|
ارسال به دوستان
قهرمانهای فانتزی روی ذهن مخاطب رژه میروند
جای فردوسی خالی
گروه فرهنگ و هنر: «قهرمان» برای انسانها در طول تاریخ به عنوان نماد جامعهپذیری کامل محسوب شده است؛ به همین دلیل نویسندگان و شاعران بسیاری سعی در قهرمانسازی برای مخاطبان خویش کردهاند. با این وصف در ایرانزمین نیز ادیبان، شاعران و نویسندگان زیادی قهرمانسازی کردهاند و اخلاق، ادب، خوبی و بدی را در قالب قهرمانهای خود به مردم و مخاطبان نشان دادهاند. این قهرمانان که در میدانهای اجتماع و فرهنگ قطعا جزو محبوبترینها بودهاند، در زمینههای اقتصادی نیز جوانمردانه و درویشوار زندگی کردهاند. در سالهای اخیر اما رسانههای بزرگ دنیا از جمله شبکههای اجتماعی و هالیوود به قهرمانسازی پرداختهاند؛ قهرمانهایی که فانتزی هستند و بشر را به گونهای ترسیم میکنند که هیچ وقت نمیمیرد؛ انسانی که هیچ نقطه ضعفی ندارد و حتی مانند اسفندیار یکی از قهرمانان شاهنامه فردوسی چشمانش نیز رویین است و هیچ نقطه ضعفی در تمام وجودش نیست. این قهرمانهای فانتزی فضا را به گونهای در اذهان میچینند که نه تنها به انسان درسی از اخلاق، ادب، خوبی، زشتی و... نمیدهند، بلکه تنها یک توقعی را در فرد ایجاد میکنند که انسان بودن خود را فراموش کند و یک شخصیت فرازمینی و فانتزی از خود بسازد. میتوان مدعی شد یکی از دلایل رژه رفتن این قهرمانهای فانتزی بر اذهان مخاطبان، از کمکاری نخبگان ادبیاتی در کشور و منطقه است. آیتالله جوادیآملی ضمن اشاره به این موضوع که گریه کردن نمیتواند مشکل مملکت و جامعه ایران را حل کند، متذکر میشود: «جای مرحوم فردوسی در اینجا خالی است و باید شعرایی مانند ایشان تربیت کنیم. فردوسی حکیم بود، ادیب بود، نامآور بود». حماسهسرایی و حماسهسازی فردوسی در قهرمانهایش تبلور پیدا کرده است. همان قهرمانهایی که فارغ از ترسیم قدرت، در رفتار، کردار و منش الگوهای بسیار مهم و عالی برای جامعه بشری بودهاند. آنها به خداوند هستی وصل بودند و قدرت خود را از دادار هستی میگرفتند. چندی پیش آیین اهدای نشان فردوسی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در 4 بخش حماسهسرایی، حماسهسازی، فردوسیپژوهی و ترویج زبان فارسی در عرصه بینالمللی برگزار شد. افشین علا پس از دریافت نشان عالی فردوسی در بخش حماسهسرایی گفت: بابت دریافت این نشان خوشحالم، چرا که فردوسی در اوج قله شعر فارسی است و تمام بزرگان دیگر ادبیات ما از جمله سعدی، حافظ، مولانا و... از آموزههای فردوسی در اشعار خود استفاده کرده و نام فردوسی با حفظ و صیانت از زبان شیرین فارسی آمیخته شده است. وی یکی از اعجابهای زبان فارسی را آثار ارزشمند و بینظیر فردوسی دانسته و افزود: آثار حکیم فردوسی پس از هزار سال به دست ما رسیده و بدون هیچگونه مشکل و دستاندازی معنای آن را متوجه میشویم. ما نیز وظیفه داریم این زبان پاکیزه و پیراسته را هم برای فرزندان خود و هم برای نسلهای آینده سالم نگه داریم.
در سالهای نهچندان دور، پدربزرگان در گوشه و کنار ایران میراث فردوسی را با لحن خود برای فرزندان و نوهها میخواندند، با آب و تاب آنها را تعریف میکردند و اینگونه میراث قهرمانهای فردوسی را منتقل میکردند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در نشست خبری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آثار فردوسی حرفهای زیادی برای نسل ما و حتی آیندگانمان دارد و درباره حماسهسازی و قهرمانپروری که شاهنامه فردوسی رقم زده باید الگوسازی شود.
محمد حسینزاده افزود: این الگوسازی در قهرمانپروری نقش مهمی دارد؛ چرا که رستم در شاهنامه قرار است برای نوجوانان و جوانان ما نقش ایستادگی در برابر ظلم را ایفا کند، بنابراین باید در رویکردهای جدید کشور به این امر مهم توجه و قهرمانان شاهنامه را با ادبیات جوانان به آنها معرفی کنیم. وی با بیان اینکه متاسفانه نوجوان امروز ما به واسطه رسانههای پررنگی که وجود دارد قهرمانان فانتزی و عاری از ارتباط معنوی با خالق را بیشتر میشناسد، بیان کرد: در تمام این سالها متاسفانه آنطور که باید نتوانستهایم مقام شاعر پرآوازه و بزرگ حماسهسرای کشور ابوالقاسم فردوسی را پاس بداریم و در شأن ایشان برنامهریزی کنیم به همین جهت خوشبختانه امسال سعی کردهایم برنامههای عمیقی را تدارک ببینیم. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: شعرهای فردوسی به شکلهای مختلف در زندگی روزمره مردم ورود پیدا کرده و باید ادعا کرد این شاعر بر زندگی ایرانیان اثرگذار است.
وی اظهار کرد: فردوسی شاعر ملی کشورمان است و اثر او نقش بینالمللی داشته است اما هنوز حوزههای مغفولی وجود دارد و باید روی آن کار شود. حسینزاده با بیان اینکه قهرمانهایی که فردوسی در شاهنامه رقم زده در طول سالیان سال نقش و اثری در دل و جان مردم ایجاد کرده است، افزود: هنری به نام نقالیخوانی در چایخانهها و قهوهخانهها اجرا میشود و جمعیتی در این مکانها جمع میشوند و به داستانهای آنها گوش میکنند و بسیاری از اشعار در شاهنامه به عنوان ضربالمثل در زندگی مردم گفته میشود. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: باید در همین راستا روحیه و حماسهسرایی فردوسی را در بین ایرانیان ترویج و تقویت کنیم.
واقعیت آن است که قهرمانهای فانتزی در نبود قهرمانهای واقعی در حال رژه هستند؛ مگر آنکه ادیبانی همانند فردوسی روی کار بیایند و خلق قهرمان کنند؛ قهرمانهایی که بتوانند افراد را در ایران و جهان جامعهپذیر کنند. قهرمانهایی واقعبین که با وجود آنکه نواقصی هم دارند اما قدرت آنها از طرف خداوند به میرسد. به خداوند باور دارند و میرا هستند. صفات نیک و زیبا درون آنها است. همه بدن آنها رویینتن است اما راز نفوذ تیر از چشمانشان از طریق سیمرغ، لو میرود و از طریق زال به دست رستم میرسد. قهرمانهایی از جنس مردم که میتوانند زندگی را واقعبینانهتر، در زنجیرهای از جامعهپذیری درست هدایت کنند.
ارسال به دوستان
کن به سانسور متهم شد
پاسخ جشنواره به شکایت از سامانه بلیت
در حالی که روز گذشته مشکلات ایجادشده در سامانه فروش آنلاین بلیت جشنواره فیلم کن با شکایت کاربران روبهرو شد، پاسخ مسؤولان این است که در صدد رفع مشکل هستند اما سانسور مورد دیگر مطرحشده است. به گزارش «وطنامروز»، روز گذشته کار نکردن سامانه خرید بلیت آنلاین برای مطبوعاتیها با اعتراضهایی روبهرو شد که جشنواره فیلم کن با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد: مشکلات فنی که صبح امروز در سرویس فروش بلیت آنلاین ایجاد شد به احتمال زیاد به دلیل اشباع شدن سایت است و در نتیجه مانع دسترسی تماشاگران جشنواره به آن میشود. ما برای رفع این مشکل تلاش میکنیم. شماری از روزنامهنگاران و منتقدان دیروز در توئیتر از سایت فروش بلیت این جشنواره ابراز نارضایتی کرده بودند و اظهار میکردند سایت اجازه دسترسی برای رزرو بلیت را نمیدهد. مارتین کانتریو، از منتقدان سینمایی در توئیتر نوشته بود که اگر سیستم فروش آنلاین بلیت کن را آشغالی بنامیم که مثل یک معماست، کاملا منصفانه است. جشنواره تنها برای دسترسی بیشتر خبرنگاران برای رزرو بلیت، سایت فروش مجزایی برای مطبوعات راهاندازی کرده است. در همین حال جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ که از امشب به صورت رسمی شروع میشود روز گذشته به تلاش برای سانسور مطبوعات متهم شد. تیری فرمو، رئیس جشنواره کن دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد از نشریات خواسته است تا نقل قولهای او را اصلاح کنند و گفت که این یک سنت فرانسوی است که چیز عجیبی هم نیست. وی گفت: خودسانسوری و حتی اندکی سانسور هم مطرح نیست، این یک سنت فرانسوی است که اگر در مصاحبه با روزنامهنگاری وی میپذیرد که پس از مصاحبه متن را بخوانم و اگر خواستم چیزی را تغییر دهم، این به معنی سانسور نیست، چون متن روزنامهنگار را تغییر نمیدهم. فرمو درباره میزان حضور فیلمهای کارگردانهای زن هم گفت: امسال تنها ۲۵ درصد فیلمهایی که ارسال شد توسط کارگردانهای زن ساخته شده بودند و ما هم ۲۵ درصد از فیلمهای جشنواره را به فیلمهایی که زنان ساختهاند اختصاص دادهایم که رقم خوبی است.
وی یادآوری کرد، تازه همین ۱۰ سال پیش بود که یونسکو تذکر داد تنها ۷ درصد مدیران در سراسر جهان زن هستند. با این حال وی یادآوری کرد که برخی سهمیههای جنسیتی در بخش مسابقه کوتاه دانشجویی (که قبلاً سینهفونداسیون نامیده میشد) در نظر گرفته شده، زیرا این بخش شروع کار فیلمسازان جوان است و همه باید از فرصت یکسان برخوردار باشند. اما آنچه ورایتی به آن نپرداخت این بود که این پاسخهای فرمو در پاسخ به نشریه سینمایی ددلاین داده شد که روز پیش در مطلب مفصلی فرمو را به سانسور متهم کرد و گفت پس از مصاحبهای که ماه پیش با وی انجام داده و قرار بود در آستانه برگزاری جشنواره در قالب یک ویژهنامه منتشر شود مجبور شد متن را به وی بدهد تا وی بازبینی کند و برخی پاسخهای سنجیده اما بالقوه مشکلساز را حذف کرد. این جرح و تعدیلها در پاسخ به پرسشی درباره استقبال جشنواره از رومن پولانسکی رخ داد که پاسخ فرمو این بود که قوانین فرانسه از زمانی که پولانسکی برنده نخل طلا شده تغییری نکرده است و حضور کارگردان مشکل اخلاقی نخواهد داشت. پاسخ وی درباره کم بودن کارگردانهای زن هم حذف شده بود و در نهایت ددلاین مجبور شد تا مصاحبه را با توجه به آلوده شدن آن، منتشر نکند. ددلاین همچنین یادآوری کرده که نشریه دیگری مجبور شده پرسشها و پاسخهای کامل درباره عدم حضور کارگردانهای سیاهپوست را حذف کند. این نشریه تاکید کرد در این مسیر با تماسهای پرتنشی از سوی دفتر مطبوعاتی کن روبهرو شده و گفته شد که سال آینده امکان مصاحبه مشابه را نخواهند داشت. خبرنگار این نشریه تاکید کرده که در گذشته هم چنین مواردی مشاهده شده در حالی که این با روزنامهنگاری حرفهای همخوانی ندارد ولی در بحبوحه رقابت شدید برای دسترسی به مسؤولان، اولویتها ممکن است دچار انحراف شوند. وی یادآوری کرده که چند سال پیش رفتار تبعیضآمیز کن برای اجبار زنان برای پوشیدن کفشهای پاشنهبلند را وی افشا کرد که موجب واکنش شدید چهرههای صنعت سینما شد و دیگر چنین مسالهای، مساله جشنواره کن نیست. فرهنگ تغییر کرد، زیرا زمان تغییر فرا رسیده بود. به گفته این خبرنگار، فرمو تاکید کرده که آزادی بیان برای تضمین بزرگی ضرورت دارد و مطبوعات هم شامل حال همین امر میشوند.
ارسال به دوستان
به باتلر اسکار بدهید
تمجید دختر الویس پریسلی از بازیگر نقش پدرش
لیزا ماری پریسلی دختر الویس پریسلی فقید بازی بازیگر فیلم «الویس» را تحسین کرد. به گزارش «وطنامروز»، لیزا ماری پیش از اینکه نخستین نمایش جهانی فیلم «الویس» ساخته باز لورمن در جشنواره فیلم کن انجام شود، از بازی «آستین باتلر» در نقش این خواننده تجلیل کرده است. در این فیلم «تام هنکس» نیز در نقش مدیر بدنام الویس یعنی سرهنگ «تام پارکر» بازی کرده است. دختر الویس و پریسیلا پریسلی ۲ بار فیلم لورمن را دیده و در شبکههای اجتماعی نوشته که بشدت از آنچه دیده خوشحال شده است. وی در این باره گفت: فقط تماشایی است. کاملا اصیل. آستین باتلر قلب و روح پدرم را به زیبایی تجسم بخشیده است. کاری که او انجام داده بیسابقه بوده و با نهایت دقت و احترام اجرا شده است. باید برای این کار به او اسکار داد. این خواننده و ترانهسرای ۵۴ ساله که از احترامی که باز لورمن به پدرش گذاشته تشکر کرده است، افزود: در نهایت این فیلمی است که من و فرزندانم و فرزندانشان میتوانیم برای همیشه به آن افتخار کنیم. در این فیلم رابطه بین الویس پریسلی و پارکر، ستون اصلی را تشکیل داده و اولیویا دیجونگ هم در نقش همسر پریسلی بازی کرده است. در این فیلم همچنین کودی اسمیت مکفی نامزد اسکار برای بازی در فیلم «قدرت سگ» هم در نقش جیمی راجرز چهره مشهور موسیقی کانتری و کلوین هریسون در نقش بیبیکینگ خواننده فقید ظاهر شدهاند. وی افزوده: من میخواهم به مخاطب نشان دهم که الویس تنها یک خواننده نیست، بلکه او یک شورشی بود؛ نخستین شورشی واقعی جوانان با فرهنگ پاپ در سطح عموم مردم. وی عنوان کرد که به شوخی از این فیلم به عنوان «اینک آخرالزمان» فیلمهای موزیکال یاد میکند و فیلمش ارائهکننده دهه ۷۰ است؛ گسترده، زیبا و قدرتمند. «الویس» نخستین پیشنمایش خود را در جشنواره کن خواهد داشت و ۲۴ ژوئن در آمریکا روی پرده میرود.
ارسال به دوستان
پیکسار انیمیشن بعدیاش را معرفی کرد
آب و آتش در فیلم بیستوهفتم
کمپانی پیکسار اعلام کرد انیمیشن بیستوهفتم خود را با تمرکز بر آب و آتش و مشابهتهای آنها میسازد. به گزارش «وطنامروز»، از دهه ۹۰ میلادی پیکسار فیلمهای انیمیشن میسازد و عمده مساله این فیلمها طرح سوالهایی مانند این بوده که اگر اسباببازیها احساس داشتند چه میشد؟ (داستان اسباببازی) یا اگر ماشینها احساس داشتند؟ (ماشینها) یا اگر احساسها دارای احساس بودند چطور میشد؟ (درون بیرون). اکنون زمان این سوال رسیده که اگر عنصرها احساس داشتند چه میشد؟ روز دوشنبه پیکسار ساخت بیستوهفتمین فیلمش را اعلام کرد و گفت فیلم بعدی با نام «المنتال» یا «عنصری» ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ اکران میشود.
این فیلم با تمرکز بر آب و آتش ساخته میشود که با وجود تفاوتهای اساسی در عنصر خود، متوجه میشوند مشابهتهای زیادی به هم دارند. پیتر سون (Sohn) کارگردان انیمیشنهای «دایناسور خوب» و «تا حدی ابری» پیکسار این فیلم را کارگردانی میکند. دنیس ریم، تهیهکننده «دایناسور خوب» و «ماشینها ۲» نیز تهیهکنندگی آن را بر عهده دارد. سون که در این فیلم از دوران کودکیاش در نیویورک الهام میگیرد، گفته است: والدین من اوایل دهه ۱۹۷۰ از کره مهاجرت کردند و یک خواربارفروشی شلوغ در برانکس به راه انداختند. ما از آن دست خانوادههایی بودیم که با امید و رویاهای فراوان راهی سرزمینی جدید میشوند و در یک سالاد بزرگ از فرهنگها، زبانها و محلههای کوچک زیاد مخلوط میشوند. وی افزود: داستان ما بر اساس عناصر کلاسیک آتش، آب، زمین و هوا شکل گرفته که برخی از این عناصر با هم مخلوط میشوند و برخی نه. پیکسار همچنین «لایتیر» را در دست اکران دارد که اسپینآفی از مجموعه «داستان اسباب بازی» است که در آن «کریس ایوانز» صداپیشگی فضانورد انسانی را بر عهده دارد که الهام گرفته از باز لایتیر است. این انیمیشن ۱۷ ژوئن راهی سینماها میشود.
ارسال به دوستان
تئاتر فتح یادآور بیتالمقدس است
2 پیام به بیستوچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
دبیر بیستوچهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیستوچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام دادند. به گزارش «وطنامروز»، رضا مردانی، دبیر جشنواره و مدیرکل منطقه آزاد اروند و حجتالاسلام والمسلمین عادل فریحی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیستوچهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر پیام دادند.
در پیام رضا مردانی، دبیر جشنواره و مدیرکل منطقه آزاد اروند آمده است: «به نام خالق هنر، جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برآمده از توان هنرمندان این شهر عزیز و مقاوم بوده که در سالهای ابتدایی با بضاعت اندک و با همراهی هنرمندان و فرهنگدوستان این خطه مقاوم از ایران اسلامی راهاندازی و دنبال شد. این نهال کوچک که امروز درختی تنومند شده؛ گامی استوار است که جامعه هنری و هنردوست شهرستان خرمشهر در آن زمان آغاز کرد و امروز به عنوان تنها جشنواره در حوزه مقاومت، ایثار و پایداری با ۲۴ سال عظمت و پیدرپی رخنمایی میکند. بنای این تداوم و سختکوشی به یادگار ماندن حماسه عظیم و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاعمقدس و روایت رشادتهای آن بزرگمردان در مقابل استکبار است که استقبال خوب عمومی حکایت از موفقیت هر ساله این جشنواره مردمی دارد.
در پایان فرصت را غنیمت شمرده و از تمام افراد حقیقی و حقوقی، مدیران و پرسنل محترم، ادارات، ارگانها، سازمانها، شرکتها، بخصوص مردم فهیم، فرهنگدوست و هنردوست منطقه آزاد اروند که با حضور و همراهی خود دلگرمی ما را دو چندان کردند تشکر و قدردانی مینمایم».
همچنین پیام حجتالاسلام والمسلمین عادل فریحی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بدین شرح است: «روایت آزادسازی خرمشهر روز سوم خردادماه ۱۳۶۱ پس از ۵۷۸ روز مقاومت جانانه، حماسهای پرشور و زیبا در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران است. در این روز خرمشهر همیشه قهرمان، بار دیگر توسط رزمندگان غیور و جان برکف به آغوش و خاک میهن عزیزمان بازگشت. در همین راستا جشنواره ملی تئاتر فتح طی سالها برگزاریاش تلاش داشته تا این حادثه شکوهمند را که یادآور عملیات غرورآفرین بیتالمقدس است زنده نگه دارد. جشنواره تئاتر فتح یکی از مهمترین رویدادهای هنری منطقه است که فرصت ایجاد بروز خلاقیت برای هنرمندان و پیوند میان مردم، هنرمندان و صحنه را بیش از پیش فراهم میکند. اینجانب با آرزوی توفیق و سربلندی جامعه فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند، امید دارم با توجه به شکوه و عظمت این روز، بیستوچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح همچون سالهای گذشته بتواند با عزمی راسخ و ارائه آثار فاخر و ارزشمند، شور و نشاط فرهنگی را به منطقه بازگرداند و شاهد حضور پرشور هنرمندان در ایام برگزاری آن باشیم». بیستوچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۳۰ اردیبهشت تا سوم خرداد به دبیری رضا مردانی در خرمشهر برگزار میشود.
ارسال به دوستان
اخبار
انتصاب مدیر جدید «آی فیلم»
احمد نوروزی، معاون برونمرزی صداوسیما در حکمی مرتضی شمسی را به عنوان مدیر شبکه آیفیلم منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز»، حکم معاون برونمرزی بدین شرح است؛ جناب آقای مرتضی شمسی، نظر به بهرهمندی از مراتب تعهد، دانش و تجارب موفق جنابعالی در تولید تلویزیونی و مدیریت پیام، به موجب این حکم به سمت «مدیر شبکه آیفیلم» منصوب میشوید. انتظار میرود در مسؤولیت جدید، ضمن توجه به سرفصلهای اساسی برنامه تحول رسانه ملی، تمرکز هرچه بیشتر بر محتوای ارائهشده از آنتن شبکه را وجهه نظر قرار دهید و آرایش متناسب جدول پخش در کانالهای چهارگانه، بهبود کیفی و کمی برنامههای تولیدی، ارتقای گرافیک و عناصر بصری و بسط زمینههای ارتباط فرهنگی بیشتر با مخاطبان را به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، معرفی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، گسترش زبان و ادبیات غنی و پرارج فارسی و معرفی ظرفیتها و توانمندیهای حوزه آثار نمایشی ایرانی پیگیری نمایید. از برادر عزیزم، جناب آقای مهدی مجتهد که در طول سالیان پیش عهدهدار مدیریت این شبکه بودهاند، صمیمانه قدردانی میکنم و برای جنابعالی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
***
اتمام تصویربرداری «دهانگشادها نمیگریند»
تصویربرداری فیلم کوتاه «دهانگشادها نمیگریند» به نویسندگی و کارگردانی منوچهر تیمورزاده و تهیهکنندگی علیرضا برازنده به پایان رسید. به گزارش «وطنامروز»، این فیلم که سبک رئالیسم جادویی دارد، روایتگر شهری است که هر چیزی برای زندگی مرفه نیاز باشد در آنجا مجانی است اما باید از نمایندگی دستگاه گرانقیمتی خرید و با بریدن دهان شکل لبخند را روی صورت ایجاد کرد، چون هیچکس در این شهر نباید غمگین باشد.
نوازندهای خیابانی برای خرید دستگاه و پاره کردن لبش همه زندگیش را از دست میدهد. زمانی که نشان عضویت شهر را میگیرد، عدهای که آرزوی رفتن به آن شهر را دارند برای او جشن میگیرند اما او خودش را در مقابل یک انتظار کشنده میبیند. محمدرضا اکبری، مینا سلیمی، فرناز رحمانی، رومینا قاسمی، عطا امینی و رضا صالحی در این فیلم ایفای نقش میکنند.
***
نمایش«علفزار» در سینما
۲ فیلم «علفزار» و «چند میگیری گریه کنی ۲» از امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به نمایش درمیآیند. به گزارش «وطنامروز»، مدیرکل عرضه و نمایش فیلم با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم معرفی نمایندگان صنوف که لازمه تشکیل شورای صنفی نمایش است و نظر به پایین آمدن کف فروش فیلمهای سینمایی «شادروان» در گروه ماندانا و «مرد بازنده» در گروه ملت، از روز چهارشنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت فیلمهای سینمایی «علفزار» در گروه سینمایی ملت و «چند میگیری گریه کنی ۲» در گروه سینمایی ماندانا به نمایش در میآیند.
روحالله سهرابی اضافه کرد: بر اساس نظامنامه اکران بعد از تشکیل شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان صنوف کارگردانان، تهیهکنندگان، پخشکنندگان و سینماداران برنامههای جاری اکران توسط این شورا برنامهریزی و اعلام خواهد شد.
وی در پایان بیان کرد: تا زمان تشکیل شورای صنفی نمایش، شورای راهبردی اکران نسبت به رصد وضعیت فروش، بررسی درخواستهای فیلمهای دارای پروانه نمایش داوطلب اکران در کنار سایر امور کلان محوله از سوی ریاست سازمان سینمایی اقدام خواهد کرد.
***
اتمام فیلمبرداری مستند «دونده»
تصویربرداری مستند «دونده» به تهیهکنندگی و کارگردانی علیرضا سلیمانی در شهرهای تهران و خوانسار به پایان رسید. به گزارش «وطنامروز»، این مستند مروری بر زندگی زهرا عقیلی، ورزشکار پیشکسوت و صاحب مدال رشته دو و میدانی دارد. خانم زهرا عقیلی ۷۷ ساله اردیبهشت امسال برنده مدال طلای مسابقه بزرگ دوی صحرانوردی در باشگاه انقلاب در گروه سنی مثبت ۷۵ سال شد.
***
برپایی نمایشگاه کتاب آنیما
انتشارات آنیما در پی انصراف از حضور در نمایشگاه کتاب تهران، از روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت تا جمعه ۳۰ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۰، در نمایشگاه مستقل کتاب انتشارات آنیما میزبان مؤلفان انتشارات و مخاطبان گرامی هنر و ادبیات معاصر است.
در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزههای نقد، پژوهش، شعر و داستان و نمایشنامههای ایران و جهان به مخاطبان ارائه میشود. در حاشیه برگزاری نمایشگاه جلساتی جهت رونمایی برخی کتابها و دیدار با برخی مؤلفان انتشارات ترتیب داده شده و میشود.
این نمایشگاه در محوطه کانون ادبیات ایران به نشانی خیابان مفتح جنوبی، روبهروی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۲۵ برپاست.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|