|
ارسال به دوستان
ابلاغ قیمتهای جدید خودرو در شورای رقابت
مجوز رسمی گرانی خودرو صادر شد
عضو کمیسیون صنایع مجلس: پول بنز میدهیم، سوار پراید میشویم
اسدالله خسروی: با وجودی که مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت اعلام کرده با اقداماتی که درباره پیشفروش خودرو شده است تا کمتر از یکماه دیگر بازار خودرو آرام میشود و قیمتهای حاشیه بازار از بین میرود اما رئیس شورای رقابت از صدور مجوز گرانی خودروهای داخلی از ابتدای ماه آینده خبر میدهد. به گزارش «وطنامروز»، بازار دادوستد خودروهای داخلی و خارجی مدتی است آشفته شده است و فروشندگان قیمتهای بالا و غیرمنطقی را به خریداران اعلام میکنند اما از آنجایی که عمده خریداران خودرو به موجب قدرت خرید پایین خواهان خودروهای زیر 50 میلیون تومان هستند، گویا قرار است قیمت خودروهای داخلی باز هم گرانتر شود. کارشناسان معتقدند خودروهای ساخت داخل چون از کیفیت خاص و آپشن آنچنانی برخوردار نیستند و بعضا غیراستاندارد تولید میشوند، جایی برای افزایش قیمت ندارند و خودروسازان به جای افزایش قیمت محصولات خود باید به فکر استانداردسازی و حرکت در مسیر تولید کیفی باشند. در چنین شرایطی اما رئیس شورای رقابت مجوز افزایش 5 تا بیش از 7 درصدی قیمت محصولات ۳ شرکت خودروسازی ایرانخودرو، سایپا و مدیرانخودرو را از اول تیر صادر کرده است. رضا شیوا در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت را برای سال ٩٧ تأیید کرد، اظهار داشت: براساس محاسبات مرکز ملی رقابت، میزان افزایش قیمت خودروهای ساخت داخل که مشمول قیمتگذاری هستند اعلام شد. وی با بیان اینکه به طور متوسط خودروهای ساخت داخل شرکت ایرانخودرو که مشمول قیمتگذاری هستند مجوز افزایش 18/7 درصد را دریافت کردهاند، افزود: برای خودروهای سایپا هم به طور متوسط افزایش 01/7 درصدی تعیین شده است. رئیس شورای رقابت گفت: در بخش خودروهای مدیرانخودرو هم به طور متوسط افزایش 62/5 درصدی مورد تأیید مرکز ملی رقابت قرار گرفته است. شیوا درباره زمان اجرای افزایش قیمتها اظهار داشت: از اول تیرماه امسال خودروسازان میتوانند حداکثر به میزان درصدهای اعلامی قیمت محصولات خود را افزایش دهند. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
صدور فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل «ستاد انقلاب فرهنگی» - 1359 ش ارسال به دوستان
«واقعیات» را فدای «احتمالات» نکنیم
مسعود وحیدی: جناب آقای روحانی، رئیسجمهور محترم کشورمان ظاهرا روی تغییرات قدرت در آمریکا حساب ویژهای باز کرده و اخیرا نیز آدرس و نشانی «انتخابات میان دورهای آمریکا» را به مخاطبان و افکار عمومی کشورمان مخابره کردهاند. با این حال به نظر میرسد در آن سوی آتلانتیک، تحولات دیگری در حال رخ دادن است. «نانسی پلوسی» رهبر دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا صراحتا اعلام کرده در صورت کسب اکثریت کرسیها در انتخابات میاندورهای، استیضاح «دونالد ترامپ» رئیسجمهوری این کشور، در دستور کار حزب دموکرات قرار ندارد: «فکر نمیکنم استیضاح ترامپ کار درستی باشد. انتخابات ما باید در راستای برآورده کردن خواستهها و نیازهای مردم آمریکا باشد. برای مثال جلوگیری از اجرای قوانین جدید مالیاتی که هوش مردم آمریکا را زیر سوال برده و امنیت مالی آنها را تهدید میکند، باید مساله مورد بررسی باشد». ارسال به دوستان
نایبرئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک مطرح کرد
فروشندگان، عامل فروش پوشاک ایرانی با برند خارجی
نایبرئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه فروشندگان به فروش پوشاک داخلی با برندهای خارجی دامن میزنند، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی نیز در حال حرکت به سمت برندسازی هستند. بهرام شهریاری در گفتوگو با میزان درباره علت فروش پوشاک تولید داخل با برندهای خارجی اظهار داشت: فروش پوشاک داخلی با برندهای خارجی قدمتی چندین ساله دارد و متاسفانه فروشندگان به این موضوع دامن زدند. وی افزود: از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته هر زمان مشتری وارد مغازهای میشد، فروشندگان اجناس خوب و باکیفیت را به نام ترک معرفی میکردند و این موضوع برای مشتری جذابیت ایجاد کرد. وی با بیان اینکه در گذشته برخی از محصولات از جمله شکلات، ماکارونی و... در کشور تولید نمیشد که به مرور با تولید این کالاها در کشور، برندهای داخلی در بازار جایگزین شدند و طرفدار پیدا کردند، گفت: اما درباره پوشاک این موضوع اتفاق نیفتاد، نه به دلیل اینکه تولید پوشاک خوب نداشتیم بلکه فروشندگان، پوشاک ایرانی را به جای خارجی معرفی کردند. شهریاری ادامه داد: زمانی که ذهن مشتری به سمتی میرود که جنس خارجی بهتر از پوشاک داخلی است مشتری به این سمت کشیده میشود و تولیدکنندگان نیز به این سمت حرکت میکنند که تولید خود را با برند خارجی عرضه کنند و در این بین فروشندگان هم آنها را برای فروش بیشتر ترغیب به این کار میکنند در صورتی که محصول کاملا ایرانی است. باید سعی کنیم این تفکر عوض شود. نایبرئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در پاسخ به این سوال که چرا تولیدکنندگان به سمت برندسازی حرکت نکردند، تصریح کرد: برندسازی در کشور موضوع جدیدی است که با تاسیس فروشگاههای جدید آغاز شد و آن هم به دلیل این است که برندهای خارجی وارد بازار شدند، این در حالی است که سیستم توزیع قدیم و بنکداری در حال منسوخ شدن است. وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی نیز در حال حرکت به سمت برندسازی هستند، البته این موضوع یکشبه اتفاق نخواهد افتاد و در حال حرکت در این مسیر هستیم. شهریاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ برند خوب پوشاک داریم که در حال اضافه کردن فروشگاههای خود و توسعه برند هستند. وی با بیان اینکه در زمینه برند در کشور از نظر علمی نه سابقه داریم و نه دانش آن در کشور وجود دارد، اظهار کرد: به یکباره نمیتوانیم برندسازی را یاد بگیریم، این موضوع نیاز به دانش فنی، زمان و اراده لازم دارد که تولیدکنندهها در حال حاضر به این نتیجه رسیدهاند. ارسال به دوستان
فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا خبر داد
بهرهبرداری از ابرپروژه آبی غرب کشور با همت سپاه
فرمانده قرارگاه خاتمالانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بزرگترین طرح آبی کشور با عنوان «روانآبهای غرب» تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد. به گزارش تسنیم، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح به طول 1460 کیلومتر اجرا شده و مشتمل بر 17 سد، 150 کیلومتر تونل و 700 کیلومتر خط انتقال است که تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد. او گفت: در زمینه تأمین آب فلات مرکزی و شرق کشور نیز قرارگاه خاتمالانبیا پیشنهادهای خود را به وزارت نیرو ارائه کرده است که از جمله این طرحها میتوان به شیرینسازی آب دریای عمان و انتقال آن اشاره کرد که اجرای این طرحها مستلزم تصویب در هیأت دولت و همراهی وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی آب در کشور است. عبداللهی افزود: قرارگاه خاتمالانبیا تاکنون طرحهای بزرگی در زمینه آبرسانی به سرانجام رسانده است به گونهای که از مجموع 45 میلیارد مترمکعب مخازن ساخته شده در کشور، 25 میلیارد مترمکعب آن توسط این قرارگاه ساخته شده است. فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا با اشاره به مشارکت این قرارگاه در طرحهای دارای اولویت دولت گفت: امسال 40 طرح در حوزههای مختلف نفت، گاز، آب و زیرساختهای ریلی، جادهای و بندرها با سرمایهگذاری 120 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتمالانبیا در حال اجراست که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. او با بیان اینکه 100 هزار میلیارد تومان از این طرحها در حوزههای نفت و گاز است، گفت: امسال مرحله دوم پروژه ستاره خلیجفارس و همچنین فازهای 22، 24 و 13 پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید، همچنین بهرهبرداری از 2500 کیلومتر خط انتقال نفت و گاز امسال پایان مییابد. سردار عبداللهی با اشاره به آمادگی قرارگاه خاتمالانبیا برای مشارکت در طرحهای نفت و گاز بعد از ترک شرکتهای خارجی به دلیل تحریمهای احتمالی گفت: این قرارگاه تجربه خوبی در اجرای این قبیل طرحها دارد و در گذشته هم طرحهای بزرگی همچون طرح ستاره خلیجفارس و فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتمالانبیا اجرا شد و منافع خوبی را عاید کشور کرد. او گفت: با تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی هماکنون 50 میلیون مترمکعب گاز وارد شبکه میشود و با تکمیل پروژه ستاره خلیجفارس، روزانه 250 هزار بشکه میعانات گازی وارد مدار به 40 میلیون لیتر فرآورده تبدیل میشود که 25 میلیون لیتر آن بنزین با کیفیت یورو 5 است. فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا تاکید کرد: امروز توانمندی بالایی در اجرای طرحهای بالادستی و پاییندستی و تجهیزات مورد نیاز در خشکی و دریا در کشور وجود دارد و این قرارگاه آماده مشارکت برای تأمین مالی با شرکتهای خارجی است که حاضر به فعالیت در ایران هستند. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
از شهر تا کشور تلاش برای چالشآفرینی
سمیرا کریمشاهی: مساله ساده است، اگر قرار باشد کشور و ملتی را از حقوقی مشخص محروم کرد بهترین راه، ضربه زدن توسط خود مردم آن کشور است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|