|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تأملی کوتاه بر مواعظ معنوی آیتالله شیخ علی سعادتپرور به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان
عارف پارسا
رهبر انقلاب: طهارت و پاکیزگی به معنای حقیقی کلمه در این مرد وجود داشت؛ اینها خوبان زمان ما هستند و ما آنها را نمیشناسیم
امین خیام: پنجم آذرماه، سالروز ارتحال آیتالله شیخ علی سعادتپرور(پهلوانی تهرانی) است که از حلقه اول شاگردان مرحوم علامه طباطبایی بودند. فقیهی عارف و سالکی واصل که رهبر حکیم انقلاب ایشان را نمونه واقعی زهد و تقوا معرفی کردند.
به گزارش «وطن امروز»، هجرت علامه طباطبایی به شهر مقدس قم، آغازگر فصل جدیدی در تاریخ حوزه علمیه بود. از سرچشمه زلال قلب و روح علامه طباطبایی، رودهای شفاف و پربرکتی در فضای حوزه علمیه منشعب شد که یکی از آنها مرحوم شیخ علی سعادتپرور بود.
حضرت آیتالله سعادتپرور (قدس سره)، از جمله عالمان وارسته و بزرگى بود که با اشتیاق، همت و استقامت والا، گام در طریق روحانى و سفر معنوى نهاده و در منزل توحید، تمکن پیدا کرده بود.
استاد پهلوانى تهرانى (قدس سره) توجه خاصى به تهذیب نفس و مسائل سیر و سلوکى طلاب داشت و عمر شریف خود را وقف این مسؤولیت الهى کرده بود. ایشان در این راه که راه انبیا و اولیا است، از هیچ تلاش و کوششى فروگذار نمىکرد.
همت والاى این عالم وارسته تا جایى بود که حتى در روزهاى کهولت و بیمارى نیز به هیچوجه، ارتباط سلوکى، درس و جلسات معنوى و روحانى خود را تعطیل نکرد و تا آخرین روزهاى عمر شریفش با شور و اشتیاق و تعهد الهى، با مهر و محبت وصف ناشدنى، به تربیت شاگردان خود ادامه داد.
حضرت آیتالله خامنهای در نشستی با جمعی از اساتید حوزه علمیه که پس از وفات آیتالله سعادتپرور برگزار شد، در توصیف سیره معنوی این عارف پارسا اظهار داشتند: طهارت و پاکیزگی واقعی را آشیخ علی آقای پهلوانی در طول 80 سال زندگی خود گذراند و زهد و تقوای واقعی و بیرغبتی به دنیا به معنای حقیقی کلمه در این مرد وجود داشت. اینها خوبان زمان ما هستند و ما آنها را نمیشناسیم. ما وقتی در جریان معمولی زندگی دنیا سیر میکنیم خیال میکنیم همه دنیا همین است در حالی که در این عمقها چیزها هست و الان هم هست. در روایت آمده «إنَّالله أَخفی أَربعهٌ فی اربعه»؛ خداوند 4 چیز را در ۴ چیز مخفی نگه داشته است. یکی همین است که بندگان خاص خود را در بین آحاد مردم پنهان کرده است، میآیند و در بین جمعیت مینشینند و آدم با آنها صحبت میکند، هر چند به باطنشان راه پیدا نمیکند، در حالی که آن باطن یک دریا است، یک غوغایی است که گردونها و گیتیهاست مرغ دل را.
رهبر معظم انقلاب افزودند: مرحوم آشیخ علی آقا در خانه نشسته بود و مریدان و دوستان ایشان سراغشان میرفتند و همین راه را ذره ذره در دل اینها هم باز میکرد و هر کسی به قدر استعدادش بهره میبرد. اخوی خودم نقل میکردند که به مشهد رفته بودم دیدم آشیخ علی آقا آنجاست، گفتم ما بیرون مشهد هستیم شما هم تشریف میآورید؟ گفت نه. گفتم هوای مشهد خیلی گرم است شما هم تشریف بیاورید. گفت نه میترسم چیزی تقسیم کنند من نباشم.
* پای مواعظ آیتالله سعادتپرور
اگرچه در این مجال کوتاه فرصت پرداختن به آموزهها و تعالیم این عارف پارسا و سالک واصل وجود ندارد اما برای اینکه رشحاتی از نورانیت آن پیر روشن ضمیر بر روح ما هم بتابد، برخی از مواعظ آیتالله سعادتپرور را در اینجا متذکر میشویم که سخن خوبان، غذای روح و جان آدمی است.
*ای عزیزان من! از هواپرستی کناره گیرید تا همه چیز به شما داده شود و بدانید آنچه در هواپرستی میجویید در ترک هوا یافت میشود.
*ای عزیزان من! از همسرتان تشکر کنید هر چند غذایی که پخته شور یا بد شده است. وقتی از غذا ابراز رضایت میکنید همسرتان خوشحال میشود و این باعث رشد و پیشرفت معنوی شما میشود. یک بار من در جوانی در خانه با خانواده بداخلاقی کردم در عالم معنا به من گفتند 20 سال نالههای تو بیاثر شد.
*ای عزیزان من! از کوچکی این اندیشه را در سر داشته باشید که تمام قدرتها در کف عنایت حق است، هیچکس نمیتواند اگر خدا نخواهد به من صدمهای زند، من باید به وظیفهام عمل کنم، ولو عالم با من دشمن شوند، اگر چنین شدید آن وقتی که به مقام و ریاست رسیدید یا آنکه وظیفه بزرگی برای شما پیش آمد، از عمل باکی ندارید.
*ای عزیزان من! اگر میتوانید در شبانهروز چند ساعتی یا لااقل 5 دقیقه را هم به فکر خود باشید، تا بر شما روشن شود چه کاره هستید، برای چه هستید، کجا میروید تا عمر به غفلت نگذرد.
*ای عزیزان من! در امر ازدواج آنقدری که باید به فکر نجابت طرف باشید، به فکر جهات دیگر نباشید؛ چنانچه توانستید جمع بین نجابت و جهات دیگر بنمایید، چه بهتر و الا نجابت مقدم است. پس از ازدواج، دختران شما باید مراعات شوهران خود کنند و پسران شما باید مراعات زناشویی بنمایند. زناشویی و شوهرداری هزاران شرط دارد، به کتبی که وظایف هر دو را نوشتهاند رجوع نمایید.
*ای عزیزان من! در مقابل شیطان به واجبات و ترک معاصی بپردازید، هنگامی که قدرت معنویتان افزوده شد به ترک مکروهات و انجام مستحبات بپردازید.
*ای عزیزان من! اگر عمری بیخلوص، اعمال خود را انجام بدهید، مثل حیوانی هستید که برای روغنکشی شب و روز دور خود میچرخد اما راهی را طی نکرده است.
*ای عزیزان من! در عبادات مقید باشید به کیف نه کم.
*ای عزیزان من! اگر نفس را آزاد گذاشتید و مراقب آن نبودید و محاسبه اعمال نکردید و دوش به دوش غفلت عمر را گذراندید، از سوءخاتمه بترسید.
*ای عزیزان من! هیچ زمان از قبر و قیامت نترسید، بلکه از اعمال خود باید ترسید که شما را به چه خطرها بعد از این عالم مبتلا میکند.
ارسال به دوستان
سینمای جهان
شکنجههای گوانتانامو با «موریتانیایی» به اسکار رسید
فیلم «موریتانیایی» درباره فجایع زندان گوانتانامو در دقیقه ۹۰ وارد رقابت اسکار شد. به گزارش ورایتی، «استیاکس فیلمز» تصمیم گرفته است با درامی تاثیرگذار در دقیقه ۹۰ وارد رقابت اسکار شود. این درام با عنوان «موریتانیایی» که پیشتر با عنوان «زندانی ۷۶۰» خوانده شده بود، ساخته کوین مکدونالد، کارگردان اسکاتلندی است. این فیلم قرار است ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ اکران شود و میتواند در زمان رقابتهای دیرهنگام، همان تاثیری را بگذارد که زمانی «عزیز میلیون دلاری» گذاشته بود. گروه بازیگران این فیلم شامل جودی فاستر، طاهر رحیم، بندیکت کامبربچ و شایلین وودلی است. فیلم «موریتانیایی» با الهام از یک داستان واقعی ساخته شده و روایتگر ماجرای محمدو ولد الصلاحی با بازی رحیم است که بیش از ۱۰ سال بدون هیچ اتهام و محاکمهای توسط دولت آمریکا در بازداشتگاه گوانتانامو اسیر بود و شکنجه شد. او که همه امیدش را از دست داده بود با یافتن وکیلی به نام نانسی هولاندر با بازی جودی فاستر و دستیار او، تری دونکن با بازی وودلی برای رسیدن به عدالت تلاش میکند. در این راه آنها با موانع قانونی بیشماری مواجه میشوند.
***
«آن شب» و «شهاب حسینی» جایزه گرفتند
فیلم سینمایی «آن شب» ۳ جایزه اصلی سیونهمین دوره جشنواره فیلم ترسناک مولین دو ری اسپانیا را دریافت کرد. به گزارش ایرنا، در این جشنواره که از مهمترین جشنواره فیلمهای ژانر وحشت در جهان است، جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری مرد و بهترین فیلمنامه به کورش آهاری، میلاد جرموز و شهاب حسینی تعلق گرفت. «آن شب» که در آمریکا فیلمبرداری شده است، نخستین فیلم بلند کورش آهاری با بازی شهاب حسینی است. داستان فیلم درباره زوج جوانی است که به همراه دختر یکسالهشان، خود را محبوس در هتلی قدیمی مییابند. «آن شب» فیلمی به کارگردانی کورش آهاری، نویسندگی کورش آهاری و میلاد جرموز و تهیهکنندگی محمد درمنش محصول سال ۱۳۹۸ است.
ارسال به دوستان
عارف12 ساله به چاپ سوم رسید
چاپ سوم کتاب «عارف 12 ساله» خاطرات شهید نوجوان رضا پناهی همزمان با هفته بسیج توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد. رضا سال 48 در شهرستان کرج متولد شد. در 12 سالگی خانواده را راضی کرد به جبهه برود. پس از جلب رضایت پدر و مادرش فرم تقاضای اعزام به جبهه را پر کرد ولی به خاطر سن کم از رفتن او ممانعت شد، شناسنامهاش را دستکاری کرد تا توانست وارد جبهه شود. او در ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۱ در جبهه قصرشیرین به فیض شهادت نائل شد. در قسمتی از وصیتنامه صوتی شهید رضا پناهی آمده است: «آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملتها زیر سلطه آزاد شوند...». چاپ سوم کتاب «عارف 12 ساله» به کوشش سیدحسین موسوی در قطع رقعی و 80 صفحه همزمان با هفته بسیج توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
ارسال به دوستان
جشنوارهای با محوریت سردار سلیمانی با جایزه اعزام به سوریه
جشنواره نقاشی و پوستر با محوریت شهیدان مقاومت بویژه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار میشود. همزمان با سالروز شهادت سردار حاجقاسم سلیمانی و همراهان ایشان، مسابقهای هنری با محوریت شهیدان مقاومت برگزار میشود. به گزارش «وطن امروز»، به نفرات برگزیده این فراخوان هدایایی تقدیم خواهد شد و نفرات اول تا سوم جهت رونمایی از آثار و شرکت در مراسم سالگرد شهادت شهیدان حاجقاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به زیارت حضرت زینب کبری(س) در سوریه نائل خواهند شد. علاقهمندان برای کسب اطلاع بیشتر به سایت
www.moghavemat.info مراجعه کنند یا با شمارههای 02188141175- 09012936556 تماس بگیرند.
ارسال به دوستان
بخش خیابانی «مقاومت» تعطیل نمیشود
مدیر اجرایی جشنواره تئاتر «مقاومت» با اشاره به برگزاری بخش خیابانی این دوره جشنواره در تهران از برنامهریزی مناسب برای رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی و نحوه استقرار گروهها خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، توحید معصومی به مهر گفت: طبق صحبتها و هماهنگیهای انجامشده مقرر بود بخش خیابانی جشنواره تئاتر «مقاومت» از ۱۶ تا ۲۱ آذرماه در شیراز برگزار شود اما با توجه به شیوع موج سوم کرونا و مسافت طولانی برخی از شهرها تا شیراز، به درخواست گروههای نمایشی تصمیم گرفته شد این بخش همزمان با برگزاری آنلاین اواخر آذرماه به صورت زنده در تهران برگزار شود. دبیر اجرایی جشنواره متذکر شد: البته برگزاری زنده این بخش منوط به بهتر شدن شرایط بعد از ۲ هفته تعطیلی است. اگر مجددا وضعیت قرنطینه تمدید یا تشدید شود طبیعی است که باید از شیوه دیگری برای برگزاری این بخش بهره برد. امکان تعویق طولانی و تعطیلی این بخش در دستور کار ما نیست و در نهایت اگر برگزاری زنده میسر نشود باید از طرحهای جایگزین صرفا برای داوری آثار استفاده کنیم که زحمات چندماهه هنرمندان به ثمر برسد.
ارسال به دوستان
خاطره مصطفی رحماندوست از کلکلهای دهه شصتیاش با عمو راستگو
پوشیدن لباس روحانیت وسط برنامه زنده
مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان در یادداشتی درگذشت حجتالاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، مجری و کارشناس برنامههای کودک در دهه60 را تسلیت گفت.
به گزارش «وطن امروز»، رحماندوست در بخشی از این یادداشت آورده است: من در برنامه کودک تلویزیون مسؤولیت داشتم و راستگو را نمیشناختم. یک روز دیدم آخوند جوان کوتاه قدی یکراست آمد کنارم نشست و سلامعلیکم و بعد گفت من آمدهام برای بچهها برنامه اجرا کنم. آن روزها کاملا اوضاع انقلابی بود. منشی داشتم ولی قاعده بر این بود که منشی مانع ورود کسی نشود. گفتم: آقاجان سن و سالی هم نداری که بگویم حاجآقا این کارها به شما نیامده. تلویزیون و تولید در آن دستگاه، حرفهای تخصصی است. همین که دوربین را از استودیو خارج کردهاید کافی است. لطفا بروید درستان را بخوانید.
اما راستگو میدان را خالی نکرد و گفت: من حاضرم با بهترین هنرپیشهها و مجریان برنامه کودک مسابقه بدهم و فیالبداهه برنامه اجرا کنم.
راستگو دلش میخواست با عبا و عمامه برنامهاش را اجرا کند، آن هم هفتگی و مرتب و با حضور بچهها و پخش مستقیم. من میگفتم فقط یک بار اجرا کن آن هم تولیدی نه پخش مستقیم که فیلمش امکان ویرایش داشته باشد و حتما با لباس عادی. اختلافنظر ما باعث شد که برنامهای تولید نشود.
دو، سه هفته بعد آمد و به اجرای بدون عبا و قبا و عمامه و همچنین به تولیدی بودن برنامه، نه پخش مستقیم آن تن در داد. من و همراهانم هم قول دادیم که اگر برنامهاش را پخش کردیم و گرفت «چند برنامه دیگر!» هم ادامه بدهیم. چند جلسه با پیراهن شلوار اجرا کرد. یواشیواش وسط برنامه نصف لباسش را پوشید و خلاصه در برنامه اعلام کرد روحانی است.
با هم دوست شدیم. خیلی هم دعوا میکردیم چون اختلاف سلیقه داشتیم. همدیگر را دوست داشتیم. مرا دعوت میکرد برای طلبههای نوآموز کلاسهای ادبیات کودکان یا قصهگویی درس بدهم. به خانه هم میرفتیم. با هم تا صبح آتاری و... بازی میکردیم.
جز این روزگار اخیر که پس از درگذشت ناگهانی همسرش دل و دماغی نداشت، با هم زیاد درددل میکردیم و به خاطر اختلاف سلیقهها، به پر و پای هم میپیچیدیم.
حیف شد که رفت. حالا حالاها جای کار داشت.
او که کار خداپسندانهاش را کرد و رفت اما اینها را برای آنهایی میگویم که از امروز در اندوه از دست رفتنش اشک تمساح میریزند و دیروز در پی این بودند نام و نانش را آجر کنند. خوب است کرونا هست و مراسمی برای جولان این گونهها اتفاق نمیافتد.
ارسال به دوستان
کامبوزیا پرتوی، کارگردان و فیلمنامهنویس پیشکسوت سینمای ایران درگذشت
وداع با آقای فیلمنامهنویس
گروه فرهنگ و هنر: کرونا تبدیل به بلای جان سینمای ایران شده است و متاسفانه برخی پیشکسوتان سینمای ایران را در مدت اخیر از ما گرفته است. کامبوزیا پرتوی از چهرههای باسابقه سینمای ایران که تاثیر زیادی در حوزه سینمای کودک و البته ارتقای جایگاه فیلمنامهنویسی در سینمای ایران داشت، متاسفانه روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.
نسرین مرادی، همسر این کارگردان در گفتوگو با رسانهها تایید کرد کامبوزیا پرتوی صبح روز سهشنبه (4 آذرماه) در بیمارستان «دی» از دنیا رفت. پرتوی که به دلیل عمل قلب به بیمارستان مراجعه کرده بود، به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان درگذشت.
* «گلنار» و «گربه آوازهخوان» یادگاریهایی برای سینمای کودک
یکی از پایههای سینمای کودک در سینمای بعد از انقلاب بدونشک کامبوزیا پرتوی بود. او در سالهای ابتدایی دهههای 60 و 70 نقش بسیار پررنگی در تولید فیلمهای شاخص سینمای کودک داشت. «ماهی»، «گلنار» و «گربه آوازهخوان» ۳ ساخته سینمایی او در دهه 60 بود که نهتنها در آن دوره از سوی مخاطبان کودک مورد توجه واقع شد، بلکه بعدها نیز در زمره شاخصترین آثار سینمای کودک در ایران قرار گرفت.
پرتوی سال 67 فیلم سینمایی «گلنار» را ساخت. این فیلم با استفاده از بازیگر زنده و نقشپردازانی که پوشش حیوانات بر تن داشتند به خاطر برخورداری از موسیقی متن بسیار پرتحرک و طراحی صحنه و قصه جالبی که داشت تا سالها بعد مورد توجه مخاطبان بود؛ بویژه موسیقی متن این فیلم که از جمله موسیقیهای ماندگار سینمای ایران شد. «گربه آوازهخوان» دیگر تجربه این کارگردان در حوزه سینمای کودک در دهه 60 بود که ۲ سال بعد تولید شد و آن نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و بعدها نیز بارها و بارها بازپخش شد.
«افسانه دو خواهر»، «ننه لالا و فرزندانش»، «علی و دنی» دیگر تجربههای او در عرصه سینمای کودک بود که یا توسط خودش کارگردانی شد یا فیلمنامه آن از سوی پرتوی نوشته شد. مدتی پیش در سیوششمین دوره جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان از تلاشهای کامبوزیا پرتوی در عرصه سینمای کودک تقدیر شد.
* حکایت یک عمر فیلمنامهنویسی
اما پرتوی در کنار کارگردانی، قطعا نقش بسیار مهمی در حوزه فیلمنامهنویسی داشت و بسیاری از آثار شاخص سینمای ایران که توسط کارگردانهای صاحبنام ساخته شدند، با فیلمنامهای از کامبوزیا پرتوی جلوی دوربین رفتهاند. هر چند پرتوی در مقاطعی از فعالیتش به دلیل همکاری با فیلمسازان پرحاشیهای همچون جعفر پناهی خود را وارد حاشیههای اشتباه کرد اما او قطعا یکی از مهمترین فیلمنامهنویسان سینمای بعد از انقلاب به شمار میآید.
«من ترانه 15 سال دارم»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «هر شب تنهایی» و «شب» ۴ همکاری مشترک او با رسول صدرعاملی بود که همگی در زمره آثار مهم کارنامه صدرعاملی قرار میگیرند و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.
پرتوی 4 بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در جشنواره فیلم فجر شد و از این نظر در این زمینه رکورددار است. من ترانه ۱۵ سال دارم، کافه ترانزیت، فراری و کامیون، 4 اثری هستند که سیمرغ بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را برای پرتوی به ارمغان آوردند.
او در کنار فیلمنامهنویسی در حوزه کارگردانی نیز بارها شانس خود را امتحان کرد و تجربیات موفق و البته شکستخوردهای نیز در این حوزه داشت. «کافه ترانزیت» یکی از مهمترین این تجربیات بود که درخشش آن بر اعتبار کارنامه کاری پرتوی افزود. این فیلم علاوه بر گرفتن جایزه بهترین فیلمنامه بیستوسومین جشنواره فجر، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را هم از آن خود کرد. «کافه ترانزیت» نماینده ایران برای جوایز اسکار در سال ۲۰۰۷ بود.
* یک تجربه متفاوت و ماندگار در کارنامه پرتوی
فارغ از همه این تجربیات اما آنچه نام پرتوی را در این سینما ماندگار کرد، تجربه نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد رسولالله(ص)» در کنار مجید مجیدی و حمید امجد بود. از ابتدا قرار بود مخاطب جهانی در فیلم محمد رسولالله(ص) جلوهای رحمانی از پیامبر را ببیند. برای همین به نویسندگانی فکر شد که توانایی خلق چنین فضا و موقعیتهایی را داشته باشند. جستوجوها، گروه سازنده را به کامبوزیا پرتوی رساند که علاوه بر مهارت در فیلمنامهنویسی، در چند پروژه بینالمللی با فرانسویها همکاری کرده بود. پرتوی بهیاد میآورد که علیرضا رضاداد، یکی از تهیهکنندگان اجرایی فیلم، با او تماس گرفت و به او پیشنهاد همکاری داد. پرتوی خود درباره این همکاری گفته بود: «همکاری با مجید مجیدی بسیار شیرین بود، فرصت بسیار خوبی بود برای من و مجیدی، که یکدیگر را به چالش بکشیم و مدام درباره کار با هم حرف بزنیم».
هر چند انتقاداتی به شیوه روایت فیلم «محمد رسولالله(ص)» و عدم انسجام روایت آن وارد شد و نگاههای متفاوتی درباره کیفیت این کار وجود داشت اما بدون شک این پروژه با وجود همه ضعفهایی که در شیوه پرداخت و ابعاد فنی و تکنیکی داشت، یکی از مهمترین و ماندگارترین آثار کارنامه کاری پرتوی به شمار میآید که جایگاهی ویژه در تاریخ سینمای ایران دارد.
بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده با خانه سینما، پیکر این کارگردان سینما امروز (پنجم آذرماه) با حضور خانوادهاش در بهشت زهرا(س) و بدون برگزاری مراسمی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.
***
[دلنوشته مجید مجیدی در پی درگذشت کامبوزیا پرتوی]
کارگردان «محمد رسولالله(ص)» در پی درگذشت کامبوزیا پرتوی، فیلمنامهنویس این اثر سینمایی یادداشتی نوشت. به گزارش «وطن امروز»، مجید مجیدی، کارگردان «محمد رسولالله(ص)» در پی درگذشت کامبوزیا پرتوی، فیلمنامهنویس این اثر سینمایی، یادداشتی نوشت. در این یادداشت آمده است: «کامبوزیا پرتوی رفت و ما حتی نمیتوانیم او را باشکوه به خانه ابدی بدرقه کنیم. وقتی شنیدم کامبوزیا پرتوی همسفر مرگ شد خیلی افسوس خوردم، که اولا خیلی زود ما را ترک کرد، دوما در طول این چند سال به دلیل مریضی روزهای خوبی را سپری نکرد و از آن بدتر که در روزهای سختی به سر میبریم که حتی نمیتوانیم او را باشکوه به خانه ابدیش همراهی کنیم.
پرتوی رفت ولی آثار ارزشمند او همیشه در سینمای ایران به یادگار خواهد ماند. امیدوارم کامبوزیای عزیز! برای سالهایی که به عشق پیامبر(ص) قلم زدی و مرا در ساخت فیلم «محمد رسولالله(ص)» یاری کردی، این خدمت به پیامبر مهربانیها شفیع تو در آخرت باشد».
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|