|
ارسال به دوستان
کاربران جعلی شبکههای اجتماعی متعلق به سعودی چگونه در خدمت اغتشاشات ایران
مگسهای سعودی علیه ایران
گروه فرهنگ و هنر: یکی از موضوعاتی که پس از اغتشاشات پراکنده روزهای اخیر در رسانهها مورد بحث قرار گرفت، سرمایهگذاری برای ساختن صفحات ساختگی و جعلی است؛ صفحاتی که تازه در توئیتر یا اینستاگرام بالا آمدهاند و اطلاعات دروغین را برای تشویش اذهان عمومی منتشر میکنند. این صفحات البته در مدت کوتاهی به سوژه طنز کاربران شبکههای اجتماعی تبدیل میشوند. در این صفحات هر شب پروژه براندازی موفق میشود و هر روز صبح، برای قیام برنامهریزی میشود. یکی از رسانههایی که در کنار فعالیت مستمر خود علیه مردم ایران، تمامیت ارضی ایران و نظام جمهوری اسلامی، در روزها و هفتهها اخیر فعالیت گستردهتری دارد، شبکهای است که با غصب نام ایران، دشمنی دامنهداری را علیه کشورمان کلید زده است. اینترنشنال در چند سال فعالیت خود، مواضع متعددی علیه مردم ایران و تاریخ چند هزار ساله ایران اتخاذ کرده است. این شبکه همچنین با دستور کار تجزیه ایران، برنامههای متعددی ساخته است. در کنار دشمنی آشکار این شبکه متعلق به سعودی، این رژیم هم چند صد هزار کاربر مجازی را در حالت آمادهباش قرار داده است. رژیم سعودی از بیداری اسلامی به این سو، وحشت زیادی از توئیتر پیدا کرده است، چرا که منتقدان نظام پادشاهی سعودی بیش از همه فضاها در توئیتر به نقد و اعتراض نسبت به فسادها و ظلمهای سعودی میپردازند. به همین دلیل سعود القحطانی، مشاور رسانهای سابق محمد بن سلمان پروژه کاربران فیک موافق حکومت را در توئیتر دنبال کرد. سعود القحطانی از جمله چهرههایی است که در ماجرای قتل خاشقجی مورد پیگرد رسانهای از سوی خبرنگاران قرار گرفت. بعد از قتل و قطعه قطعه کردن خاشقجی، بنسلمان هزینههای میلیون دلاری برای این کار اختصاص داده است.
بررسیهایی که با پایش شبکههای اجتماعی صورت گرفته، نشان میدهد در حال حاضر تنها صفحه تعدادی سلبریتی و ورزشکار توسط اکانتهای فیک از عربستان و ایالاتمتحده برای ادامه اغتشاشات در فضای مجازی سازماندهی شده و حمایت میشود. در حالی که اینترنت به دلیل ایجاد ناامنی و آشوب به وسیله پلتفرمهای آمریکایی محدود شده، صفحاتی مانند صفحه علی کریمی در میدان خرابکاری باقی مانده که با هزاران لایک و کامنت پشتیبانی میشود؛ این موضوع نشاندهنده منشأ خارجی این حمایتهاست. بررسیها نشان میدهد تحریک برای افزایش تحریمها و حذف ایران از جامجهانی از جمله مواردی است که از سوی این شبکه پیگیری میشود. در همین راستا خبرگزاری دانا نوشته است: قطعی اینترنت در ایران باعث گاف کمپین اکانتهای سعودی و آمریکایی در ایران شده؛ به این دلیل که بهرغم عدم دسترسی به چند شبکه اجتماعی در ایران، کمپینسازی آشوبگران همچنان با آمار نامتعارف در حال رشد است. برای مثال رأی به نظرسنجی علی کریمی در شرایط قطع اینترنت به ۸۰۰ هزار رأی رسیده، در حالی که همه کاربران فعال توئیتر فارسی کمتر از ۴ میلیون نفر است.
آمارهای دیگری نیز وجود دارد که از همراهی کاربران جعلی و ساختگی متعلق به رژیم سعودی، آلبانینشینها و کاربران جعلی متفرقه در کشورهای مختلف با محتواهای مربوط به اغتشاش و آشوب خبر میدهد.
افشاگری درباره کاربران جعلی و لشکر مجازی سعود القحطانی در مستند «dissident» ساخته برایان فوگل، مستندساز برنده اسکار، با جزئیات بیشتری صورت گرفت. در این مستند این موضوع طرح میشود که رژیم سعودی برای مقابله با جمال خاشقجی -که در سال 2017 بیش از 1.7 میلیون دنبالکننده داشت- چگونه جمعیت قابل توجهی را برای فعالیت در راستای پروژههای بنسلمان استخدام میکند. بر اساس ادعای مستند، تنها 88 هزار حساب مرتبط با پادشاهی عربستان بعد از قتل خاشقجی در توئیتر بسته میشود. این عدد یعنی جمعیتی خیلی بیشتر از آن توسط سعود القحطانی برای تبلیغ اصلاحات ادعایی بنسلمان و مقابله با منتقدان در توئیتر فعالیت میکنند؛ شبکهای از مستخدمان رژیم سعودی که هر کدام با چند حساب فعالیت میکنند. فوگل از عبارت «هیولای توئیتری» و «لشکر مگسها» برای این افراد استفاده میکند. جایی از مستند این گزاره طرح میشود: «وقتی چیزی انتقادی درباره دولت سعودی نوشته میشود، مگسها آنجا جمع میشوند تا «# vision_2030» را که مربوط به اصلاحات بنسلمان است هشتگ کنند و آن را بالا بیاورند». به این ترتیب ارتش ترولها، علیه آزادی بیان ایجاد میشود.
یکی از تاکیدات قابل تأمل در مستند نیز دلایل تمرکز رژیم سعودی بر شبکههای اجتماعی است. بر اساس آنچه در مستند مطرح میشود، از هر 10 عربستانی 8 نفر در توئیتر حضور دارند. رژیم سعودی درمییابد که با غلبه بر توئیتر میتواند بر واقعیت نیز غلبه کند و اینجا وظیفه خاشقجی که بعد از ظهور بنسلمان به مخالفی جدی برای او تبدیل شده است، تنها گفتن واقعیتهاست. همین برای سعودی هزینههای سنگینی به همراه دارد، چرا که خاشقجی و تنی چند از مخالفان سعودی به تنهایی به اندازه همه ارتش ترولهای بنسلمان که در طول مستند با عنوان mbs شناخته میشوند، مخاطب و کارکرد دارند. آنها نام خود را زنبور گذاشتهاند تا با مگسها مقابله کنند. نقشه حذف خاشقجی در این شرایط صورتبندی میشود.
در روزهای اخیر و در شرایطی که آشوبگران فرصتی برای تخریب و ناامنی در ایران یافتند، لشکر مگسهای سعودی با کارویژه تحریک و تهییج به حضور در خیابانها، علاوه بر رونمایی از چند صد هزار کاربر جعلی، با ترویج توئیتها و مطالب مربوط به اغتشاشات، کاری را که از سالها قبل آموزش دیده بودند تکرار کردند. این بار اما واقعیت میدانی و کاربران حقیقی با حضور میلیونی در خیابانها، یک رسوایی بزرگ برای لشکر فیکها به بار آوردند.
ارسال به دوستان
استقبال نیم میلیونی مردم از نمایشها در تابستان 1401
دورخیر «اوج» برای اوجگیری در تئاتر
علی ترابی: نخستین تابستان از قرن تازه هجری شمسی با اتفاق بزرگی در تهران در عرصه نمایش همراه بود؛ اجرای 60 شب نمایش میدانی در بوستان ولایت با مخاطبی بیش از 300 هزار نفر. نمایشهای «روشنای شب تار» و «تنهاتر از مسیح» که با پشتیبانی سازمان هنری- رسانهای اوج روی صحنه رفتند، مورد اقبال طیف گستردهای از پایتختنشینها قرار گرفتند و توانستند یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی تهران را رقم بزنند. در کنار این 2 نمایش سایر شهرهای ایران هم میزبان نمایشهای میدانی هستند. «محشر» در شیراز هر شب بیش از 6هزار مخاطب را میزبانی میکند و همینطور بیست و یکمین فصل از اجرای نمایش «فصل شیدایی» در قم هر شب پذیرای 8 هزار مخاطب خواهد بود. با یک حساب سرانگشتی میتوان دریافت در شهرهای کشور جمعا حدود نیممیلیون نفر مخاطب اجراهای میدانی نمایشهای بزرگی بودند که همگی با محوریت موضوعات مذهبی طراحی شدهاند.
این اقدام جالب توجه در عرصه نمایش از سوی اوج و این اقبال از مخاطبان نیم میلیونی در تابستان 1401 نشاندهنده تشنگی مخاطب و خواستش برای آشتی با هنری است که شاید امروز لاکچری قلمداد شده و از سبد فرهنگی خانوار ایرانی دور شده است. این آوردگاه شاید بهانه خوبی برای آشتی مخاطب با تئاتر و نمایش باشد و البته مهمتر از آن شاید دلیل موجهی باشد تا مجموعهای مثل سازمان اوج که پیش از این در عرصه سینما تجاربی کسب کرده، پا به عرصه جدیدی بگذارد و در حوزه تئاتر صحنهای و حرفهای کار کند. حال اما گویی اتفاق تازهای در عرصه فرهنگ و هنر کشور در حال رقم خوردن است و آن هم ورود اوج به عرصه نمایش به صورت حرفهای و صحنهای است. اگر چه پیش از این نمایشهای میدانی بزرگی از سوی اوج تهیه و تدارک دیده شده بود اما حالا اجرای کاری مثل «هفتخان اسفندیار» در تالار وحدت گویی نشانگر عزمی تازه برای ورود به آوردگاه جدیدی است. «هفتخان اسفندیار» را که در شبهای آینده در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت، یک تیم حرفهای و منسجم همراهی میکند و همین موضوع امیدواری دوستداران عرصه تئاتر برای تماشای یک نمایش خوب را بیشتر میکند و گویی اوج میخواهد شأن و شخصیت خود برای ورود به عرصه تئاتر صحنهای را با یک کست قوی حفظ کند. حضور یوسفعلی میرشکاک به عنوان مشاور محتوایی در اثری که با اقتباسی آزاد از شاهنامه فردوسی طراحی شده، بازی چهرهای نامآشنا مثل امین حیایی در کنار بازیگران قدر دیگری مثل حسام منظور و الهام کردا و همینطور کارگردانی و تهیهکنندگی حسین پارسایی به عنوان چهرهای نواندیش و البته متعهد و کاربلد، همه و همه مصادیقی از این مدعا است که اوج میخواهد ورودی قدرتمندانه به عرصه تئاتر کشور داشته باشد. البته دور از این هم مورد انتظار نیست تا این مجموعه در عرصه تئاتر که یکی از هنرمندپرورترین آوردگاههای فرهنگی کشور است، حضوری قوی و موثر داشته باشد. اوج باید در کنار این حضور قوی و توجه به محتوا و جلب مخاطب برای آثار نمایشی خود، چه میدانی و چه صحنهای، در پی تربیت نسل جدیدی از هنرمندان و بازیگرانی باشد که بتوانند آینده سینما و تلویزیون ایران را تامین کنند.
ارسال به دوستان
انتشار نخستین رمان هنرپیشه معروف در سال آتی
تام هنکس رمان مینویسد
تام هنکس، بازیگر نامدار و برنده اسکار از نگارش نخستین رمانش خبر داد.
به گزارش «وطنامروز»، نخستین رمان تام هنکس بازیگر مشهور آمریکایی، سال آینده روانه بازار خواهد شد. نخستین رمان هنکس که با عنوان «ساخت یک فیلم شاهکار دیگر» منتشر میشود، درباره ساخت یک فیلم اکشن و ابرقهرمانی است که با بودجه چند میلیون دلاری و با اقتباس از یک کتاب مصور ساخته شده است.
این کتاب دومین فعالیت هنکس در حوزه ادبیات داستانی محسوب میشود و داستانی درباره تولید یک فیلم را روایت میکند. تام هنکس پیش از این در سال ۲۰۱۷ مجموعه داستانهای کوتاهی را منتشر کرده بود. رمان «ساخت یک فیلم شاهکار دیگر» توسط انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس» منتشر خواهد شد و نهم مه سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده و بریتانیا روانه بازار خواهد شد. مجموعه داستانهای کوتاه هنکس با عنوان «گونه غیرمعمول» منتشر شده است و به گفته این انتشارات تاکنون ۲۳۴ هزار نسخه از این کتاب در بریتانیا فروخته شده است.
به طور دقیق موضوع این رمان مشخص نیست اما حداقل اطلاعاتی که از آن به طور عمومی منتشر شده، حاکی از آن است فیلم تلاش میکند جهان ۱۰۰ سال آینده را با پیشبینیهای خود به تصویر بکشد و مخاطبان آن در سال ۲۱۱۵ قادر خواهند بود آن را با وضعیت جهان خود مقایسه کنند. در حقیقت دیدن جهانی که مغلوب تغییرات آب و هوایی و فروپاشی سیاسی شده چندان عالی به نظر نمیآید، بنابراین شاید تماشاگران سینما لازم است با نوشتن توماری سازندگان ۱۰۰ سال را متقاعد کنند که آن را کمی زودتر اکران کنند.
ارسال به دوستان
به دلیل اشتباه تاریخی
مصر پخش «خروج» را ممنوع کرد
مصر فیلم حماسی انجیلی «خروج: خدایان و پادشاهان» ساخته «ریدلی اسکات» کارگردان و تهیهکننده انگلستانی را به دلیل آنچه آن را «عدم دقت تاریخی» خوانده ممنوع کرد. به گزارش «وطنامروز»، «انپیآر» نوشت: وقتی کتابی از چاپ به روی پرده بزرگ میرود، داشتن کمی آزادی عمل در اقتباس از آن، چیزی غیر عادی برای فیلمسازان نیست اما اگر آن کتاب، انجیل باشد توجههای بیشتری را به خود جلب میکند؛ موضوع تفاوت دارد.
«خروج: خدایان و پادشاهان» فیلمی حماسی انجیلی به کارگردانی و تهیهکنندگی ریدلی اسکات است که سال ۲۰۱۴ منتشر شد. بازیگران فیلم را علاوه بر گلشیفته فراهانی، کریستین بیل، جوئل اجرتون، جان تورتورو، آرون پال، بن مندلسون، سیگورنی ویور و بن کینگزلی تشکیل میدهند.
این فیلم که مراحل فیلمبرداری آن به طور عمده در اسپانیا در اکتبر ۲۰۱۳ و با فیلمبرداری اضافی در استودیو پاینوود در انگلستان انجام شد، به تفسیری از داستان سفر اکران خروج موسی از مصر و هدایت قوم بنیاسرائیل میپردازد. اکران خروج با بودجه ۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری و فروش ۲۶۸ میلیون دلاری در سراسر جهان که در همان زمان اکران یعنی در دسامبر ۲۰۱۴ با نقدهای ضد و نقیضی از منتقدان مواجه شد، به نوشته انپیآر (رادیو عمومی ملی مشهور به انپیآر) در مصر ممنوع اعلام شده است.
ناظران با تصویری که در این فیلم از شکافته شدن دریای سرخ نشان داده میشود و آن را برخلاف انجیل به جای تقدیر الهی، ناشی از زلزله به نمایش درمیآورد، مخالفت کردند. آنها همچنین از تصویری که از دست داشتن یهودیان در ساخت اهرام مصر به نمایش میگذارد، عصبانی هستند.
ارسال به دوستان
پژوهشی در باب دشمنی بریتانیا
کتاب «بیبیسی ضد فارسی» منتشر شد
کتاب «بیبیسی ضد فارسی» نوشته سیدعلی حقشناس بتازگی توسط نشر پارس میهن منتشر و راهی بازار نشر شده است. به گزارش «وطنامروز»، این کتاب در ۸ گفتار و ۱۸ بخش با عنوان «چارچوب نظری و طرح مباحث تئوریک، زبان مادری بیبیسی فارسی، نقش بیبیسی فارسی در اشغال ایران توسط متفقین، نقش بیبیسی فارسی در کودتای ۲۸ مرداد، بیبیسی فارسی و انقلاب ۱۳۵۷، بیبیسی فارسی و دفاعمقدس، بیبیسی فارسی و انتخابات ۱۳۸۸، بیبیسی فارسی و دکترین تجزیه ایران و در نهایت جمعبندی» جمعآوری شده است.
کتاب «بیبیسی ضد فارسی» پژوهشی در باب دشمنیهایی است که این شبکه در طول حیات 82 ساله خود با ایران و ایرانی داشته و اساسا برای این منظور تأسیس شده است که مرور و مداقه در سیاستهای اجرا شده بریتانیا که در کتاب آمده است جای تردید در این باره باقی نمیگذارد و در دستور کار داشتن اجرای طرح «بالکانیزاسیون» در ایران توسط این کشور البته با همراهی ایالاتمتحده را نشان میدهد. این ۲ کشور که امکان حمله نظامی به ایران را ندارند، چند سالی است دست به کار شده و از مسیر تنشزایی و خطکشی قومی و با طرح مسائلی چون زبان مادری و دامن زدن به تفاوتهای ذاتی (خدادادی) مردمان ایران، نفرتپراکنی و ایجاد دشمنی بین ایرانیان را بیش از گذشته در پیش گرفتهاند.
در بخشی از این کتاب با عنوان «بیبیسی فارسی و اختلافافکنی قومی در ایران» میخوانیم: چنانکه گفته شد، هدف نظام سلطه (امپریالیسم) تبدیل کشور 10 هزار ساله ایران به مدل کشورهای تازه تأسیس پس از جنگ جهانی اول است که مفهوم کشور در آنها بیمعنی است و قوم- قبیلهگرایی حرف اول را میزند؛ بدین ترتیب امکان تجزیه آنان به راحتی فراهم میگردد. در حالی که اقوام ایرانی قرنهای متمادی و اساسا مدتها پیش از پیدایش دولت در بریتانیا و بالاخص در آمریکا، متحد و در چارچوب ایران بزرگ، با صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی کردهاند و هر زمان وقتش رسیده یکپارچه در برابر دشمن خارجی ایستادگی کرده و شکست را نصیبش کردهاند. بیتردید، هر ۲ کشور (بریتانیا و ایالاتمتحده) میدانند که تجاوز نظامی به ایران چه عواقب سوئی برایشان در پی خواهد داشت. به همین جهت، تهاجم روانی به زیرساختهای مشترک و جمعی ملت ایران به منظور در هم شکستن و پوساندن اتحاد آنان، موضوعی است که تئوریسینهایی چون «برنارد لوئیس» به دقت روی آن کار کرده، پوشه کرده و چنانچه اشاره کردم، دست رهبران نظام سلطه دادهاند.
ارسال به دوستان
اخبار
روسیه اسکار را تحریم کرد
طبق اعلام آکادمی فیلم روسیه، این کشور امسال نامزدی برای جایزه اسکار معرفی نخواهد کرد.
به گزارش «وطنامروز»، کشور روسیه امسال فیلمی را برای شرکت در مراسم اسکار معرفی نخواهد کرد. این نخستینبار از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است که روسیه این جایزه سینمایی را تحریم میکند. آکادمی فیلم روسیه روز دوشنبه در بیانیهای اعلام کرد: هیاترئیسه آکادمی فیلم روسیه تصمیم گرفت فیلمی را از جانب این کشور در جایزه اسکار آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا در سال ۲۰۲۲ نامزد نکند.
از سوی دیگر رئیس کمیسیون نامزدی اسکار روسیه نیز روز سهشنبه در نامهای اعلام کرد به دنبال این اقدام استعفا میکند. او همچنین انتقاد کرده که این تصمیم «غیرقانونی» است و «بدون اطلاع او» گرفته شده است.
***
دانمارک با یک فیلم موهن در اسکار
کشور دانمارک برای حضور در اسکار نود و پنجم، فیلم موهن «عنکبوت مقدس» را به عنوان نماینده خود معرفی کرده است. به گزارش «وطنامروز»، کشور دانمارک فیلم موهن «عنکبوت مقدس» را که در جشنواره کن جنجالهای بسیاری به وجود آورده بود، به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است. «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی ساخته شده است و موسسه فیلم دانمارک، این فیلم را در کنار فیلمهای «بقیه عمر» ساخته فرل پترسون و «همانطور در بهشت» ساخته تی لیندنبورگ به عنوان ۳ گزینه نهایی خود برای شرکت در اسکار انتخاب کرده بود که در نهایت فیلم «عنکبوت مقدس» به عنوان نماینده این کشور معرفی شد.
فیلم «عنکبوت مقدس» چندی پیش در جشنواره کن به نمایش درآمد و به دلیل محتوای توهینآمیز و تلاش عامدانه برای حمله مستقیم به باورهای مذهبی و ارادت مردم ایران به امام رضا(ع)، مورد انتقاد بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر کشورمان قرار گرفت. موضوع پرسش برانگیز اینکه کشور دانمارک فیلمسازان دانمارکی را کنار گذاشته و فیلمی از یک کارگردان ایرانیتبار با موضوعی غریب با فرهنگ آن کشور را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاده است.
***
«صبح جمعه با شما» از فردا دوباره در رادیو ایران
برنامه طنز «صبح جمعه با شما» بعد از ۲ ماه، جمعه ۸ مهرماه ساعت ۹ صبح از رادیو ایران پخش میشود.
به گزارش «وطنامروز»، برنامه طنز «صبح جمعه با شما» که به مناسبت ماههای سوگواری ۲ ماه از آنتن دور بود، از فردا به کنداکتور این شبکه رادیویی بازمیگردد. ساجد قدوسیان تهیهکننده، سردبیر و کارگردان «صبح جمعه با شما» بیان کرد: با پایان ماه صفر برنامه «صبح جمعه با شما» به روال گذشته جمعهها ساعت ۹ صبح از رادیو ایران پخش میشود. آغاز فصل پاییز و شروع مدارس دستمایه اصلی برنامه ۸ مهر است. این تهیهکننده رادیو افزود: گروه «صبح جمعه با شما» همه تلاش خود را میکند تا بتواند در روزهای جمعه اوقات و لحظات فرحبخشی را برای مخاطبان وفادار و پرشمار خود فراهم آورد. برنامه «صبح جمعه با شما» جمعهها ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ به تهیهکنندگی، سردبیری و کارگردانی ساجد قدوسیان از رادیو ایران پخش میشود.
***
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر فجر
مهلت ارسال اثر به جشنواره بینالمللی تئاتر فجر تا ۹ مهرماه تمدید شد. به گزارش «وطنامروز»، اواسط هفته گذشته آخرین مهلت ارسال اثر متقاضیان شرکت در جشنواره چهلویکم تئاتر بینالمللی فجر بود که این مهلت با درخواست برخی گروههای تئاتری تا ۹ مهرماه تمدید شد. هنرمندانی که تاکنون موفق به بارگذاری نمایشنامهها و ثبت اطلاعات خود در کارتابل جشنواره نشدهاند، میتوانند از این فرصت استفاده کنند و به ارسال آثار بپیوندند. چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با دبیری کورش زارعی همزمان با ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.
***
موزهها آخر هفته رایگان شدند
بازدید از موزههای سراسر کشور در 2 روز پایان این هفته، به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در ایران، رایگان شد. روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اعلام کرد: با دستور معاون میراث فرهنگی، به منظور گرامیداشت هفته گردشگری، ادارهکل امور موزههای این وزارتخانه ۲ روز متوالی پایان این هفته، پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مهرماه را برای بازدید از موزههای فعال تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در سراسر کشور رایگان کرد. موزهها در نیمه دوم سال از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر باز خواهند بود. ۵ مهرماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری نام گرفته که در ایران هر سال یک هفته به این مناسبت اختصاص داده میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|