|
ارسال به دوستان
گزارش میدانی «وطن امروز» از یک نمایش میدانی
روضه خوانی هنر
محمدعلی میرزایی: اسمش هم جذاب است؛ وقتی در گوشهگوشه سطح شهر با این پوستر مواجه میشوم: «تنهاتر از مسیح»، با خود فکر میکنم این نمایش درباره چیست؟ یا اصلا چرا تنهاتر از مسیح؟ تصمیم گرفتم به دیدن این نمایش بروم. اواخر اذان مغرب با نوای زیبای مرحوم «آقاتی» بود که به پارک ولایت رسیدم، بعد از 10 دقیقه پیادهروی و دیدن اسکیتبازی کودکان و نوجوانان بالاخره به در شماره 3 رسیدم. اولش شاید به ذهن آدم هم خطور نکند که قرار است در این بیابان برهوت، نمایش میدانی بزرگ اجرا شود، بعد از راهنمایی انتظامات از محوطه بیرونی به محوطه داخلی هدایت شدم. نوای زیبای محمدحسین پویانفر آرامبخش محیط شده بود، بساط چایی روضه هم برای تماشاگران فراهم بود اما گویی قسمت من نبود و تموم شده بود!
ساعت 20:40 بود که عوامل اجرایی نمایش، بانوان را به سالن داخلی نمایش هدایت کردند و در مقابل صف طولانی آقایان منتظر اعلام انتظامات برای ورود به سالن بودند؛ به چهره هر کدامشان که نگاه میکردیم شوق عجیب و غریبی داشتند. بعد از گپ و گفت با عوامل اجرایی نمایش مجبور شدم زودتر از همه به سالن بروم و بنشینم. دقیقا 5 دقیقه تا شروع نمایش باقی مانده بود که دیدم نوجوانهایی حدود 14-13 ساله به طرف صندلیهای سالن میدوند؛ بعد از دیدن این صحنه دقایقی به فکر فرو رفتم که واقعا یک نوجوان 14 ساله چه تناسبی به نمایشی که شاید درک زیادی از آن نداشته باشد، دارد! قطعا امثال همین نوجوان 14 ساله در همین زمان مشغول بازی، تفریح و خوشگذرانی هستند ولی او یک ساعت باید روی صندلی بنشیند و نمایش را تماشا کند! بعدش با خودم گفتم حتما دلیلی دارد؛ دلیل آن هم جاذبه عجیب حضرت سیدالشهدا(ع) است که سن و سال نمیشناسد و «تنها تر از مسیح»ها قطعا بهانهای برای فهمیدن واقعیت عاشوراست. علی اسماعیلی، تهیهکننده و کارگردان «تنهاتر از مسیح» در گفتوگو با «وطنامروز» میگوید: سال 97 و 98 قسمت اول نمایش روی صحنه رفت، سال 98 به درخواست مخاطبان کار را مجدد اجرا کردیم و سال 99 از ما درخواست زیادی شده بود ولی به دلیل شرایط اپیدمی کرونا ما هم جزو آن دسته از فعالیت هنریها بودیم که کارمان هم تعطیل شد. فروردین 1401 با توجه به فروکش کردن آمار کرونا شروع به اجرا نمایشهای میدانی کردیم؛ بعد از پیگیریها و با حمایت سازمان هنری- رسانهای اوج که متولی کارهای تمیز فرهنگی است، ۳ نمایش را برای مردم تهران تدارک دیدیم، نمایش «روشنای شب تار»، نمایش «تنهایتر از مسیح» و نمایش «زنان آسمانی» از جمله ویژهبرنامههای ما به شمار میرود. سال 1384 نمایش «شب آفتابی» به کارگردانی بهزاد بهزادپور و تهیهکنندگی احسانمحمد حسنی تولید شد و در طول سالیان متوالی این نمایشها کامل شد و به بلوغ بیشتری رسید و در حال حاضر بسیاری از بچههایی که مشغول نقشآفرینی در حوزههای مختلف نمایشهای میدانی هستند از دل همان گروه «شب آفتابی» هستند. فرمت نمایش میدانی چندین سال تغییر کرده و تخصصی شده است.
اسماعیلی ادامه داد: ما ایرانیها با «تعزیه» بزرگ شدهایم و همه با آن آشنا هستیم، چون این پدیده کاملا بومی بوده است. این گروه نمایشی سعی کرده آن فرم نوستالژیک خود تعزیهخوانی را با چاشنی هنری، گرافیکی و با استفاده از تکنولوژی هنری این کار به بستر نمایشی ببرد. هدفمان این بوده که نقدهای کار را برطرف کنیم، این در حالی است که با توجه به نظرات مخاطبان، نمایش «تنهاتر از مسیح» توانسته رسالت خود را ادا کند؛ ضمن اینکه میتوان گفت شب هفتم اجرای این کار به مراتب بهتر از شب اول اجراست. این کارگردان درباره وجه تمایز نمایش میدانی با آثار سینمایی اینطور توضیح میدهد: در سینما یک اتفاق و واقعه را به صورت بیروح روی پرده سینما میبینیم؛ از ویژگیهای این نوع از نمایشها (نمایش میدانی) این است که مرز مخاطب و صحنه برداشته شده است و در بخشهای پایانی که به تاریخ معاصر میپردازیم و درگیری داعش با مدافعان حرم، مخاطبان بوی آتش و دود را با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی حس میکنند. بازیگران بارها دور سالن نمایش در حال چرخش هستند؛ یک وجه تمایز در این گروه نمایشی این است که با «تنهاتر از مسیح»، نمایش را در یک سیر بدون وقفه گذاشتیم، نمایشهای قبلی با آیتم بود و مجری یک اجرایی داشت ولی این نمایش بدون وقفه است که مخاطب با تمرکز بیشتری همراه باشد.
وی بیان کرد: نمایش میدانی یک ظرف، یک قالب است و بستگی دارد که چه محتوایی داشته باشیم؛ این موضوع به نوع نگارش و قصه ما بازمی گردد. «تنهاتر از مسیح» جدا از احساسی بودن که به ماجرای عاشورا پرداخته است، به خودی خود مخاطب را درگیر میکند. ما برای همه کارهایمان بحث نظرسنجی از مخاطب را داریم و یک تیم همه موضوعات را آنالیز میکند و نظرات مخاطبان را مورد بررسی قرار میدهد. به طور مثال برخی از فلشبکهایی که در نمایشهای گذشته داشتیم در «تنهاتر از مسیح» نداریم. سال آینده در نمایش «روشنای شب تار» قطعا تفاوت جدی با نمایشی که امسال اجرا شد در ابعاد مختلف وجود خواهد داشت. این نمایش برگرفته از شعر آقای قزوه است.
نمایشهایی که عمدتا با رنگ و بوی مذهبی روی صحنه رفته و در فضاهای باز و «بیگ پروداکشن» مخاطب را همراه با قصه خود کرده است، مانند شبی در کهکشانها، فصل شیدایی، محشر، سرزمین خورشید، روشنای شب تار و در تازهترین اثر از این دست، تنهاتر از مسیح؛ هر سال میزبان هزاران نفر از اقشار مختلف مردم هستند. این گونه از نمایش عمدتا از تکنیک نور و صدا به همراه حرکات پرفورمنس بهره میگیرد و در تلاش است تا به نوعی با استفاده از بیان تصویری در ذهن مخاطب مفهمومی را جا بیندازد. در نمایش «تنهاتر از مسیح» که این شبها در بوستان ولایت و به صورت رایگان میزبان خیل عظیمی از عاشقان حسینی است، تلاش شده است نوعی روضهخوانی هنری با محوریت مصائب آلالله در واقعه عاشورا در مدت 60 دقیقه پیش چشم مخاطب قرار گیرد.
ارسال به دوستان
تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج مقابل تالار وحدت و تعویق یکروزه خاکسپاری
سایه ارغوان
مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج دیروز در مقابل تالار وحدت تهران با حضور پرشمار طرفداران آن مرحوم برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در مقابل تالار وحدت روز گذشته چهارم شهریورماه با خواندن سرود «ایران سرای امید» و شعر ارغوان، با حضور پرشمار طرفداران این شاعر برگزار شد. آمدن پیکر هوشنگ ابتهاج با خواندن بخشی از شعر ابتهاج «امید هیچ معجزی ز مرده نیست، زنده باش» و شعار «درود بر سایه» همراه شد. همچنین پیش از آغاز مراسم در تالار وحدت، پیکر ابتهاج به خانه ارغوان رفت تا او برای آخرین بار با درخت ارغوان محبوبش وداع گوید.
یلدا ابتهاج، دختر سایه در این مراسم دقایقی برای حاضران سخنرانی کرد. وی گفت: سایه بالاخره به سرزمین خودش بازگشت و با 7 هزار سالگان سر به سر شد. برگشتن سایه کار دشواری بود اما به هر حال با همکاری عده زیادی از دوستان بویژه عزیزان مسؤول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سفارت ایران در آلمان این اتفاق رخ داد.
وی افزود: من و کیوان و کاوه ابتهاج توانستیم مشکل را حل کنیم و امروز سایه اینجا در وطن است و با مشایعت شما به زادگاهش میرود و آنجا به خاک سپرده میشود. به دلیل دوری مسافت و... خاکسپاری در باغ محتشم رشت به فردا یعنی شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱ موکول شد. من هیچگاه تصور امروز را نداشتم. به همه شما تسلیت میگویم و امیدوارم این امانت را از ما بپذیرید.
دختر سایه ادامه داد: این جسم سایه است که دیگر وجود ندارد. شاعر با شعرش در این سرزمین ماندگار میشود. خوب و بد هر آدمی پس از آیین خاکسپاریاش پاک میشود. پدرم مرد شریفی بود و تا آخرین نفسش در بیمارستانی در غربت به یاد غم و شادی مردم ایران بود. او در آخرین لحظات میگفت دلم میخواهد به رشت برگردم. از او هیچ پیام دیگری جز اشعارش باقی نیست. امیدوارم مزار او در باغ محتشم آبرومند باشد.
دیگر سخنران این مراسم احمد جلالی، استاد فلسفه و نماینده و سفیر پیشین ایران در یونسکو بود. وی گفت: بنده این افتخار را داشتم که در چند روز آخر زندگانی سایه در کلن همراهش باشم. تا زمانی که فرسودگی بدن اجازه میداد در آن حالت بیماریای که به رفتن او انجامید، همچنان میشد سر حالش آورد و برق را به چشمان بیمارش انداخت. من این حیله را میدانستم؛ میدانستم اگر برای سایه شعر بخوانیم، جان میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: سایه در نهم اوت فوت کرد و من پنجم اوت نزدش رفتم و وقایع را نوشتم. به همراه یلدا سراغش رفتیم. خواب بود اما یلدا بیدارش کرد و بعد از ابراز محبت من شروع به حرف زدن کردم که «سایه جان! این غزل را یادت هست؟» حین خواندن غزل «شمع خودسوخته بزم غریبانه خویشم» بودم که دیدم چشمانش شروع به درخشیدن کرد و به فکر فرورفت. سایه بعد از پایان غزل به مدت سه ساعت با همان حال در بحث از شعر بود و توضیح میداد که چگونه این غزل از یک مصرع حافظ ساخته شده است.
جلالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این نکته که رگ خواب سایه صحبت از ظرافتهای زبان فارسی بود، گفت: به قول استاد شفیعیکدکنی که تالمات روحیشان اجازه نداد در این مجلس سخن بگویند، اگر صد سال شعر فارسی را در نظر بگیریم و غربال کنیم تا به دانه درشتها برسیم، قطعا سایه بین 3-2 دانهدرشت اصلی قرار دارد. بسیاری از غزلهای سایه ساختنشان گاه تا ۴ سال طول میکشید. چیزی به ذهنش میرسید و بیتی میگفت و همچنان با آن ور میرفت.
مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج با پخش سرود «ایران سرای امید» و با خوانش و همراهی مردم به پایان رسید. محمدرضا شفیعیکدکنی، ابراهیم اسماعیلیاراضی، محمدعلی مودب، سهیل محمودی، اسماعیل آذر و... از چهرههای حاضر در مراسم بودند. گفته میشود بر پیکر این شاعر فقید، به امامت آیتالله مصطفی محققداماد نماز اقامه شد.
پیکر هوشنگ ابتهاج پس از تشییع که در محوطه مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد، به رشت منتقل شد تا امروز ۵ شهریورماه در خاک زادگاهش آرام بگیرد.
ارسال به دوستان
وزیر ارشاد در تصریح سخنان معاونش گفت
پلی جرم نیست، تخلف است
وزیر ارشاد در واکنش به سخنان معاون امور هنری وزارت ارشاد مبنی بر جرم بودن لبخوانی خوانندگان، توضیحاتی ارائه داد و واژه جرم را برای این موضوع ثقیل خواند.
به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حرفهای معاون امور هنری مبنی بر اینکه لبخوانی خوانندگان جرم است، گفت: این حق مخاطبان است که میخواهند یک اثر هنری را به صورت زنده مشاهده کنند. صحبتی هم که معاون هنری درباره این موضوع کردند درباره حق و حقوق مخاطب بود و حالا کلمه جرم برای این بحث ثقیل است.
اسماعیلی افزود: این موضوع آییننامههایی دارد و بررسی میشود و من مخالف استفاده از کلمات با بار منفی بسیار زیاد برای این مسائل هستم.
در روزهای اخیر محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر ارشاد در اظهاراتی لبخوانی خوانندگان در کنسرتها را جرم تلقی کرده و هشدار داده بود این قضیه در صورت احراز، برخورد جدی شورای تخلفات با تهیهکننده، کنسرتگذار و خواننده را به دنبال خواهد داشت.
ارسال به دوستان
کرونا همچنان در دنیای انیمه جولان میدهد
تعویق اکران «هنر شمشیرزنی آنلاین»
تاریخ اکران انیمیشن ژاپنی «هنر شمشیرزنی آنلاین» به دلیل تاخیر در تولید آن به تعویق افتاد.
به گزارش «وطنامروز»، سازندگان انیمیشن ژاپنی «هنر شمشیرزنی آنلاین: دنباله شرزو شب عمیق» در وبسایت رسمی فیلم اعلام کردند به دلیل تأخیر در تولید این انیمه که ناشی از شیوع کرونا در کشور ژاپن بوده است، مجبور شدهاند تاریخ انتشار این اثر را به تعویق بیندازند. هنوز تاریخ جدیدی برای اکران این انیمه اعلام نشده است.
طبق برنامه قرار بود این انیمه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (نزدیک به ۲ هفته دیگر) به نمایش دربیاید اما حالا تهیهکنندههای فیلم از هواداران این انیمه بابت تاخیر در اکران عذرخواهی کردهاند. در بیانیه تهیهکنندگان «Scherzo of Deep Night» آمده است: عوامل فیلم سخت تلاش کردهاند برای اکران فیلم آماده شوند و از به وجود آمدن هر گونه ناراحتی برای کسانی که منتظر اکران انیمه بودهاند صمیمانه عذرخواهی میکنیم. ضمنا باید اعلام کنیم انتشار موسیقی متن انیمه نیز به تعویق افتاده است.
ارسال به دوستان
نمایندگان آلمان، کانادا و اکوادور راهی نودوپنجمین دوره رقابتها
۳ فیلم دیگر به اسکار 2023 پیوستند
۳ کشور آلمان، کانادا و اکوادور نمایندگان خود را برای شرکت در اسکار 2023 معرفی کردند.
به گزارش «وطنامروز»، آلمان فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» را به عنوان نماینده خود برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بینالملل رقابت اسکار دوره نودوپنجم معرفی کرد. این تصمیم توسط یک هیات انتخاب مستقل گرفته شد که اعضای آن توسط انجمنهای مختلف فعال در صنعت فیلم آلمان منصوب شده بودند. این فیلم از میان ۹ فیلم حاضر در فهرست نهایی انتخاب شد.
فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» داستان یک سرباز جوان آلمانی را در جبهه غربی جنگ اول جهانی روایت میکند. در این فیلم کاراکتر پل و همرزمانش یک تجربه مستقیم و بیواسطه از تبدیل سرخوشی اولیه اعزام به جنگ به ناامیدی و ترس را درک میکنند. این فیلم با اقتباس از رمان ضدجنگ آلمانی به همین نام نوشته سال ۱۹۲۸ اریش ماریا رمارک است که از تجربیات خود نویسنده در سنگرهای میدانهای نبرد استفاده شده است.
از سوی دیگر کشور کانادا نیز مستند انیمیشن ۲ زبانه (ماندارین و انگلیسی) «بهار جاودان» را به عنوان نماینده خود برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بینالملل دوره نودوپنجم جوایز اسکار انتخاب کرد. فیلم «بهار جاودان» ساخته جیسون لوفتوس داستان تلاش فالون گونگ برای هک کردن سیگنال تلویزیون دولتی در چین است. شخصیت داکسیونگ، تصویرگر کتابهای مصور و یکی از پیروان فالون گونگ پس از یورش پلیس به شهر چانگچون مجبور به فرار میشود و در آمریکای شمالی پناه میگیرد. مستند انیمیشن «بهار جاودان» جایزه انتخاب تماشاگران جشنواره هات داکس کانادا را دریافت کرده بود.
اکوادور نیز هشتمین کشوری است که با معرفی فیلم نماینده خود در رقابت اسکار بینالمللی نود و پنجم شرکت میکند. «نامرئی» فیلمی اسپانیایی زبان ساخته خاویر آندراده از سوی اکوادور برای شرکت در رقابت اسکار بینالمللی ۲۰۲۳ معرفی شد. این کشور که سال پیش نخستین کشوری بود که نمایندهاش را معرفی کرد، امسال نیز ۴ شهریور و در روزی مانند سال پیش فیلم منتخبش را معرفی کرد. آکادمی هنرهای سمعی بصری و سینمایی اکوادور با معرفی این فیلم عنوان کرد آن را پس از طی مراحل تایید صلاحیت هم به جوایز ماکوندو در کلمبیا و هم جوایز گویا برای بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی معرفی کرده است. هیات داوران متشکل از ۵۰ عضو آکادمی اکوادور این فیلم را انتخاب کردهاند. این چهارمین سال متوالی است که آکادمی اکوادور فیلم منتخب برای اسکار انتخاب میکند.
فیلم «نامرئی» سال پیش در جشنواره فیلم برگن نروژ به نمایش درآمد و از آن با عنوان بازنمایی فراموشنشدنی سینمایی از افسردگی یاد شده است. این فیلم پیشتر به جز جشنواره نروژ در جشنوارههای تورنتو، هوئلوا در اسپانیا، تفلیس گرجستان، مالاگا در اسپانیا و میامی آمریکا به نمایش درآمده است و محصول مشترک ۲ کمپانی اکوادوری و فرانسوی است. پیش از این کشورهای ایرلند، کرهجنوبی، سوییس، تایوان و اروگوئه نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده بودند و حالا با افزوده شدن این ۳ فیلم، تعداد اسکاریهای 2023 به عدد 8 رسیده است.
ارسال به دوستان
اخبار
تدوینگر لاتاری برای نمایش خانگی سریال میسازد
تدوینگر باسابقه سینما که پیش از این آثاری چون «لاتاری» و «ایستاده در غبار» را تدوین کرده است، در نخستین تجربه کارگردانی خود، مینیسریال «سقوط» را برای شبکه نمایش خانگی میسازد.
به گزارش «وطنامروز»، سجاد پهلوانزاده، تدوینگر باسابقه سینما و تلویزیون در نخستین تجربه کارگردانی خود مینیسریال «سقوط» را برای شبکه نمایش خانگی میسازد. در کارنامه حرفهای پهلوانزاده، تدوین آثاری همچون «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و «لاتاری» و «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به چشم میخورند.
تهیهکنندگی این سریال را محمدرضا منصوری بر عهده دارد. این درام عاشقانه کردی را اعظم بهروز به نگارش درآورده است. مهدی دلخواسته به عنوان عکاس در این پروژه همکاری میکند و بزودی دیگر عوامل و بازیگران این سریال هم معرفی خواهند شد.
***
فیتیلهایها «کتابخورها» را اجرا میکنند
اجرای نمایش «کتابخورها» برای مخاطب کودک و نوجوان -که از چهارشنبه دوم شهریور در تالار هنر آغاز شده- به مدت یک ماه ادامه دارد.
به گزارش «وطنامروز»، نمایش «کتابخورها» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل رحیمیسروش چهارشنبه ۲ شهریور و همزمان با آغاز هفته دولت با حضور علی فروتن و حمید گلی در تالار هنر افتتاح شد. این نمایش در بخش نمایشنامهنویسی بیستویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان برگزیده و در سومین جشنواره تئاتر شهر تقدیرنامه بهترین نمایشنامه را کسب کرده است.
نمایش «کتابخورها» داستان ۳ موریانه را روایت میکند که به همراه یک سوسک چوبخوره در قفسه کتابخانهای زندگی میکنند و کتابها را میخورند. با ورود عنکبوت، دردسرها و خطرات جدی برای آنها ایجاد میشود. نمایش «کتابخورها» تا ۲ مهر هر روز به جز شنبهها ساعت ۱۹:۳۰ برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر به نشانی میدان هفتتیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی روی صحنه میرود.
***
«بیرؤیا» منتخب جشنواره تورنتو
فیلم سینمایی «بیرویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری که در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزدی بهترین فیلم اول و سیمرغ بهترین نقشاول زن را به دست آورده بود، منتخب بخش صنعت چهلوهفتمین جشنواره فیلم تورنتو شد.
به گزارش «وطنامروز»، جشنواره فیلم تورنتو از انتخاب 10 فیلم بلند داستانی برای بخش «منتخب صنعت» Industry Selects خبر داد، که فیلم «بیرویا» با نام بینالمللی Without Her به نویسندگی و کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیهکنندگی مشترک سعید سعدی و هومن سیدی، نماینده سینمای ایران در این بخش خواهد بود.
نخستین ساخته وزیردفتری در این بخش در کنار ۹ فیلم دیگر از کشورهای مختلفی نظیر بریتانیا، ایسلند، آمریکا، کانادا و... به نمایش درخواهد آمد. «بیرویا» روایتگر قصهای درباره هویت است و طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی کرمرودی بازیگران اصلی آن هستند.
چهلوهفتمین جشنواره فیلم تورنتو ۱۷ تا ۲۷ شهریورماه (۸ تا ۱۸ سپتامبر) برگزار میشود و بیرویا بلافاصله بعد از نخسین نمایش بینالمللی خود در بخشِ رسمی «افقهای گسترشیافته» هفتادونهمین جشنواره بینالمللی فیلم ونیز در این بخش رسمی از جشنواره فیلم تورنتو نیز حضور خواهد داشت.
***
۳ سریال جدید به رادیو نمایش میآیند
۳ سریال جدید «مسیر عاشقی»، «جاروی جادوگر» و «یقه سفید» طی روزهای آینده از شبکه رادیویی نمایش پخش میشود.
به گزارش «وطن امروز»، در هفته جاری ۳ سریال جدید «مسیر عاشقی»، «جاروی جادوگر» و«یقه سفید» از شبکه رادیویی نمایش پخش میشود. سریال «جاروی جادوگر» و «یقه سفید» به نویسندگی یدالله کریمی از پنجم شهریورماه و «مسیر عاشقی» به نویسندگی روحالله نوری از هفتم شهریور به آنتن رادیو نمایش میرسند.
سریال رادیویی «جاروی جادوگر» داستان زن و شوهری را روایت میکند که در روستایی تلاش میکنند دارویی برای نابودی آفتی خطرناک بیابند. «یقه سفید» درباره پزشکی است که پس از سالها تحصیل، برای احداث کارخانه پروتز به ایران بازمیگردد و ۲ نفر از دوستان قدیمیاش را پیدا میکند تا با هم کاری بزرگ را انجام دهند. مجموعه نمایشی «مسیر عاشقی» هم در ۳۰ قسمت لحظات معنوی جذابی را از پیادهروی اربعین روایت میکند.
***
سوره تلهتئاتر «کاتب اعظم» را کلید زد
تصویربرداری مجموعه تلهتئاتر «کاتب اعظم» از محصولات مرکز سریال سوره آغاز شد.
به گزارش «وطن امروز»، همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلهتئاتر تلویزیونی «کاتب اعظم» سیامک صفری، امین زندگانی، حدیث میرامینی و نادر فلاح به عنوان نخستین گروه از بازیگران این پروژه معرفی شدند. این تلهتئاتر برداشتی آزاد از رمان «اعترافات کاتب کشتهشده» به قلم ساسان ناطق از انتشارات سوره مهر است.
مجموعه ۷ قسمتی «کاتب اعظم» به تهیهکنندگی مرکز سریال سوره، نخستین محصول این مرکز تازهتاسیس در سازمان سینمایی سوره است که پس از گذشت ۲ ماه از پیشتولید، بتازگی مقابل دوربین رفته است. کارگردان هنری مجموعه «کاتب اعظم» مهدی غفوری و کارگردان تلویزیونی آن علی عبادی است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|