|
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با سلیم ثنایی، تهیهکننده سریال پلاک 13
پیاممحوری طنز شبانه
گروه فرهنگ و هنر: بدون شک مجموعههای جدید تلویزیونی از پرمخاطبترین برنامههای تلویزیون محسوب میشوند. سریالهای جدید بسیاری مواقع حکم برگ برنده یک شبکه را در جذب مخاطب ایفا کردهاند، بویژه آنکه سریال از حال و هوای طنز برخوردار باشد. اما متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد تولید سریالهای طنز درجه یک نیستیم و اگر سریالهای مناسبتی «نون خ» و «پایتخت» را فاکتور بگیریم، باید بگوییم چند سال است مخاطبان شاهد سریالهای باکیفیت کمدی نیستند و هنوز که هنوز است با تکرار سریالهای 90 شبی ساخته هنرمندانی چون مهران مدیری، مهران غفوریان و رضا عطاران در شبکههای آیفیلم و تماشا خاطرهبازی میکنند. این مساله نشاندهنده اهمیت تولید سریالهای کمدی در رسانه ملی است که امیدواریم در ساختار جدید این سازمان، برنامههای مدونی برای احیای سریالهای کمدی در نظر گرفته شده باشد. به هر حال این ایام که نیاز اصلی مخاطب سریال طنز است و با قحطی اینگونه آثار در رسانه ملی مواجه هستیم، سریال شبانه «پلاک 13» بهرغم همه کاستیها تلاش کرده است تا حدودی خاطرات خوش طنزهای 90 شبی دهه 80 و اوایل دهه 90 را برای مخاطبان زنده کند. این سریال به رغم ساعت نامناسب پخش آن، نسبت به سایر سریالهای در حال پخش شبکههای مختلف از شرایط مطلوبی به لحاظ جذب مخاطب برخوردار است. «پلاک 13» مجموعه طنزی است که از اواخر پاییز روی آنتن شبکه 3 سیما رفته و پس از مدتها مسیر سریالهای طنز شبانه را از سر گرفته است. از ویژگیهای بارز این مجموعه طنز این است که سعی دارد با استفاده از ژانر کمدی به نوعی دست به فرهنگسازی هم بزند؛ اتفاقی که در سریالهای طنز کار پرریسک و سختی به نظر میرسد و کمتر در سریال طنزی شاهد آن بودهایم. به بهانه پخش این سریال با «سلیم ثنایی» تهیهکننده این اثر که تهیهکنندگی برنامه تلویزیونی «دور برگردون» را نیز در کارنامه دارد، به گفتوگو نشستیم.
***
* آقای ثنایی! چرا ژانر کمدی را برای ساخت این سریال انتخاب کردید؟
در ژانر کمدی در سالهای اخیر خیلی به مساله هویت ایرانی- اسلامی پرداخته نشده بود. با توجه به اینکه مبحث کلی سریال و محور اصلی داستان زندگی کردن خانوادههایی در کنار هم است، خانوادههایی با ویژگیهای فردی و اجتماعی متفاوتی را در کنار هم قرار دادیم که اینها با تفاوتهای فرهنگی و نگرشی میتوانند کنار هم زندگی کنند؛ حالا در این خانوادهها عدهای مذهبیترند یا یک عده اجتماعیترند اما در هر صورت آدمهایی با نگرشهای متفاوت هستند که در میان آنها معلم، راننده، آدم بیکار و در مجموع همه جور شخصیتی وجود دارد. هدف این است که در این ژانر کمدی به مسائلی بپردازیم که تاکنون به آنها پرداخته نشده، در واقع این سریال یک روز از زندگی یک خانواده ایرانی- اسلامی را نشان میدهد. ما در نظر گرفتیم مخاطبان ما از همه کشور هستند و در جای جای ایران تماشاگرانی داریم که با معیارهای متفاوت و نگرشهای مختلف سریال را نگاه میکنند و چقدر پسندیده است که به مسائلی که در جامعه خودمان وجود دارد بپردازیم و از نگاه ایرانی- اسلامی به قضیه نگاه کنیم. این بود که از این زاویه به این موضوعات پرداختیم بهگونهای که به مذاق همه خوش بیاید و همه اقشار جامعه آن را بپسندند؛ چه نسل جوان، چه قدیمی، چه مذهبی و چه روشنفکر.
* انتخاب موضوع چگونه است و داستانها بر چه اساسی شکل میگیرد؟
ما یک قالب کلی و یک محور اصلی داستانی داشتیم. در واقع یک ارثیهای از عمه به خانوادهها رسیده بود، از قبل آنها مالی را از دست داده بودند که همه دعواها سر آن بود و هر ۲ خانواده در از دست دادن این مال مقصر بودند و با بیتوجهی هر ۲ خانواده این اتفاق افتاده بود اما عمه وصیت کرده بود که اگر یک سال در کنار هم زندگی کنید من این ملک را به شما میدهم و اینها با همه اختلافاتی که با هم داشتند به ناچار با هم زندگی میکردند، حتی ۲ جوان از ۲ خانواده قرار بوده با هم ازدواج کنند که به هم خورده بود؛ اختلاف اینها، در کنار هم زندگی کردن و پیدا شدن آن مال محور اصلی مجموعه است. اما با توجه به اینکه صنعت بیمه سفارشدهنده کار بود، یکسری خردهداستانهای موازی هم داشتیم که در قسمتهایی نیز به آن پرداختیم، مثل فرهنگ بیمه، فرهنگ رانندگی و پرداختن به مسائل اجتماعی و مواردی که به جان و مال مردم آسیب میزند اما در کل داستان به سمت قصههایی رفتیم که علاوه بر اینکه ساعات خوشی را برای مردم فراهم کند یک آموزشی در زمینه یک مساله خاص هم داده باشیم و یکسری مفاهیم را فرهنگسازی کرده و به خانوادهها یادآور شویم.
* ضبط و پخش همزمان ضمن دشواریهایی که دارد، به شما این امکان را هم میدهد تا از اتفاقات روز هم در ساخت بهرهمند شوید؛ از مزیتها و مشکلات این نوع کار برایمان بگویید.
قالب سریال، سیتکامی است، طنزهای شبانه اصولا اینطور است که از چند قسمت ابتدایی به بعد ضبط و پخش همزمان است و دلیل آن هم این است. که بتوانید به مسائل روز جامعه بپردازید و به مسائلی که رخ میدهد در قالب طنز اجتماعی واکنش نشان دهید، ما هم از این ویژگی استفاده میکنیم و تیم نویسندگان و تیم محتوا هر اتفاقی که در جامعه رخ میدهد و مسائل روز را پیدا میکنند و در قالب آنها یکسری داستانهای موازی مینویسند که هم نشاندهنده این باشد که به مسائل روز توجه میکنیم و هم اینکه واکنشی نسبت به مسائل اجتماعی در سریال داشته باشیم. اما بالاخره این شکل کار همزمان مشکلات بسیار زیادی هم دارد، با توجه به وضعیت بیماری کرونا و مشکلاتی که به واسطه آن در سطح جامعه پیش میآید با مسائل زیادی مواجه شدیم. با توجه به اینکه ما روزانه ضبط میکردیم و در نهایت شب این قسمتها پخش میشد، در نهایت در ماه اخیر مثل لشکری بودیم که یکی یکی نفراتمان میافتادند و ما 4-3 روز از ضبط یک کارگردان داشتیم و ۳ دستیار کارگردان بیمار بودند، تیم برنامهریز، تیم تولیدکننده، رانندهها و بازیگران بیمار بودند، در واقع شیوع گسترده کرونا دامنگیر ما هم شد و با وجود رعایت پروتکلها اما باز هم تعداد زیادی از عوامل بیمار شدند.
* همکاری با آقای معیریان چطور است؟
آقای معیریان با توجه به کاری که میخواستیم انجام دهیم و گزینههایی که از طرف شبکه داشتیم یکی از گزینههای اصلی ما بود. ایشان ژانر کمدی را بسیار خوب میشناخت و سابقه درخشانی در این کار داشت و با توجه به اینکه ما میدانستیم شرایط تولیدیمان طوری است که مجبور میشویم روزی 20 تا 25 دقیقه ضبط کنیم و این یک کار سخت و تقریبا ناشدنی بود، یکی از بهترین و سریعترین کارگردانهایی که میتوانست در این زمینه به ما کمک کند خود آقای معیریان بود. من تعهد کاری ایشان را صد درصد میدانم، ایشان در بدترین شرایط و با کمترین امکانات لحظهای از کار کوتاه نیامدند. متأسفانه در لوکیشن اصلیمان برای گرم شدن حتی دسترسی به گاز هم نداریم؛ لوکیشن ما در دامنه کوه است و موقعی که تهران برفی نیست آنجا برف و یخبندان است و ما بدون وسایل گرمایشی کار میکنیم اما در سختترین شرایط و در بدترین حالات کار را تعطیل نکردند.
* در این مجموعه، شما از ترکیبی از بازیگران پیشکسوت که برخی از آنها حتی مدتها بود در قاب تلویزیون دیده نشده بودند و چهرههای جدید بهره بردید؛ دلیل این نوع انتخاب چه بود؟
انتخاب بازیگر برای آثار تلویزیونی و کارهای مدتدار بسیار سخت است. ۳ تا ۴ ماه زمان برد که به این چینش برسیم و با بازیگران صحبت کنیم. برای هر کدام از شخصیتها چندین گزینه داشتیم که به بهترین گزینه برای هر شخصیت رسیدیم؛ با توجه به بودجه، زمان و نوع بازی و با توجه به شرایطی که وجود دارد انتخاب بازیگران خیلی سخت بود اما خانم پوپک مظفری به عنوان انتخاب بازیگر حضور داشتند و خود آقای معیریان و بنده سعی کردیم از بازیگران مختلف استفاده کنیم تا هم بازیگران جوان و جدیدتر داشته باشیم که انگیزههای بالایی دارند و میتوانند در کار دیده شوند و هم بازیگرهای باتجربه، بر این اساس سعی کردیم در نهایت یک تیم منسجم و همدل را دور هم جمع کنیم.
* آیا از بازخوردها نسبت به سریال راضی هستید؟
البته، خدا را شکر، مردم سالهاست سریالهای شبانه را ندیدهاند و ما چند سال است کاری در اشل سیتکامی و همچنین آثار موفقی که بخواهد دیده شود نداشتیم. با وجود پلتفرمها و ویاودیهایی که در سطح جامعه است و شبکههای اجتماعی، تنوع انتخاب برای مردم بسیار زیاد است، یعنی شما قدرت انتخابت برای اینکه در لحظه از هر کدام از آنها استفاده کنید بسیار زیاد است و مردم برنامههای بسیاری در اختیار دارند تا وقتشان را به آنها اختصاص دهند اما با توجه به ساعت پخش بازخوردی که از مردم گرفتیم بسیار خوب و مثبت بود.
ما در طول ۲ ماه پربینندهترین سریال تلویزیون شدیم، آن هم در باکس دو، در صورتی که سریال اصلی نبوده و یک سیتکام 30 دقیقهای بودیم ولی خدا را شکر توانستیم به مرز 30 درصد مخاطب برسیم، 30 درصد مخاطب یعنی اینکه 15 تا 20 میلیون نفر ما را دیدند و این برای خود ما بسیار خوشحالکننده بود، 100 درصد ضعفهایی داریم، 100 درصد سلیقه مخاطبها متفاوت است؛ ممکن است خیلیها دوست داشتند یا خیلیها دوست نداشتند، در نهایت ما به همه اقشار احترام میگذاریم و واقعا در این شرایط با این مشکلاتی که هست به نظر من، هم بازخورد مثبتی گرفتیم و هم کار ارزشمندی انجام شده است.
ارسال به دوستان
سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد
آغاز اکران نوروز از ۱۷ اسفند
سخنگوی انجمن سینماداران از احتمال آغاز اکران نوروزی از ۱۷ اسفند و نیز وعده شورای صنفی اکران برای حمایت از فیلمهای پرمخاطب در اکران عمومی خبر داد.
به گزارش «وطنامروز»، محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران، درباره ایجاد شرایط و حمایت ویژه از فیلمهای پرمخاطب در اکران نوروزی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در بخش اکران فیلمها رخ داده است و فیلمهای بسیار خوبی متقاضی اکران نوروزی سال ۱۴۰۱ شدهاند. در واقع با مساعدت شورای صنفی نمایش و شرایطی که فراهم شده، سعی کردهایم تا تهیهکنندگان راضی به اکران فیلمهای خود شوند. با اعلام شرایط مورد نظر، نزدیک به ۲۱ فیلم برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کردهاند که هر کدام فیلمهای قابل توجهی هستند.
وی ادامه داد: پیش از این انجمن سینماداران بیانیهای منتشر کرده بود که بر اساس آن اعلام کرده بودیم در صورت اکران برخی فیلمها، سینماداران به مشکلات جدی برمیخورند اما خوشبختانه فیلمهای بسیار خوبی چه در جشنواره چهلم و چه در جشنواره سیونهم بودهاند که برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کردهاند که از آن جمله میتوان به فیلمهایی چون «روز صفر»، «علفزار»، «مرد بازنده»، «ملاقات خصوصی» و «سگبند» اشاره کرد. با اعلام آمادگی چنین فیلمهایی انجمن سینماداران نیز نسبت به اکران دلگرم شده و به کار خود ادامه میدهد. سخنگوی انجمن سینماداران در ادامه بیان کرد: با برگزاری جلسه فوقالعاده شورای صنفی نمایش که دوشنبه دوم اسفندماه برگزار میشود، فیلمهای اکران نوروزی اعلام میشوند. انجمن سینماداران نیز به حمایت خود را از فیلمهایی که به مرحله اکران میرسند ادامه خواهد داد، همانطور که از فیلمهایی چون «دینامیت»، «گشت ارشاد» و «قهرمان» حمایت کردیم. در واقع شرایطی را فراهم میکنیم که دغدغه و نگرانی صاحبان فیلمهای خوب - بویژه در زمینه زمان اکران- برطرف شود. این شرایط در شورای صنفی نمایش به تصویب رسیده و امیدواریم با مساعدت و کمک سازمان سینمایی این روند رو به جلو ادامه پیدا کند. وی ادامه داد: یادآوری میکنم که در ۲ سال گذشته سینماداران بدترین ضررها را متحمل شدند و میتوانم به جرات بگویم که هیچ صنفی در هیچ صنعتی به اندازه سالنداران دچار آسیب نشدند. خوشبختانه تولیدکنندگان ما در این مدت چندان دچار آسیب نشدند، چرا که با ارائه آثارشان در پلتفرمها توانستند شرایط مناسبی را برای خود فراهم کنند. متاسفانه سینماداران و پخشکنندگان در دوره شیوع کرونا بشدت آسیب دیدند که امیدوارم با اکران فیلمهای خوب و پرمخاطب در نوروز ۱۴۰۱ شرایط بهتری فراهم شود.
سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: صاحبان فیلمها میتوانند در انتظار حمایتهای ویژه شورای صنفی نمایش بویژه برای فیلمهای پرمخاطب باشند.
صابری در پایان گفت: با توجه به پیشنهادهایی که به شورا داده شده است، اکرانهای نوروزی از ۱۷ اسفند آغاز میشود و فیلمهای پرمخاطب که با استقبال مخاطب مواجه شوند از حمایتهای ویژه برخوردار میشوند.
ارسال به دوستان
برپایی هفته فیلم ایران در ۴ کشور
به مناسبت چهلوسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت بنیاد سینمایی فارابی، هفته فیلم ایران در ۴ کشور برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، همزمان با دهه فجر و به مناسبت چهلوسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هفته فیلم ایران با آثاری مانند «بادیگارد»، «ویلاییها»، «یه حبه قند»، «حوض نقاشی»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «فرشتهها با هم میآیند» و... در کشورهای مختلف برگزار شد. بر این اساس فیلمهای «برگ جان»، «نسترنهای وحشی»، «فرشتهها با هم میآیند»، «محمد رسولالله»، «لینا» و «آپاندیس» از 15 تا 20 بهمن 1400 در شهر بلگراد صربستان به نمایش درآمدند.
در استانبول ترکیه نیز فیلمهای «سارا و آیدا»، «یه حبه قند»، «به همین سادگی»، «حوض نقاشی»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «بادیگارد»، «شیار 143» و «کفشهایم کو» از 15 تا 18 بهمن 1400 روی پرده رفتند.
همچنین در دارالسلام برونئی با همکاری وزارت امور خارجه در بهمن ماه، فیلمهای سینمایی «ویلاییها»، «سارا و آیدا»، «نسترنهای وحشی»، «خواب آب» و «پدر آن دیگری» به نمایش درآمدند. در لاهور پاکستان نیز آثاری چون «ویلاییها»، «سارا و آیدا»، «نسترنهای وحشی»، «خواب آب» و «پدر آن دیگری» از 20 تا 22 بهمن 1400 اکران شدند.
برگزاری هفتههای فیلم در بلگراد، استانبول و لاهور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هفته فیلم شهر دارالسلام نیز با همکاری وزارت امور خارجه انجام شده است. گفتنی است بنیاد سینمایی فارابی در ۴ سال اخیر مجموعا 14 هفته فیلم در کشورهایی مانند ژاپن، چین، یونان، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، لهستان و... برگزار کرده است.
ارسال به دوستان
رؤسای ساترا و مرکز تحقیقات رسانه ملی تغییر کردند
رئیس صداوسیما در احکامی جدید رئیس ساترا و مرکز تحقیقات رسانه ملی را معرفی کرد.
به گزارش «وطنامروز»، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، در دو حکم جداگانه محسن شاکرینژاد را به سمت «رئیس مرکز تحقیقات» و سعید مقیسه را به سمت «معاون رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در فضای مجازی» منصوب کرد؛ ۲ قسمت مهمی که از هر حیث اهمیت ویژه دارند. سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر مدیریت فضای مجازی و مدیریت نمایش خانگی را عهدهدار است و مرکز تحقیقات رسانه ملی رصد برنامهها و آثار نمایشی رادیو و تلویزیون را به نوعی مدیریت میکند که بسیار مؤثر و قابل توجه است.
ارسال به دوستان
زمان پخش فصل سوم «عصر جدید» مشخص شد
شبکه ۳ زمان پخش سری جدید «عصر جدید» به تهیهکنندگی و اجرای احسان علیخانی را اعلام کرد.
به گزارش «وطنامروز»، چندی پیش امین حیایی، بازیگر سینما و تلویزیون که ۲ فصل داور برنامه «عصر جدید» بود از شروع سری جدید این برنامه تلویزیونی خبر داد و به خبرنگار تسنیم گفت: احسان علیخانی در حال پیشتولید سری جدید این برنامه است و هنوز مشخص نیست داوران تغییر خواهند کرد یا نه و اینکه از چه زمانی روی آنتن میرود. بعد از این گفتوگو، گمانهزنیها آغاز شد و حتی برخی رسانهها این برنامه را غایب کنداکتور نوروزی اعلام کردند. شبکه ۳ رسما اعلام کرد «سری جدید برنامه «عصر جدید» از عید نیمه شعبان روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت».
بر اساس این گزارش، مهدی بلوکات، قائممقام این شبکه گفت: به مدد الهی، سری جدید برنامه عصر جدید از عید نیمه شعبان مصادف با 27 اسفندماه سال جاری تا عید غدیر سال 1401 روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت.
وی در ادامه افزود: اجرای سری جدید برنامه «عصر جدید» مانند گذشته بر عهده احسان علیخانی خواهد بود و هماکنون مراحل راستیآزمایی شرکتکنندگان و پیشتولید برنامه در حال انجام است.
بلوکات همچنین درباره ترکیب داوران سری جدید برنامه عصر جدید گفت: احتمال تغییر ترکیب داوران وجود دارد که انشاءالله اعلام خواهد شد.
ارسال به دوستان
طی نشست رسانهای مطرح شد
گلایه شیخطادی از شرایط سریالسازی درباره زنان قهرمان
پرویز شیخطادی، کارگردان سریال تلویزیونی «آتش در گلستان» با اشاره به سختیهای بسیار در مسیر ساخت این پروژه، به سرانجام رسیدن آن را به معجزه تشبیه کرد.
به گزارش «وطنامروز» نشست خبری سریال «آتش در گلستان» با حضور فرزندان مرضیه دباغ، پرویز شیخ طادی کارگردان و حامد حسینی تهیهکننده در ساختمان اداری صداوسیما برگزار شد.
پرویز شیخطادی، کارگردان این سریال در ابتدا به سختیهای ساخت این پروژه اشاره و بیان کرد: وقتی یک گروه دارد حلال و درست کار میکند، چرا فشار میآورید که فقط 10 قسمت کار کند؟ ما دنبال چه میگردیم؟ مدل از کجا میخواهیم بیاوریم. چقدر مردم باید کانال عوض کنند و سریالهای بیریتم ببینند.
وی اضافه کرد: شخصیتی مثل مرضیه حدیدچی که زندگیاش جذاب و قابل پرداخت است، چرا نباید سریال زندگیاش ساخته شود؟ در حالی که پر از عبرت و آموزش است. این مادر و مادران اینچنینی درس اراده هستند. در این کار ۲ برابر تمام سریالها سختی کشیدیم ولی معجزهوار از آنها گذشتیم. جایی که سر تا پایش حفاظتی بود ما را راه دادند، معلوم است شخصیتی که از او میگوییم روحش در خود کار حضور دارد. از تصمیمگیران خواهش میکنم در این حوزه جدی باشند. بشدت به مادران معتقد و الگو نیاز داریم؛ مادری که انرژی دارد و جوانپسند است. شیخطادی درباره چالشهای پرداخت به یک قهرمان ملی زن در سریال عنوان کرد: در حوزه پوشش باید پوشش مناسب باشد، از اینجا شروع میشود تا گریم و وضعیت ظاهری تا محیط کار که همه اینها گرفتاری دارد و باید موارد ممیزیها را هم رعایت کنیم.
وی ادامه داد: شاید در زندگی رئال خودمان اینقدر چالش نداشته باشیم. چالش بعدی این است که وقتی طرح را ارائه میدهیم ابتدا استقبال نمیشود و نوعی مقاومت صورت میگیرد؛ خود مسؤولان دچار نگرانی میشوند و حتما باید فیلمساز را بشناسند. برایشان سوال میشود که آیا فیلمسازان میتوانند از پس مشکلات برآیند، میتوانند ممیزی را رعایت کنند و عزت و احترام را نشان دهند؟
شیخطادی همچنین با اشاره به مشکلات سر راه این سریال گفت: مسأله بعد پذیرش آقایانی است که در پروژهها هستند. در بخش تولید خانمها فعالیت بیشتری دارند. آقایان فکر میکنند نوعی رقیب پیدا شده است و اگر مجموعههای که درباره بانوان میسازیم به نوعی بیشتر باشد این حس رقابت به وجود نمیآید.
در ادامه راضیه میرزادباغ درباره کتابهایی که به زندگی مادرش پرداخته است، گفت: «پرواز به سوی نور»، «خاطرات مرضیه حدیدچی»، «زنی از تبار الوند» و «زندگی خواهر طاهره» 4 کتابی هستند که اکثر زوایای زندگی مادرم را به تحریر درآوردهاند اما آنچه خیلی روی شخصیت ایشان در جامعه مانور میشود، زندگی سیاسیشان است که البته بخش بارز زندگی ایشان است.
وی ادامه داد: با این حال اگر در آثار صرفا نقش نظامیگری و سیاسی ایشان به جامعه نشان داده شود، شخصیتشان دور از دسترس بچههای امروز قرار میگیرد، در حالی که جوان امروز باید بداند مرضیه حدیدچی یک انسان است، یک زن است، یک مادر است و در انتها یک شهروند است و اگر کسی بتواند همه این ابعاد را درباره اکثریت جامعه نسوان هم برای خودش و هم برای جامعه تعریف کند، میتوان از حدیدچیها الگو ساخت. وقتی الگویی برای ارائه به جوانان نشان ندادیم، دنبال الگوهای دیگری میروند.
فرزند مرحوم مرضیه دباغ تصریح کرد: این شاید یکی از نقاط کور جامعه ما است که باید روشن شود. اگر شخصیتهای مرد و زن را درست القا کرده بودیم شاید امروز خیلی از بازیگران نابازیگر را نمیدیدیم. وقتی اینها قرار است الگو باشند و راه را تعیین کنند، جامعه به مسیر درستی نمیرود. همین است که امروز احتیاج داریم زندگی این افراد را کنجکاوانهتر ورق بزنیم.
وی اضافه کرد: مسؤولانی که انجام وظیفه درستی نکردند امروز باید روی این الگوها سرمایهگذاری درستی کنند. رسانهها هم بایستی بیش از آنچه باید انجام وظیفه کنند. هنوز برخی چهرههای آن زمان اسمشان هم به گوش بچههای ما نخورده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|