|
ارسال به دوستان
چرا مواجهه سینماگران ایرانی حاضر در کن با مسائل اقتصادی و معیشتی ریاکارانه است؟
سکوت به نفع تحریم
گروه فرهنگ و هنر: مواجههای که چهرههای ایرانی حاضر در کن با مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشتند، مواجههای ریاکارانه با مصائب مردم بود. در حالی که بیش از 10 سال است گستردهترین تحریمهای بینالمللی از سوی غرب بر کشور ما تحمیل شده و همین موضوع موجب ایجاد مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی شده است، برخورد بازیگران و فیلمسازان ایرانی حاضر در کن با این موضوع به نحوی است که گویی اصلا تحریمی وجود ندارد. حضور سینماگران ایرانی، امسال هم مانند سالهای گذشته به خاطر طرح گزارههایی ناموجه و ناآگاهانه از سوی این چهرهها، نهتنها آوردهای برای سینمای ایران و جامعه ایرانی نداشت، بلکه موجب شد تصویری منفی از جامعه ایرانی ارائه شود؛ اتفاقی که یک بار در فیلمها رخ میدهد و بار دیگر در نشست خبری خیلی شفافتر از سوی عوامل فیلمهای سینمایی مطرح میشود. از فیلمساز ایرانی خارجنشین که سالهاست در جرگه اپوزیسیون فعالیت میکند، انتظاری جز این نمیرود که در تخریب باورها و اعتقادات مردم و ارزشهای جامعه ایران بکوشد ولی عجیب است که فیلمسازانی که ادعای تعصب به وطن و علاقه به مردم را دارند نیز در نشست خبری گزارههایی را مطرح میکنند که کارکردی به نفع مردم ندارد. بسیاری از این فیلمسازان درباره موضوعات کماهمیتتری به اظهار نظر و ایجاد چالش پرداختهاند اما درباره پدیدهای که بیش از 10 سال است از حوزههای مختلف اقتصادی و صنعتی تا حوزه داروهای کودکان را تحت تاثیر قرار داده، سکوت کردهاند، در شرایطی که حالا دیگر خیلی محسوس میتوانند تاثیر تحریمها بر مردم را ببینند. و این همه در حالی اتفاق میافتد که میشد به نحوی مقبول از یک آوردگاه جهانی در حوزه سینما، استفادههای مناسبتری کرد و درباره مواردی مانند تحریمها به نفع مردم سخن به میان آورد.
جشنواره کن، ویترینی برای فیلمهای مهم اروپا و جهان است. این جشنواره که نگاههای جهانی و بینالمللی پرشماری آن را پیگیری میکنند، میتواند فرصتی را فراهم کند که بسیاری از مردم ظلمدیده در سراسر دنیا، صدای خود را به گوش مردم جهان برسانند؛ صدایی که به ناچار از فیلتر رسانهای دنیا رد نمیشود. سلبریتیهای مختلفی که در این جشنواره حضور دارند هر کدام به عنوان یک رسانه بزرگ عمل میکنند. در این جشنواره فیلمسازان و بازیگران ایرانی نیز حضور دارند اما این حضور فیلمسازان ایرانی متفاوت است؛ تفاوت از آن جهت که ۲ مشکل اساسی را با خود همراه دارند. یک آنکه بازنماییهایی که در فیلمهای خود دارند با چهرهای منفی و دردناک از جامعه ایرانی و فرهنگ ایرانی همراه است. گویی بازنمایی تاریکترین چهره ایران برای فیلمسازان و بازیگران، نان و آب حسابی دارد. دوم آنکه وقتی تریبون و رسانههایی به این دامنه از وسعت در سراسر دنیا حضور دارند، چرا به انتقاد از سیاستهای جهانی علیه تحریمهای ظالمانه علیه کشور ایران نمیپردازند؟! هر چند که بازیگران و فیلمسازان در یک جو جهانی بر روی فرش قرمزی راه میروند که جهان غرب «اقتصاد سیاسی» آن را در دست دارد. ولیکن شرافت آدمی به نمایندگی از 80 میلیون جمعیت ایرانی حکم میکند در دفاع از مردمی که هزاران تحریم خرد و کلان بر آنها تحمیل شده است، سکوت را بشکند و به عنوان یک سلبریتی آزاده، زبان به گله از نظم جهانی موجود و ظالم بگشاید. در همین راستا رضا منتظری، خبرنگار ایرانی حاضر در جشنواره کن و عضو انجمن منتقدان سینما با طرح این مساله که چرا فیلمسازان ما عادت کردهاند برای گرفتن جایزه و رفتن روی فرش قرمز در جشنوارههای جهانی تا این حد چهره ایران را مخدوش جلوه دهند؟ گفته است بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب نیازمند تبیین سیاستگذاری اصولی برای حضور در جشنوارههای جهانی هستیم. وی در گفتوگو با ایرنا درباره کلیت حضور ایران و نمایندگان سینمایی آن در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن اظهار داشت: در این دوره از جشنواره حضور ۲ فیلم سینمایی ایرانی در بخش اصلی جشنواره، یک فیلم در بخش هفته منتقدان و حضور سینمای ایران در بازار جهانی فیلم کن قابل تفکیک و تقسیمبندی است. متأسفانه سالهای سال است که شاهدیم برخی سینماگران ایرانی به اسم تولید فیلمهای اجتماعی آثار زاویهدار با فرهنگ و هویت ملی را بر ضد منافع کشور تولید میکنند. در نهایت ثمره تولیدات آنها در قالب فیلمهای اجتماعی ارائه تصویری سیاه و چرک از جامعه امروز ایران و ایرانی به جهانیان است. منتظری خاطرنشان کرد: 2 فیلمی که امسال در بخش اصلی مسابقه جشنواره فیلم کن حاضر بودند؛ چه فیلم برادران لیلا ساخته سعید روستایی و چه فیلم عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی؛ متاسفانه هر 2 از مناظر گوناگون چهره ایران و ایرانی را بشدت مخدوش نشان داده و تصویری زننده از جامعه امروز ایران به مخاطبان جهانی ارائه کردند.
این منتقد سینما با بیان اینکه کشور ایران، مهد حضور مفاخر و مشاهیر بنام و مطرحی است که در ابعاد بینالمللی همه آنها را میشناسند، گفت: اما متأسفانه هیچگاه زندگی آنها دستمایه تولید آثار سینمایی قرار نگرفته است. چرا فیلمسازان ما عادت کردهاند برای گرفتن جایزه، رفتن روی فرش قرمز و تشویق شدن در جشنوارههای جهانی تا این حد هموطنان خود را کریه جلوه دهند؟
جشنواره کن با بودجه 20 میلیون یورویی و این حجم وسعت بازنمایی در سطح دنیا، هر چند که «اقتصاد سیاسی» خاصی در پشت آن وجود دارد اما در عین حال فرصتی را فراهم میآورد که علاوه بر نشان دادن چهره واقعی ایرانیان به جهان، درباره تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، صحبتهایی را به گوش جهانیان رساند. این وظیفه برعهده سلبریتیها و فیلمسازانی است که از درون این کشور پهناور، رشد کردهاند و ریشههای گسستناپذیری با این آب و خاک دارند.
ارسال به دوستان
«موج سرنوشت» ساخته شد
مستندی درباره سرنوشت لهستانیهای مهاجر در ایران
سازنده مستند «موج سرنوشت» از جزئیات تولید این مستند با موضوع کوچ اجباری لهستانیها به ایران در زمان جنگ دوم جهانی سخن گفت. به گزارش «وطنامروز»، امیرهوشنگ دانایی، خبرنگار صداوسیما که سالهاست در لهستان فعالیت خبری دارد به تازگی مستندی به نام «موج سرنوشت» ساخته است که درباره آن گفت: من ۱۹ سال است خبرنگار صداوسیما در قزاقستان و لهستان هستم. یک نفره همه کارهای اطلاعرسانی و خبررسانی را برای تولید گزارش تلویزیونی شامل جستوجوی سوژه، تصویربرداری، نگارش متن و گفتار، تدوین و خروجی نهایی را انجام میدهم. وی در ادامه با اشاره به مستندی که ساخته است درباره حضور لهستانیها در یک برهه تاریخی در ایران، اظهار کرد: در روابط تاریخی و سیاسی ایران و لهستان مهمترین نکتهای که وجود دارد ورود آوارگان لهستانی به ایران در زمان جنگ جهانی دوم بود که باعث شد لهستانیها از این طریق به ایران مهاجرت اجباری کنند. دانایی به مهر گفت: سال ۱۴۰۱ شمسی، هشتادمین سالگرد این رویداد است. این برای نخستینبار است که اروپاییها با وضعیت سخت و اسفناکی که تحمل کردند مجبور به مهاجرت اجباری به ایران شدند، آن هم در زمانی که ایران درگیر شرایط بدی همچون جنگ جهانی دوم، اشغال، قحطی و بیماری تیفوس بود. این خبرنگار و مستندساز با اشاره به تعداد مهاجران لهستانی به ایران، اظهار کرد: ایران در آن شرایط ۱۲۰ هزار لهستانی را که اتحاد جماهیر شوروی کشورشان را اشغال و مردمانش را به اردوگاه کار اجباری در سیبری که گولاک نام دارد تبعید کرده بود، با آغوش باز و گرم پذیرا میشود، برخی از آنها در ایران میمانند و ازدواج میکنند و نسلشان هنوز باقی است اما برخی هم به لهستان بازمیگردند. از میان آن ۱۲۰ هزار نفری که آن زمان به ایران وارد شدهاند اکنون فقط یک نفر در ایران است که بیش از ۹۰ سال دارد و در اردوگاه سالمندان نگهداری میشود و مابقی در کشورهای لهستان، انگلستان و نیوزیلند زندگی میکنند. خبرنگار صداوسیما در لهستان در ادامه گفت: لهستانیهای مهاجر در ایران در هفت قبرستان اختصاصی در شهرهای تهران، بندر انزلی، اصفهان، مشهد و خرمشهر دفن هستند. در قبرستان دولاب در جنوب شهر تهران نزدیک به ۲ هزار مهاجر لهستانی دفن شده است. دانایی درباره جزئیات مستند «موج سرنوشت» خود یادآور شد: در این مستند گفتوگوها و تصاویری همزمان با ۸۰ سالگی این رویداد تاریخی به اطلاعرسانی درباره آن میپردازد. همچنین مصاحبه با سفیر لهستان در ایران، پژوهشگران تاریخ معاصر، لهستانشناسان، ایرانشناسان، سفرای قبلی و فعلی ایران در لهستان و خانواده لهستانی مهاجر، اطلاعاتی را از این مهاجرت تاریخی ارائه میکند. دانایی درباره فرآیند ساخت مستند نیز بیان کرد: ساخت و فیلمبرداری این مستند از شروع کار تا تدوین نهایی حدود ۴۰ روز طول کشید. این نخستین بار است که خبرگزاری صداوسیما یک مستند خبری- تحقیقی میسازد، چون خبرگزاری صداوسیما ماموریت تولید مستند ندارد اما با پیشنهاد من به مدیران خبرگزاری آنها هم از این موضوع استقبال کردند و هدف از ساخت این مستند آشنایی و آگاهی نسل جوان ایرانی از این واقعه تاریخی است. این مستند قرار است ابتدا برای دانشجویان، اساتید، پژوهشگران تاریخ و مقامات سفارت لهستان در ایران و در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نمایش داده شود و بعد از آن از شبکههای سیما پخش میشود. عوامل تولید مستند عبارتند از؛ نویسنده، تدوینگر و کارگردان: امیرهوشنگ دانایی، تصویربردار: حشمتالله حامدینژاد، ضبط صدا و پالایش: مهدی دانایی، اصلاح رنگ و جلوههای ویژه تصویری: داوود نجیبی، تهیهکننده: خبرگزاری صدا و سیما. ارسال به دوستان
برندگان بخشهای جنبی کن ۲۰۲۲ معرفی شدند
جایزه هیأت داوران به «سرزمین شادی»
برندگان جوایز بخشهای سینهفونداسیون و نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۲۲ معرفی شدند. به گزارش «وطنامروز» جایزه اول بخش نوعی نگاه به فیلم «بدترینها» نخستین ساخته ۲ فیلمساز زن، لیس آکوکا و رومن گوئره رسید. در حالی که جایزه هیات داوران این بخش به فیلم «سرزمین شادی» ساخته سعیم صادق از پاکستان رسید، الکساندرو بلک جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «مترونوم» به دست آورد. ویکی کریپس برای بازی در فیلم «کورساژ» و آدام بسا برای نقشآفرینی در فیلم «هارکا» به صورت مشترک عنوان بهترین بازیگر را به دست آوردند. جایزه بهترین فیلمنامه بخش نوعی نگاه نیز به ماها حاج، فیلمساز فلسطینی برای فیلم «تب مدیترانهای» رسید و جایزه محبوب رویداد را نیز فیلم «رودئو» ساخته لولا کوییوورون کسب کرد. بخش نوعی نگاه که به فیلمهای اول و دوم کارگردانها اختصاص دارد امسال با نمایش ۲۰ فیلم برگزار شد. در بخش سینهفونداسیون که به ریاست یوسف نصرالله به انتخاب برگزیدگان خود پرداخت، جایزه اول (۱۵ هزار یورو) خود را به «مرد توطئه» ساخته والریو فرارا از ایتالیا اهدا کرد. جایزه دوم (۱۱ هزار و ۲۵۰ یورو) به «یک جا» ساخته لی جیاهه از چین اهدا شد. جایزه سوم (۷۵۰۰ یورو) نیز به صورت مشترک به «انقلاب باشکوه» ساخته ماشا نوویکوا از مدرسه فیلم لندن و «انسانها وقتی در کنار هم جمع میشوند احمقتر هستند» ساخته لورن فرناندز از فرانسه رسید. آثار برگزیده بخش سینهفونداسیون که به فیلمهای کوتاه دانشجویی اهدا میشود ۳۱ همین ماه در پاریس به نمایش درمیآیند. پیش از این بخش هفته منتقدان نیز برندگان خود را معرفی کرده بود و جایزه بزرگ این بخش به «پاکت» ساخته آندرس رامیرزپولیدو رسید. همچنین جایزه دوم این بخش نیز به فیلم «بعد از خورشید» ساخته شارلوت ولز اهدا شد.
ارسال به دوستان
تریلی سیار کانون پرورش فکری فیلمهای کودک و نوجوان جشنواره را اکران میکند
آغاز جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران
دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به عنوان بزرگترین جشنواره ایران در حوزه انیمیشن، از امروز ۸ خرداد در مرکز آفرینشهای فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار میکند و به مدت 5 روز ادامه دارد. به گزارش «وطنامروز»، همزمان با برگزاری این رویداد، هفتمین بازار فیلم جشنواره با حضور ۳۰ شرکت، سازمان و دانشگاه فعال در رشته پویانمایی از ۸ تا ۱۲ خردادماه برپاست و این نهادها محصولات خود و چگونگی خلق این آثار را برای مراجعهکنندگان تبیین میکنند و با علاقهمندان این حوزه وارد گفتوگو و تبادل اطلاعات میشوند. در نخستین روز جشنواره و از ساعت ۱۵ کارگاه «پیچینگ» با حضور عطا مجابی برگزار میشود. در این نشست به کارگردانها کمک میشود تا با مفهوم و اهمیت پیچینگ به عنوان یکی از ملزومات مهم ارائه فیلمنامه و ایده برای جذب بودجه آشنا شوند. همچنین از ساعت ۲۰ پس از نمایش چند فیلم کوتاه، با حضور رامتین شهبازی، مهرداد فراهانی و استاد مدعو فاطمه حسینیشکیب به صورت گفتوگومحور ۳ اثر «خرچنگ، جسم خاکستری و کلاغ» مورد نقد و بررسی قرار میگیرند. در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران برای نخستینبار در این جشنواره، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار بسته فیلمهای کودک و نوجوان جشنواره را اکران میکند. همچنین فعالان حوزه انیمیشن میتوانند با این امکان کانون آشنا شوند و در آینده آثار خود را با استفاده از تماشاخانه سیار در نقاط مختلف ایران اکران کنند. دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمیصارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینشهای فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار میشود. ارسال به دوستان
انتقاد شدید ژان لوک گدار از «کن»
زلنسکی سینما را به بازی گرفت
پیام انتقادی ژان لوک گدار درباره جشنواره فیلم کن به بهانه پخش سخنان تبلیغاتی رئیسجمهور اوکراین در این رویداد سینمایی بازتاب گستردهای در فضای رسانهای یافته است. به گزارش «وطنامروز»، ژان لوک گدار، کارگردان نامدار فرانسوی در گفتوگو با لیبراسیون به شروع جشنواره کن با سخنان زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین اعتراض کرد و آن را زیباییشناسی غربی خواند. گدار که به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانهای جهان شناخته میشود، هفته پیش در پیامی گفت: اگر به حضور زلنسکی از زاویه میزانسن نگاه کنید، بدیهی است که وی را یک بازیگر بد و یک کمدین حرفهای در مقابل دیگر متخصصان موفق در حرفه خود میبینید.
وی گفت: انگار باید یک جنگ جهانی دیگر راه بیندازیم و شاهد فاجعهای دیگر شویم تا متوجه شویم که کن هم یک سلاح تبلیغاتی است. آنها هر چه باشد کارشان تبلیغ زیباییشناسی غربی است. گدار در ادامه گفت: هیچ تعارض بزرگ یا کوچکی وجود ندارد، مگر اینکه پای منافعی در میان باشد. بروتوس، نرون، بایدن یا پوتین، قسطنطنیه، عراق یا اوکراین؛ به غیر از قتل عام، چیز زیادی تغییر نکرده است. کارگردان ۹۱ ساله فرانسوی افزود: درک این موضوع به خودی خود معنای زیادی ندارد اما همین است. گدار افزود: تصور کنید که جنگ خود یک پدیده زیباییشناختی است که در طول جشنواره جهانی شکل میگیرد و بازیگران آن کشورهای متخاصم هستند. دقیقتر گفته شود؛ دولتهایی که با هم تضاد منافع دارند نمایشهایی خلق میکنند که همه ما در آن هستیم. از نظر شما چطور است؟ آپار تیوی، دیگر رسانهای که این خبر را منتشر کرد، میپرسد: گدار مزیتی دارد که آن پیری است، بنابراین او دیگر نمیترسد.
او یکی از آخرین افرادی است که برخلاف همکارانش جرأت کرد آنچه را واقعا فکر میکند به زبان بیاورد. با اظهار نظری که وی درباره زلنسکی کرد تامین مالی فیلم بعدی وی دشوار میشود اما او با این پیامش دارد به ما میگوید: آزادی و آزادی بیان بهتر از آن است که در برابر کسی که پول میدهد زانو بزنی. یک نشریه فرانسوی دیگر هم نوشته است: جشنواره کن که برای پاسخ به ممنوعیتها و فاشیسم حاکم بر جشنواره فیلم ونیز ایجاد شد، از همان ابتدا استعاره سادهلوحانه خود مبنی بر مقاومت جبهه مردمی را برای مدتی طولانی اعلام کرد و از همان زمان همگام با سرمایهداری بانکها جلو آمد. امروز در پی آنچه گدار زیباییشناسی غربی میخواند، این جشنواره تولستوی، آیزنشتاین و بسیاری دیگر را سانسور میکند و بهتر است اعلام کند تابع همان زیباییشناسی جنگ است که والتر بنیامین و برشت و بسیاری دیگر در زمان خود از آن صحبت میکردند.
این نشریه در ادامه نوشت: با جشنواره کن از تارانتینو به بازیهای ویدئویی رسیدیم و بعد فرانسه برای استقبال از تام کروز و زلنسکی از همان محصولات جانبی کارخانههای تجلیل و دستکاری منابع جنگ بهره گرفت. ژان لوک گدار پخش فیلم سخنرانی زلنسکی را یک «صحنهپردازی» خوانده که یک بازیگر بد اما یک کمدین حرفهای، زیر نگاه دیگر متخصصان میرود. در کن همه چیز ممکن است! جتهای فرانسوی روی فرش قرمز پرواز میکنند تا به استقبال تام کروز در فیلمی بروند که از جنگ ویتنام الهام گرفته است؛ جایی که در بحبوحه فاجعه در آمریکا، یک ستوان جوان روش جدیدی برای استفاده از هوانوردی در جنگ اختراع کرد. فرانسه با [جنبش دانشجویی- کارگری] مه ۶۸ و ژان لوک گدار آرزوی سینمای دیگری را داشت اما برای اکثر آنهایی که از نظر این جشنواره قهرمان هستند، این رویای افسارگسیخته به پایان میرسد.
ارسال به دوستان
اخبار
«پیش از بهشت» در یک رویداد جهانی
فیلم کوتاه رئال- انیمیشن «پیش از بهشت» با پرداختی به موضوع کودکان فلسطینی راهی جشنواره ایسکیا در ایتالیا شد. به گزارش «وطنامروز»، فیلم کوتاه رئال- انیمیشن «پیش از بهشت» به نویسندگی و کارگردانی احمد حیدریان و تهیهکنندگی محدثه پیرهادی از آثار باشگاه فیلم سوره به بخش رقابتی فیلمهای کوتاه جشنواره فیلم ایسکیا در ایتالیا راه پیدا کرد.
این جشنواره که امسال بیستمین دوره آن برگزار میشود، ۲۵ ژوئن تا ۲ جولای برابر با ۴ تا ۱۱ تیرماه سال جاری در شهر ایسکیای ایتالیا برگزار خواهد شد. در کمیته افتخار دائمی این جشنواره هنرمندان بزرگی چون الیور استون، پیتر گرین اوی، سرجیو روبینی، مارگارته فون تروتا، ویتوریو استرارو، بیل آگوست و... حضور دارند. عباس کیارستمی، هنرمند فقید کشورمان نیز عضو کمیته افتخاری این جشنواره معتبر ایتالیایی بود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «مرثیهای برای همه کودکان فلسطینی که روزی نقاشیهایشان را رها کردند».
***
رونمایی از کتاب «عقربههای جامانده»
کتاب «عقربههای جامانده»، زندگینامه داستانی شهید احمد فرگاه به قلم سمانه خاکبازان امروز یکشنبه ۸ خرداد توسط انتشارات روایت فتح رونمایی میشود. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «عقربههای جامانده» زندگینامه داستانی شهید احمد فرگاه به قلم سمانه خاکبازان و به تحقیق و پژوهش سمیه جهاندوست و عباس رئیسیبیدگلی توسط انتشارات روایت فتح رونمایی میشود. این کتاب حکایت یکی از جانگذشتگان خاموش و گمنامی است که نه پی نامند و نه منصب؛ روایتی از بودنهای مردی که در وجودش «من» نداشت اما یادش در قلبها به یادگار ماند و رد پایش در تاریخ حک شد و قرار است در موطنش، کاشان، شهری که با تار تاریخ و پود تمدن بر روزگار فرش شده؛ از داستان زندگیاش رونمایی شود.
***
پخش فصل دوم «دردسرهای عظیم» از شبکه تماشا
فصل دوم مجموعه «دردسرهای عظیم» از دهم خردادماه هر شب ساعت ۲۱ از شبکه تماشا پخش خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، «دردسرهای عظیم ۱» این شبها ساعت ۲۱ در حال پخش است و از دهم خرداد فصل دوم جایگزین آن میشود.
«دردسرهای عظیم ۲» به کارگردانی برزو نیکنژاد و تهیهکنندگی مهران مهام در ۲۶ قسمت ساخته شد و نخستین بار خرداد ۹۴ از شبکه ۳ سیما پخش شد. جواد عزتی، الناز حبیبی، مهدی هاشمی، مریم سعادت، زندهیاد حسین محباهری، مرحوم زهره فکورصبور، فریده سپاهمنصور، امیر غفارمنش، شهین تسلیمی، صفا آقاجانی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، پرستو گلستانی، بهشاد شریفیان، مهلقا باقری، امیرحسین صدیق، سولماز غنی و... در فصل دوم «دردسرهای عظیم» نقشآفرینی داشتهاند.
***
نمایش مجموعهمستند «نان و هنر» در شبکه افق
مجموعهمستند «نان و هنر» با موضوع معرفی صنایع دستی در شهرهای مختلف ایران از شبکه افق پخش میشود. به گزارش «وطنامروز»، زیبایی در گوشه و کنار کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد و متنوع است. در کنار زیباییهای طبیعی، مردم در نواحی مختلف کشور زیبایی را نیز خود خلق میکنند که نام صنایع دستی به خود گرفته است. این زیباییهای دستساز مردم نواحی مختلف کشورمان نیاز به معرفی توسط رسانه دارند و همین علت ساخت مجموعهمستند نان و هنر است.
این مجموعهمستند به تهیهکنندگی حمیدرضا مومنی و کارگردانی کریم کرمی تولید شده و با موضوع معرفی صنایع دستی و سنتی در شهرهای مختلف ایران، هر بار به بخشی از کشور رفته و صنایع دستی آن منطقه را برابر دیدگان مخاطبان مورد بررسی قرار میدهد. علاقهمندان به این مجموعه ۱۰ قسمتی میتوانند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۰ از شبکه افق به تماشا بنشینند.
***
«خندوانه»دخترانه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)
«خندوانه دخترانه» همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلامالله علیها و روز دختر روی آنتن میرود. به گزارش «وطنامروز»، سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم از ویژهبرنامه خندوانه برای روز دختر خبر داد و گفت: در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، برنامه خندوانه با حضور دختران برگزار میشود و ارزشمند بودن دختران در جامعه و نقش موثر آنان بازنمایی خواهد شد.
خوشرو همچنین از دعوت طیف گستردهای از طنزپردازان کشور به شبکه نسیم خبر داد و افزود: سعی ما بر این است که فضای جدیدی در زمینه خنده و تفریح در شبکه نسیم داشته باشیم و برنامههای شبکه برای همه افراد جامعه جذاب و پرمحتوا باشد. مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه برخی معتقدند مخاطبانی که دنبال مطالب دینیاند شبکههای دیگر را نگاه میکنند، افزود: ما نیز در شبکه نسیم معتقدیم سرگرمی باید محتوای مناسب و متناسب داشته باشد و باید بتوانیم از طریق سرگرمی پیام خود را منتقل کنیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|