|
ارسال به دوستان
برای نمایش توان کیفی و میزان مخاطب صدا و سیما، سریال فاخر بهترین گزینه است
تلویزیون را با سریال میشناسند
تصاویر تازهای که از سریال سلمان فارسی منتشر شده است، حجم کار انجامشده در این پروژه را بیش از پیش نمایان میکند؛ سریالی که به نظر میرسد همردیف دیگر آثار ماندگار داوود میرباقری پس از نمایش در ذهنها و خاطرهها باقی خواهد ماند. به گزارش «وطنامروز»، فرآیند تولید سریال سلمان فارسی کمی طولانی است و هنوز به سبک و سیاق پیشین ادامه دارد. (پیشتر در «وطنامروز» به تلاشی که لازم است برای سرعت دادن به کارهای تاریخی مدنظر قرار بگیرد، اشاره کرده و تاکید کردیم سیر صنعتیسازی در فیلم و سریال باید جدی گرفته شود.) با این همه به نظر میرسد ظرافت ویژهای در پرداخت فضا، شخصیتها و سیر داستان به کار بسته شده است. تصاویری که بتازگی از این پروژه منتشر شده گویای این ظرافت است. به این بهانه گزاره مهمی برای طرح در نظر میآید. آن هم با توجه به شرایط ویژهای که تلویزیون در هفتههای اخیر دارد. تغییر مدیریت در صداوسیما، وضعیت تازهای را برای رسانه ملی به وجود آورده است. امیدهایی نیز درباره برخی تحولات در حوزه خبر و سیاستگذاری بخشهای تحلیلی وجود دارد. با این همه تاکید بر این مهم که کارویژه رسانه ملی چه باید باشد، لازمتر از همیشه است، چرا که همیشه در شرایط اینچنینی، ممکن است برخی رسانهها یا کاربران شبکههای اجتماعی که هیچ جمعی را نمایندگی نمیکنند، با فضاسازی اولویتهای اقلیت را به جای اولویتهای اکثریت جا بزنند و مسیر تحول را با چالشهایی بیکارکرد مواجه کنند.
بیتردید یکی از کارویژههای همیشگی تلویزیون انجام پروژههایی است که بخشهای خصوصی و غیرخصوصی دیگر نه انگیزهای برای انجام آنها دارند و نه ممکن است بودجهای برای آن داشته باشند. از این جنبه هم میشود به ماجرا نگاه کرد که اکثریت مردم ایران، تلویزیون را به عنوان رسانه اصلی خود برگزیدهاند و رسانههای دیگر حتی اگر مخاطبی داشته باشند، کسر و فرعی از مخاطب ثابت تلویزیون است. این مخاطب هم آثار فاخری میخواهد. ممکن است در شبکه نمایش خانگی آثار فاخری تولید شود اما برای مخاطب شبکه نمایش خانگی است، نه مخاطب تلویزیون. با تاکید بر این ظرفیت، تلویزیون باید جایگاه خود را بهتر از قبل درک کند. اگر رسانه ملی قرار است صدای بیصداها باشد، باید برای آنها نیز برنامه تولید کند، دغدغههای آنها را بشناسد و از این قشرزدگی فعلی خارج شود؛ قشرزدگیای که متاسفانه در نگاه برخی مدیران تلویزیون همواره وجود داشته است. اینکه مثلا فیلم و سریال با مخاطبی حداکثریتر از حوزههای دیگر، در اولویتهای بعدتر از برخی مطالبات توئیتری و اینستاگرامی قرار میگیرد، نشان میدهد هنوز نگاهها به این حوزه پرمخاطب تصحیح نشده است؛ حوزهای که دارای عمق اثرگذاری در طولانیمدت و ایجاد اعتبار برای ساختار تلویزیون است.
در تعریف تازه از سرگرمی، وجه سریال را باید پررنگتر از برنامه دید، بویژه سریالهایی که شبکه نمایش خانگی سراغ ساخت آنها نمیرود. به اعتبار خود نظرسنجیهای تلویزیون، کممخاطبترین سریالهای شبانه صداوسیما، از قریب به اتفاق برنامههایی که در قالبهای مختلف تولید میشوند، پرمخاطبترند. جز در موارد استثنایی مانند «عصر جدید» و غیر از برخی مسابقات فوتبال، سریالهای شبانه با هیچ برنامه دیگری از منظر مخاطب قابل قیاس نیستند. حالا اگر این سریالها با کیفیتی بیشتر از همیشه و عمیقتر و استراتژیکتر از پیش تولید شوند، میتوانند جایگاه تلویزیون را ارتقا ببخشند. به عبارت دیگر، رئیس فعلی صداوسیما اگر میخواهد پس از پایان دوره 5 ساله به عنوان پایهگذار تحولی نسبت به عصر پیشین خود شناخته شود، باید به محور فیلم و سریال به عنوان یکی از پایههای ارتقا توجه ویژه داشته باشد.
پروژههایی مانند سلمان فارسی و موسای پیامبر(ع)، ظرفیت بیشتری برای ارتقای جایگاه تلویزیون دارند. این سریالها با مخاطبان بینالمللی میتوانند رکوردهایی در حوزه نمایش و فیلم و سریال را به دست آورند که از طریق پلتفرمهای دیگر قابل دستیابی نیست. اگر چه باید فعالیت تبلیغاتی در این باره را نیز قوت بخشید و از ظرفیتی که مثلا پس از پخش فیلم یوسف پیامبر در کشورهای منطقه به وجود آمد، استفاده کرد. بر اساس آنچه گفته شد، پروژههای فاخر را نباید محدود به این دو اثر کرد و مدیریت جدید صداوسیما باید برنامهریزیهای ویژهای را برای تولید آثار تاثیرگذار در دوران خود آغاز کند.
***
مسیری که سلمان میرود
سریال سلمان فارسی با سیری در آیین مزدک و مانی، با جستوجو در فرق و طرق مسیحی و با زیست در جوار قوم یهود، سرانجام به حقانیت و کمال اسلام شهادت میدهد و این کشف دوباره، جستوجوی توأمان آفاقی و انفسی برای تماشاگر است تا او نیز از این رهگذر، سیری استعلایی را تجربه کند.
در گزارش تازهای که فارس از پروژه سلمان فارسی منتشر کرده، آمده است: پروژه سلمان فارسی، پروژه حکمرانی است با تمسک به آموزههای اسلامی و توسل به مصداق شریف وجود علی بن ابیطالب. همچنان که نام سلمان فارسی، اشاره به روزبهای دارد که در سرزمین حجاز، سلمان نام میگیرد و از آن سو، به یادمان میآورد که این گوهر از سرزمین فارس میآید، هم خودش و سلوکش ایرانی- اسلامی است و هم تمدنی که آرزویاش را دارد، ایرانی و اسلامی است و اینجاست که سریال سلمان فارسی، فراتر از تاریخ و روایت گذشته، طرحی است برای آینده و پیشنهادی برای فردایی بهتر.
در کنار این ابعاد اصیل معنایی، «سلمان فارسی» بزرگترین پروژه فرهنگی، رسانهای و هنری در ۴۳ سال گذشته است که در مرکز سیمافیلم ساخته میشود. این نخستینبار است که رسانه ملی، ایران پیش از اسلام را تصویر میکند. تمدن ساسانی، وقتی مابهازای تصویری و نمونههای پیشین ندارد، جستوجوی بسیاری را میطلبد؛ چشم دوختن به منابع مکتوب و پژوهش در اماکن تاریخی و اشیای باقیمانده از آن روزگار، طراحیهای مکرر و تخیل در چارچوب تاریخ. حتی پروژه عظیم «مختارنامه» نیز به دلیل تمرکز بر یک برهه تاریخی و مکانهایی در بستر یک جغرافیا و تمدن، اجرایی به مراتب مختصرتر داشت. دقیقا به دلیل همین چشماندازهای اجرایی بود که تولیدش ۲۰ سال به تأخیر افتاد. جستوجویی ساده نشان میدهد متن آن در ۱۳۷۸ تحویل سازمان صداوسیما شد و پس از وقفهای ۲ دههای با پیگیریهای مستمر و پرتلاش مدیریت مرکز سیمافیلم در زمستان ۱۳۹۸ کلید خورد و کاری ناتمام به کارستانی عملیاتی مبدل شد. کمی پس از آغاز تصویربرداری سریال سلمان فارسی، ویروس کرونا جهان را درنوردید و بر تولید و پخش آثار نمایشی مُهر رکود زد. تعطیلی پروژهای با آن ابعاد، آن هم پس از پیشتولیدی یکساله، چشمانداز روشنی از احیای دوباره را ترسیم نمیکرد. از این رو، با گماردن تیم پزشکی و مسؤولان بهداشتی و با رعایت دقیق پروتکلها، تاکنون این پروژه دینی متوقف نمانده و تولید آن به رغم جابهجاییهای گسترده مکانی و نیروی بیشمار انسانی تداوم یافته است و همه چیز مطابق برنامهریزی اعلامی و پیشبینی آغازین پیش رفته است.
«سلمان فارسی» از کرمان آغاز شد. به قشم رفت و سال ۹۹ را در شاهرود آغاز کرد. شهرک نور (جاده قم) و آذربایجان شرقی و ارس، مسیرهای بعد این کاروان بودند؛ سیری که با سفر به ارمنستان، ابعادی فرامرزی مییابد؛ چنان که در کنار بازیگران بنام ایرانی، تاکنون از کشورهای گوناگون، بازیگران بسیاری در برابر دوربین میرباقری قرار گرفتهاند؛ از مراکش گرفته تا یونان. نکته مسرتبخش دیگر، بسنده نکردن به شیوههای سنتی و بهرهگیری از امکانات دیجیتال در تولید این اثر است. چنانکه در فصل دریاییها در کنار کشتیهای عظیمی که در شاهرود ساخته شدند، به مدد فناوریهای رایانهای، سفر دریایی حضرت سلمان به تصویر کشیده میشود. سال آتی، پایان دوران بیزانس و آغاز اجرای ایران ساسانی است؛ فصلی بزرگ که مسائل پیچیدهای در حوزه ساختوساز، اشیای صحنه، مکانیابی و سایر ملاحظات اجرایی دارد. عبور از این گذرگاه دشوار و تداوم تولید این سریال، با عنایت به استراتژیک بودن آن، آزمونی بزرگ برای سازندگان و رسانه ملی خواهد بود.
ارسال به دوستان
وزیر فرهنگ با خانواده زندهیاد فتحعلی اویسی دیدار کرد
وداع با هنرمند خوشنام سینما
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی تعدادی از مدیران این وزارتخانه، با حضور در منزل زندهیاد فتحعلی اویسی، درگذشت این هنرمند را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و یاد این هنرمند را گرامی داشت. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به سوابق درخشان زندهیاد فتحعلی اویسی در عرصه هنر ایران گفت: مرحوم فتحعلی اویسی از شخصیتهای بسیار دوستداشتنی سینما و تلویزیون بود. نقشآفرینیهای ایشان در دهه ۶۰ در سینمای ایران و همچنین هنرمندی وی در سریال امام رضا(ع) به یادماندنی و خاطرهانگیز است؛ امیدواریم در شب شهادت امام هشتم(ع) میهمان این امام همام باشند و خداوند ایشان را همنشین اولیاءالله قرار دهد. وی ادامه داد: مرحوم اویسی چه در نقشهای طنز و چه در نقشهای جدی بخوبی حضور پیدا میکرد و نقشآفرینی ایشان در آثاری که بازیگر بود، هرگز فراموش نمیشود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقهمندی مردم و محبوبیت وی در جامعه گفت: مرحوم اویسی هنرمندی مردمی بود و تأثر طیفهای مختلف مردم از خبر درگذشت این هنرمند، نشان از خوشنامی ایشان و نقشآفرینیهای خاطرهانگیزش بود. وی یادآور شد: یکی از مهمترین توفیقاتی که خداوند به بندگانش میدهد، توفیق خدمت به مردم است و این موفقیت نصیب هر هنرمندی نمیشود. مرحوم اویسی هنرمندی بود که خوب زندگی کرد و با نام نیک و با دستاوردها و خاطرات شیرین و ماندگار از دنیا رفت.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز در این دیدار گفت: لحظات خوب و ماندگار از هنرمندی و نقشآفرینی مرحوم اویسی در ذهن همه ما نقش بسته است. ساخت فیلم «مریم و میتیل» در سینمای کودک برای بسیاری حس خاطرهانگیز پیدا کرده و درخشش بازیهای ایشان در آثاری چون «ناخدا خورشید»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «هی جو»، «تنهاترین سردار»، «ولایت عشق» و «سربداران» به یادگار مانده است. نام فتحعلی اویسی آثار ارزشمندی را همراه با خاطرات خوب و شاد در ذهن جامعه تداعی میکند. وی ادامه داد: اینکه مردم با شنیدن خبر درگذشت آقای اویسی متأثر و غمگین میشوند، ریشه در پیوند ایشان با متن جامعه دارد. ایشان هنرمندی بود که با هنرش، لبخند را به مردم هدیه میداد و برای چندین نسل از طریق آثارش، خاطرات خوب و لحظات پرنشاطی را رقم زد. رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه زندهیاد اویسی از چهرههای ماندگار معاصر در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون است، بیان داشت: این هنرمند تحصیلکرده، خوشنام و مردمی با نقشآفرینیهای خود و همچنین با شخصیت صمیمی و صادق و با رفتارهایش، با طنازیهای کلامی و شیرینکلامیهایش با قلبها و دلهای بسیاری از مردم سر و کار داشت و از این رو، در دلها میماند. خزاعی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در زندگی هر فردی عاقبت به خیری است، گفت: مرحوم اویسی از پیشکسوتان شریف و خوشنام هنر به شمار میآید و قطع به یقین، یکی از خوبان عرصه هنر و از نیکنامان این وادی است. امروز، جامعه با درگذشتش غمگین شده و همه از ایشان به نیکویی یاد میکنند و این افتخاری است که نصیب هر کسی نمیشود.
ارسال به دوستان
اخبار
سینما به قبل از کرونا بازنمیگردد
مدیر استودیوی هالیوودی میگوید باکسآفیس پس از کرونا هم همچنان ۲۰ درصد پایینتر از قبل خواهد بود. به گزارش هالیوود ریپورتر، «دانا لنگلی» رئیس هیاتمدیره شرکت یونیورسال میگوید صنعت فیلم همچنان با چالشهای «کووید-۱۹» روبهرو است و «نرمال جدید» حتی بدون اینکه ویروس سالنهای سینمای سراسر جهان را ببندد، اتفاق میافتاد. لنگلی گفت: هیچ یک از ما واقعا چیزی نمیداند. اگر به یک سال قبل نگاه کنیم، بیشترمان فکر میکردیم صنعت فیلم و سینما رفتن تا امروز به حالت عادی بازگردد اما حالا انتظار داریم از اینجا به بعد هم بازار سینمایی ۲۰ درصد نسبت به قبل از پاندمی پایینتر باشد و مدت خیلی زیادی طول بکشد که بتواند دوباره به ارقام قبلی بازگردد.
***
بازدید از موزه هنر و ادبیات کودکان رایگان شد
همزمان با هفته کودک، بازدید خانوادهها، کودکان و عموم مردم از موزه ملی هنر و ادبیات کودک رایگان شد. به گزارش تسنیم، با آغاز هفته کودک از 16 مهرماه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژهبرنامههای متنوعی را برای کودکان و خانوادهها برگزار میکند. موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به مناسبت هفته ملی کودک از 17 تا 22 مهر به شکل رایگان پذیرای خانوادهها، کودکان و عموم علاقهمندان است. موزه ملی «هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که 20 مهر 1379 با مساحتی در حدود 500 متر مربع راهاندازی شده، در طول هفته آتی از 17 تا 22 مهر از ساعت 8 صبح تا 16 عصر پذیرای بازدیدکنندگان دستاوردهای این نهاد در زمینه انتشار کتاب، تولید تئاتر، فیلم، انیمیشن، سرگرمیهای سازنده و پژوهشهای حوزه کودک و نوجوان است. از دیگر بخشهای این موزه میتوان به واحد معرفی نمایشگاههای مختلف تاریخی، ایرانشناسی و اقوام گوناگون ایران اشاره کرد.
***
فیلمهایی که پروانه ساخت گرفتند
در میان جدیدترین مجوزهای صادرشده در سازمان سینمایی نیکی کریمی، مرتضی شایسته، جمشید محمودی و مجید رجبیمعمار پروانه ساخت گرفتند. به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته جلسه اعضای شورای پروانه ساخت برای بررسی درخواستها برگزار و برای چند فیلمنامه پروانه ساخت صادر شد که نام چند چهره آشنا در بین آنها بیشتر به عنوان تهیهکننده دیده میشود. تازهترین پروانه ساخت صادرشده برای برادران محمودی است که مدتی قبل و تقریبا همزمان با سقوط شهرهای مختلف افغانستان توسط طالبان، برای ساخت فیلمی با نام «سقوط کابل» درخواست پروانه ساخت داده بودند تا فیلم دیگری را با مشارکت هم بسازند. از دیگر مجوزهای صادرشده میتوان به پروانه ساخت فیلم «بیپروا» به تهیهکنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی غزاله سلطانی و نیز فیلم «استاد» به تهیهکنندگی مجید رجبیمعمار - که در حال حاضر مدیرعامل خانه هنرمندان ایران است - و به کارگردانی سیدعماد حسینی، «همدیدار» به کارگردانی محمدمهدی نوروزیان و تهیهکنندگی نیکی کریمی، «دنیای شیرین ما» به تهیهکنندگی و کارگردانی قدرتالله صلحمیرزایی و «داد» به تهیهکنندگی سیدامیر سیدزاده و کارگردانی ابوالفضل جلیلی اشاره کرد. در بین مجوزهای صادرشده فیلمی با نام «میراث» هم دیده میشود که کارگردان آن مسعود کیمیایی و تهیهکننده آن علی اوجی است.
***
آغاز پخش فصل تازه «کلبه عموپورنگ»
فصل تازه مجموعه تلویزیونی «کلبه عموپورنگ» از امروز شنبه هفدهم مهرماه روی آنتن شبکه دوم سیما قرار میگیرد. به گزارش مهر، پخش ادامه قسمتهای مجموعه تلویزیونی «کلبه عموپورنگ» به کارگردانی احمد درویشعلیپور و تهیهکنندگی مسلم آقاجانزاده از امروز همزمان با پایان ماه صفر و شروع ماه ربیعالاول از شبکه ۲ سیما آغاز خواهد شد. در آستانه آغاز مجدد پخش این مجموعه، جدیدترین عکسهای «کلبه عموپورنگ» نیز با حضور بازیگران منتشر شد. مجموعه «کلبه عموپورنگ» هر روز ساعت ۱۹ از شبکه ۲ سیما روی آنتن میرود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ پخش میشود. در این مجموعه تلویزیونی داریوش فرضیایی، کمند امیرسلیمانی، سپیده خداوردی، امیرغفارمنش، رامین ناصرنصیر، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، آرش میراحمدی، آرش نوذری، امیر سهیلی، ابراهیم شفیعی، افشین سنگچاپ، سوسن پرور، سارا منجزی، مهرداد مصلحی، امیر معمار و امیرمحمد متقیان با هنرمندی سعید امیرسلیمانی و محمدرضا داوودنژاد و با حضور نادر سلیمانی و نعیمه نظامدوست ایفای نقش کردهاند.
***
نوبل ادبیات به نویسنده تانزانیایی رسید
عبدالرزاق گورنا از تانزانیا به دلیل «کاوش سازشناپذیر و قانعکننده درباره اثرات استعمارگری و سرنوشت پناهجویان در شکاف میان فرهنگها و قارهها»، جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۱ را از آن خود کرد. به گزارش مهر، جایزه نوبل ادبیات به عنوان یکی از جوایز مطرح ادبی در سطح جهان، برنده سال ۲۰۲۱ خود را شناخت و عبدالرزاق گورنا از تانزانیا (۷۲ ساله) به دلیل «کاوش سازشناپذیر و قانعکننده درباره اثرات استعمارگری و سرنوشت پناهجویان در شکاف میان فرهنگها و قارهها» این جایزه را از آن خود کرد. پاداش نقدی جایزه نوبل ۱۰ میلیون کرون سوئد معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار است که معمولا همراه با یک مدال و دیپلم افتخار طی مراسمی در استکهلم و اسلو به برندگان هر شاخه اعطا میشود اما مراسم اهدای جوایز امسال نیز به رسم سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار میشود و مدال و لوح از طریق سفارت به دست برنده میرسد. تاکنون هیچ اثری از این نویسنده به فارسی ترجمه نشده است.
ارسال به دوستان
معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب:
نمایشگاه کتاب سال 1401 فیزیکی است
معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب از برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در سال 1401 به صورت فیزیکی و همچنین از احتمال برگزاری یک نمایشگاه به صورت مجازی تا پیش از شروع سال آینده خبر داد. به گزارش فارس، حسین صفری درباره نمایشگاه کتاب فرانکفورت به برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفتوگو گفت: مسؤولان برگزارکننده تدابیر بسیار سختگیرانهای را در نظر گرفتهاند تا این رویداد کاملا بر اساس پروتکلهای بهداشتی باشد. به گفته صفری، میهمانان دعوت شده حتما باید واکسن اتحادیه اروپایی را تزریق کنند و بر اساس پروتکلها آن دسته از میهمانانی که آسترازنکا یا فایزر را دریافت کردهاند، قادر به شرکت در این نمایشگاه هستند. وی همچنین درباره دیدارهایی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد، افزود: شرایط بسیار سخت است و امیدواریم با موفقیت طی شود. صفری در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه کتاب تهران نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: اگر شرایط مطلوب باشد، نمایشگاه فیزیکی در دستور کار است. ناشران بابت نمایشگاههای استانی و تهران درخواست حضور دادهاند و انشاءالله بر اساس سیاستهای معاونت امور فرهنگی، نمایشگاه را به صورت فیزیکی برگزار کنیم، ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی نیز در حال پیگیری است. صفری همچنین از احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی تا پیش از شروع سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: منتظر تصمیم معاون فرهنگی هستیم تا دستورالعمل مربوط را ابلاغ کند.
ارسال به دوستان
دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد
احتمال تغییر در تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر فجر
دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر احتمال میدهد تاریخ برگزاری این جشنواره تغییر کند و میگوید این موضوع طی فراخوانی اعلام خواهد شد. به گزارش ایسنا، حسین مسافرآستانه گفت: برنامهریزی ما برای برگزاری این دوره از جشنواره به شکل حضوری و فیزیکی بود ولی تعطیلات تابستانی تئاتر، برنامههای ما را تحتالشعاع قرار داد و حالا هم که سالنهای تئاتر بازگشایی شده، هنوز مطمئن نیستیم اوج دیگری از نظر شیوع کرونا در پیش نباشد، هر چند امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.
او درباره احتمال برگزاری همزمان جشنواره فیلم و تئاتر فجر توضیح داد: تلاش میکنیم چنین نشود. همچنان که در فراخوان هم بازه برگزاری جشنواره را یکم تا دوازدهم بهمن اعلام کردهایم ولی باید دید آیا تا آن زمان آثار قابلتوجهی به ما میرسد یا نه. شاید شرایط به گونهای پیش برود که چارهای جز عقب انداختن زمان برگزاری جشنواره نداشته باشیم تا آثار متقاضی، فرصت بیشتری برای آمادهسازی داشته باشند. دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در پایان درباره برنامههای این تماشاخانه میگوید: تا پایان سال اجراهایمان به صورت متراکم ادامه خواهد داشت. در بیشتر زمانها ۲ سالن استاد سمندریان و دکتر ناظرزاده کرمانی دواجرایی خواهند بود، مگر اینکه شرایط استثنایی ایجاد شود؛ به عنوان نمونه، کاری آماده اجرا نباشد یا شرایط یک اجرای خاص به گونهای باشد که کار دیگری نتواند در کنارش روی صحنه برود، همچنان که در شروع برنامهریزی جدیدمان هم کارهای آماده زیادی نداشتیم و به همین دلیل یکی از سالنها تکاجرایی است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|