|
اربعین نزدیک است
چهارخطه شدن جاده ایلام ـ مهران نیازمند اعتبار
چهارخطه کردن جاده ایلام- مهران در حالی به عنوان یکی از مطالبات مردم استان ایلام به شمار میرود که هنوز این مهم در استان محقق نشده و نیازمند اعتبارات ملی است. به دلیل موقعیت شهر مهران و نزدیکی این شهر به شهرهای نجف و کربلا، بیشتر مردم تمایل دارند از این مرز تردد کنند. جاده مهران- ایلام بهعنوان اصلیترین محور تردد مسافران بویژه زائران عتبات عالیات 2 کشور ایران و عراق با وجود اهمیت راهبردی از شرایط نامناسبی برخوردار است بهنحویکه در سالهای اخیر و در جریان سفر زائران اربعین حسینی تراکم جادهای این مسیر یکی از مشکلات جدی زائران محسوب میشد. این مسیر بسیار حائز اهمیت است، چراکه روزانه شاهد حجم زیادی از تردد اعم از تردد زائر و مسافر و صادرات کالاست به همین دلیل این جاده بهعنوان پرحادثهترین محور ارتباطی استان ایلام نیز شناخته میشود. طی سالهای گذشته متأسفانه حوادث تلخ و ناگواری در این محور رخ داده است، حتی در ایام اربعین سال گذشته این محور جوابگوی حجم زیاد ترددها نبود که این مساله نیازمند توجه همهجانبه است. محور ارتباطی ایلام به مهران دارای نقاط حادثهخیز فراوانی است که به دلیل ناشناخته بودن مسیر برای رانندگان متأسفانه تصادفات زیادی در این محور رخ میدهد. رئیس پلیسراه استان ایلام دراینباره معتقد است روزانه سفرهای متنوع و پرحجم با وسایل نقلیه ناهمگون به جاده ایلام- مهران تحمیل میشود و این مسیر دارای جادهای کمعرض است که سنگینی بار ترافیکی در سطح بزرگراه را تحمل میکند. سرهنگ محسن ناصری میگوید: پروژه تعریض و دوبانده کردن این جاده در حال اجراست اما تا زمان تکمیل آن رانندگان باید با درک عمیقتری نسبت به شرایط، وارد این جاده شوند و در آن رانندگی کنند. مشکلات مرز مهران بارها مورد اعتراض مسؤولان و نمایندگان قرار گرفته ولی متأسفانه توجهی نشده است. احمد شوهانی، نماینده ایلام در مجلس نهم در این باره میگوید: رئیس مجلس شورای اسلامی در ایام اربعین به شهرستان مهران سفر کردند و به تقویت جادهها تأکید داشتند اما تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است. نکته دیگر اینکه وزیر راهوشهرسازی باید اعتبارات لازم را به ایلام برساند و موضوع راهآهن ایلام نیز نباید فراموش شود. شاپور پولادی، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز میگوید: یکی از مهمترین اولویتهای استان ایلام بهسازی و چهارخطه کردن محور ایلام به مهران است که بخش مهمی از این مسیر بهسازی شده و پروژه چهارخطه کردن این محور نیاز به زمان 3 ساله دارد. وی میافزاید: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در بحث حذف نقاط حادثهخیز در این مسیر انجامشده و بتازگی قرار است ۶۵۰ میلیارد ریال به پروژه باند دوم ایلام- صالحآباد از محل اعتبارات نفت اختصاص یابد. پولادی با اشاره به اینکه مرز مهران در طول سال بویژه ایام اربعین میزبان میلیونها زائر حسینی است، عنوان میکند: چهارخطه کردن این محور یکی از مهمترین دغدغههای مسؤولان کشوری و استانی بوده که نیازمند اعتبارات ملی است.مدیرکل راهوشهرسازی استان ایلام نیز اعتقاد دارد: چهارخطه کردن محور ایلام-مهران که بیش از ۹۰ کیلومتر است، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. سیدکمالالدین میرجعفریان میافزاید: یکی از مهمترین برنامههای وزارت راهوشهرسازی در استان ایلام، توسعه راههای ارتباطی استان بویژه در مسیر مرز مهران است، چراکه این مرز هرساله میزبان میلیونها زائر است. وی بیان داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردم و مسؤولان استان ایلام بحث چهارخطه کردن محور ایلام- مهران بهعنوان اصلیترین راه ارتباطی به مرز است که این مهم نیز هماکنون در حال انجام است. مراد ناصری، فرماندار شهرستان مهران میگوید: هماکنون روزانه یکهزار دستگاه کامیون کالا و 5 هزار نفر زائر از مرز مهران تردد دارند. وی عنوان میکند: دولت تدبیر و امید خدمات زیادی به استان و شهر مهران داشته از جمله آن در بحث راهها احداث ارسال به دوستان
اخبار
حمایت بانک مهر اقتصاد از برگزاری کنگره جهانی اقتدار ارسال به دوستان
کانتینری که هنوز در گمرک است
طی گزارشی که چند روز پیش از برنامه خبری20:30 درباره کشف کانتینر پیشساز موادمخدر پخش شده بود دکتر علیدادی، ناظر گمرکات استان هرمزگان جهت شفافسازی نشست مطبوعاتی با رسانهها برگزار کرد. دکتر علیدادی در اینباره گفت: در ترخیصهای قطعی، کالا و کانتینر پلمب نمیشود و امکان دخل و تصرف در خارج از محوطه گمرک وجود دارد و گمرک تنها در مقابل اسناد و صورتجلسه خود مسؤول و پاسخگو است و تنها کالاهای ترانزیتی هستند که پلمب میشوند. وی ادامه داد: کانتینرهایی که به مقصد ترکمنستان، پاکستان و افغانستان هستند ایکسری و ارزیابی دقیق میشوند و مابقی کالاها که پلمب مبدأ داشته باشند برای گمرک مورد قبول است که عمدتا کالاهای ترانزیتی هستند و درکشور توقف و تخلیه ندارند. مدیرکل گمرک شهید رجایی درباره کانتینر شبکههای نارنجیرنگ که پیشساز موادمخدر معرفی شده بود، گفت: این مورد جزو کشفیات سال گذشته گمرک بوده است و کانتینر هنوز در محوطه شرکت سیدلف اداره بندر موجود است. وی دلیل این توقیف را عدم تطابق کالا با اسناد عنوان کرد و افزود: در بارنامه، کالا به نام اسید استیک بوده است که در آزمایشات معلوم شد استیل کلراید است و به علت گزارش خلاف توقیف شده است و الا این کالا تحت کنترل کنوانسیون بینالمللی نیست و پیشساز مواد مخدر هم نبوده هرچند میتواند در ساخت هروئین استفاده شود. ارسال به دوستان
دیپلماسی دشمن
مجتبی اصغری: بحث تامین مالی لابی رسانهای ـ تبلیغاتی برجام توسط صهیونیستترین سرمایهداران جهانی شامل «برادران راکفلر» و «جورج سوروس» به اندازهای مهم است که در نوع نگارش روایت ایران از نحوه تثبیت سیاسی تجربه تلخ برجام نیز لازم است ثبت شود. اما مهمتر از آن تبیین نحوه موفقیت دشمن در عضوگیری از داخل مرزها به نفع پروژه تامینکننده منافع غیرخودی است. ارسال به دوستان
بانک
سند تحول بانک قوامین توانمندیهای بانک را به تصویر میکشد ارسال به دوستان
فوتبال با طعم ترس و دلهره
دکتر رضا شجیع*: اروپا در فاصلهای کوتاه دچار چنان تحولات سیاسی و امنیتی شده که باور کردنش دشوار است. 4 سال پیش در چنین روزهایی بزرگترین دغدغه پلیس اوکراین و لهستان در آستانه یورو 2012، هولیگانیسم و درگیری هواداران تیمهای ملی برخی کشورها بویژه انگلیسیها بود اما حالا در یورو 2016 فرانسه کار به جایی رسیده که هولیگانیسم آخرین دغدغه است. سطح امنیتی یورو 2016 در تاریخ ورزش جهان کم نظیر و چه بسا بیسابقه قلمداد میشود. دلایل آن هم مشخص است؛ حادثه تروریستیای که 22 آبان ماه سال گذشته در دیدار دوستانه فرانسه ـ آلمان رخ داد و به طور مشخص، ورزشگاه سندنی را با حضور 80 هزار نفر هدف حمله قرار داد، صرفا به خاطر تمهید چندین لایه امنیتی ناکام ماند. حضور شخص فرانسوا اولاند، رئیسجمهور فرانسه در آن شب در ورزشگاه نشان از بالا بودن سطح امنیتی داشت. با این حال شنیده شدن صدای انفجار در داخل ورزشگاه و در حین بازی، به خودی خود مثل بمب در جهان صدا کرد. این نشان میدهد بازتاب بینالمللی گسترده و ضریب نفوذ اجتماعی بالای ورزش میتواند آن را به چه هدف مهمی برای داعش و سازمانهای تروریستی تبدیل کند. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|