|
ارسال به دوستان
گزارش «وطنامروز» از جدیدترین اثر طنزپردازان باشگاه طنز انقلاب اسلامی
طنازی با تدبیرهای کلیدی
گروه فرهنگ و هنر: مجموعه کتاب «تدبیرهای کلیدی» اثر جمعی از نویسندگان باشگاه طنز انقلاب اسلامی که به نگارش درآمده، توسط نشر «شهید کاظمی» روانه بازار کتاب شد. تدبیرهای کلیدی، مجموعه چند جلدی است که عملکرد 8 ساله دولتهای یازدهم و دوازدهم را در قالب طنز و با نگاه منتقدانه به تصویر کشیده است. این مجموعه که توسط طنزپردازان باشگاه طنز انقلاب اسلامی نوشته شده است با عنوانهای «به عقب برنمیگردیم» نوشته محمدامین میمندیان، «تدبیرهای کلیدی» نوشته امین صالحی، «گینفش» نوشته امین شفیعی، «پروپوزارت» به قلم فاطمه ساداتعلوی و «تاریخ با تک ماده» به قلم محمدحسن کورهپز روانه بازار نشر شده است.
نویسندگان مجموعه کتاب «تدبیرهای کلیدی» هر یک در چند سطر با همان نگاه طنز خاص خود به معرفی کتاب پرداختهاند که در ادامه میآید.
* به عقب بر نمیگردیم
این کتاب مجموعهای از «به جلو نرفتن»ها و «به عقب برگشتن»ها و «کاش به عقب برگشتن»های دولتهای یازدهم و دوازدهم است. کاشکی خوشتان بیاید. همین!
* گینفش
نوسان شاید بهترین توصیف برای شاخصها در 8 سال دولت تدبیر و امید باشد؛ دولتی که یکی از بهترین نرخهای تورم تاریخ و یکی از بدترین نرخهای تورم تاریخ را ثبت کرد؛ دولتی که ارزشمندترین مقدار شاخص کل در طول تاریخ و سپس بزرگترین ریزش تاریخ شاخص کل را پدید آورد. حالا اگر اصرار دارید کمی بیشتر توضیح دهم، باید عرض کنم در گینفش رکوردهای مهمی را بررسی کردیم که در دولت «تدبیر و امید» و در 8 سال بین سالهای 1392 و 1400 ثبت شد.
* پروپوزارت
نادیده گرفته شدن موفقیت و دستاوردهای دولتهای یازدهم و دوازدهم بین مردم ما را بر آن داشت که با کمک اندیشمندان و صاحبنظران و اعضای هیات علمی رشتههای مرتبط به اثبات و واکاوی آنها بپردازیم تا به حقیقت آن آگاه شویم. همه آنهایی که با دستاوردهای دولت آشنا هستند، میدانند که مقالههای این کتاب را دستفروشهای میدان انقلاب به حراج نگذاشتهاند و همگی حاصل کار دقیق اندیشمندان است. این اندیشمندان حتی آرزوی گوسفندان از ابتدا تاکنون را هم مدنظر قرار داده تا مقالهها کاملا علمی و قابل اتکا باشد. شما هم اگر شک دارید میتوانید کتاب را بخوانید تا یقین کنید. پیشاپیش احساس غرور ملی شما پس از خواندن این کتاب را تبریک میگوییم.
* دادگاه اشیا
شما نبینید این روزها بهخاطر اعمال خود ما، دنیای ما انسانها هرکی هرکی شده است. عالم اشیا قانون دارد. حسابوکتاب و دادگاه دارد. اگر اشیا و وسایل به انسانی برای کارهای بد و خلاف کمک کنند، باید در دادگاه اشیا حساب پس بدهند. یعنی همینجا. اینجا دادگاه اشیا است. اینجا دادگاه رسیدگی به اتهامات اشیا و لوازم و وسایلی است که به یک مسؤول بلندپایه و چند نفر از همکارانش کمکهایی کردهاند که نباید میکردند. سروصدا نکنید، دادگاه رسمی است. خوش آمدید. بدون ایجاد مزاحمت برای دادگاه، بفرمایید و یکگوشه بنشینید.
* تاریخ با تک ماده
هنوز جوهر توافق زیست محیطی پاریس خشک نشده و وسطش باد نخورده بود که یک امضای ایرانی هم پای آن رویت شد. برخی ناظران امور فکر کردند یکی از هموطنان رفته و آنجا یادگاری نوشته و برخی هم معتقد بودند امضا یک جورهایی شبیه امضای وزیر امور خارجه ایران است.
* تاریخ با تک ماده2
بعضی حکمتهای تاریخی هستند که اگر آدم گوش بگیرد از هزار صفحه شرح و توضیح و از پرداخت هزینههای گزاف بینیاز میشود؛ مثلا کافی است بشر همین «ورزش باعث تندرستی انسان است» را آویزه گوش و البته سایر اعضا کند و ببیند که چطور نصف دوم عمرش از فنا شدن در صفوف بیمارستان و دکتر و درمانگاه نجات مییابد. شکر خدا در تاریخ ما و گلستان امثال و حکم و روایات ما چیزی که زیاد است حکمت و حرف حساب است. از جمله آنها میشود به «سلام گرگ بیطمع نیست» و «گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد» و «عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی» اشاره کرد که البته در این آخری مشخص نشده دقیقا چه چیزی باید پاییده شود.
***
واهمه طنزپردازان از طنز سیاسی
محمدمهدی میمندیان*: بنده از سال ۹۵ در باشگاه طنز انقلاب اسلامی مشغول فعالیتم. در باشگاه فعالیتهای زیادی انجام میدهیم، از استندآپ و طنز مطبوعاتی تا کلیپ طنز و برنامه تلویزیونی طنز و کتاب. یک روز هم تصمیم گرفتیم با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت روحانی، یک مجموعه کتاب طنز از دستاوردهای این دولت بنویسیم. نوشتن از من بود و کارهای هماهنگی با انتشارات با دفتر باشگاه. من موضوع به عقب بازگشتنها را انتخاب کردم چون شعار معروفی بود و اتفاقاتی که در دولت روحانی افتاد باعث شده بود کلی در فضای مجازی این شعار را اصطلاحا دست بگیرند و به روی شعاردهندگان بیاورند. به نظرم رسید موضوع جالبی میشود حالا که به عقب بازگشتیم این به عقب بازگشتنها چه مواردی بوده و چه داستانی داشتهاند. موقع انتخاب قالب نوشتن که شد من چند قالب را تست کردم ولی به دلم نمینشست. مثلا سعی کردم به نثر قاجار بنویسم که تلویحا در زمان، به عقب رفتن را هم نشان دهم اما خوب نشد و نتیجه راضیکننده نبود. از طرفی چون من در صفحه اینستاگرام خودم کپشنهای طنز با زبان محاوره مینوشتم و استقبال خوبی از آنها شده بود، تصمیم گرفتم این را هم به همان شکل بنویسم چون هم به این نوع نوشتار عادت کرده بودم و برایم راحتتر بود و هم این را مد نظر داشتم که مخاطب عامی که الزاما مخاطب طنز و قالبهای طنز هم نیست، بتواند براحتی با آن ارتباط برقرار کند. اما درباره تصاویر گرافیکی باید بگویم، اینها را دوست خوبم آقای کامران یاری که از کاریکاتوریستهای باشگاه طنز هستند انجام دادند که اتفاقا ایده کارها هم از خودشان بود؛ به این صورت که متنها را میخواندند و طراحی میکردند و نکته مهم ماجرا این بود که به هر حال بدون تصویرسازی، کتاب روح نداشت. اینکه برخی میگویند آدم ناخودآگاه با خواندن کتاب شما به یاد مجله گلآقا میافتد باید بگویم باعث افتخار است که کتابم حس گلآقا را بتواند منتقل کند. حقیقت این است که خیلی از طنزپردازان گویا از چاپ کتاب طنز سیاسی واهمه دارند. شاید یکی از دلایلش این باشد که بالاخره این رویدادها حالات انقضایی دارند و در کشور ما از این اتفاقها زیاد میافتد و همین باعث میشود که مردم خبرهایی که یک ماه پیش نقل محفلشان بوده را بزودی فراموش کنند. برای همین معمولا اگر هم طنز سیاسی چاپ میشود درباره یکسری موضوعات کلی است. مثلا درباره گرانی مینویسد ولی آن طنزپرداز نمیآید درباره گرانی پیاز بنویسد، چون استدلال میکند که پیاز ۶ ماه دیگر موضوعیت ندارد، البته نمیگویم این یک استراتژی غلط است بلکه معتقدم تنها استراتژی موجود نیست. من معتقدم اگر آنقدر گلایه داریم که مردم حافظه سیاسی تاریخیشان کم است باید یک کاری انجام دهیم که این حافظه تقویت شود یا لااقل برای آنها یادآوری شود. چاپ طنز سیاسی کاری است که از دست ما برمیآمد و انشاءالله فایده داشته باشد.
* نویسنده و طنزپرداز
ارسال به دوستان
فاطمه سادات علوی: طنز سیاسی زهر انتقاد را میگیرد
فاطمه سادات علوی نویسنده کتاب «پروپوزارت» که یکی از نویسندگان آثار مجموعه چند جلدی «تدبیرهای کلیدی» است، در گفتوگو با «وطن امروز» از چالشهای پیش روی نگارش این اثر گفت.
* نوشتن این کتاب از طرف انتشارات به شما پیشنهاد شد یا داستان دیگری داشت؟
داستان این بود که دولتهای یازدهم و دوازدهم قدرت سوژهآفرینیشان بالا بود و اثراتی داشت که راحت میشود گفت تا 1500 با روحانی و آثارش! و حیف بود به ابعاد این دولت پرداخته نشود، لذا در باشگاه طنز انقلاب تصمیم بر این شد که به ابعاد مختلف دولت روحانی بپردازیم و با این کتابها بدرقهاش کنیم.
مجموعه دولت و رئیسجمهور سابق یک مدت خیلی شاکی بودند که چرا هیچ کس از موفقیتهای ما صحبتی نمیکند، دیدم بیراه هم نمیگویند، تصمیم گرفتم به بخش موفقیتها و دستاوردهای دولت بپردازم اما خب! موفقیتهای دولت آقای روحانی طوری بود که جز به زبان طنز نمیشد نوشت!
* نثر کتاب مقاله علمی و خیلی رسمی است، چرا این قالب را انتخاب کردید؟
بهترین قالبی که به نظرم آمد میتواند گویای موفقیتهای دولت باشد مقاله علمی بود که استدلال میکرد و خیلی دقیق موفقیت دولت را اثبات میکرد. قالبهای دیگر ممکن بود باز هم باعث شود مردم موفقیت دولت را کتمان کنند اما این نظریات دقیق علمی و استدلالهای هر مقاله راه را بر منتقدان بسته است.
* واقعا جای خالی طنز سیاسی در بین کتابهای ما بشدت احساس میشود. درباره اهمیت این نوع ادبیات بگویید.
طنز سیاسی زهر انتقاد را میگیرد و میتواند حتی فراجناحی و حزبی اثرگذار باشد.
* نویسندگان طنزنویس خانم بسیار انگشتشمارند؛ شرایط فعالیت بانوان در این حوزه چه سختیهایی دارد؟
الان در باشگاه طنز انقلاب خانمهای طنزپرداز خوبی داریم که آموزش دیدهاند و وارد حیطههای مختلف نویسندگی شدهاند. خب! به هرحال یکسری محدودیتهای خودخواسته برای ما وجود دارد که برخی بانوان شاید این محدودیتها را رعایت نکنند اما دنبال طنز عفیف و در عین حال درست بودیم. فضا به نسبت قبل خیلی بهتر شده و آن گارد سابق از طرف مخاطب دیگر وجود ندارد. در کل با پشتکار و مطالعه و استمرار در نوشتن خیلی از سختیها برطرف میشود و در خیلی زمینهها میشود وارد کار شد و نوشت و اثرگذار بود.
* سخن پایانی و هر نکتهای که پرسیده نشد.
ممنون! نکتهای نیست. فقط از همه اعضای دولت سابق که ممکن است در انتخابات بعدی شرکت کنند میخواهم مقالات این کتاب را جدی نگیرند و منبع برای انتخابات بعدی قرار ندهند.
ممنون! نکتهای نیست. فقط از همه اعضای دولت سابق که ممکن است در انتخابات بعدی شرکت کنند میخواهم مقالات این کتاب را جدی نگیرند و منبع برای انتخابات بعدی قرار ندهند.
ارسال به دوستان
سینما
پیشتولید «برداشت آخر» آغاز شد
فیلم بلند داستانی «برداشت آخر» به کارگردانی «یاسر نظری» وارد مرحله پیشتولید شد. به گزارش «وطنامروز» به نقل از روابط عمومی این پروژه، فیلم بلند داستانی «برداشت آخر» به نویسندگی و کارگردانی یاسر نظری که پیشتولید آن به دلیل وقوع موج پنجم کرونا و احترام به کادر درمان، یک بار به تعویق افتاده بود، دوباره وارد مرحله پیشتولید شد. این فیلم مهرماه سال جاری کلید میخورد. تهیهکنندگی این اثر را نیز یاسر نظری بر عهده دارد. به گفته نظری، این فیلم با ساختاری متفاوت به صورت سکانس پلان فیلمبرداری میشود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بیش از این نمیتونیم ضبط کنیم؛ این برداشت، برداشت آخر بود». «برداشت آخر» برای اکران در سینمای «هنر و تجربه» آماده و پس از آن در پلتفرمهای آنلاین نمایش داده خواهد شد. یاسر نظری قرار است در «برداشت آخر» از بازیگران باتجربه تئاتر استفاده کند. تاکنون حضور بازیگرانی همچون فرزاد صمدی و روژین احمدی از چهرههای جوان بازیگری، در این پروژه قطعی شده است.
***
پایان صداگذاری فیلم سینمایی «برف آخر»
فیلم سینمایی «برف آخر» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیهکنندگی حسن مصطفوی مراحل پایانی فنی خود را سپری میکند. به گزارش «وطنامروز»، همزمان با پایان صداگذاری فیلم سینمایی «برف آخر» توسط علیرضا علویان، مراحل نهایی جلوههای ویژه فیلم توسط کامیار شفیعیپور سپری میشود. «برف آخر» در شرایط سخت و سرد شمال کشور ساخته شده و نگاهی متفاوت به روزمرگیهای یک دامپزشک دارد. امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدیعباس، امیرعباس رودگرصفاری و مهدی مهربان در این فیلم سینمایی نقشآفرینی کردهاند. احسان علیخانی، حمیدرضا علینژاد، امیرحسین عسگری و حسن مصطفوی سرمایهگذاران این فیلم سینمایی هستند.
***
ثریا قاسمی به «پریسان» پیوست
۳ بازیگر جدید به پروژه «پریسان» به کارگردانی کامبیز بابایی پیوستند. به گزارش «وطنامروز»، گروه تولید فیلم «پریسان» به کارگردانی و تهیهکنندگی کامبیز بابایی طی چند روز گذشته با ثریا قاسمی، صحرا اسداللهی و بازیگر نوجوان شارمین علیمحمدی برای حضور در این پروژه به توافق رسید. طی روزهای آتی چند بازیگر دیگر نیز به این فیلم اضافه میشوند تا با تکمیل گروه بازیگران و انجام تست گریم، تصویربرداری بزودی در تهران آغاز شود. پیش از این حضور بازیگرانی چون فرهاد قائمیان، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، نادیا شادمان و سیاوش طهمورث در این فیلم قطعی شده بود. «پریسان» به نویسندگی علی مقدم و کامبیز بابایی به تلاش و فداکاریهای کادر درمان و موضوع قاچاق دارو توسط مافیای این صنعت که در روزهای شیوع ویروس کرونا به یکی از معضلات روز جامعه تبدیل شده، میپردازد.
ارسال به دوستان
الگویی برای سازمان و حرکت جهادی
چاپ پنجم کتاب «رسم جهاد»؛ تجربههای کار جمعی در جهاد سازندگی به روایت مرحوم مهندس حسینعلی عظیمی با تحقیق و تدوین علی مشایخی، محمدرضا حسینی و محسن جعفری به همت انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، در بخشی از پیشگفتار این کتاب به قلم محسن جعفری میخوانیم: «خودمان هم هنوز دقیق نمیدانیم جهاد چگونه شکل گرفت، چگونه استمرار پیدا کرد و چگونه منحل شد، جهاد چه بود و چرا ما دیگر نمیتوانیم نهادی کارآمد، مردمی و فراگیر نظیر آن را در کشور ایجاد کنیم. در عین حال متأسفانه تاکنون برای دانشگاه و حوزه، مطالعه این نهاد یا دیگر نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی مهم نشده است. این کتاب با اتکا به روش تجربهنگار و رجوع به خود جهادگران، مانند دیگر تلاشهای معدودی که در باب مطالعه جهادسازندگی انجام شده، به دنبال آن است که این نهاد انقلابی را بازشناسد. برای این منظور مجموعه مصاحبههایی با مهندس حسینعلی عظیمی از پیشکسوتان جهاد سازندگی انجام شد. بررسی دیدگاهها و اظهاراتشان در باب مدیریت جهادی نشان میداد که ایشان آرا و افکار بدیعی درباره فرآیندها و ساختارهای حاکم بر نهاد جهاد سازندگی دارد و سالها درباره چیستی ابعاد ساختاری سازمانی و نهادی جهاد تأمل کردهاند. مصاحبهکنندگان در این کتاب تلاش کردند با کمترین دخالت و ایجاد سوگیری، اندوخته دانشی مهندس عظیمی را ثبت و آن را در قالب مقولاتی برآمده از خود مصاحبه فهرستبندی و تدوین کنند. بنابراین بسیاری از مقولات و مفاهیم و بخشهای کتاب، حاصل تأملات مهندس عظیمی است و اساسا هدف محققان نیز این نبوده که با قرار دادن محتوای مصاحبهها در قالب دانش مدیریت موجود همان را بازتولید کنند». ارسال به دوستان
«بنیامین» به جشنواره سیکاف کرهجنوبی میرود
انیمیشن سینمایی «بنیامین» به جشنواره بینالمللی انیمیشن و کارتون سئول(سیکاف ۲۰۲۱) راه یافت.
به گزارش «وطنامروز» به نقل از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، انیمیشن سینمایی «بنیامین» که در جشنواره بینالمللی فیلم کودکان اصفهان نخستین موفقیتهای خود را آغاز کرد، حالا به صورت رسمی به بیستوپنجمین جشنواره بینالمللی انیمیشن و کارتون سئول (سیکاف ۲۰۲۱) راه پیدا کرده است. این جشنواره که یکی از جشنوارههای معروف حوزه انیمیشن در جهان است، از اول تا ۴ اکتبر برابر با ۹ تا ۱۲ مهر در سئول، پایتخت کرهجنوبی برگزار میشود.
پیش از این فیلم سینمایی «بنیامین» در جشنوارههای بینالمللی فیلم زوما در نیجریه، کووتو در تانزانیا و انیمافیلم در کشور آذربایجان انتخاب و در تانزانیا برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد. انیمیشن سینمایی «بنیامین» که پخش بینالمللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت به مدیریت سونیا سرلک است، همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سیودومین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود. در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری آشر دوست بامزه اما دست و پاچلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه میشود. بنیامین تصمیم میگیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر...». انیمیشن سینمایی «بنیامین» محصول مؤسسه پویانمایی آیندهنگار به تهیهکنندگی مصطفی حسنآبادی و کارگردانی محسن عنایتی است.
ارسال به دوستان
معرفی برندگان جشنواره کارلووی واری
«تا آنجا که میتوانم راه بروم» برنده اصلی شد
«تا آنجا که میتوانم راه بروم» به عنوان برنده اصلی جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۲۱ انتخاب شد. به گزارش «وطنامروز»، پنجاهوپنجمین جشنواره فیلم کارلووی واری شب گذشته با اهدای جوایز برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد. درامی درباره مهاجرت با عنوان «تا آنجا که میتوانم راه بروم» به کارگردانی استفان آرسنیویچ به عنوان برنده اصلی این جشنواره بینالمللی انتخاب شد و گوی بلورین جشنواره را از آن خود کرد. این فیلم که محصول مشترک صربستان، فرانسه، لوکزامبورگ، بلغارستان و لیتوانی با بازی ابراهیم کوما و نانسی منساح- اوفی و الهام گرفته از شعری اسطورهای از دوران قرون وسطای صربستان است، علاوه بر جایزه ۲۵ هزار دلاری گوی بلورین جشنواره، جایزه بهترین بازیگر مرد برای کوما، تقدیر ویژه هیات داوران برای فیلمبرداری شاعرانه یلنا استانکوویچ، جایزه کلیسای جهانی و جایزه لیبل سینمای اروپا را هم از آن خود کرد. این جشنواره که امسال به دلیل کرونا تا حدی محدودتر برگزار شد و تعداد میهمانان معمول را کاهش داد با توجه به بارانی که در تمام طول هفته بارید، میزبان بیش از ۹ هزار نفر در سالنهای نمایش ۱۴۴ فیلم بود. این تعداد البته از میزان معمول کمتر اما پس از یک سال تاریکی ناشی از کرونا، ایجادکننده حال و هوایی مطلوب بود. جایزه ویژه هیات داوران به مبلغ ۱۵ هزار دلار هم به اریکا هنیکووا کارگردان برای «هر لحظه منفرد» درباره والدینی که زندگیشان را وقف رشد پسرشان کردهاند، محصولی مشترک از 2 کشور چک و اسلوواکی اهدا شد. دیتریش بروگهمان جایزه کارگردانی را برای فیلم آلمانی «نو» فیلمی اپیزودیک درباره تلاش برای خوشبختی برد و جایزه بهترین بازیگر زن به النوره لوسیل برای نقشآفرینی در درامی کانادایی با عنوان «جنگها» ساخته نیکلاس روی اهدا شد. هیات داوران همچنین از درامی مدرسهای از کرواسی با عنوان «اتاق معلمان» ساخته سونیا تاروکیچ تقدیر ویژه به عمل آورد و فیلم موفق شد تا تقدیر داوران کلیسای جهانی را از آن خود کند. وینت رابینسون نیز تقدیر ویژه را برای ایفای نقش در فیلم بریتانیایی «نقطه جوش» دریافت کرد که درباره یک رستوران است. جایزه مخاطبان با عنوان پراوو به فیلم زندگینامهای «زاتوپک» محصولی از چک و اسلوواکی به کارگردانی دیوید اندریچک رسید که درباره دونده افسانهای دوران کمونیستی این کشور ساخته شده است. این دونده برنده مدال طلای المپیک شد اما در دام سیاستهای جنگ سرد دهه ۱۹۵۰ افتاد. جایزه بزرگ رقابتی «شرقِ غرب» هم که با تمرکز بر آثار سینمایی بلوک شرق سابق اهدا میشود، از فیلم روسی «نوچکا» ساخته ولادیمیر مونکوف با اهدای جایزه ۱۵ هزار دلاری تجلیل کرد. فیلم «خواهری» محصولی از مقدونیه شمالی، کوزوو و مونتهنگرو به کارگردانی دینا دوما برنده تقدیر ویژه ۱۰ هزار دلاری شد و از فیلم مستند چک «واحد زندگی فشرده» به کارگردانی آدلا کومرزی تقدیر ویژه به عمل آمد. جایزه فیپرشی جشنواره نیز به فیلم درام «امتحان» محصول مشترک عراق، آلمان و قطر رسید که ساخته شوکت امین کورکی و درباره فشارهایی است که بر یک زن جوان وارد میآید تا وارد دانشگاه شود. این جایزه به یاد «یان فول» منتقد مشهور سینمای چک که امسال درگذشت، اهدا شد. همچنین هیات داوران انجمن منتقدان مدیترانهای و اروپایی جایزه اصلی خود را در بخش رقابتی «شرق غرب» به فیلم «مرگ اوتار» اهدا کردند و از فیلم «واحد زندگی فشرده» تقدیر ویژه به عمل آوردند. ارسال به دوستان
وضعیت بازیگر «گاندو» پس از ابتلا به کرونا
خسرو شهراز، بازیگر سریال «گاندو» و «در کنار پروانهها» که به کرونا مبتلا شده، این روزها در قرنطینه است. به گزارش «وطنامروز»، خسرو شهراز بازیگر سریال «در کنار پروانهها» که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان رفته بود درباره وضعیت فعلی خود به مهر گفت: حدود 5 یا ۶ روز در بیمارستان اکباتان بستری و چند روز پیش هم مرخص شدم. وی ادامه داد: البته همچنان باید قرنطینه باشم و ادامه روند درمان را در منزل پیگیری کرده و دارو مصرف کنم. شهراز در پایان درباره بازی در سریال «در کنار پروانهها» بیان کرد: چند سکانس از بازی من در این سریال باقی مانده است که وقتی کاملا خوب شدم میتوانم به کار برگردم. سریال «در کنار پروانهها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیهکنندگی بهروز مفید از شب گذشته ششم شهریور پخش خود را در شبکه 2 سیما آغاز کرد و این روزها با ۲ گروه تصویربرداری آن ادامه دارد. خسرو شهراز همچنین پیش از این در سریال «گاندو» به ایفای نقش پرداخته است که این شبها از شبکه 3 سیما روی آنتن میرود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|