|
وزیر بهداشت: فشارخون بالا سالانه جان ۱۰۰ هزار ایرانی را میگیرد
وزیر بهداشت گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به علت ابتلا به فشارخون بالا جان خود را از دست میدهند. به گزارش مهر، سعید نمکی در مراسم تقدیر از دستاندرکاران بسیج ملی کنترل فشارخون، اظهار داشت: در اولین روزهایی که در وزارت بهداشت روند بیماریها را مرور کردیم، دیدیم در سال ۳۸۰ هزار مرگ در کشور داریم که حدود ۱۰۰ هزار مورد مرگ به دلیل پرفشاری خون و عوارض ناشی از آن اتفاق میافتد.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از دنده عقب برنامههای مدیران شهری تهران در توسعه حمل و نقل عمومی
خطوط اتوبوسرانی کم شد!
عضو سابق شورای شهر در گفتوگو با «وطنامروز»: حذف برخی خطوط اتوبوسرانی، توهین به شهروندان است
اسدالله خسروی*: مدیران شهری و مسؤولان دولتی پایتخت به جای توسعه ناوگان حملونقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا، بیسر و صدا برخی خطوط اتوبوسرانی را حذف کردند.
به گزارش «وطن امروز»، پس از افزایش 3 برابری قیمت بنزین، حجم مسافران برای استفاده از ناوگان حملونقل عمومی نیز افزایش یافت. در چنین شرایطی انتظار مردم از مسؤولان دولتی و مدیران شهری این بود حداقل در این وضعیت فکری اساسی کنند و تصمیمی سریع برای توسعه ناوگان حملونقل عمومی گرفته شود تا علاوه بر دسترسی آسان و کمزحمت مردم به ناوگان حملونقل عمومی، شاهد کاهش آلودگی هوای تهران در پی تردد کمتر خودروهای شخصی تکسرنشین باشیم، غافل از اینکه شهرداری و تصمیمگیران شهری به جای تمرکز و توجه به این موضوع مهم، مدام آیه یأس کمبود منابع برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان حملونقل و توسعه خطوط مترو میخوانند.
طبق طرح جامع حملونقل و ترافیک تهران، روزانه 18 میلیون سفر سواره شامل 5/25 میلیون جابهجایی در شبکه معابر شهری تهران انجام میشود که بر اساس آن 25 درصد سفرها با وسایل نقلیه شخصی و 75 درصد با وسایل نقلیه عمومی و نیمهعمومی است که از این میان به ترتیب سهم قطار شهری 30 درصد، اتوبوس 22 درصد، تاکسی 20 درصد و مینیبوس 3 درصد است اما گویا مدیریت فعلی شهری تهران به جای پیشرفت حمل و نقل پسرفت آن را در دستور کار دارد.
اکنون که شهروندان تهرانی از توان مدیریتی، جسارت و کارایی مدیران شهری و مسؤولان دستگاههای دولتی در تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی و توسعه آن نامید شدهاند، شهرداری در کنار کمیته حملونقل عمومی تصمیم به حذف برخی خطوط اتوبوسرانی گرفتهاند تا ناکارآمدی و بیتوجهی آنها به شهروندان پایتختنشین بیش از پیش هویدا شود. یکی از خطوط حذف شده اتوبوسرانی مسیر میدان انقلاب به پایانه فیاضبخش است که مسافران آن چند روزی است سرگردان شدهاند. البته شهرداری تهران حتی به خود زحمت نداده است برای آگاهی مردم از حذف این خط اتوبوسرانی، تابلو یا نوشتهای جهت آگاهی مردم نصب کند.
رانندگان اتوبوس در پایانه فیاضبخش درباره حذف برخی اتوبوسها میگویند: برای همکارانمان مقرون به صرفه نیست در این خطوط که مسافر زیادی ندارد فعالیت کنند. هزینههای زندگی زیاد است و باید چارهای اندیشید. اگر دولت یارانه بدهد دوباره این خطوط فعال میشوند. سوخت گران شده و هزینه نگهداری و تعمیرات اتوبوس بشدت افزایش یافته است ولی هیچ خبری از حمایت توسط شهرداری یا دولت نیست و ما بارها درباره این مشکلات نامه نوشتهایم ولی دریغ از اینکه پاسخی قانعکننده به ما داده باشند.
در این باره عضو سابق شورای شهر تهران در گفتوگو با «وطن امروز» میگوید: شرایط چند هفته اخیر آلودگی هوای تهران نشان داد دستگاههای متولی و نهادهای مرتبط توجهی به حل تدریجی این معضل ندارند. معضلی که میتوانست طی چند سال اخیر با توسعه حملونقل عمومی حل شود، چرا که اکنون بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان حملونقل عمومی کشور وجود دارد و شهرداری و استانداری تهران نیز هیچ توجهی به نوسازی و توسعه آن ندارند.
رضا تقیپور با بیان اینکه شنیده میشود شهرداری تهران به همراه کمیته تصمیمگیر حملونقل عمومی به جای توسعه ناوگان حملونقل عمومی، اقدام به حذف برخی خطوط اتوبوسرانی در پایتخت کردهاند، افزود: این تصمیمگیریهای نامعقول نهایت توهین به شهروندانی است که باید قربانی ناکارآمدی و ناتوانی مدیران و مسؤولان در حل معضل آلودگی هوا و عدم دسترسی آسان به ناوگان حملونقل عمومی شوند.
وی به برنامههای سالانه شهرداری در توسعه ناوگان حملونقل عمومی و ایجاد خطوط جدید اتوبوسرانی و مترو در تهران اشاره کرد و افزود: قرار بر این بود طی یکی دو سال اخیر 4 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل عمومی در تهران اضافه شود اما با وجود خودکفایی تولید اتوبوس در کشور، متاسفانه به جای افزایش تعداد اتوبوسهای پایتخت، سال به سال از تعداد آنها کم میشود و شهرداری و دولت نیز نسبت به این موضوع بیتفاوتند.
از طرفی راهاندازی ایستگاههای مترو نیز لنگ خرید واگن است و شهرداری تامین نشدن منابع مالی را علت عدم راهاندازی برخی خطوط قطار شهری در تهران عنوان میکند. تقیپور اضافه کرد: توجه به توسعه حملونقل عمومی به عنوان یک استراتژی باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد اما متاسفانه هم شهرداری و هم دولت، این مهم را در اولویت کاری قرار نمیدهند. آنها حتی برای حل مشکل آلودگی هوا به جای چارهاندیشی درست و علمی راهحلهای ابتدایی و بیاثر چون تعطیلی مدارس در نظر میگیرند یا با اظهاراتی نامعقول در زمان شدت آلودگی هوا میگویند شهر باید تخلیه شود.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع اظهار داشت: شورای شهر به طور مستقیم نمیتواند درباره حذف یا راهاندازی خطوط اتوبوسرانی دخالت کند ولی هر موردی که شهروندان به ما منعکس کنند قطعا آن را پیگیری میکنیم و اگر اشکالی وجود داشته باشد جهت رفع آن اقدام خواهد شد. همچنین در صورتی که قصوری محرز شود، حتما آن را تذکر خواهیم داد.
محمد علیخانی افزود: تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و طبق قولهایی که پیش از این داده شده تا سال 1400 قرار است 11هزار مورد اتوبوس در پایتخت فعالیت داشته باشند ولی اکنون 5 هزار و 900 دستگاه اتوبوس در پایتخت وجود دارد و شرکت واحد اتوبوسرانی تلاش کرده همین تعداد اندک را مدیریت کند. البته بخشی از این اتوبوسها مربوط به بخش خصوصی است و در مسیرهای تندرو اتوبوسهای «بیآرتی» برای شرکت واحد است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر بخش خصوصی اتوبوسهای خود را از مسیرهای کممسافر حذف کند، به این دلیل است که نمیخواهند در شرایط کنونی دچار زیان شوند، البته قبلا مسیرهایی که کممسافر بود پس از حذف اتوبوس برای آنها مینیبوس در نظر گرفته میشد و در مصوبه اخیری هم که در دولت به تصویب رسیده، قرار است تعداد زیادی اتوبوس و مینیبوس برای برخی مسیرهای پایتخت در نظر گرفته شود.
وی اعلام کرد: حذف خط اتوبوسرانی میدان انقلاب ـ فیاضبخش به تصمیم کمیته حملونقل عمومی که شامل معاون ترافیک منطقه، نماینده پلیس راهور و نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی است، گرفته شده و شورای شهر دخالتی در این زمینه نداشته است. از مدیرعامل جدید شرکت واحد اتوبوسرانی درباره این موضوع سوال کردهام و ایشان اعلام کرد به دلیل کمبود مسافر کمیته حملونقل عمومی این تصمیم را گرفته و در مسیرهایی که اتوبوس یا مینیبوس جواب ندهد، باید خط تاکسیرانی فعال شود و آنها متولی مسیر میشوند. علیخانی به فارس گفت: تفاهمنامه خرید 117 دستگاه مینیبوس ابتدای سال توسط شهردار تهران منعقد شده که تاکنون 50 دستگاه تحویل داده شده است ولی به دلیل اینکه در تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شدهایم، تحویل 117 اتوبوس ممکن است تا پایان سال انجام نگیرد. شرکت بهمن دیزل، پست بانک و یک شرکت خصوصی دیگر از محل منابع وزارت کشور قرار است وامی را در این زمینه اختصاص دهند که در حال حاضر این موضوع با تأخیر همراه شده است.
تصمیم برای حذف یک خط اتوبوس بدون اطلاعرسانی باعث سرگردانی مسافران شده و شنیدهها نیز حکایت از حذف تعداد دیگری از خطوط در بخشهای مختلفی از پایتخت دارد و این در حالی است که شهروندان تهرانی با تغییر نرخ بنزین نسبت به قبل بیشتر از اتوبوس و مترو برای رفت و آمد خود استفاده میکنند، آن هم در شرایطی که آلودگی هوا هم این روزها گریبان شهر را گرفته و نفس شهروندان را به شماره انداخته است، بنابراین ضرورت دارد مدیران شهری با دقت بیشتری بویژه در موضوعاتی که جزو مطالبات و اولویتهای شهروندان است، تصمیم بگیرند.
خبرنگار*
ارسال به دوستان
با گذشت حدود یک ماه از بازداشت علیاصغر پیوندی، روحانی رئیس جدید جمعیت هلال احمر را انتخاب نکرده است
جمعیتی بدون رئیس!
انتخاب سرپرست برای هلالاحمر غیرقانونی است
گروه اجتماعی: حدود یک ماه از استعفا و بازداشت علیاصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلالاحمر میگذرد و روحانی در تعیین رئیس جدید این نهاد اجتماعی ناتوان است.
به گزارش «وطنامروز»، 12 آذرماه رئیس جمعیت هلالاحمر بازداشت شد و 10 روز بعد شورای عالی هلالاحمر 2 نفر را برای ریاست هلالاحمر به رئیسجمهور معرفی کرد اما روحانی هنوز وقت نکرده است که حکم رئیس جدید جمعیت هلالاحمر را صادر کند. با توجه به اینکه طبق قانون تعیین سرپرست برای جمعیت هلالاحمر غیرقانونی است، «بیرئیس ماندن» این نهاد اجتماعی میتواند تبعات منفی زیادی داشته باشد.
دادستان دیوان محاسبات روز گذشته اعلام کرد که طبق قانون جمعیت هلالاحمر نمیتواند با سرپرست اداره شود.
فیاض شجاعی در گفتوگو با ایسنا گفت: براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی تعیین سرپرست از سوی رئیسجمهور محدود به وزارتخانههاست، علاوه بر این جمعیت هلالاحمر از قانون مدیریت خدمات کشوری هم مستثناست و براساس این قانون هم نمیتوان برای آن سرپرست تعیین کرد، بنابراین انتخاب سرپرست برای جمعیت هلالاحمر وجاهت قانونی ندارد. دادستان دیوان محاسبات کشور همچنین در نامهای در پاسخ به استعلام محمدحسین صوفی، بازرس منتخب مجمع عمومی جمعیت هلالاحمر نوشت: بازگشت به استعلام مورخ ۲۷ آذرماه سال ۱۳۹۸ و با لحاظ قانون اساسنامه جمعیت هلالاحمر و ماهیت حقوقی آن جمعیت که یک موسسه خیریه غیرانتفاعی و دارای شخصیت مستقل از دولت و قوه مجریه است بالاترین رکن تصمیمگیری و سیاستگذاری جمعیت مذکور برعهده شورای عالی است. شورای مذکور جهت اجرای سیاستهای اتخاذی 2 نفر را جهت تصدی منصب ریاست جمعیت به رئیسجمهور معرفی میکنند تا با حکم رئیسجمهور یکی از آنها به مدت 4 سال برای منصب مورد بحث انتخاب و منصوب شود، لذا انتخاب رئیس یا سرپرست برای جمعیت هلالاحمر خارج از فرآیند مذکور در فوق مبنا و وجاهت قانونی ندارد و چنین صلاحیت و اختیاری برای هیچ یک از مقامات کشوری پیشبینی و تجویز نشده است.
آبانماه امسال، رضا بامداد سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلالاحمر شد.
* معرفی 2 نفر به روحانی
شورایعالی هلالاحمر 2 هفته پیش 2 گزینه را برای ریاست جمعیت هلالاحمر به روحانی معرفی کرده اما حکمی صادر نشده است. اعضای شورایعالی هلالاحمر در جلسه فوقالعاده خود در تاریخ 19 آذرماه با استعفای پیوندی موافقت کردند.
شورای عالی هلالاحمر بهمنظور ساماندهی هرچه سریعتر وضعیت این نهاد خیریه و امدادی در اجرای جزء 5 بند«ب» ماده 10 قانون اساسنامه جمعیت (معرفی 2 نفر از افراد واجد شرایط به رئیسجمهور برای انتخاب یکی از آنها به عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه بررسی سوابق و برنامههای افراد واجد شرایط را به اتفاق آرا تصویب کرد.
همچنین در این جلسه مقرر شد در اجرای مفاد مندرج در جزء 5 بند «ب» ماده 10 اساسنامه، افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی به شرح شناخت کافی از ساختار، ماموریتهای ملی و بینالمللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلالاحمر و پایبندی به اصول هفتگانه نهضت بینالمللی صلیب سرخ و هلالاحمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحویل درخواست مکتوب به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت 14 روز شنبه مورخ 23/9/98 به دبیرخانه شورایعالی اقدام کنند.
سرانجام در تاریخ 23 آذرماه، گزینههایی همچون «سلمان سامانی» معاون وزارت کشور، «سیدعلی مرعشی» رئیس اسبق مرکز پزشکی حج و زیارت هلالاحمر، «سیدمحمد اکرمی» رئیس مجتمع درمانی هلال، «مصطفی محمدیون» دبیرکل اسبق هلالاحمر، «هادی پژوهش» عضو شورای عالی هلالاحمر، «حسن علیمردانی» و «محمدرضا نوروزی» برای تصدی ریاست جمعیت هلالاحمر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت پس از انجام رایگیری، سلمان سامانی با 9 رأی و محمدرضا نوروزی با کسب 8 رأی بیشترین آرا را کسب کردند و از سوی شورای عالی انتخاب و برای تعیین رئیس جمعیت هلالاحمر به رئیسجمهور معرفی شدند.
اما با گذشت 14 روز از ارسال مدارک و مستندات جلسه شورای عالی به حسن روحانی برای صدور حکم ریاست جمعیت هلالاحمر از بین 2 گزینه «سامانی» و«نوروزی» هنوز اتفاقی نیفتاده و رئیسجمهور برای صدور حکم رئیس جدید جمعیت هلالاحمر اقدامی انجام نداده است. امیر فریدوننوری، عضو منتخب شورای عالی جمعیت هلالاحمر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست هلالاحمر و معرفی 2 نفر به رئیسجمهور برای صدور حکم و امتناع روحانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: منتخبان شورای عالی جمعیت هلالاحمر تاکید دارند که انتخاب ریاست هلال و معرفى به رئیسجمهور محترم کاملاً قانونی، مطابق رویه و خدشهناپذیر است؛ اصول هفتگانه نهضت (بشردوستی، بیغرضی، بیطرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی، جهانشمولی) باید مورد احترام همگان باشد و نیاز اصلی جمعیت حفظ آرامش و انسجام است.
* در هلالاحمر چه خبر است؟
خیلیها از عملکرد 2 ساله علیاصغر پیوندی در هلالاحمر ناراضی بودند اما رئیسجمهور راضی نبود وی را برکنار کند. پیوندی 23 شهریورماه 92 با حکم قاضیزادههاشمی، وزیر وقت بهداشت دولت یازدهم به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی منصوب شد و تا شهریور سال 96 ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ مسؤولیتی که برخی اتهامات مالی را متوجه پیوندی کرد.
وی مرداد 96 بهعنوان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی انتخاب شد اما 23 آبانماه سال جاری با شدت گرفتن اعتراضات نسبت به عملکردش، در جلسه سازمان نظام پزشکی استان تهران از سمت ریاست این سازمان استعفا کرد. پیوندی یازدهم مهرماه 96 با حکم حسن روحانی، رئیسجمهور، رسما به مدت 4 سال بهعنوان رئیس جمعیت هلالاحمر جایگزین امیرمحسن ضیائی شد. در مدت ریاست 2 سال و چند ماهه وی در هلالاحمر نیز انتقادات زیادی نسبت به عملکردش وجود داشت.
محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد علیاصغر پیوندی، رئیس مستعفی جمعیت هلالاحمر به خبرنگار «وطنامروز» گفت: عملکرد بسیار ضعیف وی در زمان مسؤولیتش با توجه به وقوع سیل و زلزله در کشور نشان داد در برخی دستگاههای اجرایی رابطه و نفوذ جای شایستهسالاری را در انتصاب پستهای مهم و کلیدی گرفته است. وی افزود: از همان روزهای اول انتصاب وی در این پست، اخبار ضد و نقیضی به گوش میرسید که وی توانایی لازم و تجربه کافی را برای اداره جمعیت هلالاحمر ندارد اما چون انتخاب مدیران این بخش به صورت هیاتامنایی است، گویا به سفارس برخی تاکید شده بود که پیوندی رئیس جمعیت هلالاحمر شود. این در حالی بود که وی هیچ تخصص و تجربهای در این زمینه نداشت. حالا پیوندی به اتهام مسائل مالی بازداشت شده و گویا رئیسجمهور هنوز رفتن وی را پس از حدود یک ماه باور ندارد؛ آقای روحانی باید بداند جمعیت هلالاحمر با رئیس سابق عملکرد نامناسبی داشت و قطعا بدون رئیس هم نمیتواند عملکرد بهتری داشته باشد.
ارسال به دوستان
معاون وزیر بهداشت خبر داد
تعطیلی ۹۰ درصد مراکز دندانپزشکی در شیفت عصر
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد مراکز دندانپزشکی در شیفت عصر تعطیل هستند. به گزارش مهر، علیرضا رئیسی در همایش کشوری کارشناسان مسؤول بهداشت دهان و دندان دانشگاههای علوم پزشکی کشور اظهار داشت: طرح دندانهای عاری از پوسیدگی در گروه هدف ما که افراد زیر ۱۴ سال هستند انجام میشود که در آینده تاثیر بسیار خوبی در پایین آمدن شاخص پوسیدگی خواهد داشت. وی ادامه داد: تعداد فارغالتحصیلان دندانپزشکی در کشور به اندازه کافی است و باید با اجرای طرح واگذاری مراکز دندانپزشکی با همکاری بخش خصوصی در شیفت عصر، از این فرصت استفاده کرد. وی گفت: ۹۰ درصد مراکز دندانپزشکی در شیفت عصر تعطیل هستند. اگر خدمات دندانپزشکی در این شیفت فعال شود کمک بزرگی در کاهش هزینههای سطوح ۲ و۳ و کاهش هزینهها از جیب مردم خواهد داشت.
ارسال به دوستان
آموزش
عضو شورای سیاستگذاری و نظارت بر مدارس غیردولتی اعلام کرد
فعالیت حدود ۵۰ مدرسه لاکچری در کشور
عضو شورای سیاستگذاری و نظارت بر مدارس غیردولتی درباره مدارس لاکچری گفت: از میان 17 هزار مدرسه غیردولتی، شاید زیر 50 مدرسه لاکچری و ویژه هستند. بیش از 30 مورد از این مدارس در شمال شهر تهران واقع هستند. به گزارش فارس، قدرتالله علیزاده درباره مشکلات معلمان و مربیان مدارس و پیشدبستانیهای غیردولتی از جمله بیمه و حقوق دریافتی پایین آنها گفت: انکار نمیکنم که حقوق دریافتی این افراد کم است اما همه مدارس اینگونه نیستند. وی گفت: بیش از 30 مورد از مدارس لاکچری در شمال شهر تهران واقع هستند و متاسفانه بیشتر مسؤولان ما که شاید مدرسه هم دارند آنجا ساکناند. البته روشن است که این چند هزار دانشآموز، فرزندان مسؤولان نیستند، بلکه خانوادههایی نیز هستند که وسع مالی دارند. مسأله این است که دولت باید از مدارس غیرویژه حمایت کند تا آنها بتوانند با این مدارس خاص رقابت کنند. علیزاده ادامه داد: این مدارس پول خوب میگیرند، کار علمی ویژه میکنند.
***
وجود ۱۷۰ کلاس درس کانکسی در کرمان
مدیرکل آموزشوپرورش کرمان گفت: 170 کلاس درس کانکسی داریم که اغلب در مناطق عشایری هستند که امکان ساخت مدرسه در آن مناطق نیست یا کمتر از 10 دانشآموز دارند. به گزارش فارس، احمد اسکندرینسب افزود: زلزلهخیز بودن کرمان باعث شده درباره آموزش دغدغه بیشتری داشته باشیم. با وجود 5700 فضای آموزشی در کرمان هنوز با ایدهآل فاصله داریم، از این تعداد 17 درصد نیازمند مقاومسازی و بازسازی و 18 درصد مدارس تخریبی هستند.
ارسال به دوستان
جامعه
واگذاری سرپرستی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد!
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته سرپرستی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار شد. حبیبالله مسعودیفرید در گفتوگو با ایرنا افزود: از سال ۱۳۹۲ و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی امکان فرزندخواندگی فراهم شد و سال گذشته نزدیک به ۲ هزار کودک به عنوان فرزندخوانده یا امین موقت به خانوادهها سپرده شدند. وی گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید از شرایط اقتصادی مناسب برخوردار و همچنین دارای سلامت جسمی و روانی نگهداری کودک باشند و به موادمخدر اعتیاد نداشته باشند، همچنین صلاحیت آنها توسط مقامات قضایی از جمله پزشکی قانونی تایید شده باشد و اطمینان داشته باشیم که از عهده نگهداری و سرپرستی کودک برمیآیند و زندگی مناسبی را برای او فراهم میکنند.
***
قائممقام سازمان تأمین اجتماعی:
سخت و زیانآور بودن مشاغل ربطی به تأمین اجتماعی ندارد
قائممقام سازمان تامین اجتماعی درباره سخت و زیانآور بودن مشاغل مختلف گفت: سخت و زیانآور بودن هر شغل باید در کمیتههای اداره کار مورد بررسی قرار گیرد و ربطی به تامین اجتماعی ندارد. به گزارش مهر، محمدحسن زدا درباره اینکه آیا شغل نگهبانی سخت و زیانآور است یا خیر گفت: سخت و زیانآور بودن شغل در اختیار سازمان تامین اجتماعی نیست و مجموعه اداره کار و کمیتههای تشخیص آنها هستند که باید ببینند شغلی سخت و زیانآور است یا خیر. قائممقام سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: به محض اینکه کمیتهها رای دادند و مشخص شد که شغلی سخت و زیانآور است در این صورت بیمهشدگان به ادارات تامین اجتماعی مراجعه میکنند و اگر ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب لیست بیمه با آن عنوان شغلی داشته باشند ما حقوق را برقرار میکنیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|