|
ارسال به دوستان
قسمت جدید سری فیلمهای «ماتریکس» میتوانست به اثری خاطرهانگیز برای طرفداران آن تبدیل شود؛ رؤیایی که به نظر محقق نشده است
ماتریکس، مدافع وضع موجود
احسان راستین: «آنها باعث شدند باور کنی که این دنیا تمام آن چیزی است که لیاقتش را داری اما بخشی از وجود تو میدانست که این یک دروغ است؛ بخشی از وجود تو میدانست چه چیزی واقعی است». (از دیالوگهای فیلم)
***
اگر طرفدار سری فیلمهای «ماتریکس» و دنیای آن باشید احتمالا سالهای زیادی منتظر اکران قسمت جدید آن بودید تا بلکه سرانجام برخی سوالات بیپاسخ و معماهای دنیای ماتریکس برایتان حل شود اما خب! قسمت جدید ماتریکس ناامیدکننده بود. پس از تماشای قسمت جدید فیلم یعنی «ماتریکس: رستاخیزها» کوچکترین پاسخی به سوالات باقیمانده از قسمتهای قبل داده نمیشود، انگار اساسا هدف سازندگان نه پاسخ به سوالات دنیای ماتریکس بوده و نه گسترش و تحول آن؛ تنها یادآوری قسمتهای قبل و امروزی کردن جلوههای ویژه و دنیای ماتریکس بوده است. به نظر کمپانی برادران وارنر فقط قصد داشته پولی به جیب بزند و به لونا واچوفسکی، کارگردان فیلم، گفته است فقط چیزی بساز! گزارهای که تایمز نیز بر آن تصریح کرده است.
داستان فیلم تماما مشابه قسمتهای قبلی است؛ شخصی در زندگی روزمره خود غرق شده اما احساس میکند یک جای کار میلنگد و انگار دنیا آنطور که به نظر میرسد سرراست نیست. در این میان افرادی هم هستند که از حقیقت ماجرا خبردار شدهاند و در تلاشند به این شخص کمک کنند تا او هم از حقیقت آگاه شود و از دنیای مجازیای که ماشینها برای نوع بشر ساختهاند، بیرون بیاید. این همان چیزی است که دوباره در ماتریکس 4 شاهد آن هستیم؛ 20 سال پس از رویدادهای قسمت سوم، نئو در ظاهر عادی تحت هویت اصلیاش به عنوان توماس اندرسون به عنوان یک بازیساز زندگی میکند. توماس اندرسون که به گفته اطرافیانش از یک حادثه خودکشی نجات یافته حالا به زندگی عادیاش بازگشته اما حافظه خود را از دست داده و گمان میکند وقایعی که برای او در 3 قسمت قبل اتفاق افتاده ساخته تخیل و ذهن او هستند. توماس اندرسون همین تخیلات و رویاها را اکنون تبدیل به بازیای تحت عنوان ماتریکس کرده و از قضا بازی ماتریکس بسیار موفق ظاهر شده و توماس اندرسون را به یکی از معروفترین بازیسازان دنیا بدل کرده است. در این بین یک روانشناس به او برای مقابله با چیزهای عجیب و غریب و غیرطبیعیای که او گاهی اوقات میبیند -که درواقع برگرفته از حافظه گذشتهاش هستند- قرصهای آبی تجویز میکند. او همچنین با زنی آشنا میشود که به نظر میرسد ترینیتی باشد اما او هم چیزی از گذشته به یاد ندارد و هیچکدام یکدیگر را نمیشناسند. با این حال، نسخه جدیدی از مورفیوس، قرص قرمز را به او پیشنهاد و ذهنش را دوباره به دنیای ماتریکس باز میکند و نئو متوجه میشود که آنچه او گمان میکرد ساخته و پرورده تخیلاتش است و آنها را تبدیل به بازی کامپیوتری کرده، در اصل همه قبلا به وقوع پیوسته و همه خاطرات خودش است. ادامه فیلم نیز نشاندهنده تلاش نئو برای نجات ترینیتی از ماتریکس و رسیدن به او است. در کمال تعجب همه داستان این است، بدون اینکه اتفاق جدیدی بیفتد یا نیمه تاریکی از دنیای ماتریکسها بر بیننده آشکار شود.
* زندانیان دیگر نمیخواهند زنجیرها را رها کنند
در یکی از سکانسهای ابتدایی فیلم رئیس شرکت بازیسازی که توماس اندرسون در آنجا کار میکند، او را به دفتر خود میآورد و میگوید که شرکت قصد دارد برای بازی ماتریکس دنبالهای بسازد. انگار که واچوفسکی هیچ راه دیگری برای قصهگویی پیدا نکرده و مجبور شده اینگونه داستان را آغاز کند. همین امر شاید نشان دهد که لانا واچوفسکی ممکن است واقعا نمیخواسته برگردد اما برای اینکه فیلمی ساخته شود، اینگونه دغدغههای خود برای ساخت فیلم را وارد داستان کرده است.
«ماتریکس: رستاخیزها» شیک و امروزی است؛ در واقع خلاصهای از دستاوردهای هالیوود در عرصه جلوههای ویژه است اما نسبت به دنبالههای قبلی به شکل محسوسی عقبگرد داشته است. ماتریکس 4 تا حد زیادی از نوآوری اجتناب میکند و گویی سعی میکند به هسته عاطفی دنیای ماتریکس که همیشه کمی توخالی به نظر میرسید، بپردازد.
دیگر خبری از دیالوگهای چند لایه فلسفی، نبردهای آخرالزمانی و قیام علیه نظم موجود نیست. در این قسمت حتی دیالوگهایی که میان شخصیتها رد و بدل میشود نشان میدهد که مردم دیگر واقعا نمیخواهند «آزاد» باشند؛ آنها در دنیای کوچک خود کاملا آرام گرفتهاند و ماتریکس را به چالشهای «زندگی واقعی» ترجیح میدهند. این باعث میشود ماموریت قهرمان اصلی یعنی «آزادسازی ذهن مردم» به نوعی آرمان احمقانه تبدیل شود؛ گویی زندانیان دیگر نمیخواهند زنجیرها را رها کنند و از آنها رهایی یابند.
بخش زیادی از فیلم صرف روایتهای بیهدفی شده که هیچ ثمرهای ندارند. شخصیتهای جدیدی که به فیلم اضافه شدهاند به طور کامل شکل نگرفتهاند و به هیچ وجه عمیق نیستند. موسیقی متن تعریف آنچنانی ندارد و مدام در آستانه تکرار است. تنها لحظاتی که کمی بیننده را به محیط حماسی و پرشور قسمتهای قبلی میبرد، مواجهههای نئو و ترینیتی است؛ همان عاشقانهای که شاید بتوان گفت تنها عنصر پیشبرنده فیلم و تنها نکته مثبت آن است. تنها به یک شرط میتوان روی فیلم حساب کرد و آن است که فرض کنیم قسمت چهارم ماتریکس خود آغازی بر سهگانهای جدید است.
ارسال به دوستان
سال ۲۰۲۱، تنها ۲۵ فیلم آمریکایی در چین اجازه اکران پیدا کردند
ورود ممنوع به سینمای آمریکا
هالیوود ریپورتر در تازهترین تحلیل خود از فروپاشی رابطه هالیوود با چین خبر داد. شرکت «برادران وارنر» در ارتباط با فیلم «هرجومرج فضایی» خود با نقشآفرینی لبران جیمز، ابرستاره بسکتبال سعی کرد تمام تلاشش را برای جلب نظر چین که دارای بزرگترین بازار فیلم جهان است انجام دهد اما در نهایت نتوانست فیلم را در چین اکران کند و در نتیجه فروش کل آن به 8/162 میلیون که رقمی معمولی است، رسید. دیزنی هم امسال با فیلمهای عظیمی مانند «شانگ- چی و افسانه ده حلقه» و «ابدیها» که مخصوصا از استعدادهای چینی بسیاری در ساخت آنها استفاده شد سعی کرد در چین اقبال پیدا کند ولی با همین وضعیت مواجه شد. در حقیقت، ۲۰۲۱ ممکن است سالی باشد که بالاخره رابطه بین هالیوود و چین را رو به فروپاشی میبرد. با حضور ترامپ در کاخ سفید، چین در روابط سینمایی با آمریکا نیز دست به رفتارهای جدید زد و حالا این آمریکا و صنعت بزرگ هالیوود است که باید راهی جایگزین برای از دست دادن این بازار بزرگ بیابد. به گزارش مهر از هالیوود ریپوتر، «آن سارنوف» مدیرعامل استودیوی «وارنرمیدیا» گفت: مشخصاً مسائل ژئوپلیتیکی بسیاری با تغییر دولت ما به وجود آمده و باید ببینیم رابطه جدید با دولت بایدن چطور خواهد بود اما واضح است که چین دارد کسبوکار سینمایی خودش را میسازد. ارقام سینمایی این کشور بسیار عظیم هستند و ما دوست داریم باور کنیم قرار است بخش بزرگی از آینده آنها باشیم اما راستش فقط داریم تکتک فیلمها را جلو میبریم و من هم نمیتوانم پیشبینی بزرگی داشته باشم چون خودم نمیدانم وضعیت چگونه خواهد بود. سال گذشته تغییر وضعیت هالیوود در چین بشدت سرعت گرفت. سال ۲۰۲۱، تنها ۲۵ فیلم آمریکایی در این کشور اجازه اکران پیدا کردند که بسیاری از آنها فیلمهای مستقل کوچک بودند و بلاکباسترهای عظیم استودیوهای بزرگ کمتر دیده شدند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ تعداد فیلمهای هالیوودی ۴۵ فیلم بود. همه اینها باعث شده استودیوهای بزرگ تا حدودی جاهطلبیهای بزرگ خود برای چین را کنار بگذارند چون روابط دیپلماتیک بین چین و آمریکا آنقدر افت کرده که دیگر خیلی مهم نیست هالیوود چقدر سعی کند خودش را با بازار چین وفق دهد. به احتمال زیاد دوران «شیجینپینگ» فضای کمتری برای محتوای فرهنگی غربی خواهد داشت. با اینکه چین توانسته موارد ابتلا به «کووید-۱۹» را نزدیک به صفر نگه دارد، بازار سینمای این کشور هنوز به اوج خود بازنگشته است. تا سیزدهم دسامبر، درآمد کل باکسآفیس چین 05/7 میلیارد دلار بود که نشان از افت 2/26 درصدی نسبت به اوج 56/9 میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ دارد. نکته مهم اینجاست که وقتی در گذشته سینماها نیاز به افزایش فروش داشتند، قانونگذاران تعدادی از فیلمهای هالیوودی را اکران میکردند و حتی ممکن بود بیش از ۳۴ فیلم را که پکن باید تحت قرارداد تجاری گذشتهاش به نمایش میگذاشت به نمایش درآورند و این اتفاقی است که امسال نیفتاد و به جای آن، عناوین سودده هالیوودی بسیاری از جمله «بیوه سیاه»، «ونوم» و حالا شاید حتی «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» کنار گذاشته شدند. در عین حال، انتظار میرود برنامه آمریکا برای بایکوت دیپلماتیک مسابقات المپیک زمستانی پکن باعث افزایش مخالفت رو به رشد چین با صادرات فرهنگی آمریکایی شود. باید ببینیم در آینده هالیوود چه برنامهای برای جبران ضررهایش در بازار چین و کسب مخاطبان بینالمللی بیشتر خواهد داشت. ارسال به دوستان
اخبار
فصل جدید «دورهمی» از دهم دیماه
تولید فصل جدید مسابقه تلویزیونی «دورهمی» از دهم دیماه کلید میخورد. به گزارش «وطنامروز»، ناصر قدیرکاشانی، تهیهکننده «دورهمی» از تغییرات جدید این مسابقه و شروع فصل جدید آن خبر داد. وی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شروع تولید «دورهمی» از دهم دیماه نوشت: «از دهم دیماه تولید سری دوم مسابقه دورهمی با تغییرات قابل توجه و البته جذاب آغاز خواهد شد و راههای ارتباطی برای حضور در برنامه از طریق صفحه رسمی دورهمی در فضای مجازی اعلام میشود». قدیرکاشانی اضافه کرد: «تیم تولید برنامه دورهمی همچنان تمام تلاش و انرژی خود جهت تولید برنامهای جذاب را به کار خواهند گرفت تا باز هم به جلب رضایت حداکثری مخاطبان گرامی مفتخر شوند». مسابقه «دورهمی» در یک فصل با اجرای مهران مدیری روی آنتن شبکه نسیم رفت و حالا قرار است با تغییراتی همراه شود.
***
انتشار کتاب جدید توسط مرکز اسناد
تازهترین اثر موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنوان «خفتگان آستان علوی (درآمدی بر تاریخ نجف و حرم امیرالمؤمنین علیهالسلام)» روانه بازار کتاب شد. این کتاب حاصل سالها تحقیق و پژوهش دکتر صفاءالدین تبرائیان است. تبرائیان در این تحقیق، دایرهالمعارف جامعی را خلق کرده است. این کتاب، علاوه بر بیوگرافی 628 نفر از «خفتگان آستان علوی» از آدم ابوالبشر تا علمای دین و شاهان و شاهزادگان، تاریخچه جامعی از شهر نجف اشرف را در خود جای داده است. این کتاب اگرچه نخستین تحقیق درباره مدفونین حرم امیرالمومنین(ع) نیست اما به تعبیر نویسنده نسبت به ۲ اثر قدیمیتر، «کاملترین سیاهه خفتگان در حرم علوی به شمار میآید». تبرائیان در این تحقیق، شرح حال 77 مرجع، 276 مجتهد و صدها شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی را گنجانده است. کتاب «خفتگان آستان علوی (درآمدی بر تاریخ نجف و حرم امیرالمؤمنین علیهالسلام)» در قطع وزیری، در 584 صفحه با قیمت 140 هزار تومان توسط موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. شما میتوانید برای تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه اطلاعرسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir مراجعه کنید.
***
برگزاری سوگواره شعر فاطمی
سوگواره شعر فاطمی و سالگرد شهادت شهید حاجقاسم سلیمانی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار میشود. به گزارش فارس، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها و دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید حاجقاسم سلیمانی، سوگواره شعر فاطمی پنجشنبه نهم دیماه از ساعت ۱۹:۳۰ در تالار آیتالله مهدویکنی دانشگاه امام صادق (علیهالسلام) برگزار میشود. در این سوگواره شعر، شاعرانی همچون علی انسانی، سعید حدادیان، علیمحمد مؤدب، جواد محمدزمانی، احمد بابایی، میلاد عرفانپور و محمود حبیبیکسبی به شعرخوانی و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) خواهند پرداخت.
***
انتشار ۲ کتاب جنگ تحمیلی در ترکیه
کتابهای «مهاجر سرزمین آفتاب» و «آب هرگز نمیمیرد» از آثار حمید حسام به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر شدند. به گزارش «وطنامروز»، دفتر آژانس ادبی و ترجمه پل در استانبول از انتشار این ۲ کتاب توسط انتشارات فتا در استانبول خبر داد. در معرفی این کتابها عنوان شده است: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به روایت خاطرات کونیکو یامامورا میپردازد. او تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و فرزند شهیدش جوان 19 سالهای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتهای زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبههها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید. این کتاب در ۱۹۷ صفحه در ترکیه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. کتاب «آب هرگز نمیمیرد» نیز خاطرات جانباز میرزامحمد سلگی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین است که سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره «جلال آلاحمد» را از آن خود کند که در ۴۱۵ صفحه منتشر شده است. هر دوی این کتابها با ترجمه آیکوت بازارباشی منتشر شده است.
***
اعتراف «جیمز فرانکو» به آزار جنسی
«جیمز فرانکو» بازیگر و تهیهکننده آمریکایی برای نخستین بار نسبت به اتهامات مطرحشده درباره فساد اخلاقی و تجاوز واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «جیمز فرانکو» در یک پادکست که بتازگی منتشر شده است برای نخستینبار اقرار کرد در مدرسه بازیگریای که بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ دایر کرده بود با شاگردانش روابط غیراخلاقی داشته است. او همچنین عنوان کرده در حال درمان و تلاش برای بهبود رفتار خود در چند سال اخیر بوده است. نخستینبار ۴ سال پیش بود که نشریه لسآنجلس تایمز از شکایت ۵ زن از «جیمز فرانکو» به دلیل رفتار غیراخلاقی و نامناسب پرده برداشت و سال ۲۰۱۹ نیز ۲ زن دیگر این بازیگر و تهیهکننده آمریکایی را به سوءاستفاده از بازیگران تازهکار در مدرسه بازیگریاش متهم کردند. «جیمز فرانکو» بازیگر و کارگردان ۴۳ ساله نامزد اسکار است که برای نقشآفرینی در فیلمهای «مرد عنکبوتی»، «۱۲۷ ساعت»، «میلک»، «اُز بزرگ و قوی» و «هنرمند فاجعه» شناخته شده است.
ارسال به دوستان
۲ کتاب جدید درباره سردار سلیمانی چاپ شد
حاصل 40 سال رفاقت با حاجقاسم
«سیمای سلیمانی» و «حاجقاسمی که من میشناسم» ۲ کتابی است که توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است؛ کتاب اول با تدوین حجتالاسلام علی شیرازی (از نزدیکان شهید) به سامان رسیده و کتاب دوم خاطرات او از سردار دلهاست. به گزارش «وطنامروز»، انتشارات خط مقدم بتازگی ۲ کتاب تازه درباره سردار رشید اسلام شهید حاجقاسم سلیمانی منتشر کرده که کتاب نخست «سیمای سلیمانی» نام دارد که با کوشش حجتالاسلاموالمسلمین علی شیرازی در شمارگان هزار نسخه، ۲۰۸ صفحه و بهای ۳۷ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب در 7 فصل شامل گردآوری خاطرات سردار شهید حاجقاسم سلیمانی از منظر فرماندهان، همرزمان، سیاسیون و... است. خاطرات گردآوری شده در این کتاب شامل ناگفتههایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دلهاست. همچنین کتاب «حاجقاسمی که من میشناسم» روایتگری خاطرات 40 ساله حجتالاسلاموالمسلمین علی شیرازی با سردار شهید حاجقاسم سلیمانی به اهتمام سعید علامیان است. این کتاب نیز با شمارگان هزار نسخه، ۱۶۸ صفحه و بهای ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.
متن پشت جلد کتاب «سیمای سلیمانی» چنین است: «۲ هفته پس از شهادت سردار سلیمانی، امام خامنهای در خطبههای نماز جمعه تهران فرمودند: «ما به حاجقاسم سلیمانی، شهید عزیز، به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب نگاه کنیم. یک راه، یک مدرسه درسآموز». تبیین مکتب و عظمت وجودی سردار سلیمانی کتابهای گوناگونی میطلبد. نگارش «شاخصهای مکتب شهید سلیمانی» با همین نگاه از سوی حجتالاسلام علی شیرازی رقم خورد و خاطرات شخصی وی از سردار سلیمانی نیز در کتاب «حاجقاسمی که من میشناسم» از همین نشر در دسترس است. کتاب پیشرو، «سیمای سلیمانی» در ادامه همان بناست تا ما را با ویژگیهای شهید بزرگ جبهه مقاومت «از زبان دیگران» آشنا کند». پشت جلد کتاب «حاجقاسمی که من میشناسم» نیز چنین آمده است: «سال ۶۱ در حمیدیه اهواز، شروع دوستی رقم خورد. قاسم سلیمانی، فرمانده تیپ ثارالله، سخنران بود و علی شیرازی، روحانی گردان شهید باهنر، شنونده. همانجا عشق حاجقاسم به دلش نشست. فروردین ۶۵ دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاجقاسم، مسؤولیت تبلیغات لشکر را به علی شیرازی سپرد. پس از جنگ همراهی ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به خواست سردار سلیمانی، علی شیرازی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس شد و 8 سال در پرفراز و نشیبترین روزهای جبهه مقاومت با حاجقاسم همراه ماند».
ارسال به دوستان
چاپ هفتادودوم بدون کاغذ دولتی
تنها گریه کن پرفروش شد
کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی مادر شهیدی از شهدای دفاعمقدس که پس از انتشار تقریظ رهبر انقلاب، اوج گرفته و پرفروش شده به چاپ هفتاد و دوم رسید. به گزارش فارس، کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی اشرفسادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است. این اثر که توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است به دلیل جذابیت محتوا و قلم روان و گویای نویسندهاش (اکرم اسلامی) در همان ماههای ابتدایی انتشار مورد تمجید و تحسین جمعی از اصحاب قلم قرار گرفت. کتاب «تنها گریه کن» اسفند سال گذشته مفتخر به دریافت تقریظ رهبر معظم انقلاب شد؛ تقریظی که در نوع خود بیسابقه است. به کار بردن متعدد واژه «عالی» درباره این کتاب، همچنین عبارت «همه چیز در این کتاب عالی است» آن هم از زبان حضرت آیتالله خامنهای(مدظله) که کتابخوان حرفهای هستند، نشان از ارزش والای این اثر و محتوای گرانبهای آن دارد. «تنها گریه کن» تا پیش از تقریظ رهبری، ۱۸ بار و در هر تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده بود. این کتاب پس از رونمایی از تقریظ رهبر حکیم انقلاب در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ و در مدت زمان کمتر از یک ماه به چاپ هفتادودوم رسید. این اثر با وجود گرانی کاغذ و البته استفاده از تمام ظرفیت ناشر برای پاسخ دادن به تقاضای بازار، بدون بهرهمندی از کاغذ دولتی و با قیمت مناسب به دست متقاضیان رسیده است.
ارسال به دوستان
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر به حاشیههای «قاتل و وحشی» واکنش نشان داد
صورتجلسه بازبینی با 7 امضا
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در پی برخی حاشیههای پیشآمده درباره امکان حضور فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» در این دوره از جشنواره، با انتشار متنی، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطنامروز»، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با انتشار متنی تأکید کرد فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» در سال ۹۸ با امضای 7 عضو هیات انتخاب بازبینی شده است. در توضیحات تکمیلی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر آمده است: «بر اساس صورتجلسه هیأت انتخاب سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمتالله، سال ۱۳۹۸ به جشنواره ارائه و با امضای 7 عضو هیأت انتخاب، بازبینی شده است. صورتجلسه بازبینی فیلم قاتل و وحشی به امضای محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی [7 عضو هیأت انتخاب دوره سیوهشتم جشنواره] رسیده است. بر اساس اسناد دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، در سال ۱۳۹۸ نسخهای از فیلم «قاتل و وحشی» به مدت ۱۵۶ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارائه شده که در 3 دقیقه پایانی این نسخه، کارگردان رو به دوربین، نماهای پایانی فیلم را شرح میدهد. تمام اعضای هیأت انتخاب سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر، این نسخه را مورد بازبینی قرار داده و صورتجلسه بازبینی را امضا کردهاند. این فیلم در سال ۱۳۹۹ نیز برای شرکت در جشنواره فجر ثبتنام کرده بود که به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|