|
تهرانیها امسال 59 روز در هوای آلوده نفس کشیدهاند
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 134 قرار گرفت تا همچنان هوای تهران برای پایتختنشینان آلوده گزارش شود. با این وجود تهرانیها امسال 59 روز در هوای آلوده نفس کشیدهاند. به گزارش فارس، تهران از ابتدای سال 25 روز هوای پاک، 194 روز هوای سالم، 55 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و 4 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.
ارسال به دوستان
مدیرکل حملونقل وزارت کشور:
جریمه ورود به محدودههای ممنوعه ترافیکی ۹۰ هزار تومان شد
مدیرکل حملونقل وزارت کشور از افزایش جریمه ورود به محدودههای ممنوع ترافیکی از ۲۰ به ۹۰ هزار تومان خبر داد. به گزارش مهر، پوریا محمدیان گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدودههای ترافیکی میشوند، پیش از این 2 کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل ۲۰ هزار تومان بود. او افزود: در کنار این کد هم ظرفیتی به نام ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدودههایی به پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیطزیست و شهرداریها در شورای هماهنگی ترافیک استانها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به منزله ورود به محدوده ممنوعه و جریمه این تخلف ۹۰هزار تومان همراه با نمره منفی است. وی با بیان اینکه اعمال این جریمهها ابزار مناسب بازدارندگی است، ابراز امیدواری کرد این اقدامات باعث کاهش تخلفات شود.
ارسال به دوستان
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور خبر داد
توزیع 250 هزار حلقه لاستیک دولتی میان تاکسیداران
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: در راستای خدمات حمایتی به رانندگان تاکسی در کشور 250 هزار حلقه انواع لاستیک خودرو با قیمت مصوب دولتی توزیع شد. مرتضی ضامنی در گفتوگو با ایسنا، گفت: در راستای خدمات حمایتی به تاکسیرانان از طریق وزارت کشور پیشنهادتی برای ستاد تنظیم بازار وزارت صمت ارسال کردیم تا یکسری از کالاها از جمله کالاهای تنظیم بازاری را که دارای نرخ مصوب هستند در اختیار ما قرار دهند تا به رانندگان عرضه شود. وی افزود: بر این اساس 250 هزار حلقه انواع لاستیک سمند، پژو و پراید طی تفاهمنامهای که با شرکت تولیدکننده منعقد شده بود به نرخ دولتی میان رانندگان تاکسی شهرهای کشور توزیع شد. همچنین از آذرماه سال جاری نیز توزیع لاستیک تاکسیهای ون را آغاز و تاکنون بیش از هزار حلقه لاستیک بین رانندگان این ناوگان توزیع شده است.
ارسال به دوستان
سید پرویز فتاح در گفتوگو با «وطن امروز»: بنیاد مستضعفان پرچم جهادگران را برای محرومیتزدایی در همه نقاط ایران برمیافرازد
بنیاد گروههای جهادی
اسدالله خسروی*: مدتی است خدمات بیمنت گروههای جهادی در نقاط محروم جامعه مورد استقبال مردم قرار گرفته و با توجه به نیاز کشور، حمایت از جهادگران و توسعه گروههای جهادی ضروریتر از گذشته است؛ به همین علت رئیس بنیاد مستضعفان وعده داد پرچم جهادگران را در همه نقاط کشور برافراشته خواهد کرد.
سید پرویز فتاح دیروز در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار «وطن امروز» که پرسید چه برنامهای برای حمایت از گروههای جهادی دارید، گفت: با هدف محرومیتزدایی کشور و حمایت از جهادگران جوان، قرار است این ستاد با همراهی استانداران و مسؤولان محلی مناطق کمبرخوردار، تمام هزینههای اجرای طرحها محرومیتزدایی را به عهده گیرد. اصلیترین ماموریت ما رسیدگی به محرومان و مستضعفین است، بنابراین با تمرکز بر محرومیتزدایی، درآمدهای اقتصادی بنیاد روانه مناطق کمبرخوردار و ضعیف جامعه میشود تا با حمایت از گروههای جهادی بنیاد علوی، خدماترسان و یاریگر محرومان سراسر کشور شویم. وی افزود: بنیاد 2 بال اقتصادی و حمایتی و محرومیتزدایی دارد که در واقع بنیاد علوی بال دوم در حوزه محرومیتزدایی محسوب میشود. در همین زمینه بنا داریم الگوی قلعهگنج را در مناطق محروم و با همراهی استانداران و مسؤولان محلی اجرایی کنیم. ما در بنیاد علوی از ظرفیت گروههای جهادی استفاده و پرچم گروههای جهادی را برافراشته خواهیم کرد. وی افزود: هفته آینده نخستین همایش با گروههای جهادی برگزار میشود. فتاح به اقدامات انجامشده از سوی بنیاد مستضعفان در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: احداث بیش از 100 مدرسه در مناطق مختلف و احداث چندین بیمارستان در مناطق مختلف از جمله آبادان، اهواز و دزفول از برنامههایی است که توسط بنیاد در حال انجام است. علاوه بر این بیمارستانهای اشاره شده را بزودی تکمیل کرده و در اختیار وزارت بهداشت و دولت قرار خواهیم داد. همچنین با تلاش بنیاد مستضعفان صدها خانه بهداشت ساخته شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به ساخت مسکن خانوادههای دارای 2 معلول اشاره کرد و گفت: در همین زمینه نیز ما همکاریهای خوبی با سازمان بهزیستی داریم و بر همین اساس تا سال آینده بنیاد مستضعفان 14 هزار واحد مسکونی برای خانوادههای دارای 2 معلول و 2 معلول به بالا ساخته و در اختیار این عزیزان قرار خواهد داد. همچنین از ریاست سازمان بهزیستی خواستیم در صورت افزایش تعداد خانوادههای دارای 2 معلول، اسامی آنها را برای ما ارسال کنند تا نسبت به ساخت مسکن آنها اقدام شود، این اطمینان خاطر را میدهیم که این خانهها با شرایط مناسب ساخته شود و با سرعت در اختیار این عزیزان قرار بگیرد.
وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مستضعفان در مراسم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: طبق آمار، 20 درصد از کل خدمات در اربعین حسینی توسط بنیاد مستضعفان انجام شده است. فتاح با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان توجه ویژهای به موضوع محرومیتزدایی و ساخت مسکن در مناطق محروم برای اقشار کمبرخوردار دارد، اظهار کرد: بنیاد در این پروژه بهصورت جدی وارد شده است، بنده به عنوان رئیس بنیاد تاکید میکنم در حوزه ساخت مسکن در مناطق محروم ورود جدی خواهیم داشت و انشاءالله با مشارکت دولت، برای اقشار متوسط و کمبرخوردار مسکن با قیمت ارزان خواهیم ساخت.
وی در پاسخ به این سوال «وطن امروز» که با توجه به اینکه شما قبل از آمدن به بنیاد مستضعفان رئیس کمیته امداد بودهاید و بخوبی از وضعیت مالی و مادی مستضعفان آگاه هستید، با این وجود چه برنامهای برای رفع محرومیت در کشور دارید؟ گفت: اصلیترین ماموریت ما رسیدگی جدی به محرومان در اقصی نقاط کشور است، در این راستا تمام درآمدهای اقتصادی بنیاد مستضعفان صرف محرومیتزدایی در کشور از طریق بنیاد علوی خواهد شد. از طرفی حضور گسترده نیروهای جهادی جوان و شور و اشتیاق آنها در خدماترسانی بیمنت در مناطق محروم، به ما انگیزه میدهد تا امکانات لازم را برای آنها تامین کنیم. وی در ادامه گفت: حمایت بنیاد علوی از گروههای جهادی در مناطق محروم، موجب شده است تا 12 منطقه محروم کشور برای سال آینده تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار گیرد و با اقداماتی مجزا از حمایتهای کمیته امداد، نیاز محرومان و مستضعفان را در ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، توسعه آموزش و بخش کشاورزی بخوبی برآورده کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازخوردهای اجرای الگوی قلعهگنج گفت: خوشبختانه استانداران و فرمانداران این منطقه نیز کار انجام شده از سوی بنیاد را مورد تایید قرار دادهاند و در آیندهای نزدیک الگوی قلعهگنج در مناطق مختلفی در سیستانوبلوچستان، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کهگیلویهوبویراحمد، هرمزگان و... اجرا خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به تعامل بنیاد مستضعفان با شهرداریهای سراسر کشور برای واگذاری باغهای در تملک بنیاد اشاره کرد و گفت: البته وضعیت باغهایی که هماینک در تملک بنیاد قرار دارند قابل قبول است اما ما این آمادگی را داریم تا باغهای در تملک بنیاد را در اختیار شهرداریهای سراسر کشور قرار دهیم، بر همین اساس بنا داریم باغهایی را که در تملک است در اختیار شهرداری قرار دهیم که امیدواریم شهرداریها نیز بدون ساختوساز و البته با رعایت قوانین و مقررات، این باغها را در اختیار مردم قرار دهند تا هموطنان از آنها استفاده کنند. فتاح همچنین با رد اخباری مبنی بر حقوقهای نجومی در بنیاد گفت: ما به هیچ عنوان حقوقبگیر نجومی در بنیاد نداریم و تمام حقوقهای دریافتی بنیاد در چارچوب دولت است و بنده نیز به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان هیچ حقوقی را از این مجموعه دریافت نمیکنم، چرا که مامور بوده و حقوق محل خدمت خود را دریافت میکنم. وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق بنده 8 میلیون و 482 هزار تومان است که با احتساب کسورات و مبلغ وام، خالص دریافتی بنده 6 میلیون و 820 هزار تومان است. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با رد اخباری مبنی بر کاندیداتوریاش در انتخابات ریاستجمهوری 1400 گفت: بنده هیچ قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاستجمهوری ندارم. رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به دیدارش با رئیس قوهقضائیه گفت: رئیس قوهقضائیه دستور داد شعبهای برای رسیدگی به پروندههای مربوط به بنیاد مستضعفان که بخشی از آنها شکایت این نهاد از افراد حقیقی و حقوقی است، ایجاد شود. رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه این نشست از پرداخت ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات سال ۹۷ خبر داد و با اشاره به فروش ۲۶ هزار میلیارد تومانی گفت: برخی شرکتهای بنیاد غیرفعال هستند.
همچنین مالیات سال آینده بنیاد 1600 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمام پروژههای نیمهتمام بنیاد تا آخر سال آینده به اتمام میرسد، اظهار کرد: در بهمن امسال قطعه اول آزادراه تهران - شمال با حضور رئیسجمهوری افتتاح میشود و ساختمان پلاسکو نیمه دوم سال آینده به اتمام خواهد رسید و به کسبه تحویل خواهد شد.
خبرنگار*
ارسال به دوستان
4 بانک خصوصی با سرمایهگذاری 467 میلیون دلاری در پروژه کاغذ سبز خوزستان مشارکت دارند
آغاز ساخت کارخانه تولید کاغذ توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
گروه اجتماعی: پروژه ساخت کارخانه تولید کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام با امضای موافقتنامه تأمین مالی ازسوی 4 بانک دولتی و خصوصی، آغاز شد.
به گزارش «وطنامروز»، در مراسم امضای موافقتنامه ساخت کارخانه تولید کاغذ که با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بانکهای ملی، سپه، صنعت و معدن و پارسیان برگزار شد، محمد مخبر گفت: کشور سالهاست درگیر بحث واردات کاغذ بوده است و ما گاهی ناچار شدیم از محمولههای در حال حمل روی آب اقدام به خریداری کاغذ کنیم، در حالی که همسایه ما ترکیه از بزرگترین صادرکنندگان کاغذ است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: با سرمایهگذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالانه 285 میلیون دلار ارز، از قطع شدن 6 میلیون اصله درخت تنومند در سال جلوگیری میشود، چرا که این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیطزیست بهره میبرد و با راهاندازی آن دانش فنی کشور در حوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این نکته که بیکاری امروز واقعیتی است که کشور ما دچار آن شده، افزود: با اجرای طرح تولید کاغذ، حدود 2000 شغل جدید مستقیم و غیرمستقیم در منطقه محروم شادگان استان خوزستان طی 3 سال ایجاد خواهد شد.
مخبر افزود: ما امروز در یک جنگ تمامعیار اقتصادی قرار داریم و دوستان ما در حوزههای اقتصادی باید کمر همت ببندند تا مشکلات در حوزه بانکی را برطرف کنند.
در ادامه این مراسم، کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: این پروژه جنبههای مهمی دارد و از لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی برای خوزستان و از نظر جلوگیری از خروج ارز و فواید زیستمحیطی برای کل کشور بسیار مهم است. ستاد اجرایی فرمان امام مثل همیشه ریسک بزرگی کرد و رقابت بین بانکها را به همکاری مشترک تبدیل کرد. برای تولید این مقدار کاغذ در حالت عادی باید ۶ میلیون اصله درخت از بین رفته و سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ هزینه میشد اما این طرح این رقم را جبران خواهد کرد.
همچنین محمدرضا حسینزاده، مدیرعامل بانک ملی در این مراسم گفت: ما نباید در حوزه کاغذ دچار وابستگی به خارج باشیم، اجرای این طرح تولید ثروت و اشتغال برای کشور را در پی خواهد داشت. ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون کارنامه بسیار درخشانی در کمک به توسعه کشور داشته و قطعا با مشارکت ستاد، شاهد موفقیت این طرح ملی خواهیم بود.
ارسال به دوستان
رئیس سابق شورای شهر تهران در گفتوگو با «وطن امروز»: قبلا 7 هزار اتوبوس در تهران خدمترسانی میکرد اما اکنون 6 هزار اتوبوس فعالیت میکند
دندهعقب توسعه حمل و نقل عمومی!
طرح ترافیک جدید هزینه مردم را افزایش داد اما آلودگی هوا را کاهش نداد
گروه اجتماعی: این روزها که آلودگی هوا نفس پایتختنشینان را به شماره انداخته و سیاهی سراسر تهران را فرا گرفته است، مسؤولان دولتی و مدیران شهری درصدد نسخهپیچی برای رفع آلودگی هوا در یک برنامه میانمدت هستند، حال آنکه طی سالهای اخیر بسیار صحبت از چنین برنامههایی شده اما هیچکدام جامه عمل نپوشیدهاند. به گزارش «وطن امروز»، مدیران شهری به جای دغدغه رفع آلودگی هوا و پافشاری بر اخذ منابع مالی جهت توسعه ناوگان حملونقل عمومی از دولت، مدام از بیپولی حرف میزنند؛ سخنانی تکراری و بیاثر، غافل از اینکه گوش مردم پر از این حرفهاست.
رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ناکارآمدی مدیران شهری و مسؤولان دولتی در چارهاندیشی برای رفع آلودگی هوای پایتخت به «وطن امروز» گفت: شورای شهر و شهرداری در این دوره اقدام قابل توجهی برای رفع آلودگی هوا انجام ندادهاند. مهدی چمران با بیان اینکه وظیفه شهرداریها توسعه حملونقل عمومی برای کاهش میزان آلودگی هواست، گفت: عمدهترین عامل آلودگی هوای پایتخت ناشی از دود خودروهاست اما متاسفانه شهرداری و شورای شهر تاکنون نتوانستهاند در راستای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی یا توسعه مترو کاری کنند. وی با بیان اینکه حل مشکل آلودگی هوا به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و سایر نهادها و سازمانهای مرتبط نیز باید در رفع این معضل دخیل باشند، گفت: البته شهرداری تنها ارگانی است که میتواند با توسعه حملونقل عمومی از میزان ورود خودروهای شخصی به داخل شهر بکاهد اما این ارگان متاسفانه در نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و توسعه خطوط مترو تاکنون ناتوان بوده است. به طور مثال در 2 سال و نیم گذشته 7 هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت داشت که این میزان اکنون به جای افزایش به 6 هزار دستگاه نزول کرده است. وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به جای فشار بر شهرداری برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی فقط نطقهای پیش از دستور دارند و هیچ اقدامی از سوی شهرداری نمیبینیم، گفت: اکنون که دولت با شهرداری همسو و همفکر است، چرا شهرداری برای دریافت منابع اختصاص یافته به نوسازی حملونقل عمومی پافشاری نمیکند؟ این حق مردم است و شهرداری باید به فکر آسایش و رفاه مردم باشد و تعارف را کنار بگذارد. وی افزود: در دوره گذشته شورای شهر تهران قرار بود تا هزار واگن به ناوگان خطوط قطار شهری اضافه شود اما در این دوره توجهی به خرید این واگنها نمیشود.
* طرح ترافیک بیاثر
طرح جدید ترافیک شهرداری تهران که با تکیه بر جیب شهروندان و تبلیغات فراوان اجرا شد هم نتوانست آلودگی شهر تهران را کم کند و حالا اعضای شورای شهر هم منتقد این طرح شدهاند. به گزارش «وطنامروز»، با ادامه آلودگی هوا خیلیها به طرحهای کاهش آلودگی شهرداری تهران نگاه دوباره انداختند و مشخص شد طرح کاهش آلودگی هوا که جایگزین طرح زوج و فرد شد تنها با هدف افزایش درآمد شهرداری بوده و سودی برای شهروندان تهرانی نداشته است. عضو کمیسیون سلامت و محیطزیست شورای شهر تهران در این باره گفت: در شرایط فعلی اجرای طرح کنونی ترافیک به اندازه کافی بازدارنده نیست و به همین دلیل باید آن را اصلاح و بازنگری کرد.
سیدآرش حسینیمیلانی درباره تأثیر 7 درصدی اجرای طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا گفت: هدف اصلی در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در گام اول، مدیریت تردد خودروهای سواری در منطقه اجرای طرح بوده است. برای بررسی تأثیر اجرای این طرح بر کاهش آلودگی هوا بهتر است بر اساس دادههای اندازهگیری شده و با مدلسازی منطقهای تغییرات غلظت آلایندهها مورد بررسی قرار گیرد. وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده درباره اثرسنجی اجرای طرح ترافیک که در تابستان انجام شده، کاهش سطح ترافیک در معابری را که این طرح اجرا شده نشان میدهد، اظهار داشت: کم شدن ترافیک و الزام خودروها به دریافت معاینه فنی در کاهش تولید آلایندههای مرتبط با خودروها و همچنین کاهش غلظت ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در محدوده طرح کاهش موثر بوده است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی پایتخت فقط ناشی از تولید آلاینده توسط خودروها نیست، تصریح کرد: عوامل مختلفی در ایجاد آلودگی هوای تهران موثر است که مطالعات انجام شده در سیاهه جدید انتشار، سهم هر یک از آنها را مشخص کرده است. بنابراین اینکه همه بار سنگین مقابله با آلودگی هوا را از اجرای طرح ترافیک انتظار داشته باشیم، منطقی نیست. حسینیمیلانی ادامه داد: اعدادی هم که اعلام شده، مربوط به فصل تابستان بوده و هنوز تأثیرات اجرای طرح کاهش در فصل پاییز مشخص نشده است، بنابراین باید منتظر باشیم نتایج ارزشیابی 3 ماهه پاییز مشخص شود اما به طور کلی عامل اصلی در کاهش آلودگی هوا، شناسایی منابع اصلی آلاینده و مقابله با آنهاست.
وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد مهم در زمینه تولید آلایندهها، مربوط به خودروهای دیزلی است که انواع و اقسام مختلفی دارند، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید انجام شود، ممانعت از ورود و فعالیت خودروهای دیزلی در سطح شهر است، چرا که یکی از مهمترین منابع تولیدکننده آلایندههای گازی و ذرات معلق هستند. سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: طرح ترافیک یکی از بخشهای مهم طرح کنترل کاهش آلودگی هوا در همه جهان است و در آن شکی نیست اما سطح انتظاراتمان را از آن باید منطقی کنیم. حسینیمیلانی با تاکید بر ضرورت افزایش بازدارندگی طرح ترافیک خاطرنشان کرد: به عقیده من، در شرایط فعلی اجرای طرح کنونی ترافیک به اندازه کافی بازدارنده نیست. به همین دلیل باید آن را اصلاح و بازنگری کرد، در واقع باید بازدارندگی آن را افزایش داد.
* امیدی به نوسازی ناوگان حملونقل نیست
قائممقام معاون اسبق شهردار تهران پیشنهاد داد در حال حاضر که امیدی به گسترش حملونقل عمومی تهران نیست، طرح تعطیلات زمستانی از سوی مدیریت شهری پیگیری شود.
حجت بهروز با اشاره به برنامههای کاهش آلودگی هوای پایتخت که طی سالهای گذشته تهیه شده است، گفت: چند سال پیش که برنامه کاهش آلودگی هوای تهران در حال تدوین بود، تامین کوتاهمدت زیرساختهای مورد نیاز آن در بخش حملونقل عمومی مانند حداقل 3 هزار اتوبوس 2 کابین و 2 هزار واگن قطار مترو و نوسازی ۳۰ هزار تاکسی فرسوده با جایگزینهای یورو ۲ و بالاتر غیرممکن بود.
وی ادامه داد: حداکثر بضاعت کشور و شهر تهران در سال ۹۳ تامین سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و حداکثر همین تعداد واگن بود. نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم با خوشبینی زیاد حداکثر به سالانه ۱۰ هزار دستگاه بالغ میشد.
به گفته این کارشناس ارشد حملونقل حال که دیگر امیدی به گسترش حتی کند حملونقل عمومی تهران نیست و همینطور با توجه به وضعیت جدی آلودگی هوا، بهتر است این طرح که با تمام مستندات در معاونت حملونقل موجود است پیگیری شود تا شاید برای سال آینده مرحمی باشد بر نفسهای شهروندان تهرانی. باید واقعبین باشیم؛ حتی اگر کشور مشکلات تحریم و کمبود منابع هم نداشت تامین سریع زیرساختهای مورد نیاز حملونقل در کوتاهمدت کاری بسیار سخت بود و در وضعیت کنونی نشدنی. پس باید به فکر طرحهای جایگزین کمیته اضطرار بود.
ارسال به دوستان
مجلس حذف تنوع مدارس را رد کرد
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از رد طرح حذف تنوع مدارس در مجلس خبر داد و گفت: بحث تأمین بار مالی اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان به شورای نگهبان ارسال شد. به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجیبابایی از حذف ماده 6 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش خبر داد و گفت: براساس ماده 6 این طرح دولت موظف شده بود تا پایان سال تحصیلی 99-98 تمام واحدهای آموزشی را تحت عنوان دولتی و غیردولتی اداره کند. وی با تأکید بر حذف این ماده مربوط به طرح مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش افزود: طرح حذف مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد نیاز به کار کارشناسی و پژوهشی دقیق دارد و با سیاستهای کلان نظام تعلیم و تربیت در تضاد است. وی از ارجاع مصوبه تأمین مالی اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان به شورای نگهبان خبر داد و گفت: مصوبه امروز مبنی بر مخالفت مجلس با حذف مدارس استعدادهای درخشان، نمونهدولتی و شاهد و تامین مالی اعمال مدارک تحصیلی بالاتر فرهنگیان به شورای نگهبان ارجاع شد.
ارسال به دوستان
وجود ۲۰۰ مرکز تجاری پر خطر در تهران
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز بیش از یکسوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساختوسازها رخ میدهد که ۱۷ درصد از این حوادث منجر به فوت میشود. به گزارش ایسنا، حاتم شاکرمی در همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات آتشنشانی گفت: امروز بیش از یکسوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساختوسازها رخ میدهد و ۱۷ درصد از این حوادث منجر به فوت میشود. این نکته مهمی است که شهرداری باید به عنوان صادرکننده پروانههای ساخت در اجرای ایمنی یک اقدام اساسی انجام دهد، زیرا زمان صدور پروانه یکی از گلوگاههای ایمنی است. شاکرمی گفت: امروز بیش از ۲۰۰ مرکز تجاری پرخطر در تهران وجود دارد و ما به عنوان وزارت کار خواستار تعطیلی ۴۰ واحد تجاری ناایمن شدیم.
ارسال به دوستان
رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد
افزایش تعداد بالگردهای اورژانس به 70 فروند در آینده نزدیک
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد بالگردهای اورژانس کشور در 3فاز و طی برنامه 10 ساله به 70فروند افزایش خواهد یافت. پیرحسین کولیوند در گفتوگو با فارس با بیان اینکه تعداد بالگردهای اورژانس در 3 فاز طی یک برنامه ۱۰ ساله به ۴۴، ۵۷ و در نهایت به ۷۰ فروند خواهد رسید، گفت: در شهر تهران با همکاری شهرداری ۳۰ پد بالگرد ایجاد شده است. وی درباره شرکت آمبولانس خصوصی متخلف که سلبیرتیها را منتقل میکرد، گفت: جواز فعالیت این شرکت باطل شد و به هیچ عنوان اجازه فعالیت مجدد صادر نخواهد شد. رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: تا این لحظه آمبولانسهای ۱۱۵ به غیر از مریض اورژانسی هیچ فردی را جابهجا نکرده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|