|
ارسال به دوستان
چرا سلبریتیها به هر قیمتی خود را جلوی چشم میاندازند؟!
مصرف زمان؛ ابزار نامیرایی سلبر یتیها
محمدجواد بیژنی: فرهنگ در طول تاریخ ۳ دوره را پشت سر گذاشته است. مرحله اول؛ فرهنگ به معنای ساخت انسان فرهیخته که دارای ارزشهای انسانی باشد. مرحله دوم؛ فرهنگ بهمثابه یک کالا. در این مرحله ارزشهایی که فرهنگ دارد در کالا تجلی پیدا میکند. و مرحله سوم؛ فرهنگ بهمثابه تصویر؛ تصویری که به صورت مدینه فاضله ترسیم شده و همگان برای رسیدن به آن تصویر خیالی میجنگند. حال در این فضاهای فرهنگی، واژه شهرت نیز با توجه به فرهنگ مردم تغییر کرده است. شهرت در لغتنامه دهخدا به معنای آوازه، اشتهار، بلندآوازگی و نامآوری است. در مرحله اول فرهنگ شهرت یک فرد در میدانهای مختلف از جمله، علم، عرفان، سخن، پهلوانی، ریشسفیدی و... بر اساس مفاهیم و ارزشهایی بود که به طور کلی برای جامعه بشری آن زمان قداست داشت. به زبان دیگر، فرد مشهور دارای ارزش و اعتبار خاصی بود که دیگرانی به آن احترام میگذاشتند. این احترام به خاطر داشتن یک یا چند ویژگی مثبت و ارزشمند بود. در مرحله دوم که فرهنگ بهمثابه کالا به حساب میآید، رنگ و بوی شهرت عوض میشود. این بار شهرت سعی دارد خود را از مفاهیم معنوی و قدیمی جدا سازد و در مفاهیم عینی و زمینی تجلی پیدا کند؛ کالایی که بتوان آن را دید و لمس کرد. در این مرحله رفتهرفته نگاه مصرفگرایی کالایی در نگاه مخاطبان و مردم به وجود میآید. این امر بیشتر در جوامع لیبرال بروز و ظهور پیدا کرد. در این مرحله افراد دارای شهرت، باز هم سعی بر آن داشتند که در زمینه مورد شهرت خود، بهترینهایی را به مردم هدیه دهند، برای مثال در موسیقی، ادبیات، سینما و... . در مرحله سوم فرهنگ با پیشرفت تکنولوژی رنگ و بویی دیگر مییابد. این بار تصویر مهم میشود؛ اینکه بتوانند به هر قیمتی که شود در مقابل چشمهای مردم حضور داشته باشند. این امر با توجه به شبکههای اجتماعی سرعت بیشتری میگیرد، به گونهای که میرایی و نامیرایی آنها به «دیده شدن» بستگی دارد. در همین راستا فرهنگ شهرت با منطق مصرفگرایی هدایت میشود. مصرفگرایی در شبکههای اجتماعی به معنای «مصرف زمان» است. سلبریتیها در این شبکهها تمام تلاش خود را میکنند که کاربر یک ثانیه بیشتر به عکس آنها نگاه بیندازد. یک بار بیشتر صفحه آنها را باز کند و یک نفر بیشتر صفحه آنها را دنبال کند. برای این امر سلبریتیها در یکی از ترفندهای خود برای دیده شدن دست به خلق داستان میزنند. همانگونه که یک دست صدا ندارد، خلق داستانها به صورت چند نفره انجام میشود. بهترین حالت ممکن نیز، وجود یک زن و یک مرد است که بتوانند دیدگان مخاطبان را به همدیگر پاس بدهند. در نتیجه اخبار زردی تولید میشود به صورت سلسلهوار و تاریخی! برای مثال «جانی دپ» اتهام خشونت خانگی و دعوای حقوقی را میگیرد. و این اخبار زرد مدام شروع به تولید محتوا میکنند و آنقدر مخاطبان را به صورت نمایشی سرگرم میکنند که در 22 فروردین 1401 اتهام بریده شدن انگشت دست جانی دپ، صدر اخبار و اذهان و چشمهای مردم و کاربران میشود. سلبریتیها از این توجه پول درمیآورند، مصرفگرایی را گسترش میدهند و به زبان دیگر مخاطبان خود را سر کار میگذارند تا بتوانند در چرخهای از نامیرایی زیست کنند. هر چه بیشتر به اخبار زرد توجه شود، بالطبع جامعه در یک ضدآگاهی فرو میرود. واقعا جای سوال دارد که کاربران از خود بپرسند دنبال کردن اینکه امبرهرد به جانی دپ فحش داده است، دقیقا چه آگاهیبخشی به آنها میدهد؟! چه چیز را در این دایره هستی به اذهان خود وارد میکنند؟! آیا اینها سرابی از آگاهی نیست که تنها به پر شدن زمان و ذهنهای ما میانجامد؟! از سوی دیگر علاوه بر آنکه زمان، اذهان و چشمها با آگاهی کاذب پر میشود، یک حسرتی از مقایسه نیز در افراد ایجاد میشود؛ مقایسه که ابزاری سرمایهدارانه برای بیشتر کردن مصرف است. در نتیجه این معامله بین کاربران و اخبار زرد سلبریتیها با داستانهای ساختگی و سلسلهوار، تنها بازی باخت- بردی است که فرهنگ کالایی و تصویری با بشریت انجام میدهد. در یک کفه ترازو زمان، چشمها و اذهان ما به تاراج میرود، در کفه دیگر ترازو امبرهرد و امثالهم پول را روی پول میگذارند و به ریش بشریت میخندند. ارسال به دوستان
چالشهایی که پیش روی گیشه سینمای ایران است؛ از جام جهانی تا نوروز رمضانی
«بحران اکران» با شورا حل میشود؟
آنچه در اکران نوروز فیلمهای سینمایی و در پی آن در اکران ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد، میتواند تصویر مناسبی از فضای ماههای آتی گیشه در اختیار قرار دهد. به گزارش «وطنامروز»، اتفاق این روزهای پخش و توزیع فیلمهای سینمایی در سینمای ایران را میتوان به «بحران اکران» تعبیر کرد؛ بحرانی که هر چه میگذرد چالشهایش بیشتر از پیش عیان میشود و اتفاقا همین چالشها موجب شده تا شورایی با عنوان «شورای راهبردی اکران» تشکیل شود. مسائلی که علی سرتیپی، عضو شورای راهبردی اکران درباره آنها و فعالیتهای این شورا و اولویتهای فعالیت آن اینطور توضیح میدهد: در واقع میتوان گفت شورای راهبردی اکران به این دلیل تشکیل شده است تا نسبت به مسائل کلان در حوزه اکران تصمیمگیری کند، شورای صنفی نمایش در حال حاضر به صورت موردی و بر اساس یک آییننامه مشخص عمل میکند و با توجه به شرایط خاصی که در سال جاری در زمینه اکران فیلمها در سینماها داریم، میتوان گفت با چالشهای بسیاری مواجه هستیم. وی در گفتوگو با مهر با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اکران در حال حاضر وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران قرار دارند و بسیاری از مشکلاتی که به دلیل تعطیلی سینماها در دوره شیوع کرونا به وجود آمده بود همچنان وجود دارد؛ یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مساله برگزاری جامجهانی است که میتواند تأثیر منفی بر اکران فیلمها داشته باشد. رئیس کانون پخشکنندگان سینمای ایران در ادامه میگوید: از جمله مواردی که پیش از هر چیز نیاز به بررسی و پیدا کردن راهکار مناسب درباره مشکل اکران وجود دارد، این است که سال آینده اکران نوروزی کاملا همزمان با ماه مبارک رمضان میشود و همین مساله بیشک اکران را تحت تأثیر قرار میدهد. وی توضیح داد: تمام این موارد و مشکلاتی که بیان کردم باعث ایجاد شورای راهبردی اکران فیلم شده که مدیریت آن را رئیس سازمان سینمایی برعهده دارد و کار اصلی آن این است که مسائل و مشکلات کلان در حوزه اکران را مورد بررسی قرار داده و به آن رسیدگی کند و میتوان گفت این شورا نگاه استراتژیک به حوزه اکران دارد. سرتیپی درباره تفاوتهای شورای راهبردی اکران و شورای صنفی نمایش گفته است: شورای صنفی نمایش معمولا به مسائل فوری، روزانه و هفتگی سینما پرداخته و سعی در حل آن دارد اما شورای راهبردی اکران بیشتر به موارد کلان سینما میپردازد. در همین راستا موارد خاص و کلان حوزه اکران را شناسایی و درباره آن بحث میکنیم. این سینمادار و تهیهکننده سینما درباره جزئیات موارد کلان حوزه سینما اینطور توضیح میدهد: از جمله این موارد میتوان به پیامدهای تعطیلی سالنهای سینماها طی ۲ سال گذشته و ضربه اقتصادی که به سینما وارد کرده، فیلمهای در نوبت اکران که تعداد آن ۲ برابر حد معمول بوده و هرکدام سرمایه تهیهکنندگان است، جلوگیری از فیلمسوزی و آیندهنگری برای سال بعد و ایجاد شرایط مناسب اکران در سال آینده و ادامه یافتن نهضت سالنسازی در کشور و افزایش تولیدات با کیفیت در سینمای ایران اشاره کرد. قابل تامل اینکه، عضو شورای راهبردی اکران در پاسخ به این پرسش که بحث افزایش بلیت هم مورد توجه شورا قرار میگیرد یا خیر، گفت: این مساله بیشتر مربوط به شورای صنفی نمایش است، در واقع افزایش قیمت بلیت توسط شورای صنفی نمایش انجام شده و در نهایت مورد تأیید وزارت ارشاد قرار گرفته است، البته در موارد خاصی ممکن است شورا درباره کاهش یا افزایش قیمت بلیتها بحث کند اما در حال حاضر دغدغه اصلی شورای راهبردی اکران افزایش بلیت سینماها نیست!
اگر چه شورای راهبردی اکران، شورای جدیدالتأسیسی به نظر میرسد اما رضا سعیدیپور، مدیر قدیمی سینما درباره این شورا به تسنیم گفته است: شورای راهبردی اکران، شورایی نیست که بتازگی تأسیس شده باشد. این شورا قبلا نیز ایجاد شده بود، منتها تشکیل نمیشد. شورای راهبردی اکران وظیفه اصلی سیاستگذاری اکران در سینماهای کشور را دارد و باید برنامهریزی کلان اکران و مسائل مرتبط با این چرخه را داشته باشد. نگارش آییننامه اصلیترین کار این شورا است که باید انجام دهد.
شورای راهبردی اکران نه برای جایگزین شدن نسبت به شورای نمایش بلکه برای تدوین آییننامه درست و متقن جهت اکران و همچنین بررسی و ایجاد راهکارهای موثر در تامین نیازهای نمایش و پیشنهاد شیوههای حمایتی اکران فیلمهای سینمایی وارد عمل شده است. آنطور که تسنیم خبر داده، این شورا در نخستین مصوبات خود با توجه به عدم فعالیت شورای صنفی نمایش نسبت به اکرانهای عید فطر نیز دست به کار شد و خبر از تدوین آییننامه و برنامهریزی کلان اکران تا پایان سال داد. باید دید این آییننامه و برنامهریزی کلان، بحران اکران در ماههای آتی را حل خواهد کرد؟
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
اخبار
آغاز پیشتولید «مؤمن»
پیشتولید فیلم سینمایی «مومن» به کارگردانی هادی مقدمدوست و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی آغاز شد. به گزارش «وطنامروز»، پیشتولید فیلم سینمایی «مومن» به کارگردانی هادی مقدمدوست و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی آغاز شد و با تکمیل فهرست عوامل و بازیگران وارد مرحله فیلمبرداری میشود. «مومن» روایت بخشی از زندگی شهید حسین همدانی است که فیلمنامه آن پس از ۲ سال تحقیق و پژوهش به نویسندگی هادی مقدمدوست به رشته تحریر درآمده است. شهید حسین همدانی، فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسولالله و معروف به «حبیب سپاه» از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان به شمار میآمد و از سال ۱۳۵۹ در دفاعمقدس حضور داشت. وی ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب سوریه، در نبرد علیه نیروهای داعش به شهادت رسید.
***
بازپخش «نیاز» در شبهای قدر
همزمان با شبهای قدر، مجموعه تلویزیونی«نیاز» که پیشتر سال ۹۴ روی آنتن رفته بود، بازپخش میشود. به گزارش «وطنامروز»، «نیاز» سریالی به کارگردانی حسین سهیلیزاده و تهیهکنندگی ایرج محمدی است که در ایام شبهای قدر از شبکه یک پخش خواهد شد.
مینیسریال 5 قسمتی «نیاز»، از چهارشنبه (۳۱ فروردین)، بعد از خبر ۲۱ به جای سریال طنز «خوشنام» روی آنتن میرود و قسمت چهاردهم سریال «خوشنام»، دوشنبه ۵ اردیبهشت پخش خواهد شد. «نیاز»، ملودرامی اجتماعی است که ۲ موضوع را روایت میکند؛ یکی ترویج فرهنگ یتیمنوازی در جامعه و دیگری چالشهایی که بین انسانها به وجود میآید. بهاره افشار، شهرزاد کمالزاده، حدیث میرامینی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، عمار تفتی، رز رضوی، سیروس میمنت، آرش تاجتهرانی و کیمیا ملاحی (بازیگر خردسال) از بازیگران این مجموعه تلویزیونی مناسبتی هستند.
***
صدای همایون با موسیقی خلعتبری
همایون شجریان که طی هفتههای گذشته برای برپایی تور کنسرت در چند کشور اروپایی حضور پیدا کرده بود، از انتشار قریبالوقوع آلبوم تازهاش به نام «گاه فراموشی» به آهنگسازی فردین خلعتبری خبر داد. به گزارش مهر، تازهترین همکاری مشترک همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی و فردین خلعتبری از آهنگسازان کشورمان با عنوان «گاه فراموشی» بزودی پیش روی مخاطبان قرار میگیرد.
***
بازی «ماینکرفت» فیلم سینمایی میشود
کمپانی «برادران وارنر» از ساخت یک فیلم سینمایی بر اساس بازی ویدئویی معروف «ماینکرفت» خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، «جیسون ماموا» بازیگر فیلمهایی چون «آکوامن» و «تلماسه» در حال مذاکره با کمپانی «برادران وارنر» برای برعهده گرفتن نقش «ماینکرفت» است و «جارد هس» نیز این فیلم را کارگردانی خواهد کرد. بازی ویدئویی «ماینکرفت» که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد به کاربران اجازه میدهد تا از بلوکها برای ایجاد ساختارها و جهانها استفاده کنند.
این بازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تنها چند سال پس از عرضه به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید و در نهایت کمپانی مایکروسافت شرکت سازنده موجانگ استودیوز را با قیمت 2.5 میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد.
«ماینکرفت» هماکنون در صدر فهرست پرفروشترین بازیهای ویدئویی تمام ادوار قرار دارد.
ساخت فیلمهای سینمایی با اقتباس از بازیهای ویدئویی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و سال گذشته مجموعه فیلمهای «مرد آزاد» با بازی «راین رینولدز» کلید خورد و کمپانی پارامونت نیز قرار است ماه آینده قسمت جدید «سونیک» را عرضه کند.
***
حضور تولیدکنندگان نوشتافزار ایرانی در نمایشگاه قرآن
در بخش نوشتافزار قرآنی بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن، بیش از ۵۰ تولیدکننده نوشتافزار ایرانی حضور دارند.
به گزارش «وطنامروز»، در غرفه نوشتافزار قرآنی وضعیت کاراکترسازی و الگوسازی در ایران و جهان و تأثیرات آن در سبک زندگی و اعتقادات مردم، همچنین وضعیت صنایع فرهنگی و سبک زندگی کودک و نوجوان در ایران تشریح میشود. بیان تأثیرات فرهنگی و تربیتی محصولات بر روی کودک و نوجوان ایرانی، فرآیند صنعت کاراکترسازی در دنیا و صنایع وابسته و ارائه آمار و اطلاعات صنایع مرتبط به کودک و نوجوان از دیگر محورهای این بخش بهشمار میرود.
در بخش نوشتافزار قرآنی، نمونههای موفق بومی و دستاوردهای این حوزهها به بازدیدکنندگان معرفی میشود؛ همچنین بیش از ۵۰ تولیدکننده محصولات فرهنگی به عرضه محصولات خود با محوریت شخصیتهای ایرانی- اسلامی و قرآنی میپردازند. در غرفه نوشتافزار قرآنی محبوبترین و پرمصرفترین شخصیتها در ایران معرفی خواهند شد و بیش از هزار محصول در بخش پوشاک، اسباببازی و سرگرمی، نوشتافزار و محصولات تزئینی عرضه میشود.
ارسال به دوستان
«کیجیاف» پرفروشترین فیلم هفته سینمای جهان شد
فیلم هندی در صدر گیشه
فیلم هندی «کیجیاف» عنوان دومین فیلم پرفروش این هفته جهان را از آن خود کرد. به گزارش «وطنامروز» فیلم «کیجیاف: بخش دوم» ساخته پراشانت نیل با نقشآفرینی یاش، دومین فیلم پرفروش جهان در آخر هفتهای که گذشت بود و توانست بیش از ۷۰ میلیون دلار بفروشد. فیلم «کیجیاف» که توسط ویجای کراگاندور تهیه شده، با بودجهای ۱۳ میلیون دلاری ساخته شده است. شرکت هومباله فیلمز که پشت آن بوده تایید کرده فیلم در چهار روز توانست 5.46 میلیارد روپیه (71.6 میلیون دلار) بفروشد. این فیلم دنباله «کیجیاف: بخش اول» سال ۲۰۱۸ است که ۳۳ میلیون دلار فروخته بود و پرفروشترین فیلم به زبان کانارا در تاریخ شده بود. در قسمت دوم همچنین از مجموعهای از بازیگران هندی شناختهشده از جمله سانجای دوت، راوینا تاندون و پراکاش راج استفاده شده است. این فیلم 14 آوریل اکران شد که برای شماری از جوامع هندی روز اول سال نو است. فیلم به زبان کانارا است و دوبله تلوگو، تامیل، هندی و مالزیایی دارد. در آمریکا این فیلم کار خود را با 2.8 میلیون دلار فروش آغاز کرد. در آخر هفتهای که گذشت، یک بلاکباستر هندی دیگر هم عملکرد خوبی در گیشه داشت. فیلم «RRR» ساخته اساس راجامولی با نقشآفرینی انتیآر جونیور و رام چاران توانست ۶۵ میلیون دلار بفروشد و فروش کل خود را به ۱۴۰ میلیون دلار برساند. قسمت دوم «کیجیاف» در پردههای آیمکس هند و جهان هم موفق ظاهر شد. افتتاحیه آیمکس آن در هند با کسب ۷۶۲ هزار دلار از «اسپایدرمن: بازگشتی به خانه نیست» هم بیشتر فروخت. در سطح بینالمللی، این فیلم 1.1 میلیون دلار از ۹۵ پرده آیمکس کسب کرد.
ارسال به دوستان
چاپ جدید «بچه هالیوود» راهی بازار شد
اندرونی هالیوود در یک کتاب
چاپ جدید کتاب «بچه هالیوود» نوشته رابرت پریش با ترجمه پرویز دوائی توسط انتشارات «جهان کتاب» منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «بچه هالیوود» نوشته رابرت پریش بهتازگی با ترجمه پرویز دوائی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب بیستوچهارمین عنوان از مجموعه «جستارها» است که این ناشر منتشر میکند. رابرت پریش نویسنده این کتاب متولد سال ۱۹۱۶ در کلمبوس ایالت جورجیای آمریکاست اما بیشتر سالهای کودکی و نوجوانی خود را در هالیوود گذراند و اواخر دهه ۱۹۲۰ بود که شروع به بازی در فیلمهای سینمایی کرد. او از ۱۷ سالگی بازیگر جزئی و تقریبا پای ثابت نقشهای گذری و کوتاه فیلمهای جان فورد شد. او در ادامه در رشته تدوین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تحصیل کرد و مدتی را به عنوان تدوینگر صدا، دستیار تدوین و سپس تدوینکننده اصلی فیلمها فعالیت کرد. او به جز جان فورد، برای فیلمسازانی چون لوئیس مایلستون، جورج کیوکر، ماکس اوفولس، رابرت راسن و... فیلم تدوین کرد. پریش در سال ۱۹۴۷ بهخاطر تدوین فیلم «جسم و جان» به کارگردانی رابرت راسن جایزه اسکار گرفت. او در سال ۱۹۵۰ فیلم سینمایی «فریاد کن خطر» را کارگردانی کرد. «بچه هالیوود» دربرگیرنده خاطرات او از کار و زندگی در هالیوود و جهان فیلم و سینماست. این کتاب در ۲۷ فصل نوشته شده است و ترجمه دوائی از آن، پیشتر توسط انتشارات روزنهکار منتشر شده بود که با تعویض ناشر، توسط جهان کتاب منتشر شده است. این کتاب با ۲۰۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است. ارسال به دوستان
روایتی مستند از پیروزی و قهرمانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در جاکارتا ۲۰۱۸
«تور برای ماست» رونمایی شد
مستند «تور برای ماست» به کارگردانی حسین همایونفر در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک رونمایی شد. به گزارش «وطنامروز»، فیلم مستند «تور برای ماست» به کارگردانی حسین همایونفر و محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح، شامگاه دوشنبه ۲۹ فروردین در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک، با حضور سیدمحمدیاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و محمود خسرویوفا، رئیس کمیته ملی پاراالمپیک رونمایی شد. در این مراسم سیدمحمدیاشار نادری ضمن تمجید و تشکر از سازندگان و تولیدکنندگان این فیلم گفت: مستند «تور برای ماست» روایتی از قهرمانان بزرگ کشور عزیزمان در مسابقات پاراالمپیک است که به نظرم مصداق ذوبالحدید هستند، مثل فولاد آبدیده که با کار بزرگی که کردند موجب امیدآفرینی در سطح جامعه شدند و یکبار دیگر پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند. نادری در پایان با اشاره مأموریتهای گروه مستند روایت فتح نیز گفت: در واقع مأموریت روایت فتح، روایت فتوحات انقلاب اسلامی است، فرقی هم ندارد این فتوحات در هر عرصهای که باشد؛ یکوقتی در عرصه فرهنگ، یک وقتی در عرصه ورزش، یکوقتی در عرصه هنر و یک وقتی در عرصه امنیت است. اساسا هر جایی که فتحی اتفاق بیفتد ما وظیفه روایتگری آن را با زبان هنر داریم. در ادامه محسن نجمی، رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر نیز ضمن اشاره به استقبال و اقبال عموم مردم دنیا به رشته بسکتبال با ویلچر که موضوع این مستند است، بیان کرد: رشته بسکتبال با ویلچر یکرشته مهیج و پرطرفدار در دنیاست، در ایران هم بعد از پیروزی انقلاب از سال ۵۹ و ۶۰ این رشته به کشور ما آمد و اکنون نزدیک به ۲۰ لژیونر در ترکیه، یونان، اسپانیا، ایتالیا و آلمان داریم که در مستند «تور برای ماست» هم دیده شد. از طرفی در این مستند نشان داده شد که ۲ تن از مربیان خوب ما آقای آقاکوچکی مربی تایلند و آقای خاکی مربی تیم عراق بودند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد انشاءالله شاهد پخش این مستند مهیج و درخشان از شبکههای سیما باشیم. در آیین رونمایی مستند «تور برای ماست» حضار پوستر فیلم را که توسط مرتضی شجاعی طراحی شده است، به رسم یادگاری امضا کردند. مستند «تور برای ماست» محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح به تهیهکنندگی و کارگردانی حسین همایونفر و با همکاری کمیته ملی پاراالمپیک تولید شده که روایتگر پیروزی و قهرمانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|