|
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش تشریح کرد
جزئیات پرداخت وام 15 میلیونی ازدواج
گروه اجتماعی: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح جزئیات پرداخت وام ۱۵میلیونی ازدواج از سال آینده، از پرداخت وام به بیش از یک میلیون زوج جوان در سال ۹۶ خبر داد. محمدمهدی تندگویان در پاسخ به اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت وام ازدواج 15 میلیونی در بودجه 97 تخصیص داده شده است؟ به ایسنا گفت: پیشنهاد افزایش مبلغ وام ازدواج از 10 به 15 میلیون تومان برای نخستین بار توسط مجلس شورای اسلامی مطرح شد و سپس با دستور رئیسجمهور و بعد از بررسیهای شورای پول و اعتبار بانک مرکزی به تصویب رسید، بنابراین به نظر میرسد همزمان با این تصمیم محل پرداخت آن نیز توسط دستگاههای مسؤول مشخص شده است و بانکها با استفاده از این بودجه وام را پرداخت خواهند کرد. ارسال به دوستان
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد
بیتوجهی به برنامه ششم، ریشهمشکلات طرح تحول سلامت
گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ۸۰ درصد عدم موفقیت در اجرای طرح تحول سلامت را به دلیل بیتوجهی به اجرای قانون برنامه ششم و۲۰ درصد آن را ناشی از کمبود اعتبارات دانست. علی نوبخت درباره وضعیت اعتبارات طرح تحول سلامت، به خانه ملت گفت: کمبود اعتبارات در این بخش ناشی از عدم اجرای قانون برنامههای پنجم و ششم بوده است که در پی آن دولت باید ردیفهایی از بودجه را به اجرای این طرح تخصیص میداد، از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز به وظایفی که در این باره داشته، عمل نکرده در نتیجه با کمبود منابع مواجه شده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که وزارت بهداشت به اجرای سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت که در برنامه ششم توسعه بدان تاکید شده، نپردازد، اگر پول تمام عالم را نیز وسط بیاوریم، باز هم برای اجرای طرح تحول سلامت کافی نخواهد بود، چرا که 80 درصد این طرح به دلیل اجرایی نشدن قانون و20 درصد در پی کمبود اعتبارات به مشکل خورده است، در این باره میتوان به وضعیت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که تامین منابع آن وابسته به دولت نیست اما در تامین هزینههای مرتبط با طرح تحول سلامت با وجود پرداخت 9/27 درصد اعتبار اختصاص یافته به حوزه درمان باز هم شاهد کمبود اعتبارات در این بخش هستیم که این مساله به عدم اجرای قانون در حوزه سلامت برمیگردد. وی درباره انتشار خبری مبنی بر تشکیل کمیتهای در مجلس برای حمایت از تداوم اجرای طرح تحول سلامت، تصریح کرد: بنده از هر کمیتهای که در جهت پایدار کردن اعتبارات برای تداوم اجرای این طرح تشکیل شود، حمایت میکنم، ضمن اینکه تاکید میکنم تا وقتی قانونی که مجلس مصوب کرده، اجرا نشود، تامین هر میزان اعتبارات نمیتواند پاسخگو باشد. ارسال به دوستان
پروژه اجرای سند 2030 در اراک چند ماهی است کلید خورده است
استان مرکزی پر شتاب در آموزش جنسی!
محمد نوروزی: پروژه نفوذ از آن مسائلی است که در طول تاریخ قریب به 40 ساله انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی را مورد تهدید قرار داده است و دشمنان نظام اسلامی همواره در صدد ایجاد رخنه در ساختارهای رسمی و غیررسمی، از طریق ایجاد شبکههای نفوذ با ماهیتهای متعدد بوده و هستند و به تناسب اهمیت هر نهاد، احتمال نفوذ در آن کم و زیاد میشود. با توجه به تاثیر فراوانی که ساختار آموزشی هر کشور در شکلگیری انگارههای ذهنی نسل آینده دارد، بدیهی است نظام آموزشوپرورش ایران نیز به عنوان اصلیترین متولی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، بیش از باقی مراکز، در معرض تعرض شبکههای نفوذ قرار دارد. یکی از مصادیق تعرض به نظام آموزشی را که به وضوح حکایت از برنامهریزی پررنگ و لعاب دشمنان در این زمینه دارد، میتوان همین غائله مربوط به سند 2030 دانست که البته با هشیاری رهبر انقلاب و برخی اندیشمندان انقلابی، این توطئه غرب علیه فرزندان ایران بخوبی خنثی شد. لکن خنثیسازی پروژههایی از این دست، نهتنها فرآیندی تکمرحلهای نبوده، بلکه مهمتر از شناسایی و خنثیسازی اولیه، انجام مراقبت دامنهدار و مداوم است که ساختار آموزشی را از شر اسنادی مانند 2030 مصون نگاه میدارد. برای مثال در راستای همین مراقبت دامنهدار، مشاهدات و بررسیهای «وطن امروز» نشان میدهد خطر اجرای سند 2030، بهرغم نهی صریح رهبر انقلاب در خرداد 96، همچنان برخی استانها را تهدید میکند. ارسال به دوستان
نبض جامعه
رئیس کمیته امداد خبر داد ارسال به دوستان
کوتاه و گویا
نشست مدیران و کارشناسان حوزه حملونقل ریلی با هدف بحث و تبادل نظر با فناوران و کارشناسان حوزه حملونقل ریلی ستاد نانو و آشنایی بیشتر آنها با محصولات نانوی تولید داخل و فناوران توانمند داخلی، ١٨ دیماه ١٣٩٦ در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد. ارسال به دوستان
آوای شهر
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا: ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|