|
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مطرح کرد
کمبود نقدینگی، چالش اصلی واحدهای صنعتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره آخرین وضعیت تولید در بخشهای صنعتی استان، گفت: ۶۶ درصد واحدهای صنعتی استان دچار کمبود نقدینگی هستند. بهروز اسودی در گفتوگو با مهر، ضمن پاسخ به این پرسش که بیشترین مشکلات امروز واحدهای صنعتی در استان سمنان چه مواردی را شامل میشود، توضیح داد: بیش از یکهزار و ۷۰۰ واحد تولیدی صنعتی در استان پروانه فعالیت رسمی دارند که از مجموع این واحدها، ۶۶ درصد مشکل کمبود نقدینگی دارند که این امر مختص به شرق یا غرب استان نبوده و میتوان گفت در تمام سطح استان سمنان این مشکلات وجود دارد. وی افزود: رکود، نبود بازار، مطالبات بانکی، نقدینگی، مالیات، بدهکاری به وزارت نیرو بابت قبوض گاز، برق و... و مشکلات کارگری و تأمین اجتماعی از مهمترین مشکلات صنعت در استان سمنان است که متأسفانه به بخش اعظمی از تولید در استان ضربه زده است. دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین گفت: مشکلات واحدهای تولیدی در بخش صنعت استان تنها مختص به کمبود نقدینگی نیست، برای مثال امروز ۶۳ درصد این واحدها با مشکلات مطالبات کارگری و ۵۹ درصد با معضل معوقات پرداختنشده در این بخش درگیر هستند که متأسفانه این دو مشکل نیز اثرگذاری خودش را بر تولید استان نمایان کرده است. اسودی بابیان اینکه 7/28درصد واحدهای تولیدی در بخش صنعت استان سمنان با مشکل رکود تولید، ۲۰ درصد با مشکل نبود بازار و ۲۵ درصد با مشکل تأمین نشدن مواد اولیه از خارج کشور مواجهند، بیان کرد: سال ۹۵ تعداد قابلتوجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دلیل نبود بازار فروش و کمبود نقدینگی غیرفعال یا نیمهفعال بودند اما این روند دولت را بر آن داشت با ابتکار ایجاد سامانه بهینیاب مخصوص واحدهای تولیدی مشکلدار، بخشی از بار مشکلات را از دوش بخشهای تولیدی بردارد که خوشبختانه ما در استان سمنان توانستیم سهم قابل قبولی را در این حوزه داشته باشیم. وی با بیان اینکه دولت با درک مشکلات تولید در راستای رفع آن در سطح کشور با نیمنگاهی به مقوله تحقق اقتصاد مقاومتی گامهای مثبتی برداشته است، افزود: سال گذشته 2 هزار و ۴۵۴ واحد تولیدی در 2 بخش صنعت و معدن و همچنین کشاورزی و دامپروری در سامانه بهینیاب ثبتنام کردند که با گذشت یک سال از این موضوع تاکنون و با برگزاری ۶۲ نشست کارگروه رفع موانع تولید در استانداری، ۷۸۰ واحد تولیدی در هر دو بخش، ۴۳۹ میلیارد و ۲۱۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کردهاند که از این تعداد ۵۷۹ واحد با تسهیلات ۱۲۸میلیارد تومانی مختص به بخش کشاورزی و ۲۰۱ واحد با تسهیلات ۳۳۶میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومانی در بخش صنعت و معدن هستند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه یکی از نگرانکنندهترین مشکلات واحدهای صنعتی در استان، نبود بازار است که گریبان یکچهارم تولید استان در بخش صنعت را گرفته، بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اصلاح ساختار گردش صنایعمان هستیم به این معنا که باید با اصلاح ساختار مدیریتی در مقوله اقتصاد، جلوی سوءمدیریتها را گرفت و وقتی به این مهم نائل آمدیم میتوانیم به مدیریت تولید برسیم به این معنا که از انباشت محصولات تولیدشده جلوگیری کرده و جلوی ضررها را بگیریم. امروز بالا بودن هزینه تولید باعث انباشت تولیدات میشود که این نشاندهنده وجود مشکلات ساختاری در صنایع این استان است که کمتر ارتباطی به تحریمها، مشکلات اقتصادی، کارگری و... دارد و میتوان با مدیریت آن را رفع کرد. اسودی بیان کرد: بنده دبیر ۶۲ نشست کارگروه رفع موانع تولید در استان سمنان بودهام که در این نشستها شاهد تصویب ۹۰۰ مصوبه و اجرایی شدن نیمی از آنها بودهایم اما بهواقع باید گفت مشکلات برخی واحدهای تولیدی ما حتی با پرداخت نقدینگی نیز رفع نمیشود که این امر، مشکلات ریشهای در صنایعمان را گوشزد میکند. وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه تنها مشکل واحدهای تولیدی ما نقدینگی، کارگری، تأمین اجتماعی، مالیات و... نیست، بلکه امروز کمبود آب نیز به معضلی بحرانی در تولید استان بدل شده است، ابراز کرد: برای رفع بخشی از مشکلات آب موردنیاز صنایع حفر ۱۸ تا ۱۹ حلقه چاه با دبی آب ۳۴۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار دارد اما باید دید چگونه میتوانیم فکری اساسی برای رفع مشکلات آب در شهرکهای صنعتیمان کنیم. ارسال به دوستان
اخبار
برگزاری جلسه توجیهی ممیزی در شرکت برق منطقهای خوزستان ارسال به دوستان
ارزیابی فنی روزانه قطارهای متروی تبریز
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری تبریز و حومه از ارزیابی فنی دومرحلهای قطارهای متروی تبریز به طور روزانه خبر داد. یعقوب وحیدکیا با اعلام این مطلب گفت: هریک از قطارهای متروی تبریز برای اعزام به خط اصلی و شروع به خدماتدهی، روزانه و عموماً در دو مرحله توسط کارکنان مستقر در سالنهای پایانه مورد بررسی و ارزیابی فنی قرار میگیرند. وی اظهار داشت: پرسنل فنی مرتبط با ناوگان قطار شهری برای آنکه قطار ساعت 7 صبح امکان مسافرگیری داشته باشد باید حداقل چند ساعت قبل از زمان شروع مسافرگیری، اقدام به بررسی و تست بیش از دهها مورد فنی کنند. وی تصریح کرد: پس از اطمینان از شرایط ایمنی و حصول آمادگی با لحاظ استانداردهای تعریف شده، قطارها به خط اصلی اعزام میشوند و اگر به لحاظ فنی و ظاهری در زمان سرویسدهی مشکلاتی پیش آید، نظر به اینکه انجام تعمیرات در آن لحظه مقدور نخواهد بود، این قطار از خط اصلی خارج شده و روانه پایانه میشود تا قطار جایگزین تست شده وارد خط اصلی شود. وی با بیان اینکه قطارها همه روزه در 2 مرحله «شستوشوی تر و خشک» میشوند، تصریح کرد: جهت رفاه حال مسافران و حفظ زیبایی و آراستگی ظاهری قطارها پس از اتمام ساعات کار مترو، همکاران تا پاسی از شب اقدام به خشکشویی و ترشویی قطارها میکنند. وحید کیا اضافه کرد: تمام قطارهایی که در طول روز خدماترسانی کردهاند، پس از پایان ساعات کاری نیز دوباره مورد ارزیابیهای فنی قرار گرفته و براساس لیستی که تهیه شده تجهیزات مورد بررسی قرار میگیرد. وحیدکیا ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر تبریز با پایان ماه مبارک رمضان بلیتفروشی در ایستگاههای مترو آغاز شده و در تمام ایستگاهها کارت بلیتهای الکترونیکی توزیع شده است. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری تبریز قیمت بلیتهای تکسفره مترو را 5000 ریال عنوان و خاطرنشان کرد: طبق پیشبینیهای به عمل آمده در صورت بهرهبرداری کامل و با بهرهگیری از تمام ظرفیت مترو عواید ناشی از بلیتفروشی مترو تنها 10 تا 20 درصد از هزینههای قطارشهری را تامین خواهد کرد. ارسال به دوستان
اخبار
طراحی و اجرای پایلوت مزارع شورزی در گلستان ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|