|
یادداشتی برای نمایش «پپرونی برای دیکتاتور»
چند درجه زیر خط اخلاق!
نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی خسرو احمدی که از ۱۳ مردادماه اجرای خود را در تالار استاد ناظرزادهکرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بود، پس از توقفی، دوباره از سر گرفته شد. نمایشی برگرفته از نمایشنامه «اسم» که اثری گزنده در نقد شبهروشنفکری جامعه فکری رو به زوال بوده است اما در طراحی نمایش و نحوه اجرای جدیدی از آن در «پپرونی برای دیکتاتور» به مایهای کورانزده از ابتذال کشیده شده است. ارسال به دوستان
سردار سلیمانی ساخت فیلم محمد رسولالله(ص) را جهاد اکبر دانست
سردار سلیمانی پس از تماشای فیلم «محمد رسولالله(ص)» گفت: آقای مجیدی با ساخت فیلم محمد رسولالله(ص)، «جهاداکبر» در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده است. محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در یادداشتی برای نشریه مهر ضمن بررسی ابعاد مختلف فیلم «محمد رسولالله (ص)» خاطرهای جالب از اکران ویژه فیلم مجیدی برای سردار قاسم سلیمانی و حاشیههای آن روایت کرده که متن کامل یادداشت پیرهادی در زیر میآید: ارسال به دوستان
طراحی 1000 فریم استوریبورد برای فیلم «محمدرسولالله(ص)»
طراح استوریبورد فیلم «محمدرسولالله(ص)» بیان کرد نزدیک به 1000 فریم استوریبورد برای این اثر سینمایی طراحی شد. به گزارش مهر، شهرام عظیمی طراح استوریبورد فیلم سینمایی «محمدرسولالله(ص)» گفت: اسفند سال ۸۹، رضا معتمدی مشاور جلوههای ویژه این فیلم با من تماس گرفت و بعد از آن یک قرار با او و مجید مجیدی کارگردان فیلم گذاشتیم و در طول این جلسه به این نتیجه رسیدیم طرحهای استوریبورد «محمدرسولالله(ص)» را من آماده کنم. وی با اشاره به اینکه پیش از حضور او در این پروژه آرش رادکیا یک سکانس از فیلم را به صورت استوریبورد طراحی کرده بود، ادامه داد: چند جلسه با مجید مجیدی و رضا معتمدی برگزار کردیم تا فضا و کلیات داستان برای من شرح داده شود. مساله مهم در طراحی استوریبورد فیلم «محمدرسولالله(ص)» این بود که با توجه به اینکه جلوههای ویژه این فیلم سینمایی توسط اسکات اندرسن در خارج از کشور انجام میشد، طرحها باید به گونهای آماده میشد تا این هنرمند در خارج از ایران بداند کجا و چگونه از جلوههای ویژه استفاده کند. این هنرمند گرافیست با اشاره به همکاری با مدیر فیلمبرداری فیلم «محمدرسولالله(ص)» بیان کرد: طی جلساتی که با ویتوریا استورارو، مدیر فیلمبرداری فیلم «محمدرسولالله(ص)» داشتم نظرات او را گرفته و صحنههای فیلم را روی کاغذ طراحی کردم. برای فیلمبرداری برخی سکانسها که نیازمند جلوههای ویژه متعدد بود باید قبل از شروع فیلمبرداری طراحی این سکانسها روی کاغذ انجام میگرفت به همین دلیل آنچه را در ذهن کارگردان و فیلمبردار بود روی کاغذ به تصویر میکشیدم. وی تاکید کرد: استوریبوردها با جزئیات کامل طراحی و در نهایت تمام تصاویر برای اسکات اندرسن ارسال شد تا پیشنمایش لازم را در بخش جلوههای ویژه آماده کرده و به تهران ارسال کند. عظیمی با اشاره به اینکه برای اجرای مسؤولیتش به عسلویه سفر کرده است، بیان کرد: با بازدید از لوکیشنهای این منطقه، استوریبورد سکانسهای دریا و بیرون ریختن ماهیها را طراحی و برای مدیر جلوههای ویژه ارسال کردم. وی بیان کرد: تمام همکاری من با پروژه سینمایی «محمدرسولالله(ص)» قبل از شروع فیلمبرداری بود و برای این فیلم سینمایی نزدیک به 1000 فریم استوریبورد و کانسپت طراحی شد. البته یکی از مهمترین سکانسهایی که برای آن استوریبورد طراحی شده است، همان سکانس بیرون ریختن ماهیها از دریا بود که زمان بسیاری برای آن صرف شد. عظیمی در پایان با اشاره به اهمیت طراحی استوریبورد در فیلم سینمایی «محمدرسولالله(ص)» گفت: بخشی از عوامل اصلی این فیلم هالیوودی بودند و هالیوودیها بویژه در فیلمهایی که نیاز به جلوههای ویژه دارد از استوریبورد استفاده میکنند به همین دلیل ما هم برای طراحی سکانسهای مختلف این فیلم نیاز به استوریبورد داشتیم. ارسال به دوستان
اخبار
تقدیر از 3000 برگزیده قرآنی در اختتامیه طرح قرآنی «۱۴۴۹» ارسال به دوستان
رویدادها
رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از گنجینههای سینمای مستند: ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|