|
ارسال به دوستان
نگاهی به فیلم «بدون قرار قبلی» جدیدترین ساخته بهروز شعیبی
گریز از بیگانگی
گروه فرهنگ و هنر: هشتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره با اکران ۲ فیلم «بیرویا» و «بدون قرار قبلی» برای اهالی رسانه و منتقدان ادامه یافت؛ ۲ فیلمی که هرکدام واکنشهای متفاوتی را در پی داشت. فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی همانطور که پیشبینی میشد اثری قابل توجه و باکیفیت از آب درآمد و اغلب مخاطبان خانه جشنواره در برج میلاد پس از تماشای جدیدترین ساخته شعیبی لبخند رضایت بر لبان خود داشتند و شاهد اثری قابل احترام از سوی کارگردان «دارکوب» بودند؛ اثری که کاملا هوشمندانه و با زبان سینما در پی احیای ارزشهای بزرگ انسانی است که ریشه در آب و خاک سرزمین مادری دارد. اما متاسفانه باید گفت فیلم «بیرویا» ساخته کارگردان فیلماولی «آرین وزیر دفتری» به هیچ عنوان نتوانست انتظارات منتقدان و کارشناسان را برآورده کند. این فیلم با آنکه از سوژه بکر و کمتر پرداخته شدهای برخوردار است، نتوانسته در پرداختن به این سوژه موفق عمل کند. در ادامه نگاهی به فیلمهای «بدون قرار قبلی» و «بیرویا» داشتهایم. ***
صادق فرامرزی: با هر متر و معیاری 17 سال زمان زیادی است و حالا 17 سال پس از اثر تکرار نشدنی «خیلی دور خیلی نزدیک» سیدرضا میرکریمی، این بار بهروز شعیبی سوژهای مشابه را با پرداختی موفق مقابل دوربین برده است.
شعیبی که پیش از این در 2 اثر اجتماعی «دهلیز» و «دارکوب» به طور ویژه بر عنصر فطرت آدمی دست گذاشته و به مفهوم بخشش و مادری پرداخته بود، حالا در بستر داستانی ساده و در عین حال عمیق یک گام جلوتر گذاشته و سراغ چالش هویت و بیگانگی رفته است.
«بدون قرار قبلی» عناصر مشابه زیادی با «خیلی دور خیلی نزدیک» دارد، بار دیگر سفر به عنوان نمادی از هجرت، پایههای داستانی فیلم را تشکیل داده تا یک پزشک دیگر در جستوجوی گمشدهای که هیچگاه حضوری مستقیم در فیلم ندارد «خود» را بیابد، به همین خاطر «بدون قرار قبلی» را به رغم روایت ساده و دلنشینش میتوان یکی از معترضانهترین فیلمهای جشنواره چهلم به حساب آورد؛ اعتراضی که البته فراتر از نهاد قدرت، ضمیری درونی دارد. کاراکتر یاسمین (پگاه آهنگرانی) به عنوان شخصیت اصلی فیلم تقریبا در تمام سکانسها حاضر است اما هیچ موضوعیت مستقلی در دل داستان ندارد و آنچه او را تبدیل به موتور محرکه فیلم میکند، نسبتی است که با گذشته و ریشههای خود پیدا میکند و اعتراض فیلم دقیقا به همین جدا افتادگی و بیگانگی «خود» از «هویت» است. هر چند خانواده، مذهب و شهر به عنوان 3 رکن قوامبخش در دل داستان حضوری جدی دارند اما جملگی در خدمت این «خود» برای یافتن «هویت» قرار میگیرند، به همین خاطر برخلاف عمده آثاری که به مساله زیارت امام رضا(ع) پرداختهاند، این بار نه ردی از معجزه و کرامت به چشم میآید و نه خبری از دگرگونیهای یکباره است، آنچنان که حتی تا پایان داستان یاسمین هیچ نشان و نمادی از تغییر عقاید خود نشان نمیدهد. سیر یافتن «خود» در بستر سفری که با مقدمهچینی دیگری تدارک دیده شده است این امکان را به وجود میآورد که نسبت فرد و بیگانگیاش با محیط بیرونی تبدیل به چالش اصلی فیلم شود. گام برداشتن در چنین مسیری و خلق تعلیق در میانه کشاکشهای بیرونی یک شخصیت با محیط بیرونی میتوانست ریسکی بزرگ برای شعیبی و فیلمش باشد اما باید اقرار کرد که نسبتشناسی خوب او با حوادث بیرونی، این ریسک را به نقطه قوت اثر تبدیل کرد. در کنار تمام این موارد، «بدون قرار قبلی» یک اثر ملی نیز به شمار میآید. کشاکش برای یافتن «خود» نسبت مستقیمی با تاریخ و سنت ایرانی دارد که نمود آن را در هنر کاشیکاری شخصیت غایب فیلم میتوان مشاهده کرد. در کنار نمادهای ایرانی اثر که در سایه تعدد لوکیشنها با ظرافت خوبی و بدون اگزجره شدن به نمایش در آمده است، سرانجام فیلم را میتوان طرح بحثی برای «مهاجرت معکوس» و پاسداشتی از ارزش وفاداری به وطن دانست. طرح موازی خردهروایتی از یک پیرمرد مشهدی که تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک خانه قدیمی خود با بهای مادی بالا نمیشود نیز در لفافه در راستای همین طرح بحث میتوان دانست.
در نهایت «بدون قرار قبلی» را میتوان از خوشساختترین آثار جشنواره چهلم دانست؛ فیلمی که نشان از بلوغ شعیبی در فیلمسازی دارد و پیرنگ دینی اثر را با زبانی فطری و اجتماعی تا پایان اثر زنده نگه میدارد؛ فیلمی که به دور از کلیشههای ثابت، اعتراض خود را نسبت به بیگانگی انسان معاصر با ریشه و هویت خود تصویر میکند.
***
بی رؤیا: مسأله شخصیت
سیدسعید هاشمزاده: در فیلمهای درام روانکاوانه، شخصیتها و زاویه دیدشان نقشی اساسی دارد. اغلب این درامها بر پایه و تکیه بر یک نظریه که توضیح دهنده اختلالی است روانی پایهگذاری شدهاند و قرار است نمود و تصویری بر این اختلال باشند. از اختلال روان نژندی تا اختلال روان پریشی، هر کدام از اینها مبنایی شده است تا آثار روانکاوانه سینما از «سرگیجه» تا «من به پایان دادن به اوضاع فکر میکنم»، شکل گیرد و تصویری شود. در واقع گویی اختلال روانکاوانه نوعی تصویر و فرم تصویری با خود به ارمغان میآورد و فیلمساز مشتاقانه به دنبال چنین راهکارها و تمهیدات فرمی و نیز داستانی است که به بیان آنها بپردازد. بیشک شکل اسکیزوفرنی و پرداخت به آن با شکل پارانویا یا حتی افسردگی و وسواس متفاوت است و تصویر و داستانی متفاوت را نیز در بر میگیرد. تمام این فرمها و اختلالات نیاز به یک عنصر محوری دارد و آن شخصیت است؛ زاویه دید کاراکتر که بیانگری وضعیت و روان و ذهن را برعهده میگیرد اما بیرویا یک ساعت شخصیت ندارد. ماجرایی ساده و سریالی دارد و آرام و بیدردسر است. حتی بویی از گرههای یک درام عادی نمیبرد؛ چه رسد به اینکه بتواند در ذهن و نقطه نظر یک کاراکتر نفوذ کند، جهانش را بسازد یا دست به ساخت پارادوکسهایی بزند که خط میان واقعیت و توهم را جداسازی کند. بیرویا یک ساعت ما را عادت به داستانی میدهد که نیمساعته هم میتوانست آن را بازگو کند و در دقایق70 است که تنها به وسیله یک اختلال روانی، به مخاطبش رکب میزند. او را غافلگیر میکند و در پرداخت خوب دقیقه 70 تا نودش تازه ما را وارد نقطه نظر کاراکتر کرده و چه دیر ما را به تکاپو میاندازد و خیلی زود این تکاپو را تمام میکند؛ تکاپویی که از پایان پرده اول میتوانست یقه بیننده را بگیرد و تا پایان داستان او را رها نکند. همان تکاپویی که میتوانست بالکل زاویه دید شخصیت شود، شخصیت و هراسها و توهمهایش را تصویری کند و ما را با اختلال آشنا سازد. در واقع، اتفاق مهمی که درامپرداز بیرویا به آن اندیشیده است فقط و فقط مساله غافلگیری است و تصویری کردن اختلال و آن را در بافت قصه پروراندن هدف او نیست یا نتوانسته است به آن بپردازد. بیرویا از همین منظر است که ضربه میبیند. پرداختش به مساله روانکاوی سطحی و از نخستین ایدههایی است که درباره چنین مسالهای به ذهن میرسد. در مساله بعدی بیرویا حتی بیماری که هدف قرار میدهد را نیز نمیشناسد. کارگردان در کپشنی از اسکیزوفرنی مینویسد و فیلم را به وسیله آن جمعبندی میکند اما کاراکتر رویا نه دچار اسکیزوفرنی بلکه دچار اختلال گسستی و تجزیهای است که باعث میشود هویت خود را فراموش و با هویت دیگر جایگزین کند و همیشه میان این تغییر و فراموشی در این اختلال با اسکیزوفرنی تفاوتی عیان وجود دارد.
ارسال به دوستان
قهرمان لیگ سرود کشور 29 بهمن معرفی میشود
میزبانی پردیس تئاتر تهران از گروههای سرود
با پایان رقابت ۳۳۷ گروه مختلف در قالب فصل اول لیگ سرود مرکز موسیقی «مأوا»، مراسم معرفی برگزیدگان این رویداد موسیقایی 29 بهمن برگزار خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، رقابتهای لیگ سرود با هدف ایجاد انگیزه، استعدادیابی، معرفی گروههای سرود خلاق و باکیفیت، ایجاد ارتباط مستمر و باکیفیت با همه گروههای سرود کشور، افزایش رشد و توان گروههای سرودی و ارتقای سطح کیفی اجرای زنده سرود از شهریور ۱۳۹۹ آغاز و در مرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید. این در حالی است که مراسم اختتامیه این رویداد با معرفی قهرمان لیگ سرود، ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. قطعات «دریای آرامش» با موضوع ایام محرم، «دستم کوتاهه» با موضوع اربعین حسینی، «سلام بر محمد(ص)» با موضوع ولادت پیامبر، «یلدا» با موضوع ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، «به وقت شهادت» با موضوع شهادت حاجقاسم سلیمانی، «تو بمان» با موضوع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «بارکد ۶٢۶» با موضوع مطالبهگری از مسؤولان و حمایت از تولید ملی، «ترنم بهاری» با موضوع ولادت امام زمان(عج)، «بخشش» با موضوع ماه مبارک رمضان، «همراه» با موضوع عید غدیر و عید قربان و «ما میآییم» با موضوع حمایت از فلسطین از جمله آثار فصل اول «لیگ سرود» بودند. در فصل اول لیگ سرود، ۹ هزار و ۶۵۶ اثر در این رویداد شرکت کردند و داوری این رقابتها را افشین کردستانی، احسان غلامنژاد، مهدی استخر و مهدیار عقابی بر عهده داشتند. برای برگزیدگان گروه اول ١٢ میلیون، گروه دوم ٨ میلیون و گروه سوم ۵ میلیون تومان هدایای نقدی در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه کیفیت جمعخوانی، کیفیت تکخوانی، انتخاب محل مناسب، تعداد اجرا، کیفیت تصویربرداری، خلاقیت و ایدهپردازی، رعایت پروتکلهای بهداشتی و جمعیت گروه، معیارهای داوری برای انتخاب گروههای برتر محسوب شدهاست. مراسم اختتامیه «لیگ سرود» ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد. ارسال به دوستان
سختگیریهای «حاجقاسم» در ساخت یک مستند
نقش «لشکر» را پررنگ کنید
همزمان با نزدیک شدن به سالروز عملیات والفجر ۸ نشست معرفی مستند «شبی که طوفان شد» مشتمل بر روایت نقش شهید حاجقاسم سلیمانی و لشکر ۴۱ ثارالله در این عملیات در محل بنیاد «مکتب حاجقاسم» برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، امیر عسکری، کارگردان مستند «شبی که طوفان شد» در ابتدای نشست رسانهای این مستند، ضمن ارائه تاریخچهای از حضور حاج قاسم سلیمانی، فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله و رزمندگان استان کرمان در عملیاتهای دفاعمقدس، بیان کرد: مستند «شبی که طوفان شد» بخشی از مصاحبههای آرشیوی است که بنده در زمان حیات حاجقاسم با این شهید بزرگوار تهیه کردم. بخشی از مصاحبهها طی سفری در سال ۸۷ انجام شد که شهید سلیمانی و چند فرمانده دفاعمقدس کنار هم جمع شده و به مناطق عملیاتی دفاعمقدس سفر کرده بودند. در این سفر حاجقاسم توضیحاتی را درباره عملیات والفجر داد که میتواند دربرگیرنده جذابیتهایی باشید. وی با اشاره به سختگیریهایی که حاجقاسم برای تدوین فیلم مستند «شبی که طوفان شد» داشت، توضیح داد: حاجقاسم میگفت اگر میسازید باید نقش لشکر ثارالله را پررنگ کنید و از ساخت مستند درباره من بشدت پرهیز کنید. این شهید بزرگوار بسیار سختگیر بود و براحتی نمیپذیرفت که با ایشان مصاحبه کنیم. حتی بعد از اینکه مصاحبه با هزاران زحمت و به واسطه مادر یکی از شهدا انجام شد، شهید سلیمانی گفت که از این مصاحبه به هیچ وجه استفاده نکنید تا زمانی دیگر. عسکری با قدردانی از پوریا نجفی، تدوینگر و نویسنده این مستند بیان کرد: خوشبختانه با آشنایی قبلیای که آقای نجفی با سردار سلیمانی داشت کار به سمتی رفت که وی با تمام وجود برای این مستند کار کرد و من بسیار خوشحالم که در کنار این هنرمند خوشذوق حضور داشتم. در این مستند شهید شاخص ما، شهید احمد امینی است در فیلم، حاجقاسم هم به این شهید بزرگوار اشاراتی میکند؛ فرمانده گردان غواصان که حاجقاسم او را علمدار لشکر ثارالله توصیف میکند. ارسال به دوستان
57,51 درصد فروش نمایشگاه مجازی به کتابهای تألیفی اختصاص داشت
رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اعلام اینکه 57.51 درصد فروش این رویداد مربوط به کتابهای تالیفی بود، گفت: از گروه موضوعی کودک و نوجوان استقبال بیشتری شد. به گزارش «وطنامروز»، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به اینکه مبلغ فروش در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۶۴۰ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۹۸۴ ریال بود، تصریح کرد: میزان فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه با افزایش ۳۳ درصدی همراه بود و ناشران تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه 11 بهمنماه، ۸۵۲ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۶۰۷ ریال کتاب فروختند. البته باید به این نکته هم اشاره شود که تعداد خریداران در نمایشگاه دوم با افزایش 12.2 درصدی همراه بود؛ بدین صورت که در سال گذشته ۱۶۱ هزار و ۱۲۵ نفر و امسال ۱۸۰ هزار و ۷۸۹ نفر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت و اقدام به خرید کتاب کردند. وی متوسط قیمت سبد خرید مخاطبان در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را ۲ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۸۴۵ ریال دانست و بیان کرد: این مبلغ در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با افزایش 28.5 درصدی به ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۷۵۵ ریال رسید. متوسط سبد خرید نیز سال گذشته ۶ نسخه و امسال 5.7 نسخه بود. همچنین میانگین قیمت کتابهای موجود در نمایشگاه هم افزایش 16.3 درصدی داشت. مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه گفت: میانگین قیمت کتابهای فروش رفته در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۴۷۲ هزار ۲۱۲ ریال و در دوره دوم ۶۴۹ هزار و ۱۸ ریال بود که 37.4 درصد افزایش یافت. همچنین میانگین قیمت هر صفحه کتاب عرضه شده در نمایشگاه مجازی کتاب تهران -که سال ۱۳۹۹ برگزار شد- ۲ هزار و ۱۱۴ ریال بود که با افزایش 39.4 درصدی در نمایشگاه ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۹۴۷ ریال رسید. البته میانگین قیمت هر صفحه کتاب فروخته شده در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یکهزار و ۴۴۵ ریال بود و در دومین نمایشگاه با افزایش 5.7 درصد به یکهزار و ۵۵۳ ریال رسید. رمضانی درباره میزان نسخههای فروخته شده در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: کتابهای فروخته شده در نخستین دوره با تعداد یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۵۶۵ نسخه 2.4 درصد نسبت به این دوره بیشتر بود و بر این اساس در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۳۰ نسخه کتاب فروخته شد. وی همچنین گفت: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از گروه موضوعی کودک و نوجوان استقبال بیشتری شد و در واقع میزان توجه والدین به مطالعه فرزندانشان قابل تحسین است. پس از آن نیز به ترتیب کتابها در گروه موضوعی ادبیات، علوم اجتماعی، دین و تاریخ و جغرافیا بیشترین میزان فروش را داشتند. سال گذشته نیز استقبال مردم به ترتیب از گروههای موضوعی کودک و نوجوان، ادبیات، علوم اجتماعی، دین و کمک درسی و آموزشی بیشتر بود. مردم عزیزمان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر به کتابهای نویسندگان ایرانی توجه کردند. سال گذشته 54.85 درصد فروش کتاب در حوزه آثار تالیفی بود اما در این نمایشگاه 57.51 درصد فروش کتاب به کتابهای تالیفی اختصاص داشت و این نشان از توجه بیشتر مخاطبان به آثار نویسندگان کشورمان دارد. در حوزه آثار ترجمه شده نیز 44.58 درصد فروش کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و 41.98 درصد در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به آثار ترجمه شده اختصاص دارد. همچنین 0.49 درصد مخاطبان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و 0.55 درصد مردم نیز در نمایشگاه سال گذشته به خرید سایر انواع کتب رو آوردند. ارسال به دوستان
اخبار
پخش نمایش «طلوع» از رادیو نمایش
فرازهایی از مقاطع سنی کودکی و نوجوانی رهبر حکیم انقلاب در نمایش «طلوع» روی آنتن میرود. به گزارش «وطنامروز»، شهریار زمانی، نویسنده نمایش رادیویی «طلوع» در این باره گفت: نگارش این نمایش رادیویی با پیشنهاد مدیر رادیو نمایش آغاز شد. ایده کار بتدریج شکل گرفت و ابعاد متن با توجه به حساسیت سوژه، وسعت و گستردگی موضوع تنظیم شد. وی ادامه داد: انتخاب بستر تاریخی برای روایت ابتکار خودم بود، چرا که تولد و نوجوانی رهبر انقلاب همزمان با مقاطع حساس و سرنوشتسازی از تاریخ معاصر ایران است. زمانی افزود: اولویت کار اتقان و صحت روایت و تاکید بر مستند بودن متن بود اما از تخیل هم برای نمایشی شدن متن و باورپذیر شدن آن بهره بردم. وی همچنین تاکید بر شعاری نبودن و نپرداختن مستقیم به سوژه را از دیگر اولویتهای کار دانست. این نویسنده در پایان گفت: از کتاب «شرح اسم» به عنوان منبعی برای نگارش این نمایش رادیویی بهره بردم. نمایش رادیویی «طلوع» به نویسندگی شهریار زمانی، کارگردانی بهرام سرورینژاد، تهیهکنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری مجید آینه، افکتوری محمدرضا قبادیفر و با هنرمندی نوشین حسنزاده، مونا صفی، احمد هاشمی، سیدمجتبی طباطبایی، پریسا مقتدی، محسن بهرامی، شیما جانقربان، راضیه مومیوند، مهدی نمینیمقدم، بهرام ابراهیمی، مجید حمزه، بهرام سرورینژاد، امین بختیاری، بهادر ابراهیمی، محمدرضا قلمبر و فریبا طاهری، پنجشنبه ۲۱ بهمن ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش میشود و جمعه ۲۲ بهمنماه ساعت ۸ صبح، تکرار آن است.
***
کتاب «اخلاق و معنویت در مکتب شهید سلیمانی» منتشر شد
کتاب «اخلاق و معنویت در مکتب شهید سلیمانی» به قلم جمعی از نویسندگان از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۵۲ صفحه منتشر شد. به گزارش «وطنامروز»، این اثر کوشیده است اخلاق و معنویت را در مکتب شهید سلیمانی بر اساس آموزههای دینی و بیان خاطراتی از زندگی آن شهید بزرگوار تبیین کند تا ضمن ارائه مطالب ارزشمند اخلاقی و معنوی، بر جنبه کاربردی و عملی بودن آن نیز تأکید مضاعف شود. طرح مباحث بلند اخلاقی و معنوی با تکیه بر خاطرهها و نمونههای عینی و ملموس از زندگی شهید سلیمانی و نیز پرداختن به مبانی رفتارهای اخلاقی و معنوی شهید سلیمانی بر اساس آیات و روایات، از ویژگیهای مهم این کتاب است. این اثر تألیف حجج اسلام محمدرسول آهنگران، سیدمحمد اکبریان، علیرضا انصاری، عبدالکریم پاکنیاتبریزی، کاظم دلیری ومحمود ملکیراد و خانم زهرا رضاییان است.
***
سریال شهید باکری با نسخه سینمایی آن متفاوت است
مدیر روابط عمومی معاونت سیما عنوان کرد، سریالی که بعد از اکران ساخته سینمایی سیدهادی حجازیفر درباره شهید باکری، از تلویزیون پخش میشود، با نسخه سینمایی آن متفاوت است. به گزارش «وطنامروز»، حمید خواجهنژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیما در یادداشتی درباره فیلم «موقعیت مهدی»، ساخته هادی حجازیفر و نیز نسخه سریالی که از تلویزیون پخش خواهد شد، نوشته است: بعد از اکران عمومی این ساخته مرکز سیما فیلم، سریال الف ویژه 7 قسمتی مهدی باکری با عنوان «عاشورا» هم با قصهای متفاوتتر از نسخه سینمایی از قاب سیما پخش میشود. خواجهنژاد همچنین با تمجید از این سازندگان آورده است: دستمریزاد و خدا قوت به حجازیفر و دیگر عوامل و بازیگران سینمایی موقعیت مهدی که زندگی شخصی و حماسهآفرینی این قهرمان ملی را هنرمندانه بازنمایی کردند. نمایش چهره یک فرمانده واقعی که همواره در خط مقدم بود و به دل خطر میزد، هم تحسین برانگیز بود و هم الهامبخش برای همگان، بویژه مسؤولان که بدانند مدیریت و حل مسائل از دور، شدنی نیست، باید مرد میدان بود و ایستادگی کرد.
***
درخواست تهیهکننده فیلم «مرد بازنده» برای سانس فوقالعاده
تهیهکننده فیلم سینمایی «مرد بازنده» با اشاره به اتمام بلیتهای مردمی فیلم سینمایی «مرد بازنده» گفت: تمام بلیتهای سانسهای مردمی این فیلم از روزهای نخست پیشفروش به اتمام رسید و هماکنون در تهران ظرفیتی برای این فیلم در دسترس نیست. به گزارش «وطنامروز»، کامران حجازی درباره احتمال اختصاص سانسهای فوقالعاده به این فیلم گفت: بهرغم آنکه در پیشفروش بلیتها، خیلی زود سانسهای «مرد بازنده» به فروش رفت و تقاضای مردمی برای خرید بلیت این فیلم در زمان جشنواره زیاد است اما تاکنون دبیرخانه جشنواره فجر امکان فعالکردن سانس فوقالعاده برای این فیلم را فراهم نکرده است. این درخواست را دارم که در برخی سینماهای پرمخاطب سانس فوقالعاده تخصیص یابد. او با بیان اینکه «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان پرمخاطبترین فیلم جشنواره است، تصریح کرد: تاکنون تمام ۱۸ هزار بلیت استان تهران و جمعا ۲۸,۷۰۰ بلیت در کل کشور برای این فیلم به فروش رفته است که درواقع پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم جشنواره بوده است.
***
ماجرای کنفرانس گوادلوپ در دوره پهلوی چه بود؟
هفتمین شماره مجموعه ویدئویی کافه پهلوی توسط فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر شد. به گزارش مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، شماره ۷ کافه پهلوی با روایت دکتر مهدی خانعلیزاده، پژوهشگر روابط بینالملل به بررسی کنفرانس گوادلوپ با هدف حفظ حکومت پهلوی میپردازد. جیمی کارتر رئیسجمهور آمریکا، والری ژیسکار دستن رئیسجمهور فرانسه، جیمز کالاهان نخستوزیر انگلیس و هلموت اشمیت صدراعظم آلمان ۱۶ دی ۵۷ در جزیره گوادلوپ در دریای کارائیب دور هم جمع شدند تا درباره انقلاب ایران و نجات محمدرضاشاه با یکدیگر مذاکره کنند. کافه پهلوی مجموعه تولیدات ویدئویی است که با محوریت تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عصر پهلوی توسط فرهنگسرای ارسباران تولید و منتشر میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|