|
ارسال به دوستان
بررسی تأثیر بازیهای رایانهای بر حوزه آموزشهای تاریخی- سیاسی
سرگرمی جنگ نرم
بازی رایانهای همواره به عنوان یک رسانه مدرن و پیشرفته در تمام جهان گسترده و تاثیرگذار بوده و با وجود عمر کمی که از تولید اولین بازی رایانهای در جهان میگذرد اما سرعت رشد آن بسیار سریع و چشمگیر است. به گزارش «وطنامروز»، پژوهشهای بسیاری درباره خصوصیات منفی و مثبت بازیهای رایانهای از جنبههای گوناگون جامعهشناسی و مذهبی تاکنون در رسانههای مختلف انجام شده است. تاثیر بازیهای رایانهای در حوزه آموزش، از اصلیترین موضوعات در زمینه بازیهای رایانهای به شمار میرود، از همین رو پژوهشهای متعددی نیز تاثیرات این بازیها را بر یادگیری دانشآموزان تایید کرده است. «بازیهای ویدئویی همچنان در سبد مصرف خانوادههای ایرانی قرار دارد و رقم قابل توجهی به این موضوع اختصاص میدهند»؛ این بخشهایی از اظهارات محمدصادق افراسیابی، سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازیهای رایانهای به تازگی در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان بازیهای رایانهای و فضای مجازی استان اردبیل است. وی گفته است: بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۹۸، میزان هزینهکرد کاربران در بخش سختافزار و نرمافزار بازیهای رایانهای ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. از این رو حوزه بازیها به عنوان یک صنعت بسیار مهم میتواند به آینده کشور کمک کند و درآمدهای حاصل از آن در داخل کشور به رونق صنعت بازیهای رایانهای منجر شود. افراسیابی در ادامه بیان کرد: ما بازیهای بومی خوبی داریم که میتواند به رشد خلاقیت در کودکان و حتی به تمدنسازی و آموزش تاریخ کمک کند. بنابراین توصیه میشود بازیهای باکیفیت ایرانی در سبد مصرف خانوادههای ایرانی قرار گیرد. وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانشبنیان در حوزه بازیهای رایانهای انجام شده، ایجاد پلیپاد است که به کاربران این امکان را میدهد تا بدون نیاز به دانلود بازیها، در فضای ابری بازی کنند و البته بر اساس رایزنیهای صورتگرفته، قرار شده است این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی نسبت به سالمسازی فضا برای کاربران هم اقدام کند.
* بازیهای رایانهای و مخاطب کودک و نوجوان
بازی رایانهای به عنوان یک پدیده اجتماعی در کنار سایر رسانههای صوتی و تصویری در دنیای امروز، به دلیل رشد چشمگیر فناوریهای ارتباطی، طی سالهای اخیر با کشش و جاذبهای حیرتانگیز، عمدهترین مخاطبان خود را از میان کودکان و نوجوانان انتخاب میکند و نهتنها بخش قابل توجهی از اوقات فراغت این قشر را به خود اختصاص داده است، بلکه به نظر میرسد حتی اوقاتی را که آنان باید به انجام تکالیف درسی یا حضور در جمع خانواده اختصاص دهند نیز پوشش داده است.
* شوالیههای الاقصی قابل قبول است
بتازگی یک بازی رایانهای به نام «شوالیههای الاقصی» که موضوعی ضد صهیونیستی دارد، منتشر شده است. در همین ارتباط بابک کرباسی، کارشناس بازیهای رایانهای، این بازی را یک بازی رایانهای قابل قبول از لحاظ کمی و کیفی و محتوایی دانست و به «وطنامروز» گفت: نباید از فرم و تکنیک این بازی انتظار زیادی داشت، چرا که از این لحاظ در اول راه است. محتوای این بازی اما بر تکنیکش غلبه دارد.
کرباسی در ادامه راجع به حال و روز صنعت بازیهای رایانهای در ایران تصریح کرد: کشورهای غربی در این زمینه چند گام از ما جلوترند و ما هر چه در این حوزه پیشرفت داشته باشیم، در این مسیر به آنها نزدیک میشویم. با وجود اینکه آنها با لابیهای صهیونیستی بودجه کلان میگیرند و وضعیت ما از این لحاظ در شرایط خوبی نیست، باید روزبهروز تلاش کنیم که با بهبود بازیهای رایانهای و توجه بیشتر به فرهنگ در آنها، به این پدافند غیرعامل ادامه دهیم. وی ادامه داد: ما نزدیک به یک دهه پیش، انجمن بازیسازان انقلاب اسلامی را راه انداختیم اما این انجمن پس از مدتی منحل شد. متاسفانه سازمانهای حاکمیتی ما تنبل بودند در این زمینه. در نتیجه ناچاریم این عرصه را به بخش خصوصی بسپاریم و آن هم نیازمند حمایت است. به عنوان مثال، مجموعههایی چون موسسه رسانهای سراج مشغول فعالیت دراین حوزه هستند اما آنها هم با دستاندازهایی مواجه هستند.
کارشناس بازیهای رایانهای از افول صنعت بازی رایانهای در ۸ سال اخیر سخن گفت و عنوان کرد: از سال 92 در دولتهای یازدهم و دوازدهم، به مدت ۸ سال «خودکشی صنعت گیم» را داشتیم، نمونهاش هم نمایشگاه TGC که نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. بعد از مستقر شدن دولت جدید البته فضا کمی بهتر شده است. وی همچنین در رابطه با بازی «شوالیههای الاقصی» گفت: این بازی یک نمونه خوب از بازیهایی است که میتواند در حوزه فرهنگی تاثیرات گستردهای داشته باشد و حتی میتواند برادری بین مسلمین را تقویت کند و آثار بینالمللی داشته باشد. من در ابتدا که خبر ساخت این بازی را شنیدم، خوشحال شدم اما سپس که فهمیدم سازندهاش ایرانی نیست، افسوس خوردم. کرباسی سپس به چند مورد از بازیهای رایانهای ساخت کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: بیگانگان در چنین بازیهایی نیروهای مسلح کشور ما را تروریست جلوه دادهاند. هر چند در کشور ما برای ورود این بازیها ممنوعیت اعلام شده ولی ما هیچگاه به دنبال آن نبودهایم که وقتی ممنوعیت ایجاد میکنیم، یک جایگزین قوی برای آن تولید کنیم.
* گلایه از سنگاندازیها در مسیر تولید بازی
او با گلایه از برخی سنگاندازیها افزود: شاید بتوان گفت در حوزه سینما و نمایش خانگی کار کردن راحتتر از صنعت بازی است. بازی فاخری را سراغ دارم که از سال 92 تاکنون در پیچوخم مراحل تولید گرفتار شده است.
کرباسی سپس روند پیشروی صنعت بازی در سالهای اخیر را اینگونه توصیف کرد: ما از سال 86 تا 92 شیب مناسبی داشتیم و رو به رشد بودیم اما از 92 به بعد متاسفانه با یکسری سیاسیبازیهایی که به وجود آمد، به لطف عزیزانی چون آقایان جنتی و کریمی، ما در یک دره افتادیم به نام دره وابستگی به غرب. ۴ سال تمرکز آقایان این بود که در پسابرجام چگونه با کشورهای مورد توافق در حوزه گیم همکاری داشته باشیم. اینگونه شد که زور دولت اعتدال به زور منطق چربید و ۸ سال صنعت ما رو به افول رفت و پس از مدتی راکد شد و تار عنکبوت گرفت. تولیدکنندههای خوب ما در این سالها یا به خارج از کشور مهاجرت کردند یا حوزه کاری خودشان را به ناچار عوض کردند.
وی در انتقادی از وزیر ارشاد دولت یازدهم گفت: آقای جنتی، قاعده جدیدی را ابداع کرد به نام «ممیزی پس از نشر». آقای کریمی هم با پشتیبانی از این پدیده نوظهور، لگد دیگری بر صنعت گیم زد. درد ما این است که هنوز به یک ریل قانونی منسجم برای امنیت صنفی خودمان نرسیدهایم. یادم میآید که سال 99 دو بازیساز ایرانی بازیای ساختند و به دلیل کجفهمی مسؤولان، به لباس اشرار و قاچاقچیها گیر دادند و اتفاقات بدی برای این دو بازیساز افتاد.
کرباسی در پایان اقدامات دولت جدید در این حوزه را امیدوارکننده دانست اما باز هم یادآور شد: آنقدر زیرساخت صنعت بازیهای رایانهای در کشور ما موریانه زده است که سالها زمان میبرد بتوانیم این وضعیت را اصلاح کنیم. امروز این صنعت نیازمند عزم جدی وزارت ارشاد و بنیاد ملی بازیهای رایانهای است. شاید بهتر باشد به جای هزینه در رویدادهایی همچون حراج بزرگ تهران، به سمت تولیداتی برویم که در دنیا سر و صدا کند و صدای انقلاب را به جهان برساند.
***
بازی ضد صهیونیستی شوالیههای الاقصی منتشر شد
بازی ضد صهیونیستی شوالیههای الاقصی بتازگی منتشر شده و در فروشگاه استیم قرار گرفته است. یک بازیساز مستقل مسلمان به نام NIDAL NIJM یا نضال نجم، به تنهایی با کمک «UNREAL ENGINE» به ساخت بازیای ضد صهیونیستی به نام «FURSAN AL-AQSA» یا شوالیههای الاقصی پرداخته است. این بازی بتازگی در فروشگاه استیم منتشر شده و علاوه بر کامپیوتر، 2 نسخه دیگر برای کنسولهای ایکس باکس ۳۶۰ و پلیاستیشن ۳ دارد. این محصول یک بازی اکشن سوم شخص است که در آن مراحل متنوعی از مخفیکاری با سلاح سرد، تیراندازی، حمله با تانک و... وجود دارد. این بازی سعی دارد با نگاهی که اعراب و فلسطینیان را تروریست میداند، مقابله کند. بازیکن باید با انجام ماموریتهایی، صهیونیستها را از میان بردارد. بازی دارای خشونت بالایی است و از سیستم ردهبندی سنی برزیل، رده ۱۸+ سال را دریافت کرده است. امکان بازی چند نفره روی یک صفحه نمایش (SPLIT SCREEN) از جمله ویژگیهای FURSAN AL-AQSA است. نضال نجم، بازیساز مستقل ساکن کشور برزیل است و این بازی به چند زبان انگلیسی، عربی، پرتغالی (برزیلی) و چینی ساده منتشر شده است.
ارسال به دوستان
ادامه تصویربرداری سریال سلمان فارسی در شهرک سینمایی دفاع مقدس
تصاویر تازه از ابر پروژه تلویزیون
همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در شهرک سینمایی دفاعمقدس، از تصویر علیرضا شجاعنوری، بازیگر نقش سلمان فارسی رونمایی شد.
به گزارش «وطنامروز»، همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری در شهرک دفاعمقدس، از تصویر علیرضا شجاعنوری، بازیگر نقش سلمان فارسی نیز رونمایی شد.
نقش سلمان فارسی را در این پروژه ۳ بازیگر در ۳ مقطع «کودکی و نوجوانی»، «جوانی» و «میانسالی و پیری» ایفا میکنند که شجاعنوری در این سریال نقش دوران میانسالی و پیری سلمان فارسی را بازی میکند.
روابط عمومی سیمافیلم اعلام کرد پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن سال ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفهای ۲۰ ساله دی ماه 98 در کرمان کلید خورد. قشم، شاهرود، جلفا و رود ارس، شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و... از مکانهایی بودند که ظرف 2 سال گذشته فیلمبرداری در آنها انجام شده است.
در ابتدای سال جاری تمرکز گروه بر ساخت دکورهای دیر عموریه، کاخ سناتور خاروس و بخشهای داخلی کلیسا بود و پس از وقفهای یکماهه، فیلمبرداری در شهرک دفاعمقدس آغاز شد. ادامه این سکانسها که مربوط به قصر خاروس است، در شهرک غزالی تصویربرداری خواهد شد.
طبق زمانبندی، فیلمبرداری سکانسهای مربوط به کلیسا (شاهرود) و کاروانسرای عقیق (آبسرد) در دستور کار آتی گروه قرار دارد. تاکنون کشور ارمنستان، اصلیترین مقصد برای ضبط بخشهای باقیمانده از فصل بیزانس این مجموعه است. اگر فرآیند تولید مطابق برنامهریزی کنونی پیش برود، فصل بیزانس (که فصل میانی سریال محسوب میشود) پس از کوششی ۳۶ ماهه، اواخر پاییز ۱۴۰۱ به پایان میرسد و گروه تولید از زمستان، فصل ایران این مجموعه تلویزیونی را آغاز خواهند کرد.
تاکنون بیش از ۱۹ قسمت از این مجموعه تلویزیونی تصویربرداری و تدوین (اولیه) شده است.
بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشورهای تونس، ارمنستان، مراکش، یونان و...) و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفتهاند.
در این میان چند روز پیش هشام رستم یکی از بازیگران خارجی این پروژه درگذشت. سکانسهای سلمان فارسی، واپسین یادگارهای تصویری این هنرمند اهل تونس بود. نقش این بازیگر فقید در سریال به پایان رسیده بود و نیازی به حذف بخشهای آتی، ضبط دوباره یا ادامه کار با بازیگری دیگر و تمهیداتی از این دست نیست.
داوود میرباقری در یادداشتی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت وی، از زحمات این هنرمند تقدیر کردند.
همزمان با تولید این ۳ فصل، نگارش سری دوم این پروژه در جریان است. سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گرانقدر، روایتی است از ایران عهد ساسانی، جستوجو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه عظیم، وقایع پس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را دربر میگیرد.
این پروژه از زوایایی چون در بر گرفتن چند دوره تاریخی-تمدنی و پرداختن به زمانی طولانی (حیات تا ممات)، بزرگترین سریال تاریخ تلویزیون به شمار میآید.
ارسال به دوستان
فروش قابل قبول فیلم ارسلان امیری در سومین روز نمایش
آغاز آبرومندانه زالاوا
زالاوا طی ۳ روز نمایش خود، به فروش ۲۱۰ میلیون تومانی نایل آمد تا با توجه به شرایط فعلی سینما، یک افتتاحیه نسبتا خوب را تجربه کند.
به گزارش «وطنامروز»، نخستین ساخته سینمایی ارسلان امیری پس از موفقیتهای بسیاری که در جشنوارههای داخلی و بینالمللی به دست آورد، از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده رفت تا در ۳ روز ابتدایی نمایش خود، به فروش ۲۱۰ میلیون تومانی برسد. طی این ۳ روز، ۲۵۵ سانس در ۹۵ سالن ترتیب داده شد و حدود ۴۸۲۰ نفر هم به تماشای فیلم نشستند.
هرچند فروش ۲۱۰ میلیون تومانی برای ۳ روز ابتدایی یک فیلم چندان مطلوب محسوب نمیشود اما اینکه فیلم بدون تبلیغات محیطی و با نمایش در تنها ۹۵ سالن بتواند به چنین فروشی، آن هم در شرایط کنونی که سینماها بازار چندانی ندارند دست یابد، سبب میشود این فروش برای زالاوا خوب محسوب شود. البته مقایسه افتتاحیه این فیلم با افتتاحیه ۲ فیلم جدید اکران یعنی طلاخون و روز ششم نیز نشان میدهد که ساخته ارسلان قاسمی، تقریبا ۲ برابر گیشه این دو فیلم، فروش داشته است.
زالاوا سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و در همان سال نیز در جشنواره سیونهم فجر حاضر شد و موفق شد در رویکردی قابل تحسین، چهار سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، فیلمنامه، فیلمبرداری و کارگردان فیلم اول را از آن خود کند. فیلم همچنین چندین جایزه بینالمللی را به دست آورد که از مهمترین آنها میتوان به جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران هفتادوهشتمین دوره جشنواره ونیز اشاره کرد.
ارسال به دوستان
ترجمه گزیده دیوان شمس برای انگلیسیزبانان
وقتی آب شعله میکشد
کتاب «The Water Aflame» (شعله آب) شامل گزیده غزلیات دیوان شمس به تازگی توسط نشر نو راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، کتاب
«The Water Aflame» (شعله آب) شامل گزیده غزلیات دیوان شمس با ترجمه سعید سعیدپور توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است.
سعید سعیدپور میگوید با توجه به محبوبیت روزافزون مولوی در غرب و غزلهایش در دیوان شمس، گزیدههای زیادی هم به فارسی و هم به انگلیسی از این غزلیات منتشر شده است. در اغلب این گزیدهها همچون ترجمههای «رینولد نیکلسون» یا «آرتور آربری»، دقت علمی و پژوهندگی بر شعریت و ذوقورزی غلبه دارد.
گردآورنده و مترجم این کتاب میگوید گزینه شعر یا به تعبیر قدما منتخب اشعار، از قدیمترین ایام، یکی از راههای مهم و رایج برای معرفی شاعران به عموم مردم بوده و غیر از این، به علت حجم کم و امکان انتشار گسترده و نغز و ناب بودن و وزن سبکش نزد ادبدوستان همواره پرخواستار بوده است. ترتیب دادن گزینه از مجموعه اشعار شاعران بزرگ نیز کاری است شوقانگیز و در عین حال مخاطرهآمیز که هر کسی کمر همت بدان بسته است، کوشیده تا در حد توان خود، ابتدا وجوه مختلف کار شاعر را بشناسد و سپس بر اساس سنجههایی علمی و آکادمیک یا صرفا بر پایه ذوق و پسند خود یا زمانهاش بهترین نمونهها را برگزیند و در اختیار خوانندگان بگذارد. با این حال، بهترین گزینهها را کسانی ترتیب دادهاند که نه جانب سنجههای علمی را در کار خود فرو گذاشتهاند و نه جانب ذوق و پسند مخاطبان را.
ارسال به دوستان
اخبار
خالق «فرندز» عذرخواهی کرد
خالق سریال «فرندز» به خاطر بیتوجهی به تنوع نژادی و نادیده گرفتن اقلیتهای دیگر جامعه عذرخواهی کرد و برای جبران ۴ میلیون دلار به دانشگاه بخشید.
به گزارش «وطنامروز»، مارتا کافمن، خالق سریال «فرندز» یا «دوستان» از اینکه در سریال کلاسیک شبکه انبیسی به جایگاه نژادهای غیرسفید در جامعه توجهی نکرده عذرخواهی و برای جبران ۴ میلیون دلار به مرکز مطالعات آفریقایی-آمریکایی دانشگاه براندیس اهدا کرد. کافمن که پس از قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ از خودش انتقاد کرده بود، گفت: پس از اتفاقی که برای جورج فلوید افتاد شروع کردم به مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک و فهمیدم که هرگز از این مساله اطلاع نداشتم. تازه آن موقع بود که به بررسی روشهای حضور در روند نژادپرستی توجه کردم و فهمیدم که باید مسیرم را اصلاح کنم.
کافمن گفت: در ۲۰ سالی که از سریال گذشته چیزهای زیادی یاد گرفتم. اعتراف و پذیرش گناه کار آسانی نیست و از دیدن خود در آینه شرمنده میشوم. واقعا شرمنده هستم که ۲۵ سال پیش از این موضوع اطلاع بیشتری نداشتم.
***
کف دستمزد عکاسان اعلام شد
مصوبه انجمن عکاسان سینما درباره تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ اعلام شد. به گزارش «وطنامروز»، بر اساس اعلام محمدمهدی دلخواسته، سخنگوی انجمن صنفی عکاسان سینما، مصوبه هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما درباره تعیین حداقل دستمزد ماهانه عکاسان سینما در سال ۱۴۰۱، به شرح زیر معین شد: با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات گرانقیمت عکاسی (دوربینها، لنزها، تبلت و...) توسط عکاسان بدون گرفتن اجاره بهای آن (بسیاری از مشاغل و عوامل تولید سینما بابت تجهیزات خود اجارهبهای جداگانه دریافت میکنند) همچنین شاغل بودن عکاسان سینما به شکل متوسط برای یک فصل یا در نهایت 2 فصل طی یک سال؛
۱- حداقل یا کف دستمزد برای عکاسان سینما صرفا و فقط جهت عکاسی (صحنه و پشت صحنه فیلم) ماهانه مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای فیلمهای سینمایی یا سریالهای تلویزیونی درجه الف و سریالهای نمایش خانگی اعلام میشود. بدیهی است با توجه به شرایط و سختی هر پروژه و سوابق و مهارت عکاس طبق توافق طرفین این مبلغ میتواند به هر اندازه افزایش پیدا کند.
۲- در پروژههای نمایش خانگی و سینمایی که علاوه بر عکاسی صحنه و پشت صحنه، عکاسی تبلیغاتی (نور، استودیویی و کارگردانی عکس) به عهده همان عکاس است، باید به شکل قراردادی جداگانه و به صورت توافق با عکاس صورت بگیرد.
***
درگذشت یک کارگردان سینما
وحید اسلامی، منتقد، روزنامهنگار و کارگردان سینما درگذشت. به گزارش «وطنامروز»، وحید اسلامی روز پنجشنبه ۹ تیرماه در شهرستان مرودشت در ۴۴ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت.
اسلامی پیش از این کارگردانی و نویسندگی فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» را بر عهده داشت و مدتی بود به دلیل بیماری در شهرستان مرودشت زندگی میکرد.
***
فاتحی معاون بنیاد رودکی شد
مشاور وزیر و مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری رودکی در حکمی «حامد فاتحی» را به عنوان «معاون هماهنگی و برنامهریزی تالارها و مراکز» این بنیاد منصوب کرد.
به گزارش «وطنامروز»، مجید زینالعابدین در این حکم بر اهتمام به برنامهریزی برای برنامههای فاخر هنری و فرهنگی، تعامل موثر با اهالی فرهنگ، هنرمندان، ساماندهی و بهبود وضعیت و نظارت کیفی بر برنامههای تالارها و مراکز وابسته و ظرفیتسازی برای برنامههای جدید هنری و فرهنگی تاکید کرده است. حامد فاتحی پیش از این مشاور استاندار و مدیرکل روابط بینالملل و روابط عمومی استانداری تهران بود و مسؤولیتهایی همچون قائممقامی رادیو نمایش، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و مدیریت گروه تولیدات بینالملل شبکه جهانی جام جم را بر عهده داشته است.
***
جشنواره «فیلم شهر» در پردیس ملت
دبیر هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر گفت: این دوره از جشنواره از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار میشود.
به گزارش «وطنامروز»، پردیس سینما گالری ملت به عنوان محل برگزاری این دوره از جشنواره فیلم شهر، دارای ۱۱ سالن نمایش مخصوص سینما و یک سالن چندمنظوره جهت نمایش فیلم، برگزاری همایشها، اجرای تئاتر و کنسرت است. این مجموعه پیش از این میزبان دورههای گذشته جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم فجر بوده است.
اقیانوس آرام در ایستگاه چهارم
فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «اقیانوس آرام» از دیروز شنبه ۱۱ تیرماه ساعت ۱۸ با حضور احسان عبدیپور روی آنتن شبکه ۲ سیما رفت.
به گزارش «وطنامروز»، پخش فصل چهارم مجموعه تلویزیونی اقیانوس آرام به کارگردانی هادی نعمتالهی و رضا محبی از روز گذشته از شبکه 2 آغاز شد. اقیانوس آرام با محور قرار دادن نوجوانها تلاش میکند به دغدغههای هویتی آنها پاسخ دهد و با بازگو کردن تجربیات نوجوانی افراد موفق به انتقال تجربه کمک کند.
اولین میهمان این برنامه احسان عبدیپور، کارگردان و فیلمنامهنویس بود که تجربیات زندگیاش را برای نوجوانان از قاب برنامه اقیانوس آرام روایت کرد. اقیانوس آرام هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ از شبکه 2 سیما روی آنتن میرود و همچنین تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه ۲ سیما پخش میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|