|
انتهای خریت!
داریوش سجادی:امروز خواهران محترمه «کارداشیان» مدلها و نماد و اسوههایی از منتهیالیه حماقت و بلاهت و بیشخصیتی و بیشعوری و بیسوادی ایضاً فاحشگی در «پلی بوی» افتخار دادند و در یکی از مراکز خرید «های کلاس» شهر ما (اسکاتسدیل) نزول اجلال فرموده و دست تفقد خود را بر سر رعایای دلشده و شیدایی خود کشیدند! ارسال به دوستان
حیثیت نظام را قربانی فتنهگران نکنید
حضرت یوسف علیهالسلام چندین سال در زندان بود. وقتی خواب پادشاه مصر را تعبیر کرد و پادشاه دستور داد او را نزدش ببرند، حضرت یوسف به فرستاده پادشاه گفت: «ارجع الی ربک فسئله ما بال النسوه الـتی قطعن أیدیهن؛ بازگرد و از اربابت بپرس چه شد که زنان مصری، همه دست خود را بریدند؟» حضرت یوسف با اینکه قبلاً به واسطه شهادت یکی از اطرافیان زلیخا، بیگناهیاش برای عزیز مصر به اثبات رسیده بود با این حال بعد از گذشت سالها از آن ماجرا به یادآوری آن اقدام کرد و تا وقتی زنان مصری به صورت علنی اعتراف نکردند، حاضر نشد از زندان خارج شود. این نکته قرآنی را خطاب به کسانی میگویم که هنوز هم وقتی اسم «فتنه» را میشنوند، موضع میگیرند و میگویند «اینقدر گذشته را یادآوری نکنید و از آن بگذرید و مساله را کش ندهید»؛ این افراد متوجه نیستند که بحث فتنه، بحث یک حزب و جناح و شخص نیست. علاوه بر خسارتهای فراوان جانی و مالی که فتنه 88 برای کشور به بار آورد، مهمتر از همه حیثیت نظام اسلامی بود که خدشهدار شد. در سال 88 عدهای به دروغ، این نظام مقدس اسلامی را متهم به تقلب کردند و بعد بعضی از همین افراد در محافل خصوصی گفتند تقلبی صورت نگرفته بود. با برگزاری انتخابات 92 و حراست مجدد نظام از آرای مردم و قبول رأی اکثریت حتی با اختلاف 261 هزار رأی، حقانیت نظام بیش از پیش روشن و ظلمی که فتنهگران در سال 88 رواداشتند نیز آشکارتر شد. اکنون حداقل کاری که سرانفتنه و فتنهگران باید انجام دهند این است که به صورت علنی و با صدای رسا به ظلم بزرگی که در حق نظام اسلامی رواداشتند، اعتراف کنند. مگر این نظام، ارزان به دست آمده است که بخواهیم پای حیثیت آن نایستیم؟ ارسال به دوستان
حرف حساب
نتیجه مجازاتنکردن سران حزب بعث و استفاده از آنها در ارکان دولت میشود فتنه داعش. ارسال به دوستان
ته دیگ
ارسال به دوستان
حکایت ظریف، حکایت آقای کرباسچی است
علیرضا امیری: حکایت آقای ظریف، حکایت آقای کرباسچی است که در زمان شهرداری خود برای حل بودجه روز سازمان شهرداری، قوانین شهرسازی ایران را عوض کرد و هر چند بودجه خود را تامین کرد ولی تا ابد سیما و معماری شهری ایران را تغییر داد و مشکلات آن تصمیم برای شهر تهران و متعاقباً معماری ایران و محیطزیست ملت ایران برای نسلها و حتی همیشه باقی خواهد ماند. حال نیز آقای ظریف و تحلیلگران همراه او در وزارت امور خارجه و سیاست خارجی کشور برای رسیدن به توافق و حل مساله بودجه دولت، مذاکرات را دارند به همان روش آقای کرباسچی یا آقای بهزاد نبوی در توافق الجزایر پیش میبرند که ممکن است برای این چند سال مشکل حل شود یا تخفیف پیدا کند ولی برای دهها سال و نسلها ایران را دچار مشکلات عظیم سیاسی و استراتژیک میکند؛ بدون آنکه سود آنچنانی از آن برده باشیم. ارسال به دوستان
پیامد تعلل وزیر ارتباطات چه خواهد بود
اشغال سایبری ایران؟!
گروه فناوری اطلاعات: سالهاست غرب به عنوان سردمدار و نماینده نظام سرمایهداری بینالمللی هجوم همهجانبهای را به سایر فرهنگها و نظامات سیاسی ـ اقتصادی موجود در جهان سرپرستی میکند. از چین گرفته تا برزیل! از اسپانیا تا ایران! از عراق تا کوبا! هر جا ذخایر فرهنگی ملی اعم از زیرساختهای فکری برآمده از خودباوری یا ایستادگی اقتصادی مشابه ابداعات صورت گرفته در آمریکایلاتین سد راه حاکمیت سراسری نظام سرمایهداری بود، حملات نیز تشدید میشد. یکسانسازی و تعدیل حداکثری این منابع قدرت از اصول حرکتی است که به نام «جهانیسازی» سالها پیش از این آغاز شد. در دنیای پس از همهگیری سیاستهای جهانیسازی دیگر قدرت اقتصادی یا فرهنگی جدا از سیستم سرمایهداری باقی نخواهد ماند تا فرضا براساس نظریات مشهورترین تئوریسینهای غربی همچون برنارد لوئیس و فرانسیس فوکویاما «جنگ تمدنی» دربگیرد و سرمایهداری شکست بخورد. پس مشخص شد که اصلا چرا باید همه به زبان انگلیسی مسلط باشند، یک تیپ غذا بخورند، یک مدل واحد سیستم تجارت جهانی را سرلوحه برنامههای خود قرار دهند، سیستم آموزشی هماهنگ با برنامهها و فرامین یونسکو داشته باشند و در حوزه سیاست نیز بنده نظامات بینالمللی باشند. تخلف از هر کدام از این نظامات و قوانین «جهانیسازی» نیز جریمههای سنگین اقتصادی و سیاسی در فضای بینالملل برای دولتها و ملتها به همراه خواهد داشت. ارسال به دوستان
سلام وطن
اگر مسؤولان محترم میخواهند حادثه طبیعی سیل ـ که در ایران دیگر طبیعی محسوب نمیشود و به خاطر عامل انسانی یعنی برای قطع بیرویه و بدون کنتور درختان است ـ اینقدر رخ ندهد، یک بار برای همیشه دست کسانی که مافیای چوب هستند را قطع کنند تا این همه لطمات مالی و جانی به مردم استانهای شمالی وارد نیاید. از رئیس محترم قوهقضائیه هم بابت صدور حکم ویژه برای این موضوع و انتخاب نمایندهای برای رسیدگی به کوتاهیهای صورت گرفته، تشکر میکنیم. ارسال به دوستان
پاکی از آمیختگی
حجتالاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی: انسان همواره گرفتار نفس و ظهورات و جلوههای آن است و تنها راه رهایی از این خطر بزرگ، مراقبت ویژه از خود است تا اجازه جلوهگری به نفس ندهد اما یکی از مراقبتهای ویژه «اخلاص» است، یعنی تلاش کنیم همه کارهای خود را برای خدا انجام دهیم و به نفس در هیچکاری اجازه جلوهگری ندهیم. آری! چنانچه به امام صادق علیهالسلام منسوب است، یکی از اصول معامله با نفس «اخلاص» است. [مصباح الشریعه:6] و آن به فرموده امام باقر علیهالسلام برترین عبادت است: «أَفْضَلُ الْعِبَادَهِ الْإِخْلَاص» [تفسیر امام حسن عسکری علیهالسلام: 329] اما اخلاص درجه نهایت اخلاق الهی نیست، بلکه گامی محکم است برای رسیدن به درجات والای بندگی، زیرا کسی که اخلاص را در درون خود نهادینه کرده و درجات آن را پیموده، کمکم متوجه میشود اخلاص رنگی به او زده است که چهره او را عوض کرده است. به این معنی که پیشروی در درجات اخلاص، او را به مقامی از بندگی رسانده که میبیند که خودش گم شده است و دیگر نشانی از خود ندارد، یعنی وارد مقام فنا شده و سیر جدیدی را آغاز کرده که آن حرکت در مراحل فناست، تا جایی که به مقام «مخلَصین» میرسد. یا بگوییم خداوند او را در مقام بندگی خاص خودش برمیگزیند که شیطان در این مرحله راهی به او ندارد. «إِنَّ عِبادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطان» [اسراء: 65] و شیطان هم به این امر تأکید کرده است: «قالَ رَبِّ بِما أَغْوَیْتَنِی لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ إِلَّا عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِین» [حجر: 39 ـ 40] «شیطان گفت: پروردگارا چون مرا از مقام قدس بیرون راندی، آنچه در زمین است، برای انسانها زینت میدهم و همه آنان را گمراه میکنم؛ مگر از میان آنان بندگان تو که مخلَص هستند که من راهی به آنان ندارم.» ملاحظه میفرماید خداوند از بندگان خاص خود سخن میگوید و شیطان هم این بندگان حقیقی را «مخلَصین» مینامد. این افراد چه کسانی هستند؟ آنها کسانی هستند که خداوند برای خودش برگزیده و خالصشان کرده است: «إِنَّا أَخْلَصْناهُمْ بِخالِصَه ذِکْرَى الدَّار» [ص: 46] آنان چون خود را برای خدا خالص کردند، ما هم آنان را خالص کردیم: «أَخْلَصْنَاهُم». معلوم است، نوعی آمیختگی در ما انسانهاست که تنها خدا میتواند آن را برطرف و ما را پاک و خالص کند. بهنظر میرسد اما آمیختگیای که انسان از آن گریزی ندارد، آمیختگی با خود است. خدا آنان را از خود خالص کرد. اما نکته ظریفی در اینجا وجود دارد، این آیه در وصف پیامبران الهی علیهمالسلام آمده است، آنان که از هواهای نفسانی رستهاند، وگرنه پیامبر نمیشدند. پس نباید تصور کرد، خودی که آنان از آن پاک شدهاند، همین خودی است که در ما جلوهگری میکند و هر لحظه ما را به سمت جلوهای از هواهای نفسانی میکشاند. آنچه آنان از آن خالص شدهاند، جنبه یلی الخلقی آنان بود که دیگر هیچ توجهی به خود و غیرخود نداشتند و آنان به مقام وجهالله نائل آمدند. به تعبیر دیگر همه وجود آنان فانی شد و فقط وجهالله ماند: «کُلُّ شَیْءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَه» ]قصص: 88] آنان دیگر جزخدا را نمیدیدند و حقیقت را آنچنان که هست، مشاهده کردند. ارسال به دوستان
تقویم تاریخ
رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی بنیصدر (1360 ش) ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|