|
طراح سؤال از رئیسجمهور در گفت و گو با «وطن امروز» عنوان کرد
شروط نمایندگان برای پس گرفتن سؤال از روحانی
وقفچی: سپردهگذاران مؤسسات وعده شنیدند اما عمل ندیدند
گروه اقتصادی: امضاکنندگان طرح سؤال از روحانی خواستار برکناری سیف از ریاست کل بانک مرکزی شدند. به گزارش «وطنامروز»، طرح سؤال از روحانی با بالا گرفتن مشکل سپردهگذاران در تابستان کلید خورد اما عدم تمایل هیاترئیسه و شخص رئیس مجلس به طرح سؤال مانع از عملیاتی شدن آن شد. با تداوم مشکلات سپردهگذاران اما نمایندگان سؤالکننده بر تصمیم خود پافشاری کردند و سرانجام 7 ماه بعد از طرح سؤال، هیاترئیسه آن را اعلام وصول کرد و این طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد؛ کمیسیونی که پیشتر بانک مرکزی را مقصر وضع بهوجود آمده برای برخی موسسات اعتباری دانسته و پرونده آن را به قوهقضائیه ارسال کرده بود. اما در این میان دولت لابی گستردهای برای پس گرفتن امضاهای سؤالکنندهها ترتیب داده بود. علی لاریجانی هم اعلام کرد اگر سؤال از رئیسجمهور مشکل را حل میکند آن را اعلام وصول میکنیم. روز دوشنبه پژمانفر، یکی از نمایندگان امضاکننده طرح سؤال از رئیسجمهور درباره موسسات اعتباری از لابی گسترده دولت برای پس گرفتن امضاها خبر داد و گفت: معاونان پارلمانی رئیسجمهور به مجلس آمدند و تلاش کردند نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند که متأسفانه درپی فشارهای بسیار زیاد شکل گرفته از سوی نهادهای اجرایی اعم از فرمانداریها و... که نمایندگان در جریان آن هستند مجموع قابلتوجهی از امضاها پس گرفته شد و ۱۸۰ امضای اولیه در حال حاضر به ۷۷ امضا کاهش پیدا کرده است.
بررسی سؤال از روحانی بعد از پایان بررسی بودجه ارسال به دوستان
نوبخت: یارانه باید به افراد مستحق و شایسته برسد
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سیاست دولت نسبت به یارانهبگیران گفت: ما در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانهها به خانوارهای نیازمند یارانه میدهیم. سیاست دولت این نیست جیب ۸۰ میلیون را بگردد تا به نیازمندان یارانه بدهد. از مجلس درخواست داریم مشخص کند چه کسانی میتوانند یارانه دریافت کنند. نگویند چه کسانی شایسته دریافت یارانه نیستند. محمدباقر نوبخت درباره جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی چالشهای کشور گفت: انتظار داریم جلسات کمیسیون تلفیق راهگشا باشد و به فرمول مشترکی برای حذف یارانهها و کاهش فقر مطلق برسیم. نوبخت در پاسخ به اینکه آیا در سال ۹۷ باید منتظر افزایش قیمت حاملهای انرژی باشیم، تاکید کرد: خیر! وی درباره ساز و کار اجرایی مدنظر دولت برای شناسایی افراد نیازمند و غیرنیازمند در هدفمندسازی یارانهها، اظهار داشت: روش مدنظر دولت برای اینکه یارانهها به افراد مستحق و شایسته دریافت برسد، این بوده است که دقیقاً بدانیم چه کسانی نیازمند دریافت هستند؛ این اقشار باید مشخص شوند و شناسنامه دار باشند اما اینکه بگوییم دولت پردرآمدها را شناسایی و حذف کند، باید بدانیم معنای آن خیلی گسترده است. نوبخت تصریح کرد: اگر بین دو حالت شک کنیم که فردی استحقاق دریافت یارانه را دارد یا خیر، حتما به نفع اینکه استحقاق دریافت دارد عمل میکنیم. ارسال به دوستان
کارگران کیانتایر و هپکو تجمع کردند
کارگران کیانتایر در اعتراض به افت شدید تولید و نگرانیها نسبت به از دست رفتن اشتغال این کارخانه برای چندمین بار مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت دست به تجمع زدند. به گزارش فارس، در این تجمع اعتراضی که با حضور حدود 300 نفر از کارگران کیانتایر برگزار شد، شعارهایی در اعتراض به سوءمدیریت این کارخانه و در راستای حفظ تولید و اشتغال آن داده میشد. بهگفته کارگران کارخانه، کیانتایر به بخش خصوصی واگذار شده و هماکنون با مشکل گردش مالی، نقدینگی، تامین مواد اولیه و افت شدید تولید روبهرو است. تولید کارخانه از 50 تن در روز به 20 تن رسیده و بهرغم اینکه در 9 ماه اخیر و تشدید بحران تولید، حقوق کارکنان پرداخت شده است اما کارگران نگران دریافت عیدی و مطالبات پایان سال خود هستند. در همین باره مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر با اشاره به فرسودگی ماشینآلات قدیمیترین کارخانـه تایرسازی کشـور گفت: حل مشکل کیانتایـر نیازمند ورود وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصیسازی است. از سوی دیگر کارگران کارخانه هپکو نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کردند. این کارگران در سالهای اخیر بارها نسبت به عدم پرداخت معوقات دست به تجمع زدهاند. آنها در اعتراض به وضعیت این شرکت با خروج از کارخانه به خیابان آمدند. ارسال به دوستان
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گزارش داد
بررسی سناریوهای حادثه سانچی
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با بیان 2 سناریو درباره علت دقیق وقوع تصادم کشتی فلهبر چینی با نفتکش ایرانی سانچی اعلام کرد که کشتی چینی تلاش کرد با مقاومترین بخش خود به سانچی برخورد کند. به گزارش تسنیم، 23 روز از غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی میگذرد و هنوز بررسیها درباره علل وقوع این اتفاق ادامه دارد. این مرکز در گزارشی خسارت مادی حادثه نفتکش سانچی را 110 میلیون دلار اعلام و تاکید کرد: به نظر میرسد برخورد دو کشتی غیرقابل اجتناب بوده به همین دلیل کشتی چینی تلاش کرده با قسمت جلوی خود که مقاومترین بخش کشتی است به سانچی برخورد کند تا آسیب وارده به خودش را به حداقل برساند. بر اساس این گزارش محل برخورد دو کشتی یکی از شلوغترین مناطق دریایی به لحاظ ترابری بوده است. در این پهنه آبی شلوغ از نظر ترابری دریایی به دلیل ارتباطات مخابراتی و راداری زیاد این احتمال وجود دارد که سیستم راداری شناورها یا یکی از شناورها دچار اختلال شود. در اینصورت، 2 شناور یا یکی از آنها، نتوانستند با شناسایی همدیگر از تصادم جلوگیری کنند یا اینکه زمانی متوجه حضور یک شناور و احتمال برخورد با همدیگر شدند که دیگر نتوانستند واکنشی برای جلوگیری از تصادم انجام دهند. گزارشهای ارائهشده از طرف مسؤولان چینی حاکی از این است که از چند ساعت قبل از بروز حادثه، اطلاعات نفتکش ایرانی و کشتی چینی ثبت نشده است. از سوی دیگر سیستم AIS از کار افتاده بوده و واکنش درست از طرف 2 شناور یا یکی از شناورها انجام نشده است. درباره اینکه چرا اطلاعاتی ثبت نشده، به گفته مسؤولان چینی در منطقه دریای چین شرقی به دلیل تردد فراوان احتمال از کار افتادن سیستم AIS وجود دارد. بنابراین احتمالا سیستم AIS دو شناور چند ساعت قبل از برخورد دچار اختلال شده ولی رادار کشتیها مشکلی نداشته است. با توجه به اینکه نفتکشها دو جداره هستند و بعد از دیواره اولیه، لایههای محافظتی وجود دارد و بعد از آن محفظه اصلی است؛ در این حادثه، شدت ضربه وارد شده بسیار بالا بوده تا جایی که لایههای محافظتی را از بین برده و به محفظه اصلی بار که حاوی 136 هزار تن میعانات گازی بوده برخورد کرد و گاز قابل اشتعال بلافاصله نشت کرده است. منطقهای که این تصادم رخ داده است، در سال 2016 شاهد 34 حادثه خسارت برای کشتیهای مختلف بوده است که 42 درصد حادثههای خسارت کل دنیا در سال 2016 را دربرمیگیرد. علاوه بر این در دوره 10 ساله (2016- 2007) 7/32 درصد از کل حوادث خسارت کل دریایی در این منطقه رخ داده است. همچنین از 12 خسارت بزرگ وارده به کشتیها در سال2016 ،4 مورد آن در این منطقه بوده است. بنابراین میتوان گفت به صورت کلی احتمال تصادم کشتیها در این منطقه بالاست. در سالهای 2007تا 2016، شناورهای فلهبر 98 و تانکرهای نفتکش 15 مورد سوانح و تصادم دریایی داشتهاند که بخشی از این خسارتها مربوط به تصادم است. از این رو میتوان بیان کرد سابقه تصادم در کشتیهای فلهبر بیشتر از تانکرهای نفتکش است. ارسال به دوستان
اخبار
افزایش 10 درصدی حقوقهای 3/5 میلیون تومان به بالا ارسال به دوستان
اخبار
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت: ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|