|
ارسال به دوستان
نگاهی به وضعیت نابسامان و بلاتکلیف سینما در روزهای قرمز کرونایی
سینما مرد از بس که تدبیر ندارد
مصطفی پورکیانی: از اول هفته که با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ تهران قرمز شد، همه گروههای شغلی جز گروه یک تعطیل شدند و بنا بود سینما، تئاتر و کنسرتهای موسیقی نیز شامل این دستورالعمل باشد اما شاهد رویکردهای دوگانهای هستیم. داستان به ماهها قبل برمیگردد و رایزنیهای مدیران حوزه فرهنگ برای جابهجایی گروه شغلی سینما و تئاتر از 3 به 2، تا در وضعیتهای اینچنینی سالنهای سینماها کماکان به کارشان ادامه دهند. پیش از این زمانی که سینما و تئاتر در گروه ۳ شغلی بودند، با اعلام رنگ نارنجی کرونایی، خبر تعطیلی موقت سینماها منتشر میشد ولی با تغییر گروه شغلی سینماها، فقط با اعلام قرمز بودن شرایط کرونا، باید سینماها و سالنهای تئاتر تعطیل شوند.
با این حال از اول هفته که رنگ شهر تهران به واسطه کرونا قرمز شده، محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران کشور اعلام کرد سینماها باز هستند و با ظرفیت 50 درصد به کار خود ادامه میدهند. با این حال قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت اجراهای تئاتر گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وقتی شهر تهران و شهرهای دیگر وارد وضعیت قرمز شود، همه اجراهای تئاتر متوقف میشود. وی تأکید کرد: بر اساس قانون، فعالیتهای تئاتری به دلیل شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی این تعطیلی ادامه دارد.
آشنا معتقد است که تجربه نشان داده تعطیلیهای کرونایی حداقل ۲ هفتهای است ولی اینکه تعطیلی اخیر تا چه زمانی ادامه داشته باشد بسته به شرایط کرونایی شهر تهران و دیگر شهرهایی دارد که وارد شرایط قرمز کرونایی شدهاند. این دوگانگی ابهام درباره باز بودن سینماها و تعطیلی سالنهای تئاتر در وضعیت قرمز کرونایی همچنان ادامه دارد. تمام تلاش مدیران سینمایی ارشاد برای حفظ پیکر نحیف سینما همچنان ادامه دارد و آنها کماکان در حال رایزنی با تهیهکنندگان فیلمهایی هستند که شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند اما تلاشهایی که در بیتدبیری و بیبرنامگی و شاید موازیکاری همان مدیران سینمایی اتفاق افتاده، تا به حال نتیجه روشنی برای وضعیت اسفناک این روزهای سینما درپی نداشته است.
ماجرای این بیتدبیری در این یک سال و نیمی که از عمر این ویروس میگذرد، جلوه بیشتری به خود گرفته است. پس از تعطیلی سینماها در ماههای نخست سال گذشته و نبود اکران نوروزی، رئیس سازمان سینمایی خبر از اعطای وام 300 میلیونی به برخی فیلمهایی داد که در بخش خصوصی ساخته شده بودند و بعد از آن گویا تعطیلیهای مکرر سینما برای مدیران این حوزه تبدیل به عادت شده بود.
سازمان سینمایی با بیبرنامگی خود ثابت کرده منتظر پایان دولت و تحویل این خرابه به دولت بعدی است. نوروز و تابستان گذشته و نوروز امسال همگی فرصتهای طلایی اکران سینماها بودند که از دست رفتند و حالا باز هم تابستان از راه رسیده اما امید چندانی به پایان این داستان تکراری بیتدبیری نمیشود داشت؛ سینمای ایران در حال از دست دادن دومین فصل پرفروش سال 1400 یعنی تابستان است و این در شرایطی است که حداقل 10 فیلم با پتانسیل فروش بالا در صف انتظار نمایش هستند اما هیچ کدام از صاحبان این فیلمها در شرایط فعلی حاضر به اکران فیلمهایشان نیستند.
صحبت از شرایط اکرانی است که نه خبری از حمایتهای اغواکننده مالی سازمان سینمایی برای جبران ضررهای کرونایی است و نه خبری از تبلیغات و حمایتهای تلویزیون برای ترغیب مردم به رفتن به سینما؛ مردمی که با وجود آگاهی از رعایت موارد بهداشتی در سینماها، ترس ابتلا به کرونا، هنوز آزارشان میدهد و برای تزریق واکسن لحظهشماری میکنند.
پس از رایزنیهای شورای صنفی نمایش با تهیهکنندگان فیلمها، در نهایت قبل از قرمز شدن تهران، قرار بود ۲ فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» به چرخه اکران اضافه شوند تا جانی دوباره به این پیکر در حال احتضار بدمند؛ رایزنیهایی که با قول حمایتهای مالی نیز همراه شده بود و قرار بود مبلغ 5/2 میلیارد تومان به تهیهکنندگان این فیلمها پرداخت شود که قبل از شروع اکران مجددا تبصرهای بر این پیشنهاد زده شد مبنی بر اینکه به صاحبان فیلمهای با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران میشوند پس از آنکه فروش آنها از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک میلیارد تومان به عنوان کمک به آنها پرداخت شود و پس از فروش ۵ میلیارد تومان، کمک 5/1 میلیاردی (مجموعا 5/2 میلیارد تومان) پرداخت شود.
ابراهیم عامریان، تهیهکننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی در همان روزهای نخست اکران این فیلم و خبر تعطیلی سینماها در وضعیت قرمز کرونایی در مصاحبهای گفت: براساس آنچه شنیدهایم قرار بر این است که این بار حتی در صورت قرمز شدن شرایط، سینماها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند. واقعیت هم این است که با توجه به پیشنهاد و اصرار سینماداران، ما اکران در این شرایط را پذیرفتیم. حتی تا آخرین لحظه هم ما مخالف بودیم اما پس از جلسهای که با شورای صنفی داشتیم و اعلام کردند در صورت اکران نشدن این فیلم، سینما در معرض ورشکستگی و تعطیلی قرار میگیرد، بدون هیچ چشمداشتی برای حمایت، اکران را پذیرفتیم.
اما برخلاف عامریان، سیدمصطفی احمدی، تهیهکننده فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با نپذیرفتن شرایط تعیینشده برای اکران، در گفتوگویی اظهار کرد: ما از ابتدا با اکران فیلم در این شرایط مخالف بودیم اما به احترام تصمیم شورای صنفی نمایش که نمایندگان تمام صنوف سینمایی در آن حضور دارند و پخشکننده فیلم، با تضمین حمایت، راضی به اکران شدیم ولی تصمیم اخیر شورای صنفی یک بیاحترامی کامل بود.
با همه این شرایط، یک هفته است از اکران دست و پا شکسته «دینامیت» میگذرد و به گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، ۲ فیلم «سیاه باز» ساخته حمید همتی و «زد و بند» به کارگردانی داوود نوروزی نیز از امروز [چهارشنبه] به چرخه اکران اضافه خواهند شد.
ارسال به دوستان
انتشار کتابهایی درباره «نسلکشی بومیان در کانادا»
معاون بینالملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزودی ترجمه مجموعههای داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور است، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.
به گزارش «وطنامروز»، محمدعلی مؤمنیها، معاون بینالملل سازمان بسیج مستضعفین در پی انتشار اخباری در رابطه با پیدا شدن گورهای دستهجمعی کودکان و موضوع نسلکشی در کانادا گفت: بزودی ترجمه مجموعههای داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور است، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.
مؤمنیها افزود: ترجمه این کتابها که در ۳ گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تحت عناوین «زمانی که من هشتساله بودم» به قلم کریستی جوردن فنتون و مارگارت پوکیاک پنتون، «من یک شماره نیستم» به قلم جنی کی دوپیوس و کیتی کیسر و «این حرفهای من است» به قلم روبی اسلیپرجک است، در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد. نسخه اصلی این کتابها توسط یکی از ایرانیان خارج از کشور در اختیار این معاونت قرار گرفت.
معاون بینالملل سازمان بسیج مستضعفین پیرامون نسلکشی در کانادا گفت: بین سالهای ۱۸۰۰ تا نیمههای ۱۹۸۰ میلادی، بسیاری از این کودکان از ۴ سالگی از خانوادههایشان جدا و به مدارس شبانهروزی در اطراف کانادا فرستاده میشدند که این مدارس توسط سازمانهای مرتبط با کلیسا و دولت فدرال راهاندازی شده بود. آخرین مدرسه شبانهروزی دولت فدرال در تاریخ ۱۹۸۴میلادی بسته شد. در بسیاری از این مدارس لباسهای کهنه به تن آنان میکردند و غذای ناکافی به آنها داده میشد، به شکلی که بسیاری از آنان از سوءتغذیه رنج میبردند. تخمین زده شده حدود بیش از ۱۵۰ هزار کودک در بیش از ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی در سراسر این کشور حضور داشتهاند. اتفاقی که در داخل این مؤسسات و مکانها افتاده، یک رسوایی و افتضاح در تاریخ کاناداست. بچهها از لحاظ روانی، جسمی، احساسی و حتی جنسی مورد اذیت و آزار قرار میگرفتند و بسیاری از آنها به دلیل بیماریهای مسری یا سعی در فرار از این مکانها و بازگشت به خانه، جان خود را از دست دادند.
مؤمنیها در پایان ترجمه و نشر این گونه آثار را که توسط نویسندگان غربی نگاشته شده، اقدامی مناسب برای معرفی چهره واقعی غرب در مسائل حقوق بشری و آشنایی بیشتر با سابقه تمدن غربی دانست.
ارسال به دوستان
تلویزیون
سریال «توبه» برای پخش در ایام فاطمیه ساخته میشود
تهیهکننده سریال تلویزیونی «توبه» گفت: این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی «مسعود رشیدی» ساخته خواهد شد.
به گزارش «وطنامروز»، محمد رشیدی، کارگردان این مجموعه گفت: سریال «توبه» در ۱۰ قسمت بر اساس طرحی از حجت سلیمانیاصل و به نویسندگی احمدرضا احمدیان، حجت سلیمانیاصل میلاد کریمی ساخته خواهد شد. وی ادامه داد: تهیهکنندگی و انتخاب بازیگر بر عهده خودم است و کار بتازگی وارد مرحله پیشتولید شده است. سریال به صورت اپیزودیک ساخته خواهد شد و هر قسمت آن برگرفته از یکی از آیات قرآن است. رشیدی ادامه داد: این سریال با حضور چهرههایی از سینما و تلویزیون و همچنین بازیگران جدید ساخته و تولید خواهد شد و تلاشمان این است که آن را برای پخش در ایام فاطمیه آماده کنیم.
***
خاطرهبازی در سری جدید سریالیست
سری جدید برنامه «سریالیست» از 17 تیر با فضا، دکور و آیتمهای تازه به صورت هفتگی پنجشنبهها ساعت 23:15 روی آنتن شبکه یک میرود.
فصل قبل این برنامه در شبهای نوروز 1400 از شبکه یک پخش شد و طی آن، بهترین سریال سال 99 با استقبال و مشارکت بسیار خوب مخاطبان و دریافت حدودا 2 میلیون و 500 هزار رای و نظر از سوی مردم، معرفی شد.
به دلیل استقبال مخاطبان و سریالسازان تلویزیون، با تصمیم شبکه قرار بر این شد «سریالیست» به صورت هفتگی ادامه داشته باشد و این بار به تولیدات 1400 سیما در حوزه سریال بپردازد.
این برنامه هر هفته پنجشنبهها با عوامل و بازیگران یکی از سریالهایی که در سال جاری روی آنتن شبکههای مختلف سیما رفته، گفتوگو میکند.
همچنین جز بخش گفتوگوی اصلی برنامه، «سریالیست» آیتمهای دیگری با موضوعات مختلف همچون خاطرهبازی دارد و شخصیتهای سریالهای نوستالژیک به برنامه میآیند و فضای ویژهای با حضور آنها رقم میخورد. بررسی هفتگی یک پرونده در آیتمی با اجرای یکی از بازیگران سینما و تلویزیون از دیگر بخشهای این برنامه است.
«سریالیست» با دکوری کاملا جدید و در فضایی نو تولید میشود و تنی چند از بازیگران و کمدینها هم در این سری آیتم اجرا میکنند.
سری جدید این برنامه به تهیهکنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که از پنجشنبه 17 تیر هر هفته ساعت 23:15 روی آنتن شبکه یک سیما میرود.
ارسال به دوستان
عاشقانه «بامداد خمار» سریال میشود
ابراهیم ایرجزاد ساخت سریال نمایش خانگی «بامداد خمار» را که اقتباسی از رمانی به همین نام است با تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی آغاز کرد.
به گزارش «وطنامروز»، پیشتولید سریال نمایش خانگی «بامداد خمار» به کارگردانی ابراهیم ایرجزاد و تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی که اقتباس از رمانی با همین نام به نویسندگی فتانه حاجسیدجوادی است، آغاز شد. این اثر یک عاشقانه کلاسیک در دل اتفاقات دوران پهلوی است. رمان «بامداد خمار» توسط فتانه حاجسید جوادی در سال ۱۳۷۴ برای نخستین بار منتشر شد و تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است. به گفته تهیهکننده این اثر، پروسه ساخت سریال «بامداد خمار» اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، متوقف شد و اکنون پس از یک وقفه، مراحل تولید آن از سر گرفته شده است.
این اثر نخستین تجربه ابراهیم ایرجزاد در حوزه سریالسازی و سومین همکاری او با جواد نوروزبیگی محسوب میشود. در کارنامه کاری این کارگردان پیش از این تجربه ساخت فیلمهایی مانند «تابستان داغ» و «عنکبوت» دیده میشود.
ارسال به دوستان
مستند محمد کارت در «به اضافه مستند»
پای نوجوان «خط بار قرمز» به تلویزیون باز شد
مستند «پیله» ساخته محمد کارت در برنامه «به اضافه مستند» پخش میشود. میهمان این قسمت از برنامه سوژه اصلی فیلم مستند «خط باریک قرمز» است.
به گزارش «وطنامروز»، سیوچهارمین قسمت فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «پیله» به کارگردانی محمد کارت روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. مستند اجتماعی «پیله» با موضوع رهایی از اعتیاد و مواد مخدر تولید شده و با نگاهی آسیبشناسانه سعی میکند نگاه افراد جامعه را نسبت به بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد و مواد مخدر تغییر دهد.
ساخت مستندهایی با مضمون اجتماعی یکی از دغدغههای محمد کارت بوده و این مستندساز باسابقه تاکنون مستندهای زیادی را در این ژانر تولید کرده است. او با ساخت فیلم سینمایی «شنای پروانه»، این سوژه را در قالب فیلم داستانی نیز به تصویر کشید.
مستند «پیله» به کارگردانی محمد کارت در شبکه مستند تولید شده و در جدیدترین قسمت برنامه به اضافه مستند از شبکه مستند پخش خواهد شد.
در این قسمت پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور معین باباخانلو، سوژه اصلی فیلم مستند «خط باریک قرمز» برگزار میشود. او عضو همان گروه نوجوانان بوده که در کانون اصلاح و تربیت بودند و حالا زندگی جدیدی را شروع کرده است. این قسمت از برنامه، روز چهارشنبه 16 تیر ساعت ۸:۳۰ و تکرارش جمعه 18 تیر ساعت ۱۵ پخش میشود.
«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند میپردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیهکنندگی یاسر فریادرس با آیتمهای مختلف روی آنتن شبکه مستند میرود.
ارسال به دوستان
سری جدید مسابقه «ایران» کپی نخواهد بود
تأثیر قطع برق بر زمان پخش
تهیهکننده مسابقه «ایران» درباره سری جدید این برنامه توضیحاتی ارائه و بیان کرد طراحی صفر تا صد سری جدید ایرانی است.
به گزارش «وطنامروز»، هاشم رضایت، تهیهکننده مسابقه «ایران» با اشاره به تغییرات فصل سوم این برنامه تلویزیونی گفت: در ۲ فصل گذشته دکور و ۵۰ درصد بازیهای مسابقه برگرفته از یک نمونه خوب خارجی بود. ما نیز در اتاق فکر برنامه تمام بازیها و روند مسابقه را ایرانیزه کرده بودیم. با توجه به اینکه این روزها مسابقههای بسیاری از شبکههای مختلف پخش میشود و همه نیز کپی خوب و بد از نمونههای خارجی هستند، با سفارش مدیر محترم شبکه و گروه اجتماعی شبکه یک مصمم شدیم در سری جدید مسابقه «ایران» سراغ طرحی برویم که صفر تا صد طراحی آن ایرانی باشد. وی افزود: در حال حاضر ساخت دکور بر عهده مهدی هاشمی قرار دارد و تاکنون کارهای مربوط به محتوای مسابقه و روند و چگونگی اجرای آن را در اتاق فکر مسابقه پیش بردهایم. خوشبختانه دکور مسابقه نسبت به مسابقههای پیشین تلویزیون فضایی متفاوت دارد. تنها مشکل اصلی ساخت دکور که مقداری زمانبندی پخش را نیز به تأخیر انداخته، قطع مکرر برق است. استودیوی برنامه در منطقهای قرار دارد که ۳ روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۸ برق قطع میشود و همین امر روند ساخت دکور را مقداری با مشکل مواجه کرده است.
این تهیهکننده در ادامه درباره تغییرات سری جدید مسابقه نیز اظهار کرد: نسبت به ۲ فصل اول و دوم تغییرات گستردهای را لحاظ کردهایم؛ از حضور تماشاگران و مشارکت آنان در مسابقه تا کاهش تعداد شرکتکنندگان به یک گروه 4 نفره که این بار این گروه ۴ نفره برای گرفتن جایزه بزرگ باید با یکدیگر همکاری و جایزه بزرگ را کسب کنند.
مسابقه بزرگ «ایران» به کارگردانی سعید رضایت در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تهیه و تولید میشود.
ارسال به دوستان
در دورهمی نویسندگان و شاعران به مناسبت روز قلم مطرح شد
افق نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی کجاست؟
همزمان با گرامیداشت روز قلم، دورهمی جمعی از نویسندگان و شاعران در مجتمع فرهنگی سرچشمه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، یوسف قوجق، نویسنده پیشکسوت ترکمن با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد گفت: کتابی به نام «یادداشتهای زندان» توسط انتشارات موزه عبرت ایران چاپ شده است. این کتاب مقدمه بسیار خوبی دارد و در آن توضیح داده شده ۷۰ نفر از روحانیون بزرگ آن سالها بعد از اتفاقی که برای حضرت امام خمینی در سال ۱۳۴۲ رخ میدهد، بازداشت و به بازداشتگاه کمیته مشترک منتقل میشوند. این کتاب بسیار خوب است و خاطرات همه آن ۷۰ نفر را آورده است.
وی گفت: به نظرم ما نویسندگان که در حوزه ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی قلم میزنیم، باید کتابهایی را که در حیطه تاریخ شفاهی چاپ شده است، بخوانیم. اگر خاستگاه انقلاب اسلامی و آغاز نهضت امام خمینی را ۱۵ خرداد بدانیم، وظیفه سنگینی در این حیطه بر دوش شاعران دغدغهمند ادبیات انقلاب اسلامی قرار دارد. به نظرم در این زمینه اهمال کردهایم و خیلی وارد خاستگاه انقلاب اسلامی که ۱۵ خرداد است، نشدهایم. رمانها و زندگینامههای داستانی بسیار کمی در این زمینه نوشته شده است و بسیار جسته و گریخته کار کردهایم. به نظرم وظیفه ما است که پژوهشهای انجامشده در این زمینه را دستمایه قرار داده و آثاری را خلق کنیم که شایسته ادبیات انقلاب اسلامی باشد.
رضا رسولی، نویسنده کتاب «سه راه سرگردون» دیگر سخنران این جلسه بود. او در ابتدای سخنان خود گفت: باید بگویم بنده در دهه ۷۰، زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد بودم، شاگرد آقای رئیسی بودم و آن روز که یکی از نامزدها درباره مدرک تحصیلی ایشان شبهه ایجاد کردند، واقعا خندهام گرفت. با خود گفتم من که ۱2-۱0 سال است در دانشگاه تدریس میکنم، شاگرد ایشان بودم. او درباره انتظارات نویسندگان و اهالی قلم از دولت بعد گفت: امروز میخواهم به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ فرهنگ و هنر، انتظارات شاعران و نویسندگان از رئیسجمهور منتخب را بگویم. انتظار اول درباره واقعیت موجود است. اگر واقعیت امروز را که بیماری فراگیر کرونا است نبینیم و بخواهیم از آن عبور کنیم، وضعیت اصحاب فرهنگ از این هم بدتر میشود. بسیاری از صنایع فرهنگی به خاک سیاه نشسته است و بعضی دیگر هم در آستانه ورشکستگی مطلق است و با حمایت صدقهای هم نمیتوان اصحاب فرهنگ را سرپا نگه داشت. اکنون مدتهاست شب شعر، نشست و کنگرهای برگزار نمیشود، چرا که امثال بنده ظرفیتهای فضای برخط را یاد نگرفتهایم. اکنون بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر شرایط سختی دارند و از این منظر دولت جدید باید همچون عملیات واکنش سریع فعالیت کند تا بستر زنده ماندن زندگی حرفهای اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم کند.
وی ادامه داد: انتظار دوم تغییر در وضعیت کلان مدیریتی است. در دولت جدید انتظار داریم کسانی که خدایگان کمکاری و تعطیلیاند، به استراحتگاه رفته و افراد هنرمند و خلاق، نه کارمند هدایت امور را به دست گیرند. باید دولت چابکی تشکیل شود. تا زمانی که ارکان دستگاههای فرهنگی ما چابک نشود، ما هنرمندان نمیتوانیم مستقل باشیم.
رحیم مخدومی، نویسنده و مدیر انتشارات رسول آفتاب نیز در این جلسه گفت: میخواهم این سوال را بپرسم که افق نیروهای فرهنگی انقلاب اسلامی کجاست و میخواهیم به کجا برسیم؟ فرهنگ همواره مظلوم بوده است. در مظلومیتش همین بس که ریاست جمهوری هیچگاه معاونت فرهنگی نداشته است یا اینکه تا چندی پیش زندگینامه فاخر و قابل دفاعی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نداشتیم که البته خداوند به آقای هدایتالله بهبودی خیر دهد که در این زمینه کتاب نوشت. به نظرم یکی از دستاوردهای چنین نشستهایی باید این باشد که مطالبات انقلاب اسلامی در حوز فرهنگ را دنبال کنیم.
ارسال به دوستان
انتصاب دبیر جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان
با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی، امیر مشهدیعباس، دبیر بیستوهفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان شد.
به گزارش «وطنامروز»، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی امیر مشهدیعباس را به عنوان دبیر بیستوهفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی کرد.
در بخشی از متن این حکم چنین آمده است: «جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان با پشتوانه تجربیات ارزشمند ادوار پیشین در پی آن است تا به واسطه هنر تئاتر و به یاری هنرمندان ارجمند ایران، فردایی روشنترو پرامیدتر برای فرزندان شایسته سرزمین ترسیم نماید. نظر به تجربه، تخصص و دغدغه جنابعالی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیستوهفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان» منصوب میشوید». امیر مشهدیعباس، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان، از سال ۱۳۷۷ به صورت مستمر به عنوان گروه شرکتکننده، هیأت انتخاب و داوری در جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان حضور داشته است. او هماکنون مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|