بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیشترین شکایتی است که تا به حال از بیبیسی شده است. پیش از این پخش برنامه «جری اسپرینگر: اپرا» در سال ۲۰۰۵ با شکایت ۶۳ هزار نفر روبهرو شده بود و تماس شوخی راسل برنک با اندرو ساکس، بازیگر نیز ۴۲ هزار شاکی داشت.
تنها بیبیسی نبود که برنامههای خود را برای بازتاب درگذشت پرنس فیلیپ متوقف کرد و شبکههای ITV و 4Channel نیز این خبر را پوشش گستردهای دادند. با این حال بسیاری از مخاطبان از این برنامهها روی گرداندند و طبق آمار یکشنبه تعداد مخاطبان جمعهشب ITV با کاهش ۶۰ درصدی تماشاگر روبهرو شد.
بیبیسی وان نیز با کاهش مخاطبانش روبهرو شد و بیبیسی۲ دوسوم مخاطبانش را از دست داد. در واقع تنها ۳۴۰ هزار نفر در فاصله بین ساعت ۷ تا ۱۱ شب مخاطبان ثابت بیبیسی بودند. در همین حال، جمعهشب برنامه Gogglebox که در کانال ۴ روی آنتن رفت 2/4 میلیون نفر مخاطب داشت. این برنامه مردم را در خانههایشان نشان میدهد که درباره برنامههای تلویزیون اظهارنظر میکنند.
ارسال به دوستان
ویژه برنامههای رمضانی رادیو نمایش و صبا اعلام شد
سحرهای ماه رمضان با «فصل وصل» در رادیو نمایش
برنامه سحرگاهی «فصل وصل» ویژه سحر ماه مبارک رمضان با موضوع عبادت به منظور ایجاد فضایی معنوی روی آنتن رادیو نمایش میرود. به گزارش«وطنامروز»، برنامه «فصل وصل» به مدت ۳۰ شب از طریق رادیو نمایش در کنار شنوندگان، از فضایل روزهداری و توصیهها و بهجت مؤمنانه سخن میگوید و مخاطبان نسل امروز میتوانند شنونده این برنامه باشند. در این برنامه گویندگانی چون امیر نوری، مریم نشیبا و بهروز رضوی حضور دارند. برنامه «فصل وصل» ویژه ماه مبارک رمضان و بر اساس طرحی از هادی ماهر، مدیر پخش رادیو نمایش و با موافقت محسن سوهانی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و رادیو نمایش شکل گرفت. بازخوانی متون عرفانی، حکمت، پندآموز، ادبیات فاخر زبان و ادبیات فارسی با صدای امیر نوری و بهروز رضوی، تلفیق کارشناسی و گزارش با صحبتهای احمد شفازاده، کارشناس مذهبی و صدای شنوندگان که توسط لیلا علاقهمند، گزارشگر برنامه ضبط شده است و نیز تلفیق سخنرانیهای معرفتی و مذهبی که با آواها و نواهای عرفانی میکس شده، همچنین صدای بازیگران و پیشکسوتان رادیو نمایش، پخش دعای سحر با نواهای مختلف از جمله زندهیاد موسویقهار، پخش اذان و مناجات و دعای هر روز ماه مبارک رمضان از جمله آیتمهای برنامه سحرگاهی رادیو نمایش است. این ویژهبرنامه به تهیهکنندگی علیرضا بِهروش و عطیه گُلی از ساعت ۴ تا ۵:۳۰ روی آنتن میرود.
* «بهارستان» ویژهبرنامه افطار رادیوصبا شد
«بهارستان» ویژهبرنامه ماه مبارک رمضان از امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین با شروع ماه مبارک رمضان پخش میشود. در «بهارستان» هر افطار امیرحسین مدرس داستانهایی از کتاب «داستان و راستان» میخواند و سمیه رنجکش از همدلیها در این ماه مبارک برای شنوندگان گزارش میدهد. «بهارستان» هر روز در آستانه اذان مغرب به مدت یک ساعت به تهیهکنندگی و نویسندگی ملیحه مرادیجعفری و با اجرای نازنین مهیمنی پخش میشود.
ارسال به دوستان
پخش ۹۰۰ ساعت برنامه انتخاباتی در تلویزیون
حمید شاهآبادی، معاون سیمای سازمان صداوسیما از تولید و پخش ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات ریاستجمهوری در تلویزیون خبر داد.
به گزارش «وطنامروز»، حمید شاهآبادی در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر ۳ مناسبت مهم نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامهریزی و تصمیمگیریهای درست و بموقع بتواند در عرصه برنامهسازی به شایستگی عمل کند.
وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم؛ در این مناسبت کارهای ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض میکنم.
شاهآبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاستجمهوری از بقیه مناسبتها متمایز است و حساسیت زیادی دارد. در واقع از هماکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیتهها باید برنامههای خود را با دقت بیشتری پیش ببرند.
وی با اشاره به پیشبینی ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خردادماه گفت: این میزان برنامهسازی میتواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند.
شاهآبادی افزود: البته مهمتر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است به طوری که برنامههای سیما باید با رعایت کامل اصل بیطرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقای بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند.
معاون سیما تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند، باید در این برنامهها بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود.
وی با اشاره به هجمه تمامعیار رسانههای معاند در ایام منتهی به انتخابات، تصریح کرد: دشمن فعالتر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیشگرفته و با سیاهنمایی و سانسور موفقیتها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است. شاهآبادی افزود: در این نبرد بیامان ما در رسانه ملی باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاوردها و توانمندیهای نظام جمهوری اسلامی، این توطئه را خنثی کنیم تا برخی ناکارآمدیها و بیتدبیریها، افتخارآفرینیها و حرکت رو به جلوی کشور را مخدوش نکند.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامههای صداوسیماست، میتوانیم بحثهای انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم، افزود: تلوبیون میتواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامههای انتخاباتی سیما کمک کند.
وی ادامه داد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم، از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم.
معاون سیما تأکید کرد: استفاده از ظرفیت اندیشکدهها و محققان فعال و انقلابی آنها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکدهها که به دغدغههای کشور و مردم میپردازد، بهره بیشتری خواهد برد.
شاهآبادی در پایان این نشست همچنین بر ارزیابی کیفی برنامههای ویژه انتخابات تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامهها و عملکرد شبکهها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد. در این جلسه حسن ملکی، دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین رؤسای کمیتههای ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماه گذشته خود را ارائه کردند.
ارسال به دوستان
30 وعده در «روزنگار» فرهنگسرای اندیشه
فرهنگسرای اندیشه در روزنگار «ارمغان» به استقبال ماه مبارک رمضان رفته و دعوت میکند تا چند عادت اخلاقی نیکو را تمرین کنیم. به گزارش «وطنامروز»، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برای ایجاد حس و حال معنوی در بین شهروندان، فرهنگسرای اندیشه ویژهبرنامههای متنوعی را در این زمینه تدارک دیده است. یکی از این برنامهها، تولید محتوای متناسب با ماه مبارک رمضان با عنوان «ارمغان» است که به صورت روزنگار در قالب 30 طرح گرافیکی مختلف با موضوعات اجتماعی و فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان منتشر میشود. درباره این ویژهبرنامه آمده است: در این ویژهبرنامه تمرین میکنیم چند عادت اخلاقی خوب را در ماه رمضان انجام دهیم و چند عادت بد را از خود دور کنیم. مروری بر دعای روز، اذکار یومیه، احادیث نبوی و... از دیگر بخشهای محتوایی روزنگار «ارمغان» است که همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان از طریق فضای مجازی و شبکههای اجتماعی فرهنگسرای اندیشه منتشر میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|