|
ارسال به دوستان
تراژدی سلبریتی اینستاگرامی و فرآیند فریب خودخواسته فالوئرها
مجازیزاده پوشالی!
گروه فرهنگ و هنر: اعتبار بخشیدن به شخصیتها و موقعیتهای فیک در فضای مجازی، گاه به قیمت بردن آبروی یک کشور تمام میشود. مثل ماجرای دروغین «هالک ایرانی» که در نتیجه چند سال قهرمانسازی مجازی و ایجاد کاسبی پرسود در صنعت بلاگری، خیلی گران تمام شد. اگرچه اصل واقعه بیش از اندازه خندهدار و مضحک است اما روی دیگری هم دارد که تلخ است. تصور اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم و کاربران شبکههای اجتماعی، خودشان اجازه سوءاستفاده از تشویقها و تاییدهایشان پای پستهای اینستاگرام را داده باشند و فردی به واسطه این بیاطلاعی، یک کلاهبرداری حرفهای مجازی را رقم زده باشد، آزاردهنده است. وقتی در حوزه پراهمیتی مانند ورزش، فضاهای غیررسمی تقویت شوند و مسابقات فیک رونق بگیرند، شکستهای مفتضحانهای مانند آنچه برای سجاد غریبی روی داد، طبیعی خواهد شد. این سوال مهم که این چهرهها اعتبار خود را از چه طریقی کسب میکنند و چرا فضای مجازی اینگونه اعتبار پیدا کرده است و این معتبر شدن چه آسیبهایی به بارو عمومی جامعه میزند، مسائل مهمی هستند که باید در آسیبشناسی اتفاقاتی مشابه شکست هالک دروغین ایرانی مورد توجه قرار گیرند. محمد لسانی، کارشناس سواد رسانه و فضای مجازی در گفتوگو با «وطنامروز» به نکات قابل تاملی درتحلیل این پدیده اشاره کرد.
محمد لسانی در ابتدا با اشاره به متن و فرامتن آنچه در مسابقه بوکس برای سجاد غریبی رخ داده، گفت: متن این قضیه کاملا قابل مشاهده است؛ برگزاری مسابقه بوکس توسط بوکسور کشورمان با حریف قزاقستانی که با عدم موفقیت ورزشکار ایرانی همراه میشود. هر مسابقهای لزوما به برد ختم نمیشود و این یک امر کاملا طبیعی است و هیچ مشکلی ندارد اما مشکل فرامتن این اتفاق است. یک شخصیت ورزشی آمده و خود را ابرقهرمان معرفی کرده و اصطلاحا تجربه رسانهای خودش را بزرگ کرده و با ضریب بخشیدن غیرواقعی فضایی را فراهم کرده که موجب شده پس از انجام مسابقه، نهتنها برای خودش ریزش اعتبار شدیدی را در پی داشته باشد، بلکه به هویت ملی کشورمان هم در عرصه بینالمللی لطمه بزند.
* رجزخوانیها به اعتبار ملی ضربه زد
وی سرمایهگذاری رسانهای غریبی را بیش از سرمایهگذاری ورزشیاش دانست و گفت: این عدم توازن در سرمایهگذاری موجب شده هویت و اعتبار ملی ما زیر سوال برود. شکی در این نیست که رسانه میتواند چهرهسازی و اسطورهسازی کند. افرادی که برای امر برندینگ از رسانه بهره میبرند، بخوبی این موضوع را درک کردهاند.
این کارشناس رسانه عنوان کرد: مهمترین مساله در این بین این است که یک فرد، بویژه زمانی که فردی سرشناس در جامعه است، قبل از معرفی خود در فضای مجازی، استعداد و ظرفیتهای خودش را شناسایی کند و در همان حد خودش را معرفی کند، نه بیشتر. اگر نه این شخص در پیریزی ساختمان برند خود دچار نقصان میشود. به همین خاطر است که وقتی سجاد غریبی استعداد و ظرفیت خود را فراتر از حد واقعی معرفی میکند، یک ریزش اعتبار برای وی اتفاق میافتد و همه اینها به دلیل سروصداها و رجزخوانیهای بیمورد در فضای مجازی است.
* غریبی تنها مقصر ماجرا نیست
لسانی اما تنها مقصر چنین قضایایی را بلاگرها و ولاگرها نمیداند، بلکه اعتقاد دارد: افزون بر این، مردم و کاربران فضای مجازی هم در این بزرگنمایی غیرواقعی مسؤول هستند. وقتی یک کاربر میخواهد در فضای مجازی پای سخن کسی بنشیند و ناخودآگاه از وی تاثیر بپذیرد، باید ببیند که آن شخص کیست و در حوزه خودش چه آوردههایی داشته و آیا ادعاهای وی با آنچه در فضای واقعی در جریان است، مطابقت دارد یا خیر. در عصر نوین شبکه، مسؤولیت فالوئرها به مراتب بیشتر از بلاگرها و ولاگرهاست. وی در پاسخ به اینکه چگونه میتوان از این برجستهسازیهای غیرواقعی پرهیز کرد، گفت: گام اول این است که این کاربر بداند در این فضا مسؤولیت شخصی دارد و به همین علت باید دقت کند که گوشش را در فضای مجازی در اختیار چه کسی میگذارد. در قرآن کریم هم آمده است که: «فلینظر الانسان الی طعامه». منظور قرآن اینجا فقط طعام جسمی و فیزیکی نیست. آن محتوایی که روح و ذهن ما مصرف میکند نیز اهمیت دارد.
* نگاه سازمانی نداشته باشیم
استاد سواد رسانه در واکنش به این سوال که آگاهیبخشی به مردم در این حوزه بر دوش کدام نهاد است، ایرادی به آن وارد و تصریح کرد که نباید به این قضیه نگاه سازمانی داشت. وی در ادامه افزود: افرادی که میگویند فلان نهاد باید در این حوزه نظارت کند و آموزش دهد و فرهنگسازی کند، اغلب افرادی سازمانگرا هستند اما در واقع ما نباید به دنبال نهادی باشیم که بیاید و مشکل را حل کند. هر کس خودش باید نقش شخصی خودش را بخوبی در این عرصه ایفا کند تا اندکاندک مشکل را با یاری یکدیگر رفع کنیم. گام بعدی خانواده است. در گام بعد، نظام آموزشی پای کار میآید و در قدم بعد باید از نظام رسانهای توقع آگاهیبخشی در سطح جامعه را داشته باشیم. در نهایت گام آخر بر دوش نهاد حکمران جامعه است که در عالیترین مرتبه قرار دارد. این کارشناس حوزه سواد رسانه، نقطه اتصال حکمرانی کشور با فضای مجازی را اینگونه تشریح کرد: حکمرانی کشور سطوحی دارد و حکمرانی سایبری یکی از مهمترین این سطوح است که با حوزههای گوناگون تقاطع دارد. از جمله حوزه ورزش که در این باره خاص مدنظر است. اگر حکمرانی سایبری در حوزه ورزش قوی بود، چنین برجستهسازیهای غیرواقعی امکان بروز و ظهور نداشت. وی ضمن گلایه از وضعیت فعلی فضای مجازی، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی میبینیم پایش درخور توجهی برای فعالیت سلبریتیها در فضای مجازی انجام نمیشود. تحت این پایش، باید تواناییها، تخصص و ادعاهای این سلبریتیهای مجازی قبل از هر چیز احراز شود، چرا که فضای مجازی میتواند برخی ویژگیهای افراد را سانسور کند و برخی ویژگیهای دیگر را به آنها انفاق کند. باید یک نهاد پایشگر باشد که این فرآیند نظارتی روی زمین نماند.
* اینماد سلبریتیها
محمد لسانی راهکاری در این باره ارائه میکند و مدعی میشود در صورت اجرای این راهکار، در آینده کمتر شاهد چنین قهرمانسازیهای پوشالیای خواهیم بود. وی این راهکار را از یکی از سازوکارهای موجود در عرصه تجارت کشورمان وام گرفته است و آن را بدین شکل معرفی میکند: «اینماد» یک سازوکار کارآمد و مهم در حوزه تجارت است که در این زمینه میتوانیم از آن الهام بگیریم. اینماد فروشگاههای اینترنتی به ما میگوید که آیا این فروشگاه در وزارت صمت ثبت شده است یا خیر؛ این سازوکار هویت حقیقی فروشنده را برایمان روشن کند و همچنین میزان رضایت مخاطبان از محصولاتش را به ما نشان میدهد. برای بلاگرها و ولاگرها هم میتوانیم چنین چیزی داشته باشیم.
پژوهشگر حوزه رسانه در توضیح این راهکار اضافه کرد: میتوانیم برای سلبریتیها و بلاگرها و ولاگرهای فضای مجازی هم نهادی پایشگر داشته باشیم که با بررسی و صحتسنجی ادعاهای این اینفلوئنسرها، صداقت آنها در معرفی خویش را احراز کند و نمادی همچون اینماد به آنها اختصاص دهد تا مردم در مواجهه با شخصیتهای مجازی با شفافیت بیشتری روبهرو شوند؛ در وضعیت شفافیت پایین است که سلبریتیهای یکشبه ظهور میکنند.
* بازی با رگ خواب مردم با مداحی کریمی!
محمد لسانی در ادامه با اشاره به اتفاقی که حین ورود غریبی به میدان مسابقه رخ داد، مبنی بر پخش مداحی «احلی من العسل» محمود کریمی، گفت: افرادی که کنشگری رسانهای میکنند، رگ خواب مردم را خوب میشناسند. طبق نظریه «نمایشی شدن» هافمن روی صحنه هر چیزی چیده میشود تا یک معنا تولید شود. ماه محرم است و فضای عزاداری در این ایام داغ است و رسانهچیها میدانند که میتوانند با چنین حرکتی رسانههای رسمی را پای کار بیاورند. این ورزشکار، با توجه به هجمه شدیدی که از سوی کاربران مجازی دریافت کرده بود، سعی کرد با این کار ضریب رسانهای خود را بالا ببرد، البته این امکان هم وجود دارد که چنین نیتی نداشته باشد و این کار صرفا عرض ارادت شخصی به امام حسین(ع) باشد.
* کریدورهای مجازی قابل اطمینان نیستند
وی در پایان با اشاره به اینکه فضای مجازی با توجه به ایجاد بک جاذبه عاطفی بین سلبریتی و کاربران، میتواند مخاطبان را دچار خطا در قهرمانسازی کند، افزود: رسانه افزون بر آنکه انتقال اطلاعات میدهد و افراد را به مردم میشناساند، بهتدریج یک پیوند عاطفی هم بین آنها برقرار میسازد و همین نکته باعث میشود که در ارتباطات مجازی، مجرای مناسبی برای صحتسنجی وجود نداشته باشد. به این ترتیب نمیتوان به کریدورهای مجازی اطمینان کامل داشت، بلکه بهتر است در چنین مواردی که با اعتبار ملی ما گره خورده است، از مجرای واقعی و غیرمجازی برای معرفی شخصیتها استفاده شود.
ارسال به دوستان
راهاندازی ۳ پویش مردمی و صفحه اختصاصی عزاداری در یک پلتفرم
برنامههای عاشورایی تلوبیون
تلویزیون تعاملی تلوبیون با راهاندازی صفحه ویژه محتوای عزاداری حسینی به همراه برگزاری ۳ پویش مردمی با شعار «به تو از دور سلام» به استقبال محرم سال ۱۴۴۴ قمری رفته است. به گزارش «وطنامروز»، با فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، تلویزیون تعاملی تلوبیون سعی کرده با ایجاد تغییرات جزئی در ساختار خود، امکاناتی متناسب با این ایام را در اختیار کاربران قرار دهد و رنگ و بوی محرم بگیرد. پخش زنده و آرشیو برنامههای ویژه ماه محرمالحرام ۱۴۴۴ (سال ۱۴۰۱ شمسی) از میان تمام شبکههای سراسری و شبکههای اختصاصی «حبیب» و «ایام»، دسترسی به سامانه تکیه، برگزاری ۳ پویش روضه خانگی، با حسین حرف بزن و نسل قاسم به همراه آرشیو کامل مداحیها و سخنرانیهای مذهبی ویژه محرم از مهمترین اقدامات تلوبیون برای پوشش رسانهای برنامههای سیما در فضای مجازی است. در بخش تعاملی، تلویزیون تعاملی تلوبیون، ۲ پویش در حال برگزاری دارد. در پویش نسل قاسم با همکاری شبکه امید، کافی است نوجوانهای ایرانی از سراسر کشور، یک ویدئوی کوتاه از برنامههای ویژه و فعالیتهای خلاقانه گروهها و هیأتهای مذهبی خود در سالهای گذشته یا حتی برنامههای امسال تهیه و از طریق بارگذاری آن در سایت، در پویش شرکت کنند. خلاقترین هیأتها از فرصت پخش تلویزیونی و تلوبیونی در ایام دهه اول محرمالحرام برخوردار خواهند شد. همچنین پویش روضه خانگی با همکاری و مشارکت خانوادههای ایرانی، تصویرگر شور و معرفت حسینی در برپایی مجالس روضه حضرت سیدالشهدا(ع) خواهد بود. علاقهمندان میتوانند برای شرکت در این پویش فیلمی از روضههای خانگی خودشان را بارگذاری کنند. در این پویش ملی، علاوه بر انتشار فیلمها و تصاویر منتخب از طریق برنامه تلویزیونی روضه خانگی شبکه یک سیما، به قید قرعه ۱۰ کمک هزینه سفر به کربلای معلی به شرکتکنندگان اهدا میشود. در پویش «با حسین(ع) حرف بزن» نیز مخاطبان میتوانند ویدئوها و پیامهای خود را در قالب تصاویر ضبط شده به وسیله تلفن همراه، به صورت افقی، به تلوبیون ارسال کنند. شبکه اختصاصی ۲۴ ساعته «ایام» نیز با کنداکتور ویژه محرم ۱۴۴۴ با برنامههای سخنرانی، مداحی، گفتوگو، روضهخوانی، مستند، نماهنگ، دعا و... از طریق تلوبیون در دسترس کاربران قرار گرفته است. این شبکه با ۱۰۷۸ عنوان برنامه معادل ۳۷۰ ساعت و بیش از ۱۰۷۸ عنوان کلاکت معرفی برنامه تولیدی مرتبط با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین به استقبال عزاداری امام حسین رفته است. همچنین تلوبیون با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سامانه تکیه، امکان دسترسی ویژه به محتوای این سایت، شامل پخش زنده و آرشیو هیئات مذهبی و... را نیز فراهم کرده است. آرشیو مداحی حاج منصور ارضی، حاجمحمود کریمی، حاجسیدمجید بنی فاطمه، حاجمحمدرضا طاهری، حاجمهدی سلحشور، حاجمیثم مطیعی، حاجسعید حدادیان و حاجمهدی رسولی به همراه آرشیو سخنرانیهای حجتالاسلام عالی، حجتالاسلام انصاریان و حجتالاسلام رفیعی هم به شکل کامل در تلوبیون در دسترس عاشقان حسینی است و هر روز بر اساس پخش از شبکههای سیما، تکمیل میشود. همچنین پخش زنده و آرشیو برنامههای محرمی شبکههای سراسری سیما به همراه شبکه اختصاصی «حبیب» و شبکه اختصاصی 24 ساعته «ایام» نیز در سایت و اپلیکیشن تلوبیون در دسترس مخاطبان و کاربران این اپلیکیشن است. دسترسی به آرشیو سریالهای عاشورایی پخش شده در سالهای گذشته از جمله «مختارنامه»، «شب دهم» و «معصومیت از دست رفته» به همراه سریالهای «پریدخت»، «پردهنشین»، «سفر سبز» و «یه تیکه زمین» نیز از طریق صفحه اختصاصی محرم ۱۴۰۱ در تلوبیون فراهم شده است و مخاطبان میتوانند از طریق تلوبیون به تماشای این سریالها بنشینند. کاربران میتوانند برای استفاده از هزاران ساعت محتوای عاشورایی پخش شده از سیما در تلوبیون، به سایت یا اپلیکیشن تلویزیون تعاملی تلوبیون مراجعه کنند و از محتوای اختصاصی عزاداری بهرهمند شوند. ارسال به دوستان
برای دهمینبار توسط انتشارات انقلاب اسلامی
«آفتاب در مصاف» تجدید چاپ شد
کتاب «آفتاب در مصاف؛ علل و ابعاد حادثه عاشورا» برگرفته از بیانات رهبر حکیم انقلاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ دهم رسید.
به گزارش «وطنامروز»، کتاب آفتاب در مصاف؛ علل و ابعاد حادثه عاشورا، برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای مدظلهالعالی به چاپ دهم رسیده است. این کتاب برای نخستینبار سال ۱۳۹۲ منتشر شد.
«آفتاب در مصاف» در ۶۷۸ صفحه شامل مجموعه تمام گفتارها و مطالب رهبر انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره وجود مقدس امام حسین(ع) و تحلیل وقایع قبل و بعد از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که به روش ترتیب تاریخی از قدیم به جدید تدوین شده است.
بهرهگیری از فهرست تفصیلی و موضوعی، نمایه لفظی، نمایه آیات، نمایه روایات، نمایه کلمات بزرگان و کتابنامه جامع از ویژگیهای بارز و منحصر به فرد این مجموعه است. این اثر در قالب کتاب مرجع بهگونهای سامان یافته که بتواند مبنای پژوهش محققان این حوزه قرار گیرد تا با مراجعه به آن بتوانند با توجه به دیدگاههای رهبری در این موضوع تحقیقات خود را گسترش دهند.
در ابتدای کتاب و در سخنرانیای که از حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مربوط به تاریخ هشتم آبان سال ۵۷ یعنی بیش از ۳ ماه قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایراد شده، آمده است: «ما چند سال به حادثه عاشورا نگاه کردیم، گفتیم: یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما. چقدر ما از دور، حسین بن علی را تماشا کردیم؛ چقدر از دور دستی بر آتش گرفتیم؛ چقدر آرزو کردیم در خط اسلام میبودیم، همت میکردیم، کمک میکردیم و فداکاری میکردیم. آیا وقت آن نرسیده است که ما همه آن آرمانها و آرزوها را در خود تجربه کنیم، ایمان خود را بیازماییم، موضع درست خود را در این طبقهبندی و گروهبندی پیدا کنیم؟»
ارسال به دوستان
رئیس سازمان سینمایی وعده داد
احیای شورای عالی سینما
در جلسه شورای هنر درباره پیوست فرهنگی مصوبات دولتی و همچنین احیای شورای عالی سینما سخن گفته شد. به گزارش «وطنامروز»، رئیس سازمان سینمایی کشور در جلسه شورای هنر، وعده راهاندازی مجدد شورای عالی سینما پس از 12 سال را داد. محمد خزاعی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتها، برنامهها و اقدامات حوزه سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی به اهمیت تحقق عدالت فرهنگی در حوزه سینما اشاره کرد و گفت: تحقق عدالت فرهنگی، رویکرد اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار میرود که در این راستا به همراه مدیران بخشهای مختلف سازمان سینمایی تاکنون به 11 استان کمبرخوردار کشور سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای هنرمندان حوزه سینمایی شهرهای مختلف قرار گرفتهایم.
وی در ادامه به احیای شورای عالی سینما اشاره کرد و گفت: این شورا قرار است پس از ۱۲ سال وقفه به همت شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرگرفته شود و امیدواریم با احیای شورای عالی سینما در دوره جدید بتوانیم شاهد اعتلای بخشهای مختلف سینمای کشور باشیم. همچنین روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کرد که محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای هنر با تاکید بر بهرهمندی از ظرفیت علمی اعضای شورای هنر در «پیوست فرهنگی» مصوبات دولتی گفت: باید سازوکاری فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاههای تخصصی اعضای شورای هنر در پیوست فرهنگی مصوبات دولتی استفاده شود. همچنین جلسات شورای هنر کشور پس از سالها وقفه، در دوره جدید وزارت فرهنگ از سر گرفته شده و صبح روز گذشته، دومین جلسه این شورا در دوره جدید و شصت و هفتمین جلسه آن در ادوار مختلف در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. جدیدترین جلسه شورای هنر صبح دیروز دهم مردادماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو برگزار شد.
ارسال به دوستان
قدردانی چاوشی از مردم برای همراهی در مسیر کمک به نیازمندان
مبلغ مورد نیاز جهت گشودن 2900 گره تأمین شد
محسن چاوشی همزمان با فرا رسیدن سالروز تولدش با انتشار نوشتهای در فضای مجازی از مردمی که با او در آزادی زندانیان و تأمین کمکهزینه برای نیازمندان همراهی کرده و میکنند، قدردانی کرد. به گزارش «وطنامروز»، محسن چاوشی از جمله خوانندگان خبرساز کشورمان است که با وجود عدم برگزاری کنسرت و کمترین حضور در مجامع فرهنگی- هنری، همواره در سیبل حاشیهها و خبرها قرار دارد و همواره خالق غافلگیریهایی است که وی را تا مدتها تبدیل به یکی از چهرههای خبرساز موسیقی میکند. این خواننده طی سالهای اخیر با پرهیز از شوآفهای تبلیغاتی و ایجاد هیجانات کاذب برای طرفداران نوجوان جامعه مخاطبان موسیقی پاپ به منظور کسب درآمد بیشتر، ترجیح داده است تا با همراهی و معرفی تعدادی از افراد صاحبنام در حوزههای مختلف، دست به کارهای خیرخواهانه و خداپسندانهای بزند که بهشدت هم با استقبال مردم مواجه شده است؛ اقدامی که همان گونه که قبلا هم به آن اشاره شده بود، طی سالهای اخیر منجر به راهاندازی کمپینی برای کمک به نیازمندان شده است.
چاوشی در این کمپینها که عمده فعالیت آنها در کانالها و فضای مجازی شکل گرفته و گفته میشود برخی افراد مشهور و صاحب نفوذ نیز با آن در ارتباط هستند، با انتشار فراخوانی از طرفداران و اعضای این کمپین میخواست تا با تأمین مبلغ مورد نیاز در زمینههایی چون کمکهزینه درمان، آزادی زندانیان غیربزهکار و تأمین دیه برای نجات از اعدام با او همراهی کنند که همه این فراخوانها در نهایت هم با همین یک جمله چاوشی تمام میشد: «مبلغ مورد نیاز تأمین شد».
علی شمس، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند طی روزهای گذشته درباره فعالیتهای محسن چاوشی اینگونه توضیح داده است: با کمک ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی محسن چاوشی، طی ۲ سال گذشته زمینه آزادی ۸۵۱ نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد مردمی دیه فراهم شده است. محسن چاوشی هم بتازگی با ابراز خرسندی از انجام این حرکت خیرخواهانه از طرفدارانش تشکر کرده و با انتشار متنی کوتاه در صفحات مجازی خود، اینگونه درباره فعالیتهای خیرخواهانه خود گزارش داده است: «صحبت از مردمانی است که بلند طبعیشان در هنگام فعالیتهای نوعدوستانه، صحنهای غرورآفرین به نمایش میگذارد؛ مردمانی که دست در دست مشکلات، زندگیشان را سپری میکنند، دست یاریشان زنجیرهای ناگسستنی به وجود آورده است. به همین منظور لازم است به اطلاع شما همدلان و مخاطبان محسن چاوشی برسانیم که مجموع کمکهای مردمی دریافت شده تاکنون، منجر به آزادی ۱۵۵۶ زندانی جرائم غیرعمد، تأمین هزینه درمان ۱۲۵۰ بیمار، تأمین دیه ۷۵ زندانی محکوم به اعدام و تأمین کمکهزینه ۲۵ مسکن شده است. آنچه که این اعداد را ارزشمند میکند، حضور تحسینبرانگیز مردم است؛ نور امید در دلهایتان جاری».
ارسال به دوستان
اخبار
پخش «آتش سرد» از هفته چهارم مرداد
پخش سریال «آتش سرد» که پیش از این «شب بیدار» نام داشت، از ۲۲ مرداد از شبکه ۲ سیما آغاز میشود.
به گزارش «وطنامروز»، مجموعه تلویزیونی «آتش سرد» به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو، کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیهکنندگی علی مهام، از ۲۲ مرداد روی آنتن شبکه ۲ سیما میرود.
مضمون اصلی سریال در رابطه با یتیمنوازی، توجه به یتیم و آموزههای دینی در این باره است. بازی ۲ شخصیت اصلی را که در تقابل با یکدیگر هستند پرویز فلاحیپور و عبدالرضا اکبری بر عهده دارند. محسن با بازی پرویز فلاحیپور در این سریال صاحب یک گلخانه است. او چند سالی در جبهه بوده و موج انفجار در جنگ او را گرفته است و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. از طرفی او قیم پسری است که ماجراهایی را در پی دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون پرویز فلاحیپور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسومهر، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، پویا امینی، سارا احمدیان، بهزاد خداویسی، مریم موسویان و شاهد احمدلو بازی میکنند.
آتش سرد محصول گروه فیلم و سریال شبکه ۲ سیماست که از شنبه تا پنجشنبه روی آنتن میرود.
***
همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران ماند
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد رودکی طی حکمی ابوالفضل همراه را به عنوان رئیس فرهنگسرای نیاوران منصوب و مأموریت جدیدی را برای این فرهنگسرا در راستای توسعه دیپلماسی فرهنگی اعلام کرد.
به گزارش «وطن امروز»، ابوالفضل همراه با حکم مجید زینالعابدین، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد رودکی در سمت ریاست فرهنگسرای نیاوران ابقا شد. در حکم مجید زینالعابدین خطاب به ابوالفضل همراه بر اهتمام به بازتعریف رویدادها و برنامههای هنری، حمایت از جشنوارهها و نمایشگاهها، ایدهپردازی و طراحی برنامههای فاخر هنری و ادبی متناسب با رویکرد عدالت فرهنگی تاکید شده است.
مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به ظرفیتهای بینالمللی فرهنگسرای نیاوران برای توسعه دیپلماسی فرهنگی، ترسیم جایگاه هنر اسلامی- ایرانی و انعکاس پیشرفتهای هنری مبتنی بر تمدن نوین اسلامی را از اولویتهای دوره جدید مأموریت فرهنگسرای نیاوران اعلام کرد. همراه پیش از این نیز با حکم سرپرست سابق معاونت امور هنری عهدهدار این سمت بود که با واگذاری مدیریت فرهنگسرای نیاوران به بنیاد رودکی، مجددا در این مسؤولیت ابقا شد.
ابوالفضل همراه دانشآموخته نمایش از دانشکده هنرهای زیبا است که علاوه بر فعالیتهای هنری در تئاتر، مجموعههای نمایشی تلویزیون و فیلمهای سینمایی، ریاست مجموعه فرهنگی- هنری برج آزادی را نیز در سابقه کاری خود دارد.
***
از شنبه تا سهشنبه سینماها تعطیل است
به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، سینماهای سراسر کشور به مدت ۴ روز تعطیل میشوند.
به گزارش «وطنامروز»، سینماهای سراسر کشور از شنبه ۱۵ مرداد تا سهشنبه ۱۸ مرداد تعطیل هستند و از صبح چهارشنبه ۱۹ مردادماه، با اکران ۲ فیلم جدید کوزوو و دوزیست، بازگشایی میشوند. در حال حاضر سینماهای کشور تا پایان روز جمعه ۱۴ مرداد با نمایش فیلمهای اجتماعی و کودک دایر هستند.
مخاطبان سینما میتوانند از امروز تا پایان هفته، به تماشای فیلمهای تیتی، علفزار، طلاخون، روز ششم، بیصدا حلزون، زالاوا، پیتوک، بازیوو، هناس و بدون قرار قبلی بنشینند.
***
فروزانفر جایگزین معلمی در حوزه هنری شد
علی فروزانفر جایگزین مجدالدین معلمی در معاونت هنری حوزه هنری شد. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، در حکمی علی فروزانفر را به سمت معاون هنری حوزه هنری منصوب کرد.
پیش از این مجدالدین معلمی عهدهدار این مسؤولیت بود. علی فروزانفر نیز پیش از این ریاست حوزه هنری استان تهران را بر عهده داشت. معلمی بتازگی به عنوان رئیس بنیاد کتاب منصوب شده است. مراسم تودیع و معارفه مجدالدین معلمی و علی فروزانفر ساعت ۱۴ امروز ۱۱ مرداد در حوزه هنری برگزار میشود.
***
مدیرعامل کانون پرورش فکری تغییر کرد
با حکم وزیر آموزشوپرورش، «حامد علامتی» به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد. به گزارش «وطنامروز»، یوسف نوری، وزیر آموزشوپرورش با توجه به صورتجلسه مجمع عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با صدور حکمی حامد علامتی را به سمت مدیرعامل اینکانون منصوب کرد. علامتی دکترای جامعهشناسی دارد و دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان بوده است.
از جمله سوابق کاری او میتوان به مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در هیأت امنای مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، عضو شورای تشکلهای دانشآموزی کشور، عضویت در هیأت امنای سازمان دانشآموزی و... اشاره کرد. اعضای مجمع عمومی کانون را وزیر آموزشوپرورش، وزیر علوم، وزیر ارشاد، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس صداوسیما تشکیل میدهند. پیش از این مهدی علیاکبری، مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|