|
سرانجام نرخ بلیت قطار آزاد شد؛ سازمان حمایت: نباید گران شود
سوت آزادسازی!
گروه اقتصادی: پس از پیگیری شرکتهای مسافری ریلی برای افزایش قیمت بلیت قطار و ادعای آنها مبنی بر زیانده بودن نرخها، مقرر شد قیمت بلیت قطارها به طور متوسط 8 درصد از
افزایش نابرابریها با آزادسازی قیمتها ارسال به دوستان
380هزار واحد مسکن مهر ناتمام است
قائم مقام وزیر راهوشهرسازی در طرح مسکنمهر از ساخت یک میلیون و ۸۳۴ هزار مسکنمهر تاکنون خبر داد. احمد اصغریمهرآبادی در اینباره به مهر گفت: حدود ۵۰ هزار واحد مسکنمهر هنوز با مشکل تعاونیها روبهرو هستند. وی با اشاره به وضع واحدهای مسکنمهر ادامه داد: در حال حاضر از مجموع ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار واحد پیشبینی شده یک میلیون و ۸۳۴ هزار واحد به پایان رسیده است که البته در ابتدا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بود که بانک مرکزی وامدهی به تعدادی از این واحدها را نپذیرفت و اعلام کرد این واحدها جدید شروع شده و وام به آن تعلق نمیگیرد. وی با بیان اینکه ساخت ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار واحد در دستور کار بوده است، افزود: کار ساخت ۳۸۳ هزار واحد باقیمانده است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و از این تعداد ۲۰۵ هزار واحد در مرحله نازککاری و ۹۷ هزار واحد در مرحله سفتکاری قرار دارد. وی با اعلام اینکه کار ساخت این واحدها تا شهریور سال آینده به پایان میرسد، اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار واحد باقی میماند که از این تعداد برخی واحدها متقاضی واجد شرایط ندارند و در برخی دیگر مشکل تعاونی وجود دارد. مهرآبادی ادامه داد: حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار واحد در اختیار تعاونیهایی قرار دارد که یا مشکل مالی دارند یا اینکه صاحبان تعاونی متواری هستند که پرونده این پروژهها در دادگاه است و ما منتظر رأی نهایی دادگاه هستیم تا تکلیف این واحدها هم مشخص شود. در همین حال عضو هیات مدیره بانک مسکن از آغاز پرداخت ۵۰ هزار فقره وام ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت فرسوده شهری از امروز خبر داد و گفت: اقساط این وامها به ترتیب ماهانه ۷۸۰ هزار تومان، ۶۳۰ و ۴۷۰ هزار تومان است. ارسال به دوستان
هزینه سبد زندگی 4 نفره کارگری؛ 2/8میلیون تومان
عضو هیاتمدیره شورای اسلامی کار استان تهران که مسؤولیت کارگروه مزدی را نیز برعهده دارد از پیشبینی هزینه 8/2 میلیون تومانی تأمین سبد معیشت خانوار ارسال به دوستان
انتشار سند سیاسیکاریهای بنزینی دولت!
دود دروغ
امضای قرارداد دریافت ماهانه ۴۵ هزار تن بنزین پتروشیمی بین پتروشیمی بندر امام(ره) و شرکت ملی پالایش و پخش، اقدامات سیاسی و آدرسهای غلط وزارت نفت و سازمان حفاظت محیطزیست را که منجر به تأمین منافع اقتصادی دلالان شده است، افشا میکند. به گزارش تسنیم، با شروع فعالیت دولت یازدهم، سازمان حفاظت محیطزیست با نسبت دادن آلودگی هوای تهران و افزایش بیماران سرطانی به بنزین پتروشیمی، خواستار توقف عرضه این بنزین شد. وزارت نفت هم بهرغم اینکه قبل از این، از کیفیت این فرآورده حمایت کرده بود در یک حرکت سیاسی آلاینده بودن بنزین پتروشیمی را تایید کرد. در نهایت هیأت دولت اردیبهشت 1393 استفاده از ریفرمیت پتروشیمی در تولید بنزین را ممنوع کرد. در مقابل به وزارت نفت مجوز داده شد برای تأمین نیاز کشور روزانه 10 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو4 وارد کند. در حالی که ادعای دولت درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی (ریفرمیت) توسط 3 کمیسیون انرژی، بهداشت و درمان و اصل 90 مجلس رد شد اما 4 مسؤول ارشد دولتی شامل وزیر نفت، وزیر بهداشت، رئیس سازمان محیطزیست و رئیس سازمان ملی استاندارد با امضای نامهای به رئیس مجلس دوباره همان ادعاها را تکرار کردهاند. درواقع رویکرد دولت تدبیر و امید در مقابل خودکفایی کشور در تأمین بنزین مورد نیاز، مجوزی بود برای حضور دلالان خاص تا با توقف عرضه بنزین پتروشیمی، بازار داخلی کشور را بهدست بگیرند. آنالیزهای بنزین وارداتی نشان میدهد کیفیت بنزین مورد نظر نهتنها مطابق استانداردهای یورو4 نیست بلکه برخی محمولههای وارداتی از این فرآورده نفتی حاوی فلزات ممنوعه است. درواقع ریفرمیت پتروشیمیها این بار به کشورهای عربی حاشیه خلیجفارس برده شد تا با استفاده از افزودنیهای غیرمجاز با قیمتهای بالاتر توسط دلالان به کشور وارد شود. از سوی دیگر مشکلات مدیریتی در پالایشگاههای دولتی امام خمینی(ره) شازند و آبادان منجر به کاهش تولید بنزین در کشور شد. شرایط موجود در نهایت مسؤولان وزارت نفت را مجبور کرد با نقض گفتههای خود برای تأمین بنزین مورد نیاز کشور با واحد پتروشیمی بندر امام قرارداد دریافت بنزین پتروشیمی امضا کنند. در حالی این قرارداد امضا شده است که پیشتر مدیران نفتی معتقد بودند پتروشیمیها نمیتوانند بنزین تولید کنند. در قرارداد مورد نظر که 25 شهریور 94 بین واحد پتروشیمی امام خمینی(ره) با شرکت ملی پالایش و پخش بسته شده است این واحد پتروشیمی متعهد است به مدت یک سال، ماهانه 45 هزار تن بنزین یورو4 درخواستی شرکت ملی پالایش و پخش را تأمین کند. رضا امیری، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام(ره) مهر امسال در نامهای به سعید محجوبی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به قرارداد مورد نظر لازمه اجرای قرارداد را تأمین خوراک نفتای کافی توسط شرکت پالایش نفت آبادان برای پتروشیمی بندر امام اعلام کرد. ارسال به دوستان
اخبار
آغاز ثبتنام برای دریافت کارت اعتباری خرید ارسال به دوستان
سرخط خبر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت از پنجره واحد تجارت فرامرزی حمایت میکند، گفت: سیاست دولت دسترسی آزاد همه به اطلاعات است. ارسال به دوستان
روحانی در قرارداد پژو عجله نکند
نباید در امضای قرارداد با پژو تنها به دلیل اینکه رئیسجمهور به فرانسه میرود، عجله کرد. رضا نوروززاده، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع در گفتوگو با مهر درباره پیشبینی امضای قرارداد پژو در سفر رئیسجمهوری به فرانسه در اوایل سال ۲۰۱۶ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آن سفر میتواند امضای قراردادهای کوچک و بزرگ را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین چنین قراردادهایی از جمله پژو نتیجه آن سفر خواهد بود اما در عین حال، ما در حال مذاکره با پژو هستیم و باید به این نکته هم توجه کرد که طبیعی است ایران، دیگر کشور قبل نیست بلکه زیرساختهای بزرگی در بخش خودرو، اندیشکدههای مربوط به آن و شرکتهای قطعهسازی دارد. به گفته نوروززاده، ایران دیگر زمین فکر برای برخی کشورهای خودروساز دنیا نیست که خارجیها برای ما سیاستگذار باشند. وی خاطرنشان کرد: امضای یک قرارداد بدون در نظر گرفتن منافع ملی، تنها در پرتو یک حرکت سیاسی به امضا میرسد. ارسال به دوستان
قیمت انواع محصولات پروتئینی
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|