|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به تولیدات نمایشی و فیلمهای سینمایی که با مضامین مربوط به اشغالگری رژیم صهیونیستی ساخته شدهاند
اسرائیلیات سینمایی
سریالهای «النهایه» تولید مصر و «امهارون» محصول عربستان با فضایی متفاوت، درباره آینده اسرائیل در حال پخش هستند
احسان سالمی: وقتی در سال 1386 «مدار صفر درجه» اثر حسن فتحی روی آنتن شبکه اول سیما رفت، روزنامه آمریکایی والاستریت ژورنال در همان سال در ارتباط با پخش این سریال نوشته بود: «این سریال مانند بسیاری دیگر از تولیدات امپراتوری تلویزیون ایران، به دنبال فرستادن پیامهای سیاسی به صورت پیچیده و ماهرانه است». این گزارش، ساخت این مجموعه تلویزیونی را تلاش دولت ایران برای ترمیم تصویر ضدیهودی رایج از ایران قلمداد کرده بود، واکنشی که نشان میداد پرداختن به مسأله فلسطین و تفکیک میان تفکرات صهیونیستی با تفکرات پیروان دین یهود، موضوعی است که اگر در دل یک سریال ایرانی نیز به آن پرداخته شود، از چشم بزرگترین رسانههای جهان دور نخواهد ماند، موضوعی که شاید ضرورت آن را بشود در این روزها بیشتر درک کرد؛ روزهایی که نمایش 2 سریال با محور مسأله فلسطین در شبکههای عربی بازتابهای مثبت و منفی مختلفی در فضای رسانهای کشورهای مسلمان داشته است.
*سریال مصری به استقبال نابودی اسرائیل رفت
2 روز پیش خبری جالب روی خروجی رسانهها قرار گرفت؛ خبری که از واکنش و اعتراض شدید صهیونیستها نسبت به پخش یک سریال مصری پرمخاطب خبر میداد؛ سریالی که در آن زوال و نابودی رژیم صهیونیستی پیشبینی شده بود و واکنش تند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. بر اساس آنچه رسانههای عربی منتشر کردند، سریال «النهایه» یا همان «پایان» درباره زندگی مهندسی در سال ۲۱۲۰ است که تلاش دارد در برابر کنترل تکنولوژی بر زندگی بشریت مقاومت کند اما تلاشهای وی، او را به سمت رویاروییهای خطرناک بویژه ظهور یک ربات میکشاند. در این سریال زوال و نابودی رژیم صهیونیستی و وقوع جنگی به نام جنگ «آزادسازی شهر قدس» پیشبینی شده است.
البته با توجه به اینکه هنوز قسمتهای ابتدایی این سریال پخش شده و از ادامه محتوای آن اطلاعات کاملی وجود ندارد، نمیتوان به طور دقیق درباره اینکه آیا این سریال در نهایت و در جمعبندی خود اثری علیه اسرائیل خواهد بود یا نه، اظهار نظر کرد بویژه اینکه در کنار اعتراض وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به پخش قسمت اول این سریال، «تامر الشهاوی» یکی از نمایندگان و افسر جنگی سابق سازمان اطلاعات و عضو کمیسیون دفاع و امنیت ملی مصر، مخالفت خود را با بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره سریال مصری «النهایه» اعلام کرده است. اما با این همه نفس پرداختن به این موضوع از سوی گروهی از هنرمندان مصری آن هم در شرایطی که دولتمردان این کشور در این مدت اخیر روابط نزدیکتری با رژیم صهیونیستی داشتند، اتفاقی قابل تامل است.
* جنجال بر سر واقعیتهایی که تحریف شد
البته اینکه هنرمندان مصری درباره مسأله فلسطین دغدغه پیدا کردند، دلیلی بر این نیست که لزوما جریان هنری جهان عرب قرار است همه در جهت حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین حرکت کنند. آنچنان که بر اساس خبرهای منتشر شده، پخش سریال کویتی «ام هارون» که در آن تحریف علنی تاریخ در اعلامیه بالفور و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل دیده میشود، باعث ایجاد موجی از اعتراضات از سوی کاربران عربزبان نسبت به سریال شد.
«ام هارون» قصه پزشکی یهودی ساکن کویت است که در دوران رخدادهایی که منجر به اشغال فلسطین و تاسیس رژیم اسرائیل شد، زندگی میکند، رخدادهایی که با مشکلات یهودیهای ساکن در کشورهای عربی خلیجفارس، گره خورده است و در نهایت هدفی جز عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد. به همین خاطر هم بود که از کاربران عربی شبکههای اجتماعی گرفته تا شماری از گروههای مقاومت فلسطینی نسبت به محتوای این سریال اعتراض کردند.
هر چند برخی کاربران با اشاره به اینکه نباید میان این سریال و کشور کویت رابطه برقرار کرد، از این نوشتهاند که بازیگر نقش «ام هارون» و نویسنده این سریال بحرینی هستند و کار تولید آن بر عهده یک شرکت سعودی بوده است. با این همه پخش این سریال از یک شبکه عربی و تلاش برای عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی آن هم در شرایطی که جهان عرب همچنان درگیر مسأله مهم «معامله قرن» است، نشانی از تلاشهای مخفیانه اسرائیل و مهمترین متحد عربی آن یعنی عربستان سعودی برای آماده کردن افکار عمومی جوامع عربی برای پذیرفتن این سیاست شیطانی و خبیث آمریکایی است.
* پیوست فرهنگی معامله قرن، از تلویزیون تا سینما
ماجرای پرداختن به مسأله فلسطین چه از منظر حمایت از ملت مظلوم فلسطین و چه از منظر قرار گرفتن در پازل حمایت از سیاست کثیف اسرائیلی- آمریکایی «معامله قرن»، نشاندهنده جدیتر شدن این مسأله به عنوان یک دغدغه در میان هنرمندان جهان عرب است، البته بسیاری از این آثار که در بعد بینالمللی نیز مورد توجه قرار گرفتند، آثاری در راستای حمایت از همان طرح عادیسازی روابط با اسرائیل بودند و قالب آنها نیز نه یک سریال تلویزیونی، بلکه فیلم سینمایی بود. برای نمونه «کفرناحوم» عنوان یک درام لبنانی بود که در آن رگههایی از عادیسازی روابط با رژیم کودککش صهیونیستی دیده میشد؛ اثری ساخته «نادین لبکی» بازیگر و کارگردان لبنانی که اتفاقا در جشنواره فیلم کن هم مورد توجه قرار گرفت و جایزه هیأت داوران جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. بعد هم به جمع نامزدهای نهایی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نود و یکمین دوره جایزه اسکار راه یافت.
«توهین» نیز عنوان اثر دیگری از فیلمسازان جهان عرب بود که به شکل غیرمستقیم مسأله معامله قرن و لزوم عادیسازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل را مورد توجه قرار داد. فیلم درباره نزاع و درگیری میان یاسر لبنانی و تونی (یک پناهنده فلسطینی) است که آنها را وادار میکند درباره شیوه زندگی و تعصباتشان بازنگری کنند. جالب اینکه این فیلم نیز در نودمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجیزبان شد.
* «سوار بیاسب» علیه صهیونیسم
اما به نظر میرسد حالا که برخی دولتهای عربی از جمله عربستان سعودی با حمایت از ایدههایی که میخواهند به عادیسازی روابط با اسرائیل کمک کنند، تصمیم به عوض کردن فضای آثار نمایشی تولید شده در ارتباط با مسأله فلسطین دارند، لزوم تولید آثاری علیه این موضوع در همه کشورهای منطقه از جمله ایران جدیتر از همیشه شده است. برای نمونه «سوار بیاسب» عنوان سریالی مصری بود که حدود یک دهه قبل ساخته و پخش شد و داستان آن درباره مبارزه یک مبارز مصری علیه استعمار انگلیس و صهیونیسم نوپا بود و اتفاقا پخش آن با اعتراض آمریکا و اسرائیل روبهرو شد. سریال «فریاد سنگ» نیز از دیگر نمونه سریالهای موفق و مهم ساخته شده توسط فیلمسازان جهان عرب درباره مسأله فلسطین و حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود. پاییز 1383 مصادف با ایام رمضان، سریال سوری دسیسه (الشتات diaspora) با کارگردانی «نذیر عواد» از شبکه 2 پخش میشد؛ سریال پرمخاطبی که تاریخ شکلگیری رژیم صهیونیستی را نشان میداد. ایرانیها با این سریال با شخصیت «تئودور هرتسل» (با بازی تیسیر ادریس) که نقش مهمی در شکلگیری این رژیم جعلی داشت آشنا میشوند.
در کنار این نمونههای موفق عربی، تلویزیون ایران نیز با تولید سریالهای مهمی همچون «مدار صفر درجه» توانست بخوبی میان اندیشههای قوم یهود و تفکرات غیرانسانی صهیونیستها فاصلهگذاری کند. هر چند مدار صفر درجه در زمان پخش خود اثری موفق بود اما قطعا سهم مسأله مهم فلسطین از تولیدات نمایشی ساخته شده در تلویزیون همچنان با آنچه انتظار میرود، فاصله جدی دارد بویژه آنکه با طرح مسأله «معامله قرن» در چند ماه اخیر حالا لزوم توجه به این موضوع در قالب تولید آثار نمایشی بیش از همیشه احساس میشود.
ارسال به دوستان
عادیسازی روابط با صهیونیستها روی صحنه تئاتر
شاید باور این موضوع سخت باشد که در کشاکش طرح موضوع «معامله قرن» در مجامع بینالمللی، در یک بازه زمانی کوتاه 3 اثر نمایشی در سالنهای تئاتر ایران روی صحنه رفت که شائبه حمایت از عادیسازی روابط با اسرائیل را داشتند! «اسلو» عنوان یکی از این نمایشها بود. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم در گزارش انتقادی خود بر این اثر آورده است: «این نمایشنامه که اولین بار در برادوی نیویورک، در آوریل 2017 و به کارگردانی بارتلت شر روی صحنه رفت، به مذاکرات پشتپرده منتهی به امضای توافقنامه صلح اسلو در سپتامبر سال 1993 بازمیگردد که با میانجیگری یک زوج دیپلمات نروژی به صورت پنهانی میان نمایندگان رژیم اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) برگزار شد. حرف اصلی نمایشنامه آن است که مساله اسرائیل و فلسطین را از چشمانداز روابط انسانی 2 «ملت» بررسی کند که در جهانبینی حاکم بر «اسلو»، حق برابر و شأن برابر دارند. همزمانی این اتفاق با انتشار جدیتر شدن ابعاد ماجرای معروف «معامله قرن» حاشیههایی را برای این نمایش ایجاد کرد. اجرای سرود ملی صهیونیستهای جهان، یعنی «هاوّا ناگیلا» در جریان این نمایش، بازتابهای مختلفی ایجاد کرد و موجب اعتراض برخی رسانهها شد». نمایش دیگری که در این زمینه روی صحنه رفت، «هفت کودک یهودی» به کارگردانی مصطفی اسفندیاری بود. نمایش بدون اشاره به تاریخ، از فقر یهودیان و مهجور بودنشان در تاریخ آغاز میشود و به فتح اراضی اشغالی که میرسد، اشاراتی دارد که از آن برداشتهایی در زمینه عادیسازی روابط میان فلسطین و اسرائیل میشود. همچنین بر اساس گزارش مشرق، نمایش زنان آشویتس به کارگردانی رها حاجیزینل نیز که در مهر و آبان سال گذشته روی صحنه رفت، اثری در همین راستاست. ارسال به دوستان
پیشبینی نابودی اسرائیل در رمان ایرانی «زایو»
حالا که صحبت از پیشبینی نابودی اسرائیل در آثار هنری شد، جالب است به این مساله اشاره کنیم که پیش از آنکه سازندگان سریال مصری «النهایه» یا همان «پایان» بخواهند نابودی اسرائیل را در اثرشان پیشبینی کنند، رمان ایرانی «زایو» بود که به شکل جدی از دورانی نوشت که اسرائیل در آن نابوده شده است. «زایو» عنوان رمانی است که با رویکردی آیندهنگارانه چهره ایران در آیندهای نسبتاً دور را روایت میکند. قصه این کتاب در سال 1420 هجری شمسی و زمانی میگذرد که کشوری به نام اسرائیل از روی نقشههای جهان حذف شده است. «زایو» فضایی آخرالزمانی دارد و قصه همراهی چند نخبه علمی از کشورهای مختلف به رهبری یک دانشمند ایرانی برای مواجهه با یک خطر بزرگ است. «زایو» نمونه ایرانی مبارزه علیه ویروسهای واگیردار در قالب یک اثر داستانی است که به واسطه حضور نخبگانی از کشورهای مختلف در قامت قهرمانهای آن، اثری دارای نگاه جهانی بود. زایو که اثری از مصطفی رضاییکلوزی است، داستانی پر افت و خیز دارد که با رویکردی آیندهنگارانه چهره ایران در آیندهای نسبتاً دور را روایت میکند. این کتاب توسط انتشارات کتابستان روانه بازار نشر شده و تاکنون بارها تجدید چاپ شده است. ارسال به دوستان
فیلمهای اکران آنلاین واجد شرایط اسکار میشوند
از اسکار تا کن همه چیز تحت تأثیر کرونا
بیماری کرونا نه فقط شرایط برگزاری جشنوارههای سینمایی بزرگی همچون «کن» بلکه شرایط برگزاری جایزه سینمایی اسکار را هم پس از سالها دستخوش تغییر کرد. به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته ورایتی از برگزاری نشست هیاترئیسه آکادمی اسکار خبر داد. براساس این خبر، در مقررات شرکت فیلمها در رقابت اسکار و اینکه هر فیلم باید حداقل 7 روز در سینماهای تجاری لسآنجلس نمایش داشته باشد تا حائز شرایط شرکت در رقابت اسکار تشخیص داده شود، تجدید نظر شد. به جای این قانون مقرر شد اگر فیلمی به صورت دیجیتالی هم به نمایش درآمده باشد، میتواند در اسکار دوره بعدی جزو مدعیان باشد. با این حال این تغییر به این معنی نیست که هر فیلمی که دیجیتال پخش شده هم در اسکار شرکت داده میشود، بلکه فیلم باید دارای برنامه اکران سینمایی از قبل باشد. فیلم همچنین باید به مدت ۶۰ روز از زمان استریم شدن یا انتشار ویاودی آن در دسترس اعضای آکادمی باشد تا بتوانند آن را تماشا کنند. البته در این قوانین تاکید شده که وقتی سینماها این دوره را پشتسر بگذارند و کار عادی خود را شروع کنند، این قانون اکران 7 روزه در سینماها مجددا شرط لازم برای شرکت فیلم در رقابت اسکار خواهد بود. گفته شده با بازگشایی مجدد سینماها، سینماهای نیویورک، منطقه خلیج، شیکاگو، میامی و آتلانتا هم به مناطق قابل قبول در کنار لسآنجلس افزوده خواهند شد. آکادمی اسکار همچنین اعلام کرد یک جایزه اسکار هم از تعداد جوایز کم میشود و جایزه میکس صدا و تدوین صدا در قالب یک جایزه اهدا خواهد شد و این تصمیم از سوی شاخه صدای آکادمی گرفته شده و تعداد جوایز اسکار را به ۲۵ جایزه تقلیل میدهد. گلدن گلوب نیز تغییراتی در مقررات اهدای جوایز ۲۰۲۱ داده است. این مقررات شامل این میشود که فیلمهایی که به دلیل ویروس کرونا امکان اکران خود را از دست دادهاند، در رقابت امسال دیده خواهند شد.
اما خبر دیگری در ارتباط با رویدادهای سینمایی مربوط به تصمیم دولت فرانسه برای منع برگزاری فستیوالهایی با بیش از ۵ هزار نفر بود. این امر موجب شد فستیوال فیلم کن برنامه خود را برای برگزار کردن فستیوال در اواخر ژوئن یا اوایل جولای رها کند. اما 2 بازار فیلم جداگانه در ژوئن به کار خود ادامه میدهند. بازار فیلم «مارش دو فیلم» متعلق به کن و یک ابتکار دیگر که توسط شرکتهای فیلم فرانسه هدایت میشود، شامل ممنوعیت اعلام شده برای فستیوالها نمیشوند. فستیوال فیلم آنسی نسخه فیزیکی خود را کنسل اما یک فستیوال آنلاین کوچکتر سازماندهی کرد و فستیوال فیلم کن گفته جایگزین مجازی برگزار نمیکند و هنوز دنبال راهحلهایی برای برگزاری این رویداد به صورت فیزیکی در فصل پاییز است. فرانسه در اروپا یکی از بزرگترین ضربهها را از ویروس کرونا خورده و تا به حال حدود ۲۳ هزار نفر جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادهاند.
ارسال به دوستان
معاون صدا خبر داد
شناسایی استعدادها در «عصر صدا»
معاون صدای سازمان صداوسیما از راهاندازی اولین برنامه استعدادیابی در رادیو با عنوان «عصر صدا» خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حمید شاهآبادی، معاون صدای رسانه ملی که اخیرا از برنامههای متنوع رادیو برای سال 99 گفته بود، بتازگی از راهاندازی اولین برنامه استعدادیابی در رادیو خبر داد. شاهآبادی در گفتوگو با مهر، درباره این برنامه گفت: «این طرح که جزو برنامههای ما در سال ۹۹ است مسابقهای به نام «عصر صدا» است که با استفاده از یک اپلیکیشن انجام میشود. ما اکنون در حال طراحی این اپلیکیشن هستیم و قرار است تمام حوزههای مرتبط با استندآپ کمدی، خوانندگی، آکاپلا، نمایش رادیویی، گویندگی، اجرا و... از طریق این اپلیکیشن فراخوان دهند تا مردم ثبتنام کنند. ما برای آنکه تولیدات صداپایه داشته باشیم باید از استعدادهای بسیاری که در کشور وجود دارند بهره بگیریم. تعداد بالای این استعدادها از پادکستهای بیشماری که در کشور تولید میشود مشخص است. جشنواره رادیو در سال گذشته موجب شد که جرقه این ایده زده شود و تیمی شکل گرفت. امیدواریم این مسابقه که مدل رادیویی آن پیش از این نبوده است به شکل خوبی پیش رود. افراد به صورت پلکانی در این مسابقه بالا میروند و جوایز قابل توجهی هم به آنها تعلق میگیرد. شرکتکنندهها در ۱۰ رشته معین میتوانند حضور یابند و در هر حوزهای همه آنها که اثر میفرستند خودشان هم میتوانند بخشی از داوران باشند و امتیازدهی کنند.» ارسال به دوستان
معاون فرهنگی ارشاد تشریح کرد
اقداماتی برای حمایت از کتاب در روزهای کرونایی
معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به برخی اقدامات این معاونت در روزهای شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام از بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی حمایت شد. به گزارش «وطن امروز»، محسن جوادی بیان کرد: با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور، معاونت امور فرهنگی تلاش کرد فعالیتهایی را در راستای شعار «در خانه بمانیم» طراحی و برگزار کند. یکی از اقدامها برگزاری طرح «کتاب در خانه» بود. وی با اشاره به استقبال خوب گروههای سنی کودک و نوجوان از این پویش گفت: این طرح تاکنون 2 بار تمدید شده است و تا ۱۲ اردیبهشتماه ادامه خواهد داشت. جوادی، دومین برنامه معاونت فرهنگی ارشاد در ایام کرونا را ارائه تخفیفهای بالا برای خرید کتابهای الکترونیکی از پلتفرمهای کتابخوانی اعلام کرد و گفت: در این طرح که با مشارکت مرکز فناوریهای اطلاعات و رسانههای دیجیتال انجام شد، تخفیفهای ۷۰ و ۸۰ درصدی به کتابهای بزرگسالان و کودک و نوجوان ارائه شد تا از این طریق در ایام خانهنشینی، کتاب در دسترس خانوادهها باشد. بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال فروخته شد. معاون امور فرهنگی افزود: در این ایام بخشی از یارانه کتاب به حمایت از «سامانه پست کتاب» اختصاص داده شد تا از این طریق هزینه ارسال کتاب از طریق پست تا پایان فروردین ۱۳۹۹ با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شود.
ارسال به دوستان
دعاى روز ششم ماه رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ و لا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ و زَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ و أیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـهَ الرّاغبینَ.
خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیات روم و مزن مرا با تازیانه کیفر و دور و برکنارم بدار از موجبات خشمت به حق احسان و نعمتهاى بىشمار تو اى حد نهایى علاقه و اشتیاق مشتاقان.
ارسال به دوستان
پیشنهاد «سیار» برای حفظ خانه مرحوم احمد عزیزی
محمدمهدی سیار از شاعران کشورمان درباره وضعیت خانه مرحوم احمد عزیزی پیشنهاداتی را مطرح کرد. به گزارش فارس، محمدمهدی سیار درباره حکم تخلیه خانه مرحوم احمد عزیزی گفت: «زندهیاد احمد عزیزی تمام سرمایه زندگی و ذوق و توانمندی خود را صرف این کرد تا برای فرهنگ و نسلهای مختلف این سرزمین سرپناه فرهنگی و ادبی با کلمات خود درست کند. خانهای که عزیزی عمری را در آن صرف ثبت شاهکارهای ادبی کرده، اکنون یک ساختمان فرهنگی و تاریخی محسوب میشود. از این رو باید آن را حفظ کنیم، چرا که او جزو ۵ شاعر صاحب سبک انقلاب است. پیشنهاد میکنم این خانه به عنوان محل نگهداری آثار و کتابهای زندهیاد احمد عزیزی به یادگار بماند و به نام او باشد. میتوان اینجا را حفظ کرد و با حفظ این ملک میتوان طی سال رخدادهای ادبی و مناسبتهای مختلف را در آنجا برگزار کرد.» سیار با بیان اینکه حفظ این خانه فرهنگی ارزش مضاعفی برای شهر تهران خواهد بود، گفت: «نسلهای آتی قطعا از ما درباره محل سکونت احمد عزیزی پس از مطالعه آثارش سؤال خواهند کرد؛ اینکه او کجا اشعارش را ثبت کرده، بنابراین اگر این خانه با پلاکی به نام او ثبت شود، ارزش فرهنگی به تهران افزوده خواهد شد، چرا که خانه بزرگان ادبیات و فرهنگ و هنر سرمایه است».
ارسال به دوستان
مهلت ۵ ماهه به «ویاودی»ها برای اصلاح فرآیند نظارتی
سرپرست اداره کل صدور مجوز و امور رسانههای «ساترا» ضمن تشریح ابلاغیههای این سازمان به ویاودیها برای فراهم آوردن زیرساختهای نظارتی، از مهلت 5 ماهه برای اجرایی شدن آنها خبر داد. به گزارش مهر، محمدرسول حاجاقلی درباره فرآیندهای در نظر گرفته شده برای الزام سامانههای وی اودی به مرتفع کردن معضلات محتوایی و نظارتی بر محصولات عرضه شده در این پلتفرمها، اظهار کرد: «رسانهها براساس مقررات صدور مجوز، ملزم به رعایت الزاماتی هستند که بخشی از این الزامات برای حفاظت از گروههای آسیبپذیر و مورد حمایت نظیر کودکان است. به طور مثال رسانههایی که خدمات ویاودی ارائه میدهند موظفند قابلیت کنترل والدین را در سرویسهایشان ایجاد کنند تا بر اساس آن والدین بتوانند با تعیین ردهبندی سنی مخاطب، صرفا محتوای متناسب با همان رده سنی در اختیار فرزندشان قرار گیرد.» او همچنین درباره زمان نهایی اجرایی شدن چنین قابلیتهای نظارتیای در سامانههای ویاودی اینگونه توضیح داد: «براساس مقررات حداکثر بازهای ۵ ماهه برای رسانههایی که فاقد این قابلیتها هستند در نظر گرفته میشود».
ارسال به دوستان
30 روز 30 جرعه برای رمضان امسال
مجموعه ویدئوموشن کوتاه با موضوع ماه مبارک رمضان، ویژه استوری در شبکههای مجازی، به همت فرهنگسرای ابنسینا تولید شد. به گزارش «وطن امروز»، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم تولید محتوای فاخر مذهبی- فرهنگی برای انتشار در فضای مجازی، مجموعه ویدئوموشنهای کوتاه با محوریت ماه رمضان توسط فرهنگسرای ابنسینا تولید شده و تا پایان ماه مبارک هر روز در اختیار رسانهها قرار میگیرد. این مجموعه شامل 30 موشن کوتاه ویژه استوری در شبکههای اجتماعی است که به بیان نکات کوتاهی درباره فلسفه و اهمیت روزه و روزهداری از نگاه عالمان میپردازد. علاقهمندان میتوانند برای دانلود این مجموعه به آدرس آپارات فرهنگسرای ابنسینا مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
درگذشت «عرفانخان» بازیگر سرشناس بالیوودی
«عرفانخان» بازیگر هندی که هم در بالیوود و هم در غرب به موفقیتهای چشمگیری دست یافت، در ۵۳ سالگی درگذشت. به گزارش مهر به نقل از گاردین، این بازیگر سرشناس که سهشنبه به خاطر عفونت روده در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان کوکیلابن بمبئی بستری شده بود، در بیمارستان درگذشت. عرفانخان که بیشتر از همه به خاطر ایفای نقش یک بازرس پلیس در فیلم «زاغهنشین میلیونر» برای مخاطبان انگلیسیزبان شناختهشده بود، یکی از چهرههای اصلی سینمای بالیوود هم بود و در فیلمهای محبوبی از جمله «حیدر» و «مدرسه هندی» نقشآفرینی کرد. او همچنین یک مسیر حرفهای کاری موازی در سینمای بریتانیا و آمریکا داشت: او در «قلبی قوی» ساخته مایکل وینترباتم رئیس پلیس بود و نقشهای بعدی او باعث شدند او تبدیل به یک شخصیت مکمل قابل اطمینان در فیلمهای بودجه بالای هالیوودی بشود. او در «اسپایدرمن خارقالعاده» سال ۲۰۱۲ یک پزشک و در «ژوراسیک پارک» ۲۰۱۵ و نیز «دوزخ» محصول ۲۰۱۶ یک تاجر بود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|