|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
روایتی از کشمکش تازه خانه سینما با سازمان سینمایی وزارت ارشاد بر سر مسائل صنفی
به عقب بازگشتید؟!
احسان سالمی: 2 روز پیش بود که خانه سینما با ارسال خبری برای رسانهها از این نوشت که «با توجه به نحوه برگزاری و تصمیمات متخذه در جلسه شورای صنفی نمایش مورخ 22/2/1399 در معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، بزودی خانه سینما پس از بررسیها و مشورتهای لازم موضع خود را در قبال رویههای غیرصنفی و نامتعارف این جلسه به اطلاع میرساند». استفاده از تعبیر «غیرصنفی» و «نامتعارف» برای این موضوع نشاندهنده آغاز نزاعی تازه میان خانه سینما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ نزاعی که بسیاری از رسانهها آن را با اتفاقات پیش آمده میان مدیران سازمان سینمایی با خانه سینما در سالهای پایانی دولت دهم مقایسه میکنند؛ آن هم درست در شرایطی که دولت دوازدهم از همان ابتدای کار خود با حمایت گسترده هنرمندان از جمله سینماگران روی کار آمد و بسیاری اصلا تصور نمیکردند کشمکشها میان دولت و نهادهای صنفی سینمایی تا این اندازه بالا بگیرد؛ نزاعی که به نظر میرسد هر دو طرف در شکلگیری آن مقصرند.
* دعوا از کجا و برای چه شروع شد؟
ماجرا از آنجا آغاز شد که در اولین جلسه شورای صنفی نمایش در دوره جدید که با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و نمایندگان صنوف برگزار شد، مرتضی شایسته با اکثریت آرا به عنوان دبیر شورا در دوره جدید انتخاب شد. براساس آنچه رسانهها در ارتباط با این جلسه اعلام کردند، غلامرضا فرجی و محمدرضا صابری از انجمن سینماداران، مرتضی شایسته از کانون پخشکنندگان، حسین فرحبخش به نمایندگی از تهیهکنندگان و محسن امیریوسفی به نمایندگی از کارگردانان در این جلسه حاضر بودند.
اما تنها ساعتی پس از اتمام این جلسه، اخباری در رسانهها در ارتباط با عدم اعتبار نتایج حاصل از این جلسه منتشر شد؛ اخباری که محوریت آن با اعتراض محسن امیریوسفی به عنوان نماینده کانون کارگردانان بود. محمدمهدی طباطبایینژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در همان روز در گفتوگویی با مهر، با رد ادعای برخی رسانهها در ارتباط با فاقد اعتبار بودن مصوبات این جلسه، با اشاره به اینکه اصل این نزاع از اعتراض 2 صنف کارگردانان و تهیهکنندگان شکل گرفته است، در توضیح این موضوع گفت: «درباره تهیهکنندگان که ما اصلا با آنها نامهنگاری نکرده بودیم، چون جامعیت صنفی ندارند و ما شورای عالی تهیهکنندگان، انجمن تهیهکنندگان مستقل و... را داریم اما صنف واحد تهیهکنندگان نداریم. در نظامنامه اکران هم آمده است تا زمانی که جامعیت صنفی وجود نداشته باشد، معاون ارزشیابی، کارشناس مربوط را از آن صنف انتخاب میکند. از این منظر طبیعتا انجمن صنفی تهیهکنندگان نیاز به معرفی نماینده نداشت و ما هم مکاتبهای نکرده بودیم. درباره صنف کارگردانان هم از قبل به آقای امیریوسفی سپرده بودیم که نماینده خود را معرفی کنند. ایشان معرفی نکردند و خودشان به عنوان نماینده در جلسه حاضر شدند. سپس زمان رأیگیری برای انتخاب رئیس شد. در اینجا سوالم از آقای امیریوسفی این است که اگر ایشان نماینده کانون کارگردانان نبود، چرا در رأیگیری شرکت کرد؟ چرا همان لحظه نگفت من نماینده کانون کارگردانان نیستم؟»
* تلاش برای تعامل با متخصصان زیر میز زدن؟!
اما این حواشی در شرایطی ایجاد شده است که محسن امیریوسفی به عنوان رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان و عضوی از این شورا که در جلسه مزبور حضور داشته، بعد از جلسه در گفتوگویی با ایسنا نسبت به اتفاقات اخیر اینگونه اعتراض کرده است: «کانون کارگردانان در هیچ شرایطی تن به انتخابات دولتی و مخدوش برای صنف نمیدهد. از طرفی من چگونه میتوانم در انتخاباتی شرکت کنم که بنا بر تقاضای خودم نماینده کانون برای شورای صنفی نیستم و برخلاف ادعای آقای طباطبایینژاد، پیش از آن نام نماینده جدید را هم به صراحت در جلسه اعلام کردم و ایشان موضع منفی گرفت. اصلا مگر انتخابات فرمایشی شورای صنفی آن هم تحت نظر مدیر نظارت سینمایی میتواند انتخابات باشد؟!»
البته امیریوسفی در شرایطی به اتفاقات پیش آمده اعتراض کرده که بسیاری از همان ابتدا نسبت به حضور کارگردانی با سابقه ساخت فقط ۳ فیلم در شورای صنفی نمایش آن هم بدون اینکه تجربه چندانی در حوزه مسائل مرتبط با اکران داشته باشد، معترض بودند و حالا امیریوسفی از این گفته که قرار بوده بعد از او رضا درمیشیان به عنوان نماینده کانون کارگردانان در این شورا حضور داشته باشد که او هم در زمینه کمتجربگی و عدم آشنایی با مسائل اکران شرایطی مشابه امیریوسفی دارد.
گذشته از این انتقادات درست به عدم تجربه امیریوسفی در حوزه مسائل مرتبط با اکران، مسأله مهم دیگر این است که چهرههایی همچون امیریوسفی و درمیشیان طی این سالها همیشه با نهادهای دولتی درگیر چالش بودهاند و حضور آنها در شوراهای مرتبط با اکران از اساس چالشبرانگیز بوده است. امیریوسفی با همان 3 فیلمی که در عرصه سینما ساخته سالها درگیر حاشیه بود و حضور او یا چهره پرحاشیهای همچون رضا درمیشیان در شورای صنفی اکران که بالاخره باید با وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی سینما در کشور تعامل داشته باشد، چندان منطقی به نظر نمیرسد. آن هم چهرههایی همچون امیریوسفی که در ماجرای تلاشهای مکررش برای حضور فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» در جشنواره فیلم فجر نشان داده علاقه زیادی به زیر میز بازی زدن و درست کردن حاشیه دارد! پس در این شرایط عجیب نیست امیریوسفی پس از مدتها حضور در شورای صنفی نمایش به یکباره و زمانی که برای حضور در دوره جدید شورا رای نیاورده، با زدن برچسب «دولتی» به این شورا، در جهت زیر سوال بردن صلاحیت آن تلاش کند.
* در آرزوی مدیریت توانمند سینمایی
اما همه انتقادات را نباید متوجه خانه سینما یا صنوفی همچون کانون کارگردانان و شوراهای عالی تهیهکنندگی دانست، چرا که در این ماجرا و نزاعهای ایجاد شده، قطعا ناتوانی وزارت ارشاد نیز موثر بوده است. سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر سال گذشته و حواشی عجیب و غریب آن بخوبی نشان داد کمترین توانایی را در زمینه مدیریت طیفهای مختلف سینمای ایران دارد، در شرایطی وارد چالش با برخی صنوف سینمایی شده که به نظر میرسد همین چالشها نیز به واسطه ناتوانی این سازمان در تعامل و مدیریت صنوف به وجود آمده است. محمدمهدی طباطبایینژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در شرایطی از عدم جامعیت صنفی تهیهکنندگان سینما و وجود و شورای عالی تهیهکنندگان، انجمن تهیهکنندگان مستقل و... گفته که همه فعالان سینمای ایران میدانند تا زمانی که وزارت ارشاد خود به عنوان متولی اصلی سینما در کشور به این ماجرا ورود نکند و برنامهای برای یکپارچه شدن شوراهای فعال در عرصه تهیهکنندگی ارائه نکند، صنف تهیهکنندگی در سینمای ایران هیچگاه سامان نخواهد یافت و این نزاع غیرمنطقی تا بینهایت ادامه پیدا خواهد کرد.
قطعا نزاع اخیر در میان متولیان دولتی سینما با صنوف سینمایی در آینده نه چندان دور پیچیدهتر از قبل نیز خواهد شد بویژه آنکه با ورود چهرههای مختلف به این موضوع و اظهارنظر آنها درباره این ماجرا، باب سوءتفاهمها و پررنگتر شدن کدورتها باز میشود و در این میان آن که بیش از همه ضربه خواهد خورد، سینمای ایران است! سینمایی که به نظر میرسد قرار نبود اینگونه عقبگرد کند.
ارسال به دوستان
«MBC» مجبور به توقف پخش سریال ضدفلسطینی شد
خروج «مخرج 7» از آنتن شبکه سعودی
پس از افزایش انتقادها و اعتراضات به شبکه سعودی «MBC» به دلیل پخش یک سریال ضدفلسطینی، این شبکه سعودی به بهانه شیوع کرونا(!) ادامه پخش این سریال را متوقف کرد. به گزارش «وطن امروز»، در روزها و هفتههای اخیر مسأله پخش سریالها و برنامههایی از یک شبکه سعودی در راستای پروژه عادیسازی روابط با اسرائیل مورد توجه رسانهها و افکارعمومی مسلمانان قرار گرفت. درخواستهای زیادی برای توقف پخش سریالهای شبکه MBC در روزهای گذشته وجود داشت و اعتراضات کاربران شبکههای اجتماعی ادامه داشت. کاربران شبکههای اجتماعی تولید و پخش این سریالها توسط رژیم سعودی را روی دیگری از نمایش ریاکارانه سران این کشور در رابطه با مسأله فلسطین میدانند. چند روز پیش جبهه مردمی آزادی فلسطین با صدور بیانیهای، سخنان و اقدامات تحریکآمیز و اظهارات کریه و نفرتانگیز علیه ملت فلسطین از سوی برخی رسانههای سعودی مانند شبکه «امبیسی» را بشدت محکوم کرد. جبهه مردمی آزادی فلسطین همچنین اعلام کرد این شبکه سعودی از طریق پخش سریالهای «ام هارون» کویتی و «مخرج۷» عربستانی، جهان عرب را به عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی و بهبود وجهه این رژیم و در مقابل بد جلوه دادن فلسطینیان دعوت میکند. جبهه مردمی در بیانیه خود آورد: نمایش این 2 سریال همزمان است با گسترش هجمههای رژیم صهیونیستی علیه ملت ما در تمام زمینهها و تهدید به مصادره و اشغال بیشتر اراضی کرانه باختری و اجرای طرح آمریکایی که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا آن را اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد.
در نهایت روز گذشته اعلام شد که شبکه ماهوارهای «MBC» عربستان سعودی در سایه فشارها و انتقادها از سریال «مخرج ۷» مجبور شد پخش این سریال را متوقف کند. براساس آنچه فارس گزارش کرده، این شبکه اعلام کرد پخش سریال «مخرج 7» متوقف و از جمعه آینده، به جای این سریال سریال کویتی «درب الزلق» پخش خواهد شد.
مسؤولان این شبکه سعودی اما در توجیه این اقدام خود گفتهاند که علت توقف این سریال، آماده نشدن سایر قسمتهای آن به دلیل قرنطینه و شرایط کرونا است. تاکنون ۲۰ قسمت از این سریال از این شبکه پربیننده در جهان عرب پخش شده است. کاربران عرب در فضای مجازی این ادعا را قبول نکردند و گفتند علت توقف پخش سریال مخرج 7 انتقاد از این سریال و عوامل اجرایی و بازیگران آن است. این سریال به همراه سریال «ام هارون» که از همین شبکه سعودی پخش میشود، در بخشهایی فلسطین را سرزمین اسرائیل معرفی میکند و شخصیتهای آن از ضرورت برقراری روابط تجاری و عادیسازی روابط با اسرائیل سخن میگویند. حتی در قسمت اول سریال «مخرج 7» یک بازیگر صراحتا به عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت فرامیخواند و فلسطینیها را «دشمن» توصیف میکند! پخش این 2 سریال، آن هم از شبکه معروف امبیسی عربستان سعودی، انتقادات گستردهای علیه این کشور و سازندگان آن داشته و منتقدان، ریاض را به تلاش برای تغییر افکار عمومی و آماده کردن زمینه برای عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم میکنند.
ارسال به دوستان
عرضه اینترنتی ۸ مستند درباره زندگی علما همزمان با شبهای قدر
از «شمیم باران» تا «هشت بهانه کوچک برای یادآوری»
سازمان هنری- رسانهای اوج در ادامه عرضه مستندهای موضوعمحور خود همزمان با شبهای پرفیض قدر، 8 مستند درباره علمای بزرگ دینی را در پلتفرمهای اینترنتی نمایش فیلم عرضه کرد. به گزارش «وطن امروز»، سازمان هنری- رسانهای اوج ۸ مستند «ود» به کارگردانی ابوالفضل منافیپور، «صحوری» به کارگردانی سید امیر طباطبایی، «شمیم باران» به کارگردانی مصطفی حسنبیگی، «مجتهد لاری» به کارگردانی جواد یغموری، «آسید مهدی» به کارگردانی بابک مینابی، «شیخ رضا» به کارگردانی بابک مینابی، «جعبه سیاه سفید» به کارگردانی سید سینا عودی و «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» به کارگردانی محمد صمیعپور را درباره علمای بزرگ دینی در پلتفرمهای اینترنتی نمایش فیلم عرضه کرد. مستند «ود» به مشی و روش علامه امینی، مؤلف کتاب الغدیر، در توجه به وحدت مسلمانان میپردازد. مستند «صحوری» نیز به روایت زندگی احمد بن اسحاق قمی، نماینده امام حسن عسکری در قم و تبدیل این شهر از یکی از کانونهای اصلی آیین زرتشت به مرکز تشیع میپردازد. «شمیم باران» نیز روایتی از زندگی معنوی آیتالله مجتهدی تهرانی است. روایتی از قیام یک مجتهد از استبداد دوران مشروطه در «مجتهد لاری» به تصویر کشیده میشود. فیلم مستند «آسید مهدی» درباره شخصیت «سیدمهدی قوام» از علما و روحانیون دهههای ۲۰ و ۳۰ تهران است و روایتی از زندگی خطیب نامآشنا در مستند «شیخ رضا» و سرگذشت شیخ احمد کافی در مستند «جمعه سیاه سفید» روایت شده است. مستند «هشت بهانه کوچک برای یادآوری» نیز اثری برای یادآوری سیره و منش امام موسی صدر است. ارسال به دوستان
راسل کرو در بازگشایی سینماهای آمریکا از کریستوفر نولان پیشی گرفت
اکران «قاطیکرده» پیش از «تنت»
تریلر روانشناختی «قاطی کرده» با بازی راسل کرو به عنوان اولین فیلمی که پس از بازگشایی سینماهای آمریکا راهی پردهها میشود، انتخاب شد. به گزارش «وطن امروز»، در حالی که پیش از این اعلام شده بود آغاز به کار مجدد سالنهای سینما در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا قرار است با «تنت» تازهترین ساخته کریستوفر نولان همراه باشد اما «قاطی کرده» با بازی راسل کرو در این زمینه از ساخته نولان پیشی گرفت. براساس گزارش «ورایتی»، سینماروهای آمریکا اگر بخواهند برای رفتن به سینما پس از پایان قرنطینه کرونا برنامهریزی کنند باید بدانند اولین فیلمی که در این دوره روی پرده میرود، فیلمی با بازی راسل کرو است. فیلم «قاطی کرده» تریلری روانشناختی با بازی این بازیگر نیوزیلندی قرار است از یکم جولای (۱۱ تیر) روی پردهها برود. این در حالی است که مخاطبان از مدتها پیش شنیده بودند فیلم «تنت» یا «باور» ساخته کریستوفر نولان از ۱۷ جولای قرار است بهعنوان نخستین فیلم راهی سینماها شود. «قاطی کرده» (Unhinged) اولین فیلم محصول کمپانی «سولستیس استودیوز» است. این البته میتواند کاری ریسکی برای این کمپانی باشد. ارسال به دوستان
نظر علیمحمد مؤدب درباره جایگاه جشنواره «شعر و داستان انقلاب»
جشنوارهای برای ادای دین ادبیات به حافظه تاریخی ما
دبیر بخش شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب معتقد است، این جشنواره مایه خیر و برکت بوده و هنرمندان را قادر میکند حافظه تاریخیشان را تقویت کنند. به گزارش «وطن امروز»، علیمحمد مؤدب، دبیر بخش شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با اشاره به اهمیت ادغام این 2 بخش و برگزاری در یک جشنواره گفت: «به نظرم همنشینی شعر و داستان در این جشنواره اتفاق مبارکی است و من بهشخصه از حضور در جشنوارههای شعر و داستان خاطرات خوبی دارم.
به نظرم حتی نباید این همنشینی را صرفا در یک رویداد مثل جشنواره تعریف کرد و باید آن را گسترش داد. وقتی یک شاعر یا نویسنده به جشنوارهای راه مییابد، با پویندگان و محققان آن حوزه ارتباط میگیرد که این تعامل در سرنوشت و آینده شعر و داستان ایرانی مؤثر است». مؤدب با اشاره به لزوم همنشینی و ارتباط حوزههای مختلف هنر با ادبیات و یکدیگر عنوان کرد: «تعامل میان هنرها و همنشینی هنرمندان رشتههای مختلف خلق هنر را رشد داده و کیفیتر میکند. همچنین تعاملهایی را که منجر به این هدف میشود، در کوتاهمدت ممکن میکند. برای مثال دوستیهایی میان هنرمندان رشتههای مختلف که ممکن است در شرایط عــادی 20 سال زمان ببرد، در فرصت یک جشنواره براحتی شکل میگیرد. در تضارب با سایر هنرها نیز رشد هنرمند تصاعدی خواهد بود و اتفاقهای تازهای در حوزه کار خلاقه شکل میگیرد که بدون این تعامل، ممکن نخواهد بود».
دبیر بخش شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب درباره این رویداد نیز توضیح داد: «جشنواره انقلاب، ادای دین ادبیات به حافظه تاریخی ما است. جشنوارههای موضوعی باعث میشود هنرمندان موقف خود را بهتر بشناسند. در حالی که مواجه نشدن با یک موضوع خاص، ممکن است تجربههایی صرفا فنی را برای شاعران و نویسندگان در یک جشنواره رقم بزند. مقدمات هر جشنوارهای باید به گونهای پیش رود که هنرمند به موقف خود آگاه شود، هر اتفاق ادبی خوب باید بتواند در این مسیر و در این سیر به هنرمند کمک کند. یک جشنواره وقتی موفق است که پس از جشنواره، مثل بازی دومینو، ارتباط با آن موضوع و موضوعات مشابه، تا آخرین لحظه حیات هنری، شاعر را درگیر موضوع کند». دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب تا ۳۱ اردیبهشتماه پذیرای آثار شاعران و نویسندگان است. دبیری این رویداد را در بخش داستان حسینعلی جعفری بر عهده دارد و به همت مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری و مؤسسه سپهر سوره هنر برگزار میشود.
ارسال به دوستان
دعاى روز بیستم ماه رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَه القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینه فی قُلوبِ المؤمِنین؛
خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت و ببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازلکننده آرامش در دلهاى مؤمنان».
ارسال به دوستان
نقاشی جدید حسن روحالامین به مناسبت شهادت امام علی(ع)
هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور در آستانه سالروز شهادت امام علی(ع) نقاشی تازهای خلق کرد. به گزارش «وطن امروز»، حسن روحالامین در آستانه سالروز شهادت امام علی(ع) نقاشی تازهای را خلق کرد. این اثر که با تکنیک رنگ و روغن در سال 1399 خلق شده است، در اولین شب از شبهای احیا همزمان با سالروز ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) در صفحه اینستاگرام روحالامین منتشر شد. روحالامین چندی پیش نیز از اثر هنریاش درباره ظهور امام زمان(عج) و حضور ایشان در مسجدالحرام رونمایی کرده بود.
ارسال به دوستان
«ائو» به شبکه نمایش خانگی میآید
فیلم سینمایی «ائو» (خانه) از امروز ۲۵ اردیبهشت وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، «ائو» اولین ساخته بلند سینمایی اصغر یوسفینژاد در سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در این جشنواره مورد توجه رسانهها قرار گرفت. این فیلم پس از اکران در سینماهای «هنر و تجربه» و حضور در 18 جشنواره بینالمللی از جمله جشنواره فیلم توکیو، پکن، شبهای سیاه تالین، ترنسیلوانیا، استانبول و... از امروز ۲۵ اردیبهشت وارد شبکه نمایش خانگی میشود.
ارسال به دوستان
مؤسسه «هنرمندان پیشکسوت» از زیرمجموعه معاونت هنری خارج شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به درخواست هنرمندان پیشکسوت و پیشنهاد معاون امور هنری نسبت به ارتقای ساختاری موسسه هنرمندان پیشکسوت دستور داد. به گزارش «وطن امروز»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به نامه معاون امور هنری ضمن تشکر از ارائه این پیشنهاد دستور داد: «شایسته است با قید فوریت ضمن طرح موضوع در هیات امنای موسسه و اقدام به اصلاح اساسنامه، برای تصویب آن در شورایعالی انقلاب فرهنگی اقدام لازم صورت گیرد». پیش از این سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری در نامهای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به فراگیر بودن عرصهها و رشتههای موضوع فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت نسبت به حوزههای زیرمجموعه معاونت امور هنری و خواسته هنرمندان مبنی بر ارتقای ساختاری موسسه پیشنهاد فوق را مطرح کرده بود. همچنین تعدادی از هنرمندان پیشکسوت در نشست هماندیشی که چندی پیش برگزار شد، این درخواست را مطرح کرده بودند.
ارسال به دوستان
انتشار «کاش برگردی» مادرانهترین کتاب مدافع حرم
«کاش برگردی» اثری در ارتباط با مدفعان حرم است که چاپ اول تا سوم آن در قالب پیشفروش کمتر از 10 روز به فروش رفت. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «کاش برگردی؛ زندگینامه شهید مدافع حرم زکریا شیری به روایت مادر»، اثر جدید نویسنده کتاب پرفروش «یادت باشد» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. نویسنده این کتاب که قبلا با کتاب «یادت باشد» نگاهی عاشقانه به زندگی مدافعان حرم داشته است، این بار در کتاب «کاش برگردی» در نگاهی تازه، داستان زندگی یکی از شهدای مدافع حرم را از زبان مادر شهید به روایت مینشیند و در صفحات مختلف نکات تربیتی یک زندگی ساده را با روایتی داستانی و جذاب تقدیم خوانندگان میکند. چاپ اول تا سوم این کتاب در قالب پیشفروش در کمتر از 10 روز به فروش رفته است.
ارسال به دوستان
استمرار «مدرسه تلویزیونی» نیازمند بودجه
مدیر شبکه آموزش سیما درباره استمرار برگزاری کلاسهای آموزشی از طریق شبکههای تلویزیونی بیان کرد ادامه این راه به بودجه و اعتبار بیشتری نیاز دارد. به گزارش مهر، مسعود احمدیافزادی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای آموزش از راه دور و از طریق تلویزیون انجام شده است، گفت: بحث مدرسه تلویزیونی ایران که از ۱۰ اسفند تا الان به صورت مستمر بدون حتی یک روز تعطیلی ادامه داشته است، باعث شد بیش از ۲۰۰۰ کلاس برگزار شود و حتی ما در ایام نوروز ۵۰۰ کلاس برگزار کردیم. تا الان بیش از ۹۴ درصد مطالب درسی را ارائه کردهایم و تا آخر اردیبهشت به صددرصد مطالب میپردازیم الان به مرور درسها میپردازیم و حل تمرین تا دانشآموزان برای امتحانات آماده شوند. وی با اشاره به کمبود بودجه و اعتبارات برای برنامهسازی در این زمینه عنوان کرد: باید اعتبار و زیرساختهای لازم را فراهم کنیم. اگر قرار باشد این اقدام منسجم باشد، باید همه اعتبارات دیده شود. لازم است که ما به برنامهها و کار تنوع جدی داده و وجه مهارتی کار را افزایش دهیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|