|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از نشست خبری دهمین«جشنواره مردمی فیلم عمار»
صدای اعتراض سینمایی
عباس اسماعیل گل: نشست خبری دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور نادر طالبزاده دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، وحید جلیلی مسؤول شورای سیاستگذاری جشنواره و امین سردارآبادی دبیر اجرایی در حسینیه هنر برگزار شد.
امین سردارآبادی، دبیر اجرایی جشنواره فیلم مردمی عمار در ابتدای نشست به تشریح آماری جشنواره پرداخت و افزود: سال گذشته در بخش اکران مردمی جشنواره فیلم عمار آثار پرمخاطبی چون «آبادان کهن» به کارگردانی مجید رستگار را اکران کردیم که 20 هزار نفر مخاطب به همراه داشته است. در بخش پویانمایی نیز «شهر هزار کبوتر» و در بخش داستانی فیلم کوتاه «سوزن» از پرمخاطبترین آثار اکران مردمی جشنواره در سراسر کشور محسوب میشدند، همچنین در دوره گذشته جشنواره فیلم عمار شاهد 138 فراخوان مردمی بودیم که طرح آزمایشی سینما مردم نیز در همین دوره آغاز به کار کرد که خدا را شکر نتایج مثبتی را در پی داشت.
وی در ادامه درباره تعداد آثار ارسالی به جشنواره امسال گفت: امسال شاهد رشد ۲۵ درصدی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار بودهایم که این رشد، کار ما را برای انتخاب آثار نهایی بسیار سخت کرده است، در دوره امسال جشنواره فیلم عمار 2683 اثر برای جشنواره دریافت کردیم که از جمله آن 600 مستند و 401 فیلمنامه است و بخشی نیز به داستان اختصاص دارد که نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش یافته است. سردارآبادی درباره بخش کتاب جشنواره فیلم عمار هم گفت: افتتاحیه امسال یازدهم دیماه ساعت 18 در سالن سرچشمه برگزار میشود، دوازدهم دیماه در سینما فلسطین به طور رسمی اکرانها آغاز میشود و بیستم هم اختتامیه جشنواره خواهد بود. بخشهای آموزشی، گروه تجربه و هنر و اندیشه و... برنامههای ویژه ما خواهند بود.
* سهم قاتل و قاچاقچی در سینما بیشتر از دانشمندان
همچنین وحید جلیلی، مسؤول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار در این نشست خبری گفت: طی 10 سال گذشته ما در جشنواره مردمی فیلم عمار به یک نقطه قابل اتکا دست پیدا کردیم و شاید در روزهای اول کمتر کسی تصور میکرد که این جریان تثبیت و نقطه امیدی برای فیلمسازان انقلاب اسلامی شود.
وی در ادامه به عناوین جشنواره امسال فیلم عمار اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال شامل بخش «همت مومنانه»، که به حوزه جنگ اقتصادی و ملت قهرمان میپردازد «بخش پایش و پالایش اجتماعی یا نقد درونگفتمانی» که شاید برخی صراحت آنها را دوست نداشته باشند اما باید در جریان فیلمسازی انقلابی به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم، بخش «حافظه ملی» که درباره تاریخ سیاسی، اجتماعی و دفاعمقدس و نگاه ایرانیها آثاری متعددی داریم و بخش ویژه «رویای ایرانی» است. هدف از ایجاد بخش رویای ایرانی، انعکاس پیشرفتهای کشورمان است، زیرا متاسفانه هرچقدر کشور پیشرفت میکند، انعکاسش در آینه سینما برعکس میشود. قاتلها، قاچاقچیها، کارتنخوابها و مفسدان سهم خود را دارند اما دانشمندان ایرانی سهمی از سینما در 20 سال گذشته نداشتهاند. وحید جلیلی درباره ارائه مفاهیم قرآنی در آثار جشنواره خاطرنشان کرد: هر فیلمی که عمل صالح یا صبر را ترویج کند در واقع روایتگر یک اثر قرآنی است، زیرا کل جشنواره عمار قرآنی است، البته اینطور نیست که اسامی قرآنی باشد، بلکه عناوینی که در بالا ذکر شد به مفاهیم قرآنی بازمیگردد. مسؤول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار درباره کیفیت آثار گفت: اگر سینما را هنر، صنعت و رسانه تعریف کنیم بخش مهم سینمای ما نواقص زیادی دارد. در دورهای در دهه 60 سینما را هنر مینامیدند که مرحوم شهید آوینی و دوستانش تلاش کردند سینمای ایران را تکمیل کنند تا وجه صنعتی، قربانی وجه هنری نشود اما امروز به نظر میرسد که این جریان متفاوت شده است درحالی که معتقدیم باید وجه رسانهای سینما پیشرو باشد. به عنوان مثال، فیلم «جوکر» که در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، بعد رسانهای و با واقعیتهای جامعه نسبت دارد. به نظر من، کیفیت سینمای ایران زمانی بالا میرود که وجه رسانهای آن جدی گرفته شود، در سالهای اخیر این اتفاق در حال رخ دادن است. خیلیها به ما خرده میگیرند که فرم را جدی نگرفتهایم درحالی که ما به وجه رسانهای سینما توجه داریم. جلیلی درباره بودجه جشنواره عمار گفت: جایزه عمار حتی دیگر یک ربع سکه هم نیست، سال گذشته کارت بانکی هفتصد هزار تومانی به برگزیدگان دادیم که همان هم با پول رهن خانه آقای بامروت جور شد، یا یکی از جوایز مهم جشنواره دستکش ننه عصمت است. بنابراین ما براساس مسائل مالی جلو نرفتهایم، هرچند در سالهایی کمکهایی از مجلس یا وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات به ما رسید که همانها هم قطع شد. وی افزود: برای ما امکاناتی که مردم برای سینما داوطلبانه آوردهاند، مهم است. مردم امکاناتی در اختیار اکران میگذارند آن هم برای فیلمهایی که مهجورند. این روزها جشنواره عمار تلاش میکند از مخاطبیابی به پیوستن به اقتصاد نیز نزدیک شود. همین تجربه «منطقه پرواز ممنوع» که الان 5 میلیارد فروش کرده چنین چیزی را نشان میدهد.
وی در ادامه گفت: با اکرانهای مردمی در وهله نخست به دنبال آشتی و نزدیکی مخاطبان عام با آثار سینمایی هستیم. این آشتی به فرهنگ سینما رفتن مردم کمک میکند، زیرا با به میدان آمدن مخاطبان جدید در سینمای ایران، این سینما تکیهگاه خوبی برای مخاطبان و سینما خواهد شد. طبق آمار رسمی تنها 5 درصد مردم ایران مخاطب ثابت سینما هستند که این رقم خیلی ناچیز است. ما تلاش میکنیم آنهایی که با سینما قهر هستند یا آنهایی که ترجیح میدهند پول برای سینما ندهند را هم به سمت سینمای شایسته بکشانیم.
وی درباره نکوداشتهای جشنواره امسال گفت: امسال 2 نکوداشت اصلی از محمدرضا سرشار، نویسنده و یک تجلیل ویژه از عوامل و دستاندرکاران سریال «گاندو» خواهیم داشت.
* عمار دکور نیست؛ به روح انقلاب بازمیگردد
در ادامه، نادر طالبزاده، دبیر جشنواره نیز عنوان کرد: تفاوت عمار با بقیه جشنوارهها مشخص است. من بهشخصه در برنامههایم از فیلمهای عمار استفاده میکنم. به طور مثال یکی از این فیلمها به نام «داد» درباره کارگران معدن سنگ بود که حقشان را میخواستند.
وی در ادامه افزود: آیا ما حق داریم اعتراض کنیم؟ تظاهرات در کشور ما با برخوردهای قهری روبهرو میشود اما همه جای دنیا عادی است. شهید بهشتی در یکی از فیلمها درباره همین موضوع صحبت میکند، بنابراین چنین مسائلی در فیلمهای عمار مطرح میشود. امروز ما با بحران بنزین روبهرو هستیم. خب! فیلمسازان ما کجا هستند؟ این بحران باید بررسی شود. بنابر این ما در داخل کشور به سیستم پالایش مستندسازی بیترمز و جهادی نیاز داریم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه فیلمهای عمار در تلویزیون هم پخش شوند، گفت: عمار دکور نیست؛ به روح انقلاب بازمیگردد ما نیاز داریم این تحول و نفس تازه را در صداوسیما هم ببینیم.
ارسال به دوستان
سینمای ایران
نظر افخمی درباره مهاجرت مهناز افشار و مزدک میرزایی
بهروز افخمی، کارگردان سینما با حضور در برنامه تلویزیونی عصرانه شبکه افق درباره مهاجرت مهناز افشار، مزدک میرزایی و عوامل این مهاجرتها سخن گفت. به گزارش «وطن امروز»، بهروز افخمی در گفتوگو با برنامه عصرانه اظهار داشت: هنرمندانی که برای کار و آینده بهتر به خارج از کشور میروند، اصلا فکر اساسی نمیکنند و از سواد بالایی برخوردار نیستند، زیرا اگر کمی تامل میکردند متوجه میشدند که شرایط کار هنری در خارج از کشور بسیار سختتر است. وی ادامه داد: مزخرفاتی که مهناز افشار در صفحه شخصیاش نوشت بهخاطر هل دادنهای همسرش بود و مشخص است همسرش یک سیاستمدار درجه ۲ بیسواده که مهناز افشار رو بهرغم خواست خودش مجبور به این سفر کرد. افخمی درباره مهاجرت مزدک میرزایی گفت: چون فوتبالی نیستم خیلی میرزایی را نمیشناختم اما شنیدم مجری ورزشی خوبی بوده است ولی فکر نمیکنم این مجری آیندهای بهتر از بقیه هنرمندان مهاجر داشته باشد.
***
مسعود کیمیایی «سریال» میسازد
مسعود کیمیایی در اولین حضور در شبکه خانگی سریال «جسدهای شیشهای» را میسازد. به گزارش «وطن امروز»، مسعود کیمیایی، کارگردان بزرگ سینمای ایران قصد دارد رمان پرطرفدار دهه هشتادش به نام «جسدهای شیشهای» را در قالب سریالی برای شبکه خانگی جلوی دوربین ببرد. «جسدهای شیشهای» سال ۸۰ به چاپ رسیده و تا امروز 26 بار تجدید چاپ شده و نقدهای مثبت فراوانی درباره آن نوشته شده است. پیشتولید این سریال بزودی با معرفی عوامل و بازیگران آن آغاز خواهد شد.
***
توصیه منتقد سینما به هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر
تحت تأثیر نام هنرمندان بزرگ قرار نگیرید
جواد طوسی، منتقد سینما درباره فرآیند انتخاب آثار برای جشنواره ملی فیلم فجر گفت: ترکیب هیات انتخاب و داوران جشنواره ملی فیلم فجر باید طوری باشد که این اعضا از استقلال عمل بالایی برخوردار باشند و تصمیمهای گرفته شده در هیات انتخاب و داوران خارج از چارچوب جشنواره اتفاق نیفتد. به گزارش صبا، وی اضافه کرد: برخی مواقع شاهدیم که تعداد قابل توجهی از مدیران دولتی در ترکیب هیات انتخاب یا داوران جشنواره فیلم فجر قرار میگیرند که خارج از آسیبشناسی این مساله، امیدوارم نگاه محافظهکارانه مدیران حاضر در هیات انتخاب تاثیری در نحوه انتخاب فیلمها نداشته باشد. طوسی درباره اینکه طی سالهای اخیر شاهد بودهایم که برخی اعضای هیات انتخاب جشنواره در انتخاب آثار تحت تاثیر نامهای بزرگ قرار گرفتهاند، گفت: به نظر من هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم فجر ضمن آنکه باید احترام و حرمت فیلمسازان باسابقه و مهم سینمای ایران را حفظ کنند، نباید به هیچ عنوان در انتخاب آثار تحت تاثیر نام هنرمندان بزرگ قرار بگیرد. وی ادامه داد: اعضای هیات انتخاب و داوران جشنواره ملی فیلم فجر فقط باید با معیار زبان سینما آثار را قضاوت و انتخاب کنند و هیچ تفاوتی بین فیلمسازان گمنام و پیشکسوت قائل نشوند و به یک تعادلی بین فرم و محتوا میان آثار انتخاب شده برسند.
ارسال به دوستان
حامیان دولت مهران مدیری را به خاطر انتقاد از دولت آماج حمله قرار دادند
بیتدبیری علیه مدیری
گروه فرهنگ و هنر: حمله هماهنگ چند رسانه نزدیک به کارگزاران و جریان اصلاحات به مهران مدیری در واکنش به انتقادات او از دولت، در حالی است که این رسانهها در روزهای پس از گران شدن بنزین و شدت گرفتن اعتراضات مردمی علیه دولت، به عنوان رسانههای دولتی، در مقابل مردم ایستادند. به گزارش «وطن امروز»، تهاجم سراسری رسانههای نزدیک به دولت به مجری برنامه دورهمی، حالا رنگ و بویی متفاوت پیدا کرده و دولتیهای فعال در رسانهها در تلاشند با زدن انگهای سیاسی به مهران مدیری به تخریب او بپردازند.
در آخرین قسمت از برنامه «دورهمی» که به مناسبت شب یلدا روی آنتن رفت، فضای مجازی که اتفاقا مدیری درباره آن هم نکاتی را یادآور شده بود، محلی برای زدن انگهای مختلف به او شد و عناوینی نظیر «هنرمند سفارشی»، «شومن حکومتی»، «دلقک فرصتطلب» و... روانهاش شد. برخی روزنامهها هم تمام تلاش خود را کردند که از این قافله عقب نمانند و با تیترهایی نظیر دورهمی میلیاردی، مرد میلیارد تومانی و... به او حمله کردند؛ حملهای که بیشتر از سمت و سوی طرفداران دولت بود و نشان میداد آنچه بیشتر این جماعت را عصبانی کرده، حرفهایی است که مدیری به روال همیشه زده است.
مدیری در ویژهبرنامه شب یلدا حرفهایی از جنس مردم زد! حرفهایی که مانند همیشه دغدغههای او را در موضوعات اجتماعی نشان داد که بخشهایی از آن را مرور میکنیم.
مدیری: دوباره شروع شد. ما آمدیم. ما 13 فروردین اگر یادتان باشد آمدیم تا سری جدید را شروع کنیم شد آخرین برنامهمان و کلا هوا شدیم. بعد رفتیم یک برنامهای مثل دورهمی طراحی کردیم در اینترنت و فکر کردیم آنجا آزادتر است و میتوانیم آنجا همدیگر را به اسم کوچک صدا کنیم. یک مدت رفتیم ولی دیدیم بچههای گروه جنبه ندارند. کلا فکر کردهاند در اینترنت خط قرمز وجود ندارد.
- برای بخش خواننده زنگ زده بودن به کسی که میگفتم کیه؟ میگفتند خیالت راحت جنتلمن است! آخر سر مجبور شدم گروه را جمع کنم، یک جلسه توجیهی بگذارم و نقشه جغرافیا را بگذارم جلویشان و بگویم بچهها ما هنوز این ور آبیم. آنجا هم که شروع کردیم دوباره هوایمان کردند. بعد رفتیم شبکه نمایش خانگی ولی من پشیمان شدم.
- یک شب رفته بودم سوپرمارکت یک خانمی آمد گفت: «سلام آقا! 2 کیلو عدس بدهید، یک مدیری!» بهم برخورد و پشیمان شدم. رفتیم سراغ ایده بعدی. گفتم برنامه را ضبط کنیم روی نوار ویاچاس. شبها با شناسنامه گرویی میگیریم و ویاچاس کرایه میدهیم ولی گفتند اگر آخرش شو نداشته باشد، اصلا فروش نمیرود.
- برگشتیم به دورهمی خودمان. من گفتم آقایان خودتان بروید تصمیم بگیرید درباره شروع دورهمی. هر وقت صلاح میدانید دورهمی کی شروع شود، اصلا به من هم نگویید و خودتان اعلام کنید. من خودم صبح جمعه فهمیدم دورهمی پخش میشود.
* کنایهای که برای دولتیها سنگین تمام شد
تیزترین وجه انتقادی او در این سخنان نیز مربوط به موضوع اعلام نرخ جدید بنزین و سخنان رئیسجمهور بود که اعلام کرده بود خودش هم از این تصمیم بیخبر بوده است.
در ادامه هم او اشارهای به آلودگی هوا کرد و گفت: مسؤولان فرموده بودند آلودگی هوای تهران ربطی به کیفیت بنزین ندارد! هر جور راحتید! 80 میلیون نفریم دور هم میمیریم.
مدیری همچنین تاکید کرده بود: سرویس کردن کار ما نیست، ما آفریده شدهایم برای سرویس شدن. درباره شب یلدا و گرانیها هم از این گفت که: خانوادههای بسیاری امشب خون گریه میکنند. پول ندارند که کادویی برای خانوادهشان بگیرند. و اینکه امشب ناراحتترین شب زندگیاش و طولانیترین شب زندگیاش است که میخواهد فقط بگذرد.
البته انصافا نمیتوان از گفتوگوی او با میهمانان برنامه (سروش صحت، پژمان بازغی و محمد علیمردانی) گذشت که برای اولینبار با جسارت درباره موضوع سلبریتیها، مباحث مالیاتی آنها و حدود اظهارنظر آنها سخن گفت.
* انتقاد پذیرفته نیست، حتی از شما دوست عزیز!
همه برنامه همین بود! گوشزد کردن اتفاقاتی که بیخ گوش مسؤولان در حال افتادن است و کسی توجهی به آنها ندارد. نکاتی که مهران مدیری را اینبار از سوی حامیان دولت با شایعه دستمزد میلیاردی مواجه کرد و نشان داد انتقاد پذیرفته نیست!
مدعیان آزادی بیان برای شایعه دستمزد میلیاردی مهران مدیری گریبان چاک کردند و نگران پولهایی شدند که از جیب بیتالمال برداشته است. ادعای کذبی که بدون هیچ سند و مدرکی عنوان شد و نکته قابل تأمل ماجرا اینجاست که چرا همین افراد در مقابل پروندههای مالی سنگینی که در دولت وجود دارد، سکوت کردهاند و هیچکدام نسبت به میلیاردها تومانی که به دلیل برنامهریزیهای نادرست هدر رفته، حرفی برای گفتن ندارند!
جالب اینکه حزب کارگزاران سازندگی که شماری از اعضای این حزب یا مجرم اقتصادی هستند یا همواره در مظان اتهام قرار داشتهاند نیز از دستمزد مدیری انتقاد کرده است.
* منبع آگاه: مهران مدیری اصلا با صدواسیما قرارداد ندارد
در همین رابطه یک منبع آگاه در سازمان صداوسیما در گفتوگو با فارس، ماجرای دستمزد میلیاردی صداوسیما به مهران مدیری را تکذیب و تصریح کرد: اصلا طرح موضوع از پایه ایراد دارد. چون مهران مدیری با تلویزیون قراردادی ندارد. قرارداد او با تهیهکننده است و این تهیهکننده است که تعیین میکند چه دستمزدی به مجری خود بدهد.
وی ادامه داد: برای تهیه چنین برنامههایی بودجه مشخص و معینی وجود دارد، قراردادهای شفافی امضا میشود و غیرممکن است یک مجری بتواند قرارداد دستمزد میلیاردی با تلویزیون ببندد. ضمن اینکه این نکته را فراموش نکنیم که حتی اگر این اتفاق بیفتد، میزان سودآوری مهران مدیری برای تلویزیون چندین برابر دستمزدی است که میگیرد.
* رنجبران: برخی سناریوی سیاسیشان شکست خورد/ مسیر شادی مردم ادامه دارد
در همین رابطه اما «محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما نیز در فضای مجازی نوشت: «به شادی مردم نگاه سیاسی نداشته باشید. تا از چم و خم قصهها هم با خبر نشدهاید، تیتر یک نزنید. این حجم از تماسهای مردم با 162 و میزان رضایتشان از برنامههای شب یلدا قیمت ندارد. اگرچه در سازمان صداوسیما همیشه با حداقل قیمت هزینه شادی پرداخت میشود».
او همچنین تاکید کرده: «برخیها که با این شادی مردم و موفقیت صداوسیما سناریوی سیاسیشان را شکست خورده و چندصد میلیارد تومانشان را از کف رفته میدانند، بدانید و بدانند که این مسیر ادامه دارد».
چند سالی است که مدیری به اجرای برنامه «دورهمی» رو آورده است. هرچند جای خالی این برنامه سال گذشته عرصه را برای شبکههای دیگر باز کرد اما شبکه نسیم نشان داد میخواهد از کسی که با «جعبه جادو» به شهرت و محبوبیت رسیده، همچنان استفاده کند و بهرغم شایعات باز هم این سلبریتی میانسال را به خانه اول خود بازگرداند.
اینکه برخی کاندیداهای انتخابات و دولتها از سلبریتیها برای رسیدن به رای بیشتر بهره میبرند، موضوع جدیدی نیست اما این بار برگ جدیدی رو شد و آن اینکه: هرکس با ما نیست، علیه ما است حتی اگر سلبریتی باشد که همواره ابزار ما بوده است!
ارسال به دوستان
کدام نمایشها به بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر آمدند؟
از «مارلون براندو» تا پروانه الجزایری
هیأت انتخاب تئاتر فجر، تعدادی از آثار این بخش را معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس فراخوان سیوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، بخش مسابقه این دوره شامل فهرست نمایشهای زیر از میان آثار متقاضی، برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها و تعدادی از آثار میهمان خواهد بود. هیأت انتخاب این بخش متشکل از پیام دهکردی، شهرام زرگر و رضا گوران از بین آثار متقاضی، ۱۵ نمایش را برای حضور در رقابت نمایشهای صحنهای جشنواره معرفی کردهاند. بر این اساس نمایشهای «است» به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس از تهران، «باق وحش» به نویسندگی فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی از شهرکرد، «بیوه سیاه بیوه سفید» به نویسندگی مژگان خالقی و کارگردانی حسن جودکی، «پروانه الجزایری» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید حسنلو، «پنجاه پنجاه» به نویسندگی هاله مشتاقینیا و مرتضی اسماعیلکاشی و کارگردانی مرتضی اسماعیلکاشی، «دریم لند» به نویسندگی صبا نجاتی و کارگردانی مرتضی جلیلیدوست، «روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین زیکساری، «شاهماهی» به نویسندگی رضا بهاروند و احمد سلگی و کارگردانی رضا بهاروند، «شک» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی، «کریملوژی» به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی، «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج، «مارلون براندو» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر، «مشق شب» به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی، «من» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه و «همان چهاردقیقه» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی صابر ابر 15 نمایش برگزیده برای رقابت در نمایشهای صحنهای جشنواره هستند. ارسال به دوستان
یادگاری مرحوم آذریزدی برای خانوادههای ایرانی
رقصههای خوب پیرمرد یزدی همچنان پرمخاطب
مجموعه ««قصههای خوب برای بچههای خوب» نوشته مهدی آذریزدی در صدر پرفروشهای انتشارات امیرکبیر در پاییز 98 قرار گرفت. «من و کودک من» هم با قیمت پشت جلد 180 هزار تومانی هشتمین کتاب پرفروش امیرکبیر شد. به گزارش «وطن امروز»، مرحوم آذریزدی خالق قصههای محبوب و مشهور «قصههای خوب برای بچههای خوب» اثری را به خانوادههای ایرانی تقدیم کرد که همچنان پس از گذشت سالها برای مخاطبان ایرانی خواندنی و جذاب است. 5 عنوان کتاب پرفروش این انتشارات در ماههای مهر، آبان و آذر اعلام شد. طبق این گزارش به ترتیب عناوین «قصههای خوب برای بچهها خوب» (۸ جلدی) نوشته مهدی آذریزدی، «اصول فلسفه و تعلیم و تربیت» نوشته دکتر علی شریعتمداری، «توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی» نوشته محمدرضا باطنی، «صد سال تنهایی» اثر گابریل گارسیا مارکز به ترجمه بهمن فرزانه و «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری به ترجمه محمد قاضی در صدر 5 عنوان پرفروش انتشارات امیرکبیر در پاییز ۹۸ قرار گرفتند. طبق این گزارش همچنین کتابهای «طبیب عجیب» تالیف مصطفی طهمورثینژاد، «قفس» نوشته یاسمن درستی، «من و کودک من» تالیف جواد فیض، «کشتن مرغ مینا» اثر هارپر لی به ترجمه فخرالدین میررمضانی و «اختلالات یادگیری» تالیف عزتالله نادری و مریم سیفنراقی هم در رتبههای پنجم تا دهم پرفروشهای انتشارات امیرکبیر در 3 ماه پاییز سال جاری قرار گرفتند. قرار گرفتن کتاب «من و کودک من» در میان ۱۰ عنوان پرفروش پاییزی انتشارات امیرکبیر در حالی رخ داده که این کتاب حاوی مهارتهای فرزندپروری و تربیتی است و با قیمت پشت جلد ۱۸۰ هزار تومان راهی بازار نشر شده است.
ارسال به دوستان
«کودک شو» ادامه دارد
فصل چهارم برنامه تلویزیونی «کودک شو» از 18 اسفندماه و مقارن با میلاد حضرت علی(ع) روی آنتن شبکه نسیم میرود. به گزارش «وطن امروز»، در بخش تازه طراحی شده برای این برنامه هر خانواده با عروسکهایی که در اختیارشان قرار میگیرد، نمایشی را برای فرزند خود و دیگر حاضران اجرا میکنند. در این بخش قصهها و داستانهای گوناگونی توسط اتاق فکر برنامه در نظر گرفته شده است که با تبادل نظر با خانوادهها به آن شکل داده میشود و هر گروه متناسب با نوع اجرایی که ارائه میدهد، مورد قضاوت قرار میگیرد. برنامه «کودک شو» هر هفته روزهای زوج، ساعت 21 روی آنتن شبکه نسیم میرود. پخش این برنامه در قالب یک فصل 90 قسمتی، با اجرای پژمان بازغی ادامه مییابد و قرار است بزودی علاوه بر بخشهای مذکور، چهرههایی از حوزههای گوناگون نیز به آن اضافه شوند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|