|
اهدای مدال طلای ملیپوش والیبال نشسته به پرستاران
بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران مدال طلای خود از مسابقات جهانی برزیل را به پرستاران بیمارستان محل سکونتش تقدیم کرد. هیات ورزشهای جانبازان و معلولان استان مرکزی از اهدای مدال طلای حسن محمدی به پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) این استان خبر داد. این ملیپوش والیبال نشسته، مدال طلای مسابقات جهانی برزیل و تندیس مبارک آستان قدس رضوی را به پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) محلات اهدا کرد.
ارسال به دوستان
طرح اضافه شدن افراد جدید به کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال رد شد
معمای ادامه دار اساسنامه
پس از شکست در گام اول که تشکیل کمیته ای ویژه برای اصلاح اساسنامه بود، برخی افراد در فدراسیون فوتبال دنبال اضافه کردن نفراتی به کمیته تدوین مقررات هستند تا به اهداف خود برسند. پس از لغو انتخابات به دلیل اصلاحات و تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال، عدهای برای رسیدن به اهداف شخصی خود به دنبال اقداماتی غیرقانونی بودند؛ تشکیل کمیتهای برای اصلاح اساسنامه و ورود افرادی جدید با مسؤولیت سرپرست دبیرکلی که این اقدام عجیب و غیر قانونی با هشدارهای بموقع از برنامه خارج شد. تشکیل کمیته مورد اشاره نه فقط یک شایعه، بلکه اقدامی جدی بود که حتی امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال را بر آن داشت توضیحاتی در این راستا بدهد. سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از این مسائل تاکید کرد هرگونه تغییرات و اصلاح اساسنامه به عهده کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون خواهد بود تا به این شکل لغو تشکیل کمیته ویژه اطلاعرسانی شود.
این اتفاقات در حالی رخ داده که برخی همچنان اقدامات خود را برای رسیدن به اهداف شخصیشان دنبال میکنند. با لغو شدن برنامه نخست که همان تشکیل کمیته ویژه بود، حالا برنامه دیگری در دستور کار قرار گرفته است؛ اینکه نفرات جدیدی به کمیته حقوقی و تدوین مقررات اضافه شوند تا بلکه آنها بتوانند اهداف مدنظرشان را در اساسنامه بگنجانند؛ اتفاقی که در تغییرات اساسنامه سال 90 هم رخ داد و تغییرات گسترده در اساسنامه، عملاً مجمع فدراسیون را به عنصری منفعل تبدیل کرد. موضوع حائز اهمیت این است که هرگونه تغییر یا اصلاح مرتبط با اساسنامه طبق روال از سوی کمیته حقوقی و تدوین مقررات انجام خواهد شد. پس از نگارش اساسنامه نیز هرگونه موافقت یا مخالفت با آن یا اصلاح مجدد روی مادهها و بندها باید در مجمع انجام شود. اکنون با این سوال مواجه میشویم که برخیها در فدراسیون فوتبال چرا در هر شرایطی به دنبال اقدامات شائبهبرانگیز هستند؟ چرا قرار است عدهای به کمیته حقوقی و تدوین مقررات آن هم در چنین شرایط حساسی اضافه شوند؟ آیا این افراد میخواهند اساسنامه را به سود خود یا افراد مدنظرشان تغییر دهند؟ ماجرا خیلی ساده است؛ اگر قرار است اصلاح یا تغییری در اساسنامه ایجاد شود، این کار هم در هیات رئیسه و هم در مجمع امکانپذیر است و مشخص است که اضافه شدن برخی افراد به کمیته تدوین مقررات در راستای چه اهدافی است. وقتی پلن اول که همان تشکیل کمیته ویژه بود به نتیجه نرسیده و شکست خورده، اضافه شدن نفرات جدید به کمیته حقوقی و تدوین مقررات این شائبه را ایجاد میکند که این نفرات سراغ پلن دوم رفته و تحت هر شرایطی به دنبال منافع شخصی خود در فوتبال هستند.
* مسؤولان به دنبال پول در راهروهای وزارت ورزش!
مسؤولان فدراسیون فوتبال با وجود اینکه بارها اعلام کردهاند مستقل هستند و مشمول مقررات دولتی نمیشوند اما این روزها به دنبال گرفتن پول از وزارت ورزش هستند. فدراسیون فوتبال بارها در مقاطع مختلف اعلام کرده مشمول مقررات دولتی نمیشود. این اتفاق سال 97 و در جریان قانون منع بهکارگیری بازنشستگان به اوج خود رسید و بارها از زبان مسؤولان فعلی و سابق فدراسیون شنیده شد که فدراسیون فوتبال مستقل است و اینگونه قوانین مربوط به آنها نمیشود و حتی گفته شد نیازی به کمک دولت ندارند. با این وجود فدراسیون فوتبال همواره در این سالها از کمک دولتی بهره برده و این موضوع در تناقض با آن چیزی است که پیشتر گفته و شنیده شده است. به نوشته تسنیم، در تازهترین اتفاق برخی مسؤولان فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش و جوانان رفتند و خواهان دریافت پول شدند. فدراسیون فوتبال این روزها بدهی سنگینی دارد و برخی خبرها حاکی است در حال حاضر بدهی فدراسیون حدود 50 میلیارد تومان است، هر چند سرپرست دبیرکلی فدراسیون بدهی را کمتر از این رقم عنوان کرده است. تلاش فدراسیوننشینها برای گرفتن پول از وزارت ورزش تاکنون بینتیجه بوده و به نظر میرسد اهالی فدراسیون برای حل این مشکل باید به فکر راههای دیگر باشند.
ارسال به دوستان
مخالفت با قهرمان اعلام کردن پرسپولیس در صورت لغو ادامه لیگ نوزدهم
منصفانه نیست
یکی از مشکلات بزرگ پیش روی فوتبال ما، تعطیلی لیگ نوزدهم به واسطه شیوع ویروس کروناست. البته این مشکل هم اینک در لیگهای بزرگ اروپایی هم وجود دارد. از این رو یکی از طرحهای که هم اینک در اسپانیا و انگلیس هم زمزمههایش شنیده میشود، قهرمان اعلام کردن تیمهای صدرنشین در لیگهای مختلف است. اسپورت، روزنامه نزدیک به بارسلونا چندی پیش عنوان کرد این موضوع به صورت جدی در فدراسیون فوتبال اسپانیا مطرح شده و شاید در صورت لغو مسابقات، بارسا به عنوان قهرمان معرفی شود. چنین زمزمههایی درباره لیگ برتر خودمان و قهرمان اعلام کردن پرسپولیس هم شنیده میشود اما طبیعتا دیگر مدعیان قهرمانی با چنین طرحی مخالف هستند. پیرو همین موضوع، مدیرعامل باشگاه شهرخودرو میگوید درست نیست جام قهرمانی لیگ نوزدهم را در حالی به تیم صدرنشین بدهند که هنوز ۱۰ هفته باقی مانده است. جواد وطنخواه، مدیرعامل شهرخودرو در گفتوگو با ایسنا، درباره تعطیلی لیگ و ادامه برگزاری لیگ نوزدهم گفت: این درست نیست که اگر قرار باشد ادامه لیگ برگزار نشود، جام را به تیم صدر جدول بدهند، زیرا هنوز ۱۰ هفته باقی مانده است و امکان دارد خیلی اتفاقها رخ دهد. وی ادامه داد: تعطیلی لیگ تصمیم هوشمندانهای بود که توسط مسؤولان سازمان لیگ گرفته شد و باشگاه شهرخودرو نیز بشدت از این تصمیم حمایت میکند. به هر حال سلامتی بازیکنان و کادرفنی و مسؤولان برگزاری بازی از هر چیزی مهمتر است و ما بسیار زودتر از لیگهای سطح بالای اروپایی شروع به کار کردیم. در اخبار میبینیم بسیاری از لیگهای معتبر مانند بوندس لیگا بتازگی دستور به لغو برگزاری ادامه این بازیها تا اواسط فروردین دادهاند، پس سازمان لیگ ما راه درست را رفت. درباره برگزاری ادامه آن باید بگویم یا قهرمان را بعد از انجام همه بازیها مشخص کنند یا اگر قرار است لغو شود، صدرنشین فعلی نمیتواند شایسته قهرمانی باشد. ارسال به دوستان
ردپای عوامل داخلی در از دست رفتن کرسی بینالمللی کاراته
خنجر زدن از پشت
برخی عوامل داخلی با گزارشهای غلط که نامش چیزی جز وطنفروشی نیست، سبب شدند یک کرسی تاثیرگذار ورزش ایران از دست برود. جواد سلیمی، عضو ایرانی شورای داوران کاراته جهان از سمت خود برکنار شد. این خبر مهم روز جمعه رسانهای شد و شواهد موجود حکایت از آن دارد که فدراسیون جهانی، مسؤولان فدراسیون ایران را در جریان گذاشته است. سلیمی علاوه بر عضویت در شورای داوران کاراته جهان، یکی از 14 داور حاضر در المپیک 2020 توکیو نیز به حساب میآمد. بدون تردید از دست دادن یک کرسی بینالمللی تاثیرگذار، خوشایند نیست ولی افسوس خانواده ورزش زمانی دوچندان میشود که شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که برخی عوامل داخلی با گزارشهای غلط خود که نامش چیزی جز «وطن فروشی» نیست، موجب این اتفاق تلخ شدهاند. این عوامل داخلی به سردستگی فردی که سوابق منفی در کارنامهاش دارد، از طریق مکاتبه با فدراسیون جهانی، گزارشهای متعددی علیه سلیمی ارسال کردهاند. آنها داور ایرانی را به جانبداری از قهرمانان کشورمان در رقابتهای بینالمللی، بویژه پیکارهای کسب سهمیه المپیک، متهم کردهاند. گزارشهای ارسالی زمانی توجه فدراسیون جهانی را به خود جلب کرده که در رقابتهای کاراتهوان نیز برخی تیمها به این موضوع معترض شدهاند. دست این افراد زمانی رو شد که پس از این اتفاق، به جای ناراحتی فریاد پیروزی سر دادند و در گعدهای دوستانه و فضای مجازی مدعی شدند حق یکسری افراد کف دستشان گذاشته شد! دور ماندن این جریان از فدراسیون و از دست رفتن منافعشان موجب شد تا دست به هر کاری برای بازگشت بزنند؛ حتی چند ماه قبل تا یک قدمی بازگشت هم رسیدند ولی مخالفت سیدشهرام هروی و جواد سلیمی موجب شد نتوانند به کاراته برگردند. بعد از آن اتفاقات همه چیز به ظاهر آرام به نظر میرسید ولی داستان اخیر ثابت کرد که سکوت چند ماه اخیر به معنای راضی شدن به شرایط نبوده بلکه در تدارک دسیسهای تازه علیه کاراته ایران بودند. تصور این جریان این است که موفقیتهای کاراته در راه کسب سهمیه المپیک به واسطه اعمال نفوذ سلیمی در داوریها روی داده است. این تصور تا آنجا پیش رفت که حتی تشکر رئیس کمیته ملی المپیک از زحمات سلیمی در جلسه هیات اجرایی به میزبانی فدراسیون را مورد انتقاد قرار دادند و صراحتا عنوان کردند چرا صالحی امیری باید از یک داور در راه کسب سهمیه تشکر کند. همین صحبت مقام بلندپایه ورزش و چند گزارش ساختگی دیگر از ایران به فدراسیون جهانی ارسال شد تا در نهایت کاراته کشورمان یک کرسی تاثیرگذار را از دست بدهد. پرسشی که مطرح میشود این است که چرا وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حتی نهادهای نظارتی در قبال این دست اتفاقات سکوت میکنند؟ به چه دلیل یک بار برای همیشه دست خائنان رو نمیشود تا ورزش نفسی به راحتی بکشد؟ یادمان نرود که کاراته یکی از مهمترین تیمهای ورزشی ایران در المپیک 2020 است و نباید اجازه داد عدهای با آن پیشینه تاریک برای رسیدن به منافع شخصی پا روی منافع ملی بگذارند و امید میلیونها علاقهمند به ورزش را ناامید کنند. ارسال به دوستان
راهبرد رسانهای ما در قبال کرونا چیست؟
احمد شریعتمداری: کرونا به پدیدهای فراگیر تبدیل شده که واکاوی ابعاد ارتباطاتی و تبلیغاتی آن میتواند ضمن فهم صحیحتر این پدیدار، امکان سیاستگذاری رسانهای دقیقتر برای موقعیتهای عینی متناسب را فراهم کند.
این روزها کرونا را باید یک سیاهچاله خبری بدانیم. این پدیده فراگیر همه پیامهای جاری در فضای رسانهها را در خود واسازی و بازسازی میکند. اخباری که به ظاهر مرتبط با کرونا نیستند نیز در این موقعیت به نفع این چالش پردامنه تحلیل و بازعرضه میشوند. در این شرایط، واکاوی ابعاد ارتباطاتی و تبلیغاتی آن میتواند ضمن فهم صحیحتر این پدیدار رسانهای، امکان سیاستگذاری دقیقتر برای موقعیتهای عینی را نیز فراهم کند.
* دوگانه جذابیتهای تبلیغاتی
در موقعیتهای پر از کشمکش اقناعی، جذابیتهای گوناگونی برای اثرگذاری انتخاب و گرفته میشوند که در یک تقسیمبندی دوگانه روانمبنا، میتوان به جذابیتهای احساسی (Emotional Appeals) و جذابیتهای اطلاعاتی (Informational Appeals) یا جذابیتهای مبتنی بر استدلال (Argument Based Appeals) اشاره کرد. در واقع ممکن است از رویکرد منطقی و استدلال یا از عواطف و احساسات برای رساندن پیام بهره برد. چگونگی ثمربخشی این جذابیتها به 2 عنصر مهم زیر بستگی دارد:
الف- نوع پدیدهای که پیام درباره آن صادر شده
ب- دغدغه، علاقه و ربط ذهنی مخاطبان.
به طور معمول درباره محصولات یا پدیدههای غیرماندگار و آزمودنی، جذابیتهای احساساتی موفقترند و درباره پدیدهها یا محصولات ماندگار (مثل بیماری یا سلامتی یا حتی مرگ و زندگی) جذابیتهای اطلاعاتی اثرگذاری بیشتری دارند. همچنین توان پردازش شناختی مخاطبان از یک طرف و علاقه و ربط ذهنی آنها با موضوع محل نزاع اقناعی از طرف دیگر میتواند اثرپذیری آنها را از یکی از دوگانه جذابیتها بیشتر کند.
نکته قابل توجه این است که ارزشیابیهای مخاطبان از محصولات آزمودنی (که مخاطب مایل به آزمودن است و تصور میکند از آزمودن احساس خطر یا ضرر نخواهد کرد) بیشتر مبتنی بر احساس است و محتوای شناختی چندانی ندارد. همچنین این نوع جذابیتها برای اینکه مؤثر باشند، نیاز چندانی به پردازش شناختی ندارند، بنابراین بهترین بهرهوری وقتی است که دغدغه ذهنی و علاقه ذهنی مخاطب به موضوع کم باشد. برای خرید یک شیشه دلستر که اولا محصولی آزمودنی است و دغدغه ذهنی مخاطب را نیز به خود معطوف نمیکند، جذابیتهای منطقی و استدلالی روش مؤثری در تبلیغ و تصویرسازی نیست؛ به همین سبب در تبلیغات این نوع محصولات، بیشتر از جذابیتهای احساسی و عاطفی بهره میبرند.
* جذابیتهای احساسی و استدلالی در محک مواجهه با کرونا
در فهم اینکه مردم ایران به کدام نوع از جذابیتها در مواجهه با کرونا واکنش جدیتری نشان میدهند و اینکه این واکنش در سطح شناختی یا عاطفی یا اطلاعات رفتاری است، ابتدا باید دقت کرد نگاه آنها به پدیده کرونا و مواجهه با آن به کدام سو متمایل شده است. آیا آنها پدیده کرونا را یک امر زودگذر، آزمودنی با پیامدهای کماثر میبینند یا آن را امری ماندگار و با دامنهای قوی از اثرات میدانند؟ به نظر میرسد (حداقل در یک سطح) هر چه آنها کرونا را امری زودگذر و آزمودنی بدانند، پیامهای احساسی و هیجانی اثرگذارتر است و اگر منبع معتبر و متخصص پیام (که میتواند برای هر مخاطبی متفاوت باشد) برای آنها رسانش احساس مبنای پیام داشته باشد، این هیجان در مسیر مدنظر برانگیخته میشود. این انگیختگی هیجانی میتواند در قالب 6 ساخت متعارف هیجانی یعنی شادی، غم، ترس، تنفر، عصبانیت و تعجب و حیرت بروز یابد.
بیشک فهم نگاه مردم ایران به کرونا نیاز به بررسی میدانی و تجربی دارد و شاید اگر تحقیقات تفصیلی در این زمینه انجام شود، بتوان پیشبینی کرد نگاه مرفهان با طبقه متوسط و شاید هر دوی آنها با طبقه پاییندست جامعه در مواجهه با این مسأله متفاوت هست یا نیست. هر چند فهم عمومی یا حس مشترک ما برای این سؤال پاسخ دارد، بر همین مبنا شاید بتوان مردم جنوب شهر و حاشیهنشینان را متفاوت از ساکنان محلههای بالای شهر ارزیابی کرد؛ چه، به نظر میرسد مرفهان و طبقه متوسط، کرونا را برای خود پدیدهای ماندگارتر میدانند. طبقه متوسط به لحاظ رسانهای دسترسی بیشتر و سادهتری به اطلاعات منظم و رسانههای تخصصی دارد، به لحاظ اقتصادی ثبات مالی بیشتری داشته و میتواند گوشهنشینی را برگزیند و به لحاظ اجتماعی امکان ارتباطات شبکهای را در فضای مجازی به شکل گستردهتری ممکن میداند. حتی به لحاظ شهری نیز تراکم کمتر شهر در مناطق مرفه، امکان دورنشینی و فاصلهگیری اجتماعی را ممکنتر میسازد. این طبقه به لحاظ فرهنگی نیز موقعیتهای فرهنگی شخصیتری دارد که امکان کنش فرهنگی از گوشه اتاق را ممکن میسازد؛ دغدغههایی مثل کتاب خواندن یا فیلم دیدن در ایام قرنطینه از همین دست است.
در ابتدای یادداشت اشاره شد که موضوع ربط ذهنی مخاطب با آنچه محل رسانش پیام (کرونا و مواجهه با آن) است، در فرآیند اثرپذیری از پیام مؤثر واقع میشود. اینکه برای مخاطب ایرانی اساسا مسأله کرونا و مقابله با آن واجد چه اهمیتی است و آیا دغدغه و چالش ذهنی او هست یا خیر، در فرآیند جذابیتهای پیام بسیار اثرگذار است، بنابراین میتوان در چند گام، ضرورت تمرکزبخشی به اقدامات رسانهای را در 2 سطح نگاه به مقابله با کرونا و شدت ربط ذهنی مخاطبان به موضوع مدنظر قرار داد:
1- مردم، اگر پدیده کرونا را آزمودنی و کمپیامد بدانند، اثرپذیری آنها از جذابیتهای احساسی بیشتر میشود و در مقابل هر قدر آن را ماندگارتر و پرپیامدتر بدانند، واکنش شناختی آنها به جذابیتهای منطقی و استدلالی بیشتر خواهد شد.
2- این فرآیند (پدیده آزمودنی و کمپیامد و جذابیت احساسی در پی آن) را میتوان برعکس نیز دید. هر چه تمرکز رسانهها بر جذابیتهای احساسی و رسانش احساس مبنای پیام بیشتر شود، میتوان انتظار داشت مردم موضوع محل چالش را کمپیامد و با بسامد کوتاه ارزیابی شناختی کنند. متاسفانه امروز شاهد هستیم که تمرکز اصلی رسانههای جمهوری اسلامی بر خوانشی (ناقص) از جذابیتهای احساسی است که به تبع آن، مردم از فهم دامنه گسترده پیامدهای این پدیده عاجز شدهاند و به تبع آن، اطلاعات رفتاری متفاوتی از آنچه مسؤولان میخواهند را نمایش میدهند. مسؤولان از مردم حضور در خانهها را انتظار دارند و بنا بر کم اهمیت تلقی کردن پدیده کرونا توسط مردم، رفتار جامعه ایرانی غالبا با کمتوجهی به خواستههای حاکمیتی همراه میشود. به بیان دیگر تا وقتی ژانر خبرپراکنی حسینیبای و یوسف سلامی در صداوسیما پیشقراول است، نمیتوان مهمانگاری از موضوع کرونا را در میان جامعه به نظاره نشست.
3- جذابیتهای اطلاعاتی یا مبتنی بر استدلال این کارزار رسانهای در ایران، غالبا تنها پیرامون مسأله سلامتی و بیماری جسمی ناشی از این پدیده ترسیم شده است که همین محدودیت در حوزه اطلاعاتی، اثر جذابیتهای شناختی را کاهش میدهد. تصور کنید مردم ایران ناظر به پیامدهای گسترده شیوع افسارگسیخته کرونا در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ساخت اجتماع و حتی سیاست ایران با پیامهای صریح مبتنی بر استدلال مواجه شوند، قطعا نوع واکنش اجتماعی متفاوت و پایدارتری را از جانب مردم مشاهده میکنیم. این مواجهه مترقی با مردم امری است که امروز در لابهلای سیطره یک سیاست اشتباه قدیمی مبتنی بر نادانانگاری جامعه و تودهای بودن مردم در ذهن مسؤولان، بسیار دست نیافتنی شده است.
4- پراکنش جذابیتهای احساسی رایج در فضای امروز رسانههای رسمی جمهوری اسلامی درباره کرونا نیز بسیار ناقص و ناموزون است. تصویرها غالبا با آمیختگی به هیجانهای محدودی مثل غم و حیرت شکل میگیرد و دیگر هیجانها یا به کلی ممنوعند یا محدود. از طرف دیگر متأسفانه تصویرهای ترکیبی از هیجانات آمیخته و تقویت شده، اساسا پرداخته نمیشود که شاید اینکه انتظار این دومی را داشته باشیم کمی بلندپروازانه باشد.
5- مردم ایران، به هر میزان که نسبت به موضوع کرونا و مقابله با آن ربط ذهنی کمتری داشته باشند، بیشتر از جذابیتهای احساسی اثر میپذیرند، چرا که در این صورت نیاز چندانی به پردازشهای شناختی (که پیچیدهترند) وجود ندارد. در عین حال اگر بتوان این موضوع را به چالش ذهنی برای آنها مبدل کرد، میتوان از جذابیتهای مبتنی بر استدلال به شکل مؤثرتر و توانمندتری استفاده کرد. بخش قابل توجهی از این درگیرسازی اذهان عمومی با پدیده کرونا از طریق رسانههای محیطی و میانفردی محقق میشود که متاسفانه در لابهلای ضریب بیجهت دادن به رسانههای تودهای گم و حتی محو شده است.
به نظر میرسد یک سازوکار آمیخته و هوشمندانه از هر 2 گروه جذابیتها در یک راهبرد رسانهای، نتیجه مؤثرتری را رقم بزند. در واقع برای گروهها و بخشهای مختلف مخاطبان، هر کدام از جذابیتها اثرگذاری متفاوتی دارد. مخاطبانی که از فعالیتهای شناختی پرزحمت لذت میبرند یا آن را ضروری میانگارند (مثل دانشمندان و نخبگان علمی ایران حتی در سطح دانشجو و طلبه، روزنامهنگارها، تجار، سیاستمداران حرفهای و مانند آنها) واکنش بیشتری به جذابیتهای منطقی نشان میدهند و باید بسته رسانهای مخصوص به خود را دریافت کنند و گروههای با تلاش شناختی پایینتر، بسته خود را با جذابیت احساسی پررنگتر بیابند. هر چند آنچه مطلوب است و در شعارهای جمهوری اسلامی نیز یافت میشود، پررنگ و پراهمیت کردن جذابیتهای شناختی و آمادهسازی اذهان عمومی برای پردازشهای شناختی پیچیدهتر در تمام گروههای اجتماعی جامعه است.
ارسال به دوستان
اخبار
اردوی کشتیگیران در کیش منتفی شد
متولیان فدراسیون کشتی در حالی برای برگزاری اردوی تیمهای ملی در جزیره کیش مشغول تلاش و رایزنی بودند که گویا برپایی اردو در این مکان هم منتفی شد. به گزارش مهر، پس از برگزاری نشست مسؤولان فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی با مسؤولان وزارت ورزش، اعلام شد احتمال برگزاری اردوی کشتیگیران ملیپوش در شرایط قرنطینه همچنان پابرجاست. در اینباره از جزیره کیش به عنوان یکی از گزینههای مورد نظر برای برگزاری اردوی تیمهای ملی کشتی در شرایط قرنطینه نام برده شد و مسؤولان کشتی هم تمرکز خود را به برپایی اردو در این جزیره معطوف کردند. ضمن اینکه محسن کاوه، مدیر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد هم با تایید این خبر طی روزهای گذشته اعلام کرد همه دست به کار شدهاند و قرار است از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با مسؤولان کیش ارتباط بگیرند تا مشخص شود شرایط آنجا برای برپایی اردو مهیاست یا نه. اما روز شنبه اخباری مبنی بر شیوع ویروس کرونا در این جزیره منتشر شد که گویا آمار صعودی بیماری را نسبت به روزهای گذشته در کیش نشان میدهد. از سوی دیگر شرایط بحرانی و امکانات درمانی محدود این جزیره و همچنین اظهارات اخیر سخنگوی فدراسیون کشتی درباره آغاز اردو، تکلیف را روشن میکند که فعلا احتمال برپایی هیچ اردویی در هیچ نقطه از ایران وجود ندارد. در حالی که فدراسیون کشتی همواره سعی داشت راهی برای برپایی اردو در شرایط قرنطینه پیدا کند، حسن رنگرز بتازگی اعلام کرد اتحادیه جهانی کشتی در این شرایط به چیزی جز حفظ سلامت کشتیگیران نمیاندیشد. در نتیجه میتوان دریافت فعلا خبری از برگزاری اردوهای کشتی نیز نخواهد بود.
***
ابتلای نایبقهرمان کشتی نوجوانان جهان به سرطان
دارنده مدال نقره کشتی فرنگی نوجوانان جهان به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در یکی از بیمارستانهای تهران بستری و تحت درمان است. محمدرضا آقانیا، دارنده مدال نقره کشتی فرنگی نوجوانان جهان، مدال برنز المپیک جوانان و مدال نقره نوجوانان آسیا به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد. وی مدتی است از زادگاهش در شهرستان بابل به تهران آمده و مشغول شیمیدرمانی است اما به دلیل شرایط سخت مالی و هزینههای سنگین درمان با مشکلات مختلفی روبهرو شده است.
***
محرومیت عجیب کمیته انضباطی برای هواداران تراکتور و پرسپولیس
کمیته انضباطی رای خود را درباره یک دیدار از هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال صادر کرد. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، درباره اتفاقات بازی بین دو تیم پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز از هفته ۱۷ لیگ برتر پس از دعوت این کمیته از متخلفان این دو تیم در جلسه جداگانه و بررسی و استماع دفاعیات طرفین، اعضای کمیته انضباطی با اتفاق آرا نسبت به افراد متخلف، رأی خویش را صادر کردند که مهمترین بخش این رای به محرومیت حضور هواداران 2 تیم در بازی فصل بعد اختصاص دارد. به این معنا که فصل آتی دیدار رفت و برگشت 2 تیم بدون حضور هواداران انجام میشود.
***
جاوید، کاندیدای برترین فوتسالیست جهان شد
ملیپوش فوتسال ایران نامزد کسب عنوان برترین فوتسالیست جهان در سال ۲۰۱۹ شد. به گزارش ایسنا، اسامی ۱۰ بازیکن برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی سایت فوتسال پلنت اعلام شد که نام مهدی جاوید، ملیپوش تیم فوتسال مس سونگون نیز در آن به چشم میخورد. جاوید با قرار گرفتن در این فهرست، کاندیدای کسب عنوان برترین بازیکن جهان شده است. رایگیری برای انتخاب بهترینهای فوتسال جهان بزودی توسط فوتسالپلنت آغاز می شود و مربیان و کارشناسانی از سراسر جهان در آن شرکت خواهند کرد.
***
آزمون: از ثبت اولین هتتریک در روسیه خوشحالم
مهاجم ایرانی تیم زنیت از هتتریک و درخشش برابر اورال ابراز خوشحالی کرد. به نقل از SID، سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و زنیت روسیه بعد از درخشش در بازی برابر اورال گفت: خیلی خوشحالم که توانستم اولین هتتریک خودم را در فوتبال روسیه ثبت کنم. امروز واقعا عالی بازی کردیم و شانس هم با ما یار بود. در بازی قبل نیز تیم ما بهتر عمل کرد و بازی را در اختیار داشت ولی شانس نداشت. مهاجم ایرانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در کل احساس خیلی خوبی دارم. هتتریک خیلی لذتبخش است. زنیت با این پیروزی یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام نزدیکتر شد.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|